راهنمای خرید لوازم خانگی؛

نکاتی برای خرید "ماشین ظرفشویی"

از قدیم گفته اند علاج واقعه را باید پیش از وقوع کرد! این مثل در موارد متعددی مصداق می یابد که از قضا در مورد لوازم خانگی نیز مصداقی عینی می یابد.
جمعه، 4 بهمن 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکاتی برای خرید "ماشین ظرفشویی"
از قدیم گفته اند علاج واقعه را باید پیش از وقوع کرد! این مثل در موارد متعددی مصداق می یابد که از قضا در مورد لوازم خانگی نیز مصداقی عینی می یابد.
 
به گزارش راسخون به نقل از  باشگاه خبرنگاران، پس اگر قصد دارید در این اوضاع و احوال و با توجه به قیمت بالای لوازم خانگی اقدام به خرید لوازم خانگی کنید باید نکاتی را در زمینه انتخاب، شناخت کاربرد صحیح و روش های نگهداری بدانید و رعایت کنید.
 
در مورد ماشین ظرفشویی که یکی از لوازم مدرن آشپزخانه های امروزی به شمار می رود، توجه به نکاتی هنگام خرید لازم است. 
  
طبق اعلام یکی از فروشندگان لوازم خانگی در خیابان امین حضور، در وهله اول هنگام خرید این وسیله باید به تعداد نفرات خانواده توجه کرد. 
 
به عنوان مثال یک ماشین ظرفشویی 12 نفره برای یک خانواده 6 تا 8 نفره و یک ماشین ظرفشویی 4 نفره برای خانواده 2 تا 4 نفره مناسب است. 
توجه به مخزن و قفسه های ماشین ظرفشویی از دیگر مواردی است که باید هنگام خرید ماشین ظرفشویی به آن توجه کرد.به گفته این فروشنده اکثر ماشین ظرفشویی های ارزان دارای مخزنی از جنس پلاستیک و مدل های گران قیمت مخزنی از جنس فولاد ضدزنگ دارند. 
 
وی در مورد قفسه های ماشین ظرفشویی نیز گفت: هنگام خرید توجه داشته باشید که اندازه قفسه ها با بشقاب ها، عمق قابلمه، کاسه و سایر ظروف هماهنگ باشد. 
 
بعضی مدل های ماشین ظرفشویی نیز دارای آسیابی مخصوص هستند که خرده های غذا را آسیاب کرده و همراه آب بیرون می فرستند، اما مدل های دیگری نیز هستند که فاقد این قابلیت هستند و باید حتما ظروف را تمیز و در آن قرار داد. پس اگر فرد تنبلی هستید و حوصله تمیز کردن ظروف را ندارید به این مساله نیز توجه داشته باشید.
 
همچنین برخی از ماشین ظرفشویی ها دارای حسگرهایی هستند که با عبور دادن شعاع نور از میان آب و اندازه گیری شفافیت آن میزان کثیفی آب را تشخیص داده و زمان خالی شدن و تعویض آب را مشخص می کند. 
 
این فروشنده افزود: برخی از ماشین ظرفشویی ها به آب گرم متصل می شوند که معمولا در درجه 48 تا 55 درجه سانتیگراد تنظیم می شوند. 
 
ماشین های ارزان تر نیز از همین دما استفاده می کنند و ماشین های گران تر نیز خود دارای سیستم گرم کننده هستند و آب را گرم و ظروف را با آن می شویند. پس هنگام خرید توجه داشته باشید که چه نوع ماشین ظرفشویی را انتخاب می کنید. 
 
برنامه های شست وشوی ظروف از موارد مهم دیگری هستند که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.به گفته این فروشنده اکثر ماشین های ظرفشویی دارای سه گانه برنامه شست وشو هستند. برنامه سختی گیر آب، سیستم هوشمند ایمنی، برنامه شست وشوی سریع، معمولی، قوی، میوه و سبزیجات و... برخی از آنها هستند. 
 
پس هنگام خرید توجه داشته باشید از ماشین ظرفشویی خود چه انتظاری دارید و با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنید.این فروشنده افزود: تمیز کردن فیلتر دستگاه و پاک کردن ظروف از غذای باقیمانده از کارهایی است که عمر این کالا را افزایش می دهد. 
/111/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.