فواید مصرف ژله کدامند!

ژله یک غذای برتر برای افزایش وزن و برای گذراندن دوران نقاهت بوده و به افرادی که دچار بی اشتهایی هستند توصیه می شود.
چهارشنبه، 1 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید مصرف ژله کدامند!

ژله یک غذای برتر برای افزایش وزن و برای گذراندن دوران نقاهت بوده و به افرادی که دچار بی اشتهایی هستند توصیه می شود.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  95 درصد از حجم ژله را آب تشکیل می‌دهد و فقط 5 درصد باقیمانده آن حاوی مواد خشک است که قسمت اعظم این مواد خشک را پروتئینی به نام «ژلاتین» تشکیل می‌دهد که از نظر ترکیبات اولیه‌اش، اسیدهای آمینه کاملی ندارد، بنابراین تمام نیاز بدن را تامین نمی‌کند، ولی با این وجود اسیدهای آمینه خوبی جهت ساخت پروتئین‌های بدن به شمار می‌روند که در رشد، نمو و سلامتی افراد هیچ ضرری را ایجاد نمی‌کنند.

ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست خوب است. به بازسازی سلولهای جدید بدن کمک می کند. از پیدایش علائم پیری پوست جلوگیری می کند

ژله بخاطر تاثیر بر غدد کورتیکو - فوق کلیوی، یک ماده غذایی تقویت کننده است که برای افراد ضعیف، افسرده، دچار ضعف عصبی و افرادی که کار فکری شدید دارند سودمند است.

خاصیت مصرف ژله:

- ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست خوب است. به بازسازی سلولهای جدید بدن کمک می کند. از پیدایش علائم پیری پوست جلوگیری می کند. به گزارش نیک صالحی ژله برای تولید کلاژن خوب است. ژله دارای اسید اسپارتیک غنی است که به فرآیند بازسازی کمک می کند. بنابراین خوردن آن در حد میانه ضرری ندارد.

- ژله از کربوهیدرات و ویتامین B غنی است.به افزایش ایمنی بدن کمک می کند. خیلی از افراد ترجیح می دهند بعد از جلسات ورزشی ویا در زمان افسردگی ژله بخورند.

- ژله از ژلاتین طبیعی تهیه شده است که می تواند نرمی مفاصل را افزایش داده و از التهاب و ورم مفاصل جلوگیری کند.به گزارش نیک صالحی ژله همچنین می تواند تورم ناشی از درد مفاصل را کاهش دهد.

- امینواسیدهای ضروری در ژله می تواند استرس را کاهش دهد. همچنین می تواند نشانه های ضعیف افسردگی در زنان را کاهش دهد.

نکته: مصرف ژله نباید به گونه‌ای باشد که در کودکان احساس گرسنگی را رفع کند چرا که آن‌وقت آنها از مصرف میوه و سبزیجات پرهیز خواهند کرد و ژله را جایگزین مواد غذایی مفید خواهند کرد بنابراین مصرف ژله به هنگام و به اندازه در کودکان حائز اهمیت است.

/111/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.