چند راهکار برای درمان "کمر درد"

اشخاص با ورزش و رعایت رژیم غذایی، اصلاح طرز نشستن و خوابیدن و طب فیزیکی می‌توانند تا حد زیادی کمر درد خود را کاهش دهند.
يکشنبه، 17 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چند راهکار برای درمان "کمر درد"
اشخاص با ورزش و رعایت رژیم غذایی، اصلاح طرز نشستن و خوابیدن و طب فیزیکی می‌توانند تا حد زیادی کمر درد خود را کاهش دهند.
 
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید پدرام متخصص ارتوپد و طب ورزش  گفت: یکی از شایع‌ترین علل مراجعه بیماران به پزشک، درد ناشی از کمر می‌باشد چرا که باعث اذیت و ناراحتی بیماران می‌شود. 
 
وی با اشاره به اینکه علت کمر درد در سن‌های مختلف متفاوت است، بیان کرد: مشکلات استخوانی، تومورهای استخوانی، عفونت مهره‌ها، بعضی از بیماری‌های مادرزادی بیشترین علت کمر درد در کودکان است در سنین بالا‌تر در جوانان و افراد فعال دیسک کمر علت شایع است، بیشترین فشاری که براثر سنگینی اجسام به کمر افراد وارد می‌شود یا فشار روی ستون فقرات منجر به پیدا شدن دیسک کمر می‌شود در سنین میان سالی آرتروز مطرح است برای مثال شخصی که سنی بین ۴۰ تا ۵۰ سال دارد ضمن اینکه ممکن است علت کمر درد آرتروز باشد باید فکر بیماری‌های بدخیم مثل سرطان‌ها در این ناحیه باشد. 
 
وی گفت: شایع‌ترین علت کمر درد در افراد شاغل بد نشستن و خوابیدن می‌تواند باشد در نشستن طولانی مدت بیشترین فشار به کمر وارد می‌شود در اثر نشستن بد و خسته شدن عضلات بر روی عصب‌ها فشار وارد شده و فرد دچار کمر درد می‌شود که باید بعضی مواقع در حین کار تغییر وضعیت دهند همچنین برای اینکه بدن خسته نشود باید ورزش در برنامه روزانه فرد باشد تا منجر به کاهش درد کمر شود. 
 
وی ادامه داد: طریقه خوابیدن نیز بسیار مهم است زمانی که فرد تمام روز کار می‌کند و عضلاتش خسته می‌شود طرز خوابیدن باید درست باشد زیرا مواقعی که فرد از خواب بیدار می‌شود احساس درد دارد. 
 
وی اظهار داشت: کمترین فشار به دیسک و مهره‌های کمر زمانی است که فرد به سمت پهلو خوابیده و پا‌ها را به سمت شکم جمع کند مخصوصا پایی که در زیر قرار می‌گیرد. 
 
وی با بیان اینکه شایع‌ترین محل دیسک کمر مهره چهارم و پنجم کمری بین مهره پنجم و کمری بین مهره پنجم و اول استخوان ساکرون می‌باشد، گفت: لغزش مهره و تنگی کانال نیز در محل چسبندگی مهره‌های کمر رخ می‌دهد و دامنه حرکتی در این قسمت بیشتر است. 
 
پدرام گفت: استفاده پشتی‌های طبی برای از بین بردن گودی کمر موثر هستند و به کاهش درد در ناحیه کمک می‌کنند. 
 
وی اظهار داشت: کمر دردهایی که کمتر از ۲ هفته باشد اکثرا با داروهای مسکن و استراحت قابل درمان هستند اما کمر دردهایی که بیشتر از این مدت باشند باید مورد بررسی‌های بیشتر قرار گیرد تا علت آن مشخص شود. 
/111/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.