ایجاد وقف‌های جدید بهترین مظهر خدمت به خلق خدا است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت : ایجاد وقف‌های جدید بهترین مظهر خدمت به مردم و خلق خدا است.
چهارشنبه، 4 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایجاد وقف‌های جدید بهترین مظهر خدمت به خلق خدا است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت : ایجاد وقف‌های جدید بهترین مظهر خدمت به مردم و خلق خدا است.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گوما با بیان اینکه وقف جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ،دین و قرآن دارد، گفت: وقف و موقوفات از ظرفیت بالایی در کشور برخوردار هستند.
 
وی بهترین مظهر خدمت به مردم و خلق خدا را ایجاد وقف‌های جدید دانست و گفت: احسان و کمک به مردم در قرآن و اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است.
 
علیزاده با بیان اینکه وقف بهترین مظهر کمک به همنوعان و کمک به مسائل فرهنگی در جامعه است، اظهارکرد: ظرفیت مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی وقف در جامعه اسلامی بالا است.
 
وی افزود: وقف و موقوفات منشور چند وجهی است که ظرفیت بالایی حتی در بعد سیاسی کشور دارد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه موقوفات موجب زنده ماندن نام و یاد واقف می‌شود، بیان کرد: واقف در همه زمان حتی پس از مرگ خود مدیریت نرم را بر موقوفه دارد و هدایت خرج هزینه آن را تعیین می‌کند.
 
وی با بیان اینکه وقف بزرگ‌ترین خدمت را به جامع بشریت می‌کند، افزود: وقف در جامعه از مظلومیت خاصی برخوردار است.
 
علیزاده اظهارکرد: با همه زحماتی که پس از انقلاب برای موقوفات کشیده شده، هنوز جامعه خواص موقوفات را به خوبی درک نکرده‌اند.
 
وی با اشاره به فتوای تاریخی امام (ره) مبنی بر اینکه موقوفات باید به حالت وقفیت باقی بماند و عمل به وقف شود، افزود: با فتوای امام (ره) انقلاب دیگری در حوزه وقف در کشور صورت گرفته است.
 
وی افزود: حضرت امام (ره) بزرگ‌ترین خدمت را با فتوای تاریخی خود به موقوفات انجام داده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه وقف بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ وقف نیازمند بسیج همگانی در کشور است.
 
وی افزود: باید تلاش‌هایی در جهت ترویج و گسترش فرهنگ وقف و نیکوکاری و بازتاب تلاش‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه وقف و بقاع متبرکه در هفته وقف انجام دهیم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه با برنامه‌های فرهنگی مناسب ذهنیت مردم را به فرهنگ وقف ترویج دهیم، افزود: خدمت ارزشمند خادمان و ثمرات وقف در بین عموم مردم تبیین شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.