غدیر خم پیوند ابدی امامت با نبوت است

استاد حوزه و دانشگاه بناب گفت: در عید غدیر خم به فرمان خداوند امامت با نبوت پیوند ابدی یافت.
پنجشنبه، 11 آبان 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
غدیر خم پیوند ابدی امامت با نبوت است

ویرایش عکس تیر 99

حجت الاسلام عبدالمجید باقری بنابی روز پنج شنبه در جشن ولایت تا امامت در عجب شیر افزود: این عید از اعیاد بزرگ مسلمانان بوده و در این روز سرنوشت تاریخ اسلام رقم خورد.


وی گفت: روز غدیر خم با انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر اعظم (ع)، تاریخ و بشریت شاهد تحولی نو و حرکتی جدید در عرصه هستی شد.

استاد حوزه و دانشگاه بناب اضافه کرد: خداوند بزرگ در واقعه غدیر خم به پیامبر بزرگ اسلام(ص) دستور جانشینی حضرت علی (ع) را داد و درستی امر رسالت پیامبر (ص) را منوط به ابلاغ ولایت حضرت علی (ع) به مسلمانان اعلام کرد.

باقری بنابی یادآور شد: این امر نشان می دهد که ولایت امام علی (ع) ادامه رسالت انبیای الهی است.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به غدیر صدماتی برای جامعه اسلامی در پی دارد، گفت: اگر این کار بزرگ توسط پیامبر اسلام (ص) صورت نمی‌پذیرفت، صدمات فراوانی متوجه جامعه اسلامی می‌شد و پابرجا بودن رسالت انبیای الهی مربوط به بحث ولایت و امامتی بود که پیامبر(ص) در غدیر خم انجام داد.

استاد حوزه و دانشگاه بناب، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) با قرائت خطبه غدیر تکلیف آحاد جامعه اسلامی را مشخص کرد و واقعیت غدیر باید سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود تا همگان حقیقت ولایت مولی علی (ع) را بدانند.

باقری بنابی افزود: واقعه غدیر را باید به‌ عنوان یک فرهنگ غنی اسلامی به نسل جوان معرفی کنیم و آحاد جامعه اسلامی در ابلاغ پیام غدیر به نسل‌های آینده مسئولیت دارند.

شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت درفاصله 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

/7432/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.