بهبود فعالیت‏های فرهنگی در امامزادگان؛ تحولی در بازسازی فضای اجتماعی جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان گنجینه‏های بسیار غنی و ذخایر بزرگ الهی هستد، گفت: فعالیت‏های فرهنگی در فضای آستان یک امامزاده می‏تواند در عرصه...
پنجشنبه، 7 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بهبود فعالیت‏های فرهنگی در امامزادگان؛ تحولی در بازسازی فضای اجتماعی جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان گنجینه‏های بسیار غنی و ذخایر بزرگ الهی هستد، گفت: فعالیت‏های فرهنگی در فضای آستان یک امامزاده می‏تواند در عرصه...
           
به گزارش راسخون، حجت ‏الاسلام و المسلمین محمد‌طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی در گفت‏ وگو با ایکنا، وجود امامزادگان در سطح کشور را یک ظرفیت معنوی و عالی دانست و گفت: امامزادگان پناهگاهی دینی ـ معنوی برای زائران و مجاوران هستند که از طریق آن‏ها امکان رابطه بهتر با خدا امکان‏پذیر می‏شود.
 
وی با اشاره به اهمیت و نقش توسل در زندگی انسان‏ها و با تأکید بر اینکه زیارت و دیدار از مکان‏های مقدس امامزادگان نشان از عشق به خدا و پیامبر و اهل ‏بیت(علیهم السلام) است، افزود: امامزادگان به‌دلیل جایگاه بسیار رفیع و والای خود نزد پروردگار می‏توانند با توسل به آن‏ها درصدد حل مشکلات و گرفتن حاجات خود برآیند.
 
هدف انسان‏ها از زیارت بقاع متبرکه تقویت روحیه معنوی و ایمان است
 
حجت‌الاسلام گرایلی با بیان اینکه حرم و بقاع متبرکه امامزادگان مکان‏های معنوی هستند و انسان‏ها با حضور در این مکان‌ها به آرامش واقع دست پیدا می‏کنند، عنوان کرد: هدف انسان‏ها از زیارت بقاع متبرکه تقویت روحیه معنوی و ایمان است و مردم با زیارت این بزرگواران وجود خود را از معنویت سرشار می‏کنند.
 
وی با اشاره به بزرگی جایگاه طواف و زیارت بقاع متبرک اهل‏ بیت(علیهم السلام) در فقه و مبانی دینی ما به حدیثی از پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) اشاره کرد و گفت: پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده است؛ که هر کس مرا در دنیا زیارت کند من او را در قیامت زیارت می‌کنم و او را از هول و هراس قیامت نجات می‌دهم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان گنجینه‏های بسیار غنی و ذخایر بزرگ الهی هستد، عنوان کرد: فعالیت‏های فرهنگی در فضای آستان یک امامزاده می‏تواند در عرصه بازسازی و بهبود فضای فرهنگی جامعه تحولی بنیادین ایجاد کند.
 
فراهم ‏کردن زمینه لازم برای قرب الهی نیاز به همت و تلاش همه جانبه دارد
حجت‌الاسلام گرایلی یادآور شد: فراهم ‏کردن زمینه لازم برای قرب الهی نیاز به همت و تلاش همه جانبه دارد، به‌گونه‏ای که اگر بخواهیم نسل جوان و نوجوان را به مساجد و اماکن مذهبی و امامزاده‌ها سوق دهیم باید فضای لازم در این اماکن را بهتر و بروز کنیم.
 
وی علاقه و ارادت قلبی مردم به خاندان اهل‏ بیت(علیهم السلام) و توجه به جایگاه رفیع امامزادگان و حرم شریف آنها را یک سرمایه معنوی دانست و تصریح کرد: مردم با همجواری و قرب با این اماکن مقدس به طور مستمر از کرامات معنوی بقاع متبرکه بهره می‏برند.
 
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به نقش تأثیرگذاری فراوان اماکن مقدس بر اندیشه و فکر جوانان خاطرنشان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه با سیر جوانان در فضاهای معنوی آنها را به یاد خدا و اهل ‏بیت(علیهم السلام) می‏اندازد که از این طریق به نوجوان در انتخاب راه صحیح زندگی کمک می‏کند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.