جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج ایده و اندیشه مرحوم البرز دارد

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز صبح امروز در همایش پنجاه و ششمین سال جایزه این بنیاد تاکید کرد: جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج ایده و اندیشه مرحوم البرز دارد.
دوشنبه، 6 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج ایده و اندیشه مرحوم البرز دارد
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، همایش پنجاه و ششمین سال جایزه بنیاد البرز با حضور مسئولین کشوری، مقامات دولتی، اساتید دانشگاه و شخصیت های علمی و فرهنگی صبح امروز در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در سخنانی در ابتدای این همایش گفت: امروز شاهد اجرای امینانه نیت یکی از واقفین علمی و فرهنگی کشور؛ مرحوم حسینعلی البرز هستیم. ایشان در سال ۱۳۴۲ شمسی یعنی ۵۶ سال قبل تمام اموال خود را با تأسیس بنیاد فرهنگی البرز به منظور توسعه فرهنگ علم و دانش و حمایت از دانشمندان، نخبگان، دانشجویان و دانش‌آموزان برتر کشور وقف کردند تا برای تسکین آلام بشری و ارتقای منزلت و حیثیت ایرانی در صحنه‌های جهانی، عزت و افتخار کسب کنند.

وی ادامه داد: امروزه جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج ایده و اندیشه مرحوم البرز دارد تا همانند ایشان، خیرین و واقفین در مسیر پیشرفت علمی مشارکت فعالتری داشته باشند تا از این رهگذر، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعداد نخبگان علمی کشور و اعتلای نام ایران عزیزمان باشیم.هدف بنیاد فرهنگی البرز نیز از برگزاری این همایش همین است.
ارشدی در زمینه نحوه اعطای جایزه بنیاد البرز نیزتاکید کرد: بنیاد فرهنگی البرز از سال ۱۳۴۲ شمسی در اجرای نیت واقف، تاکنون به بیش از ۳۰۰۰  دانشجو وام تحصیل و اشتغال به کار پرداخت کرده و به بیش از ۴۶۵۰ نفر جایزه حسن تحصیل اهدا نموده است. در گذشته این جوایز اغلب بدون برگزاری همایش و اطلاع رسانی مناسب به منتخبین اهدا می شد ولیکن از ابتدای دهه جاری، با هدف ترویج علنی فرهنگ وقف علمی که خود ترویج معروف است،  جایزه بنیاد البرز در قالب برگزاری همایش های ملی و استانی اهدا می شود.

وی افزود: بنیاد فرهنگی البرز طی ۷ سال اخیر ،
۳ همایش ملی در تهران و ۸ همایش استانی برگزار کرده که حاصل آن اهدای جایزه به ۱۱۴۲ نفر از دانشمندان، مخترعین، دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان برتر کشوری و استانی بوده است.

ارشدی تاکید کرد: در همایش ملی پنجاه و ششمین سال جایزه بنیاد البرز، بنا داریم تا از مقام علمی ۵۹ نخبه علمی کشور عزیزمان تجلیل به عمل آوریم. این منتخبین عبارتند از ۵ دانشمند، ۴ مخترع، ۱۰ دانشجوی علوم پزشکی، ۱۰ طلبه علوم دینی و ۰ دانشجوی علوم پایه، انسانی و مهندسی
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز یادآور شد:  فرایند گزینش، انتخاب و معرفی منتخبین برتر، طبق آئین نامه‌های موجود بنیاد فرهنگی البرز، براساس ضوابط و معیارهای هریک از مراجع  بدین شرح صورت  میگیرد:


-        دانشمندان و مخترعین توسط بنیاد ملی نخبگان
-        دانشجویان علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
-        دانشجویان علوم پایه، مهندسی و انسانی با معرفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
-        طلاب علوم دینی توسط مرکز امور نخبگان و استعدادهای درخشان حوزه های علمیه
-        دانش‌آموزان از طریق ادارات کل آموزش و پرورش هر استان

جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج ایده و اندیشه مرحوم البرز دارد
وی اضافه کرد: در همایش‌ ملی جایزه بنیاد البرز که سالانه در تهران برگزار می‌شود، از منتخبین دانشمند، مخترع، دانشجو و طلبه در سراسر کشور تجلیل به عمل می‌آید؛ و از دانش‌آموزان برتر هر استان در همایش‌های استانی تقدیر می‌شود.

ارشدی تصریح کرد: در پایان به عنوان مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، بر خود وظیفه می‌دانم که یاد و خاطره واقف نیک‌سرشت مرحوم حسینعلی البرز را که با نیتی شریف، این بنیاد را بنیان نهاد، گرامی بدارم. بذر نیکویی که توسط مرحوم البرز کاشته شد، اکنون به درختی استوار و تناور بدل شده که در سایه‌سار آن، به مقام علمی هزاران دانش‌آموز، دانشجو، پژوهشگر و دانشمند نخبه ایران زمین، ارج نهاده شده است.

وی افزود: همچنین از همه حضار محترم، بویژه نماینده محترم ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان و سازمان‌های همکار در همایش ملی پنجاه و ششمین سال جایزه بنیاد البرز شامل سازمان اوقاف و امور خیریه، بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور تقدیر و تشکر می‌کنم. و در ادامه از خانواده مرحوم البرز که امیدوارم اجرای امینانه نیات واقف، مورد تأیید و رضایت ایشان باشد؛ تمامی مدیران و هیآت امنای پیشین بنیاد که در استمرار مسیر حرکت آن نقش مؤثری داشتند؛ و کلیه فعالان محترم شاغل در مجموعه ساختمان‌های البرز تشکر می کنم.

مرتبط
تجلیل از ۵۹ نخبه برتر کشور در پنجاه و ششمین سال اعطای جایزه بنیاد فرهنگی البرز

در جایزه البرز مطرح شد: سازمان اوقاف در تلاش در زمینه «وقف دانش» است
تمدید فراخوان ششمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری تا پایان فروردین 98



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.