مراسم اعطای جایزه ملی حُسن تحصیل بنیاد فرهنگی البرز برگزار شد

مراسم اعطای جایزه ملی حُسن تحصیل بنیاد فرهنگی البرز از محل موقوفات مرحوم البرز برگزار شد.
سه‌شنبه، 5 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مراسم اعطای جایزه ملی حُسن تحصیل بنیاد فرهنگی البرز برگزار شد

مراسم اعطای جایزه ملی حُسن تحصیل بنیاد فرهنگی البرز از محل موقوفات مرحوم البرز برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه ، صبح امروز سه شنبه 5 شهریوره ماه مراسم اعطای جایزه ملی حُسن تحصیل بنیاد فرهنگی البرز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، دکتر ملاباشی معاون وزیر علوم و جمعی از مسوولان فرهنگی و علمی و برگزیدگان این همایش در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم حسین حاجی‌بزرگی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اهداف برگزاری این همایش، گفت: موقوفات مرحوم البرز در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در زمینه مسایل علمی بوده و نیاز بود چنین همایشی در زمینه علمی و تجلیل از نخبگان برگزار شود.
 
وی یادآور شد: متاسفانه مرحوم البرز و موقوفات وی که برای اولین بار در کشور با هدف مسایل علمی وقف شده، ناشناخته مانده است و امروز نیم قرن از عمر بنیاد فرهنگی البرز می‌گذرد و وارد فاز جدیدی از فعالیت‌های خود با محوریت توسعه رقبات و اموال موقوفه البرز شده است.
 
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز خاطرنشان کرد: در همایش امروز از سه مخترع برگزیده توسط سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، 20 طلبه علوم دینی، 30 دانشجو، 50 دانش‌آموز دبیرستانی، 20 دانش‌آموز هنرستانی و 40 دانش‌آموز مقطع راهنمایی بر اساس نیت واقف و با ملاک‌ها و معیارهایی که نهادها و سازمان‌ها داشتند تجلیل خواهیم کرد.
 
حاجی‌بزرگی در پایان معرفی نقش و جایگاه بنیاد، شناسایی نخبگان و ارتباط با آنان، ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان و اجرای اهداف بنیاد در سطح ملی و فراملی را از مهم‌ترین سیاست‌ها و راهبردهای این بنیاد عنوان کرد.
 
بنیاد فرهنگی البرز در سال 1342 با سرمایه و همت مرحوم حسینعلی البرز تاسیس شد و در فروردین 1358 با ارسال نامه‌ای از سوی وی، تولیت بنیاد به امام خمینی (ره) واگذار و تحت پوشش سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.