مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز مبنای گزینش منتخبان جایزه البرز را تشریح کرد

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: انتخاب و معرفی منتخبین جایزه بنیاد البرز بر اساس مجموعه ای از معیارهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی به صورت نظام مند و بر مبنای سوابق تحصیلی و فعالیت های پرورشی دانش آموزان صورت گرفته است.
شنبه، 30 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز مبنای گزینش منتخبان جایزه البرز را تشریح کرد
به گزارش راسخون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اوقاف و امور خیریه؛ مهندس حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، پنج‌شنبه ۲۸ آذرماه در همایش ملی دانش‌‌آموزی پنجاه‌ وهفتمین سال جایزه بنیاد ملی البرز گفت: خداوند سبحان را سپاس که به یُمنِ رحمت و حکمت جهان آفرینَش، این توفیق برای بنیاد فرهنگی البرز فراهم شد تا «همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هفتمین سال جایزه بنیاد البرز» با شأنیتی متناسب، برای تجلیل از دانشآموزان برتر این مرز و بوم برگزار شود تا از این گذر، گامی مؤثر در جهت تعالی ایران عزیزمان در مسیر دانایی برداشته باشیم. جایزه‌ای برخاسته از ایمان، انگیزه و اراده که امید است راهنما و شوق آفرین بوده و موجب تقویت روحیه و اراده دانش‌پژوهی جامعه علمی شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز بیان کرد: اکنون جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج ایده و اندیشه مرحوم البرز دارد تا همانند ایشان، خیرین و واقفین در مسیر پیشرفت علمی مشارکت فعالتری داشته باشند تا از این رهگذر، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعداد نخبگان علمی کشور و اعتلای نام ایران عزیزمان باشیم.

ارشدی افزود: امروز شاهد اجرای امینانه نیت چهره ماندگار وقف علمی کشور، مرحوم حسینعلی البرز هستیم. ایشان در سال ۱۳۴۲ شمسی یعنی ۵۷ سال قبل تمام اموال خود را با تأسیس بنیاد فرهنگی البرز به منظور توسعه فرهنگ علم و دانش و حمایت از دانشمندان، نخبگان، دانشجویان و دانش‌آموزان برتر کشور وقف نمودند تا برای تسکین آلام بشری و ارتقای منزلت و حیثیت ایرانی در صحنه‌های جهانی، عزت و افتخار کسب کنند.

وی عنوان کرد: بنیاد البرز به عنوان متولی با سابقه ترین جایزه علمی ایران وظیفه دارد به نحو شایسته از مقام علم و جایگاه عالمان تجلیل نموده و آنان را در مسیر کسب دانش گرامی بدارد و مورد تشویق قرار دهد. این بنیاد طی بیش از نیم قرن به بیش از سه هزار دانشجو وام تحصیل و اشتغال بکار اعطا کرده و به بیش از ۴۶۵۰ نخبه جایزه تحصیلی اهدا کرده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: همه ساله تقدیر از دانشمندان مخترعان و دانشجویان در قالب همایش ملی و تشویق دانش آموزان برتر به صورت استانی صورت می گرفته است اما در سال جاری به منظور تحقق هرچه بهتر اهداف جایزه و توسعه اثر اجتماعی آن و برجسته ساختن افتخار برگزیدگان تصمیم گرفته شد اهدای جایزه دانش آموزی نیز در قالب همایش ملی انجام شود.

وی با بیان اینکه گزینش، انتخاب و معرفی منتخبین بر اساس مجموعه ای از معیارهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی به صورت نظام مند و بر مبنای سوابق تحصیلی و فعالیت های پرورشی صورت گرفته است، اظهار کرد: در این فرایند پس از تشکیل کمیته علمی جایزه بنیاد البرز با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان، بنیاد فرهنگی البرز و تعدادی از معلمان و اساتید پیشکسوت در رشته های مختلف، شاخص های انتخاب دانش آموزان به تفکیک مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم در شاخه های نظری و فنی و حرفه ای و کارو دانش، تدوین و در قالب بخشنامه از سوی وزارت آموزش و پرورش به ادارت کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ گردید و در ادامه نفرات واجد شرایط از میان دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم شناسایی و اطلاعات و مستندات آنها دریافت شد و از بین ۲۸۰ دانش آموز از سراسر کشور ۲۸ نفر در مقطع متوسطه اول و ۲۹ نفر در مقطع متوسطه دوم و در مجموع ۵۷ نفر حائز شرایط دریافت پنجاه و هفتمین سال جایزه بنیاد البرز شدند و اینک در همایش ملی دانش آموزی از مقام علمی این ۵۷ دانش آموز تجلیل به عمل می آوریم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.