قرائتی: مردم برای ازدواج جوانان اموال خود را وقف کنند

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مردم برای ازدواج جوانان اموال خود را وقف کنند چرا که با فراهم شدن امکان ازدواج جوانان، دو سوم دین آنان حفظ خواهد شد.
دوشنبه، 18 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قرائتی: مردم برای ازدواج جوانان اموال خود را وقف کنند

 ویرایش عکس دی ماه 98

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مردم برای ازدواج جوانان اموال خود را وقف کنند چرا که با فراهم شدن امکان ازدواج جوانان، دو سوم دین آنان حفظ خواهد شد.

به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز دوشنبه در حاشیه همایش وقف و رسانه در جمع خبرنگاران افزود: از آنجا که تعداد زیادی از دختر و پسرها به دلیل مشکلات مالی اعم از تهیه جهیزیه و مسکن با مشکلات بسیاری مواجه هستند بهترین گزینه برای وقف، ازدواج است.

وی ادامه داد: اگر ازدواج را ساده بگیریم و در این زمینه نیز وقفیاتی داشته باشیم بسیاری از معضلات جامعه و مشکلات جوانان برطرف می شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در رابطه با اعتماد سازی سازمان اوقاف و امور خیریه برای توسعه و ترویج وقف نیز اظهار داشت: از آنجا که در زمان شاه موقوفات بسیاری به نفع عده ای خاص تصاحب شد مردم تا حدودی اعتماد خود را از دست دادند اما با ظهور انقلاب اسلامی و فعالیت های سازمان اوقاف این اعتماد بار دیگر به دست آمد.

قرائتی خاطرنشان کرد: اکنون از سوی رهبر معظم انقلاب برای موقوفات نماینده ای تعیین شده و این نماینده با دقت و بر اساس احکام شرعی بر امور نظارت دارد و به دلیل اینکه یک مجتهد عادل بر کارها قضاوت می کند، سازمان اوقاف و وقف در هر رابطه ای قابل اعتماد است.

وی افزود: البته برای اینکه مردم اعتماد بیشتری نسبت به سازمان اوقاف و امور خیریه پیدا کنند لازم است تا فعالیت های این سازمان از جمله بهره گیری از اموال موقوفه برای امور مختلف در قالب فیلم هایی به نمایش درآید تا منافع وقف برای مردم بهتر بازگو شود.

چهارمین همایش وقف و رسانه امروز - دوشنبه - با حضور ˈسید محمد حسینیˈ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین ˈعلی محمدیˈ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و شماری از مسوولان و اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

/7432/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.