تمجید پناهیان از راه اندازی صفحه ویژه امام هادی(ع) در فیس بوک

حجت الاسلام علیرضا پناهیان به تمام کسانی که به تبلیغ شخصیت گرانقدر امام هادی(ع) با برپایی دهه ‏ای به نام ایشان در فیس بوک پرداخته‏ اند، این کار را بسیار زیبا و مطلوب عنوان کرد و از مؤسسان آن تمجید کرد.
سه‌شنبه، 22 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تمجید پناهیان از راه اندازی صفحه ویژه امام هادی(ع) در فیس بوک

ویرایش عکس آذر ماه 98

راسخون: حجت الاسلام علیرضا پناهیان به تمام کسانی که به تبلیغ شخصیت گرانقدر امام هادی(ع) با برپایی دهه ‏ای به نام ایشان در فیس بوک پرداخته ‏اند، این کار را بسیار زیبا و مطلوب عنوان کرد و از مؤسسان آن تمجید کرد.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان درباره مسائل مطرح شده درباب کمرنگ بودن امامت امام هادی(ع) در تاریخ شیعه در سلسله مطالبی در فیس بوک در جواب به این شبهات گفتند: یکی از امامان مظلوم ما که در میان شیعیان هم از غربت خاصی برخوردار هستند امام هادی(ع) هستند. ایشان یکی ازامامان جوان ما بوده که 34 سال امامت کردند آن هم در آن خفقان شدید مقاومت کردند و انجام دادن رسالت در این مدت نقش بسیار کلیدی را در تاریخ اسلام تا زمان نزدیک شدن به تولد آقا امام زمان(عج) ایفا کردند.
 
وی گفت: طول مدت امامت ایشان در بلوغ شیعه و نزدیک شدن به دوران غیبت امام زمان(ع) بوده است. بلوغی که شیعه آماده روی پای ایستادن خود در زمان غیبت و تکیه بر علم و اندیشه و فقه فقها تا این زمان که آماده سازی مقدمات ظهور آن حضرت فراهم می‎شود بوده است.
 
پناهیان تصریح کرد: در 40-50 سالی که امام هادی(ع) عمر کردند(روایات مختلفی وجود دارد) یکی از یادگاریهای گرانبها و منحصر به فرد ایشان که از اهل بیت (ع) به ما رسیده است "زیارت جامعه کبیر" ایشان است که مهمترین منبع اعتقادی و عرفانی شیعه در ارتباط با مسائل معنوی مربوط به شیعه به ویژه ولایت عصمت و طهارت است. روایت "زیارت جامعه کبیر" روایت خوب و بسیار محکمی است و اگرهیچ اثری از زندگی  ایشان جز این روایت شریف نبود باید گفت تمام تشیع را در تمام طول تاریخ با همین یک اثر مدیون خود قرار دادند.
 
این کارشناس علوم دینی و مذهبی ادامه داد: از نظر شخصیتی امام هادی(ع) ویژگیهای منحصر به فردی داشتند و حتی از نظر چهره و وضع ظاهر، ایشان وضعیت بسیار دلگشا و مطلوبی داشتند. شمایل زیبای ایشان بسیار بر اطرافیان تأثیرگذار بود و علاوه بر نورانیت و صفای باطنی که اثر امامت ایشان بود از یک جذابیت ظاهری جالبی برخوردار بودند.
 
این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی اذعان کرد: دشمنان ایشان را خیلی محدود می‎کردند و مدام تحت مراقبت زندگی می‎کردند زیرا از نفوذ کلام و اثر معنوی امام بر مردم هراس داشتند. زیارت جامعه در مقایسه با ادعیه دیگر اسلامی از آهنگ و وزن و تعابیر و مضامین محکم و عارفانه‎تری برخوردار است.در عین حال سرشار از عاطفه معنوی است واگر بخواهیم به گفته امیرالمومنین توجه کنیم که" انسان پشت سر زبانش پنهان است و اگرخواستید شخصیت کسی را ارزیابی کنید ببینید که چه می‎گوید و چگونه می‎گوید" اگر بخواهیم به شخصیت والای امام هادی(ع) پی ببریم حتما بایستی که با زیارت جامعه انس داشته باشیم.
 
پناهیان یادآورشد: حضرت امام خمینی(ره) زیارت جامعه امام هادی(ع) را در زمانی که در نجف بودند هر روز در بارگاه حضرت علی(ع) می‏خواندند. اینکه جمعی از دوستان همت کردند و دهه‏ای برای بزرگداشت و نام و یاد این امام غریب و عزیز در نظر گرفتند و درفضای سایبری  قرار دادند طبیعتا مورد رضایت و خشنودی آقا امام زمان(عج) قرار خواهد گرفت وکار بسیارشایسته‏ای است. خصوصا اینکه این دهه در مناسبت خاصی قرار ندارد و ارادت جوانان ما را به ائمه و اهل بیت(ع) بویژه امام هادی (ع) نشان می‏دهد که ارادتی فراتر از زمان و مکان است.
 
وی درپایان به تمام جوانانی که در این مجاهدت عارفانه به تبلیغ شخصیت این امام  با راه اندازی این سایت مشارکت دارند تبریک گفت.

 /2759/

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.