با حسابرسی از فدراسیون‌ها شفاف‌سازی می‌کنیم

هاشمی : فدراسیون‌ها جای افراد منفعت‌طلب نیست / وزارت ورزش در گذشته فقط مصرف‌کننده بود

معاون مالی و پشتیبانی وزیر ورزش گفت : وزارت ورزش و جوانان در گذشته فقط مصرف کننده بود.
يکشنبه، 26 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هاشمی : فدراسیون‌ها جای افراد منفعت‌طلب نیست / وزارت ورزش در گذشته فقط مصرف‌کننده بود

معاون مالی و پشتیبانی وزیر ورزش گفت : وزارت ورزش و جوانان در گذشته فقط مصرف کننده بود.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، سیدمناف هاشمی دکترای مدیریت شهری مدت‌هاست با وزیر جدید در وزارت ورزش فعالیت می‌کند. وی چند سالی را در شهرداری تهران مشغول به کار بود که حالا به عنوان معاون توسعه مالی و پشتیبانی وزارت ورزش فعالیت می‌کند.
 
وی با حضور در خبرگزاری فارس درباره مسائل مختلف مالی، بودجه فدراسیون‌ها و بازی‌های آسیایی و همچنین دغدغه‌های ورزشکاران و فدراسیون‌ها صحبت کرد که متن آن را در زیر می‌خوانید.
 
حدود یک ماه به بازی‌های آسیایی فرصت باقی است، بودجه وزارت ورزش برای فدراسیون‌های اعزامی بازی‌های آسیایی به چه صورت است؟
 
وزارت ورزش در سال 93 به عنوان اولین سال رسمی شروع به کار کرد، امسال جام جهانی، بازی‌های آسیایی، مسابقات جهانی و اردوهای مختلف از برنامه‌های ما بود که کار وزارت ورزش را سخت‌تر می‌کند. با مشکلات مالی و مضیقه‌هایی که دولت با آن روبه‌رو است تخصیص منابع برای همه مشکل بود با همه این مباحث با حمایت‌هایی که دولت داشت تزریق‌های خوبی در سال 92 و 93 در اختیار وزارت ورزش قرار گرفت. با وجود اینکه در سال 93 ارقام ما در بودجه نسبت به سایر وزارتخانه‌ها قابل توجه نبود. دولت به ورزش‌های حرفه‌ای پول نمی‌پردازد، اما برای ورزش‌های پایه، اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره سرمایه‌گذاری می‌کند. دولت در این پنج ماهه تخصیص‌های خوبی در اختیار ما قرار داد. بنابراین اگر به طور متوسط ماهانه هفت دوازدهم در اختیار ما قرار بدهند ما باید تا الان 35 درصد از بودجه را گرفته باشیم، اما در حال حاضر ما 54 درصد از اعتبارات خودمان را از دولت گرفتیم. تخصیصی که دولت به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی داده از تمام دستگاه‌های اجرایی بیشتر بوده است.
 
این تخصیص هم به خاطر رایزنی‌هایی بوده که شما برای بازی‌های آسیایی داشتید؟
 

بله، 80 - 90 میلیارد تومان بیشتر نبوده چرا که بودجه جاری ورزش و فدراسیون‌ها با سایر کمک‌هایی که دولت دارد به 200 میلیارد تومان نمی‌رسد. طبیعی است گرفتن 54 درصد از اعتبارات نشان از پیگیری‌های وزارت ورزش و حمایت‌های دولت دارد. یعنی دولت عزم جدی دارد با همه مشکلات کمک کند تا ایران جایگاه چهارمی دوره قبل را تکرار کند. ما هم امید داریم با تلاش‌های خوبی که حوزه قهرمانی و کمیته ملی المپیک داشته این شرایط حفظ شود. در تلاش هستیم شرایط بهتر شود، اما برای بهتر شدن هم به برنامه دقیق‌تر و پروسه 3، 4 ساله نیاز داریم. حفظ شرایط قبلی هم بُرد منطقی است که وزارت ورزش به دنبال آن است. تمام فدراسیون‌هایی که در دستور کار وزارت ورزش قرار دارند در طول 3 ماه گذشته در اردوهای داخلی و خارجی بوده‌اند. در شورای برون‌مرزی اعزام آنها به موقع تصویب شده و اعتبارات هم به موقع صورت گرفته است. در مقطعی هم اگر مشکلات کوچکی داشتیم سعی کردیم به دو روش کمک کنیم: اول اینکه بخشی از اعتبارات سال 92 را نگه داشتیم یعنی حدود 12، 13 میلیارد را ابتدای سال 93 تخصیص دادیم تا بودجه امسال را دریافت کنیم. پایان اردیبهشت هم پرداخت‌های اصلی را داشتیم که بعد از ما کمیته ملی المپیک هم پرداختی داشته. ما و کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها 4 مرحله بودجه پرداخت کردیم.
 
مبلغ پرداختی شما به فدراسیون‌ها چقدر بود؟
 
45 میلیارد تومان فقط وزارت ورزش کمک کرده است. کمیته ملی المپیک هم بین 15 تا 20 میلیارد کمک کرده است که این رقم در سال 93 قابل توجه بوده است اگرچه برخی از فدراسیون‌ها هنوز گله‌مند هستند، اما این موضوع به خودشان هم مربوط است. در تفاهمنامه‌ای که با فدراسیون‌ها با هماهنگی کمیته ملی المپیک امضا کردیم آوردگاه فدراسیون‌ها به عنوان یک مورد مهم در نظر گرفته شده است. فدراسیون‌ها هم باید بتوانند اسپانسر بگیرند و فقط مصرف‌کننده نباشند. خیلی از هیات رئیسه‌های فدراسیون‌های ما توانایی کمک از بانک‌ها را دارند به همین دلیل مقداری که ما و کمیته کمک کردیم قطعا فدراسیون‌ها هم باید آوردگاهی داشته باشند. خیلی از فدراسیون‌های ما مانند فوتبال و والیبال توانستند از کمک‌های فدراسیون‌های جهانی هم استفاده کنند. طبق نظارت ما از فدراسیون‌ها باید تمام آوردگاه آنها حسابرسی دقیق شود. ما در سال 93 قرار شد 100 میلیارد به فدراسیون‌ها و هیات‌ها پرداخت کنیم، اما بودجه‌ای که برای آنها بسته شده نزدیک به 290 میلیارد تومان است یعنی حسابرسی‌ای که از فدراسیون‌ها می‌کنیم توقع ما این است که عملکرد آنها اندازه 290 میلیارد تومان باشد. بنابراین کمک‌های فدراسیون‌های جهانی را هم جزو آورده‌های آنها در حسابرسی حساب کرده‌ایم، بنابراین هم یک شفافیت مالی در فدراسیون‌ها اتفاق خواهد افتاد و هم افزایش منابعی خواهیم داشت.

پس قطعا مشخص شده بدهی آنها چقدر است؟
 
ما در بحث حسابرسی‌ها عقب بوده‌ایم. حسابرسی سال 91 تمام شده، حسابرسی وزارت ورزش در گذشته به‌روز نبوده است. ما با سازمان حسابرسی کل کشور قرارداد امضا کردیم و 48 فدراسیون را برای سال 91 حسابرسی کردیم. الان هم برای سال 92 این قراردادها تمدید شده و امیدوار هستم تا سه ماه آینده به پایان برسد. در حسابرسی سال 92 مسائل روز فدراسیون‌ها مشخص می‌شود. امیدوار هستیم پایان حسابرسی سال 92 آیین‌نامه‌های مالی خودمان را در فدراسیون‌ها اصلاح کنیم. آن زمان است که می‌توانیم ادعا کنیم شفاف‌سازی صورت گرفته است.
 
بعضی از فدراسیون‌ها مانند کشتی اعلام شده که 13 میلیارد بدهی دارد.
 
ما برای حسابرسی فدراسیون کشتی گروه ویژه‌ای فرستادیم، قسمتی از بدهی آنها مالیاتی است و بخشی دیگر که به شرکت توسعه و تجهیز است، مربوط به اجاره‌هاست. ما تلاش می‌کنیم بدهی آنها را به بخش مالیاتی کاهش دهیم و همین که در تلاشیم تا با شرکت توسعه و تجهیز در مورد بدهی آنها به توافق برسیم. بنابراین فدراسیون‌ها را به سه قسمت تقسیم کرده‌ایم: فدراسیون‌هایی که کار اداری می‌کنند، فدراسیون‌هایی که در مکان‌های شرکت توسعه و تجهیز کار درآمدی انجام می‌دهند مانند تنیس، باشگاه انقلاب، شنا و سایر فدراسیون‌هایی که درآمدزایی دارند که باید اجاره‌شان را به موقع بدهند. برخی فدراسیون‌ها هم کار قهرمانی انجام می‌دهند. ما هم در کل کشور مکان‌هایی مانند ورزشگاه آزادی یا خانه کشتی نداریم بنابراین از دید ما این مکان‌ها قهرمانی محسوب می‌شوند که باید حفظشان کنیم. به این فدراسیون‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ای که داشتیم گفتیم اجاره‌ای به شرکت توسعه و تجهیز نپردازند. همین‌که 48 فدراسیون را به سه دسته تقسیم کرده‌ایم کار بسیار منطقی‌ای است. در بحث حسابرسی هم که توانستیم سال 91 را به پایان برسانیم و آسیب‌شناسی کنیم بسیار مهم است و کار روشنی اتفاق افتاده است. با همه این تفاسیر؛ نقطه قابل توجه این است که منابع وزارت ورزش و جوانان در حوزه قهرمانی و سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرایط خوبی نیست. منابع وزارت ورزش در حد این وزارتخانه نیست. جلسه‌ای هم که با دکتر جهانگیری داشتیم و سجادی این موضوع را مطرح کرد قرار است به صورت مجزا با دکتر جهانگیری و نوبخت جلساتی را داشته باشیم و مسائل را تشریح کنیم تا در بودجه سال 94 یک گام بلندی را در حوزه ورزش برداریم و می‌توانیم بگوییم سال 94 برایمان مهم است چون خودمان را برای المپیک 2016 آماده می‌کنیم.
 
 کشتی اسپانسرهایی داشته، چقدر در جریان این موضوع قرار دارید؟
 
کشتی سهم بالایی در افتخارآفرینی ورزش کشور دارد، چه جهانی، المپیک و آسیایی و در هر رده سنی. کشتی باید استثنا باشد و هیچ حاشیه‌ای نداشته باشد. ورزش اول ماست و امید ما برای بازی‌های آسیایی. بررسی‌هایی را در خصوص مطالبی که مطرح بوده داشتیم، اما دقیق‌تر آن را بعد از بازی‌های آسیایی اعلام می‌کنم. ما سایر منابع را بررسی می‌کنیم.
 
بعضی فدراسیون‌ها می‌گویند فلان مبلغ را به ما بدهید تا خودکفا شویم، چنین کاری امکان‌پذیر است؟
 
مثلا فدراسیونی می‌گوید شیرودی را به ما بدهید تا آن را تبدیل به احسن کنیم. شیرودی خودش میلیاردها تومان است که اگر پول آن را در بانک هم بگذارید سود زیادی دارد و می‌تواند خودش را اداره کند.
 
جام جهانی کشتی و بازی‌های آسیایی نزدیک هم است. برای انگیزش کشتی‌گیران چه کاری می‌کنید تا بتوانند برای بازی‌های آسیایی هم حضور داشته باشند.

 
در جلسه روسای فدراسیون‌ها با جهانگیری، خادم این موضوع را مطرح کرد که علاقمندی ورزشکاران این است برای جهانی کار کنند. سخت است که به آنها فشار وارد کنیم تا وزن کم کنند. خیلی از آنها در بازی‌های آسیایی حضور داشته‌اند و می‌خواهند در مسابقات جهانی شرکت کنند بنابراین باید روی انگیزه آنها کار کنیم. دو سه راه را دنبال می‌کنیم. یکی همان بحث امتیازها در مدال است و دیگری واگذاری اماکن ورزشی برای قهرمانان است تا بتوانند درآمدزایی داشته باشند. یا حتی به این فکر افتادیم در کیش و نقاط دیگر برایشان زمین به عنوان هدیه در نظر بگیریم. اینها مسیرهایی است که پیگیری می‌کنیم و هنوز قطعی نشده است. وزیر با ترکان صحبت‌هایی را داشته و رایزنی کرده است. اصلاح قانون خدمات کشوری که قرار است اتفاق بیفتد یکی از مواردی است که پیشنهاد دادیدم تا ورزشکاران قهرمان بدون آزمون استخدامی در دستگاه‌های اجرایی استخدام شوند. امیدواریم این طرح در هیات دولت تصویب شود و به مجلس برود.
 
 می‌توانید بگویید بودجه واریزی به فدراسیون‌ها در آخرین مرحله کی بوده است و چقدر؟
 
روز سه‌شنبه حدود 12 میلیارد پرداخت کردیم که بیشترین سهم برای کشتی به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود. این مبلغ در یک مرحله بسیار قابل توجه است. به وزنه‌برداری هم 300 میلیون تومان پرداخت کردیم. هفته گذشته هم کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها پرداختی داشت الان فدراسیون‌ها در بحث اردو مشکلی ندارند. قبل از بازی‌های آسیایی هم پرداخت و جشن خوب خواهیم داشت تا طلب‌های قهرمانان را در طول سال‌های 90 تا 93 پرداخت کنیم.
 
این مبلغ برای وزنه‌برداری کم نیست؟
 
ما به تعداد ورزشکاران، اردوها و هزینه‌های آنها هم توجه می‌کنیم، همه ‌جای دنیا همین است. وزنه‌برداری را حدود 15 روز پیش 300 میلیون تومان پرداختی داشتیم. شاید اعلام این مبلغ درست نباشد.
 
 اتفاقا اعلام بودجه فدراسیون‌ها و واریز پول از سوی وزارت ورزش مورد خوبی است چراکه آنها هیچ‌وقت از بودجه واریزی کمیته و نظارت صحبتی نمی‌کنند.

 
ما می‌توانیم این جدول را روی خروجی سایت قرار دهیم اما انتظار هم داریم هرچه‌قدر فدراسیون‌ها کسب درآمد دارند، به ما بگویند.
 
 نظارتی که شما روی فدراسیون‌ها دارید بسیار مهم است. الان شاهدیم فدراسیون‌ها منفعت داشته‌اند اما بیشتر فردی بوده و هیچ‌وقت نظارتی روی آنها نبوده است. در برنامه‌های کلان شما این موضوع وجود دارد که با این طیف برخورد شود؟
 
قبل از بازی‌های آسیایی نمی‌خواهم به این بحث‌ها، عمیق بپردازم. تیمی که الان در وزارت ورزش مستقر است و حضور وزیر ورزش به عنوان یک شخص سالم و دانشگاهی، توقع این است که شفافیت مالی بیشتر شود. از ما هم این توقع وجود دارد که بیشتر به این موضوع بپردازیم و آن را در دستور کارمان قرار دهیم. حسابرسی سال 92 تمام شود آسیب‌های کار را می‌توانیم ببینیم. برخی راه‌ها را باید ببندیم و اگر برخی افراد برای منفعت خاصی در فدراسیون‌ها حضور پیدا می‌کنند و شاید جایگاهشان آنجا نباشد که الان کمتر داریم از حضورشان جلوگیری کنیم. اگر کسی بخواهد در فدراسیونی به دنبال منافع شخصی باشد جایش آنجا نیست. من بیشتر از این ورود پیدا نمی‌کنم چراکه نمی‌خواهم انگیزه تیم‌ها را پایین بیاورم.
 
 در پرداختی‌های شما در این مرحله فوتبال چقدر سهم داشت؟

 
هیچ پرداختی نداشتیم چون قبل از جام جهانی به فوتبال کمک کردیم. اسپانسرها هم کمک‌های خوبی به فوتبال کردند. حدود 24 میلیارد تومان هم از فدراسیون جهانی گرفتند.
 
 خبر دارید این مبلغ را گرفته‌اند یا نه؟
 
تا جایی که می‌دانم فکر می‌کنم بخشی از آن را گرفته‌اند.
 
حالا که بحث فوتبال مطرح شد، شنیده شده وزارت قرار است بخشی از قرارداد کی‌روش را تامین کند.
 
در ارتباط با کی‌روش، وزیر و آقای سجادی هیچ صحبتی با من نداشتند چون این دو مرجع باید از من بخواهند.
 
شنیده شده چون مبلغ قرارداد کی‌روش به صورتی است که وزارت ورزش هم باید کمک کند.
 
اگر سیاست دولت بر این باشد که از وجود او استفاده کند حتما راهکاری پیدا می‌کنیم که به آنها کمک کنیم.
 
بدهی‌هایی که شما در سالی که سال ورزش است پرداخت می‌کنید، اذیت‌تان نمی‌کند؟

 
من آدم منابعی هستم و مصرف‌کنندگی در وجود من نیست. من معمولا تامین منابع می‌کنم و دیگران مصرف می‌کنند، اما در وزارت ورزش هم باید پول در بیاوریم و هم خرج کنیم. این فضا و این روحیه در وزارت ورزش در گذشته نبود و آنها فقط مصرف‌کننده بودند ولی الان اینطور نیست؛ وزارت ورزش تمام تلاش خود را می‌کند تا تامین منابع صورت بگیرد.
 
 اگر ایران بتواند میزبانی جام ملت‌های فوتبال آسیا را بگیرد بحث نیمه‌کاره بودن ورزشگاه‌ها به چه صورت خواهد بود؟
 
بودجه وزارت ورزش در مجموع در حوزه عمرانی و جاری حدود 500 میلیارد تومان بوده است. اگر به این مبلغ اعتبارات استانی و کمیته ملی المپیک را هم اضافه کنیم می‌شود هزار میلیارد تومان. هزار میلیارد تومان در مقایسه با بودجه 240 هزار میلیارد تومانی کل کشور کمتر از نیم درصد است که این عدد خوبی برای وزارت ورزش نیست. ما چند کاری انجام می‌دهیم که بودجه وزارت ورزش را افزایش دهیم. هزار و 400، 500 پروژه نیمه‌کاره داشتیم به اضافه پروژه‌های شرکت توسعه و تجهیز و همینطور پروژه‌هایی که در سفر استانی مقام معظم رهبری بر عهده ماست که آن را تکمیل کنیم. با جمع همه این پروژه‌ها حدود 4 هزار پروژه نیمه کاره داریم که 5، 6 هزار میلیارد تومان منابع می‌خواهد. برای تامین این پروژه‌ها چند راهکار داریم. بهترین راهکاری که برای سال 93 دیده بودیم پروژه فاینانس بود. به جمع‌بندی رسیده‌ایم تا 500 میلیون یورو از آن منابع استفاده کنیم که الان در مراحل کارشناسی است و امیدواریم با حمایت دولت در شورای اقتصاد مصوب شود که حدود 2 هزار میلیارد تومان تامین منابع برای ما صورت می‌گیرد. یک تیم روی این موضوع کار می‌کند. یکی دیگر از راهکارها این است که از الان تلاش‌های خوبی را برای بودجه سال 94 انجام می‌دهیم تا با ارائه گزارشات درست سهم‌هایی که پایین است را افزایش دهیم. مورد دیگر تبصره‌هایی است که اجازه می‌دهند بعضی از اموال‌مان را فروخته، تبدیل به احسن کرده و پول آن را در حوزه ورزش در استان یا شهرستان مورد نظر هزینه کنیم.
 
 تا چه مبلغ اجازه فروش اموال را دارید؟

 
در یک مورد به ما تا 100 میلیارد اجازه دادند، در یک ردیف دیگر هم ما با 2 دستگاه دیگر یعنی با آموزش و پرورش، وزارت علوم و ورزش تا 700 میلیارد تومان اجازه فروش داده‌اند. امکاناتی را داریم که امروز برای ما قابل استفاده نیست و با فروش و تبدیل به احسن کردن آن می‌توان منابعی را برای وزارت ورزش تامین کرد. البته همه این موارد آیین‌نامه‌هایی داشته که به عنوان مثال پروژه‌های بالای 50 درصد چگونه باید واگذار شود یا سایر پروژه‌ها. مثلا پروژه‌هایی هستند که بخش خصوصی می‌تواند آنها را 10 ساله به پایان برساند و 10 سال هم مستاجر ما باشد. اینها روش‌هایی است که دیده شده و کوچک هم نبوده است. راه دیگری هم دولت جدیدا باز کرده که آن ابلاغ اوراق مشارکت است که برای وزارت ورزش 190 میلیارد تومان اوراق مشارکت ابلاغ شده است. 150 میلیارد تومان برای شرکت توسعه و تجهیز و 40 میلیارد هم برای خودمان است. غیر از همه اینها ردیفی داشتیم به نام ماده 188، یکی از بندهای قانون اساسی اعتباراتی است که با هماهنگی نمایندگان مجلس در استان‌ها توزیع شود برای آن هم 200 میلیارد تومان کمک گرفتیم تا به استان‌ها تزریق کنیم. قرار است دولت 300 میلیون تومان هم برای روستاها ابلاغ جدید داشته باشد تا در حوزه ورزش مصرف کنیم. ما حتی باشگاه‌سازی در استان‌ها تعریف کردیم تا مانند خیرین مدرسه‌ساز، آنهاهم فعال شوند و آنهایی که دوست دارند از ورزش حمایت کنند بتوانند در این مسیر قرار بگیرند.
 
بخش خصوصی چطور؟
 
ما از آنها هم حمایت می‌کنیم. یکی از مشکلات، قانون مالیات است که در تلاشیم اصلاح کنیم تا کسی که در حوزه ورزش خرج می‌کند مقدار مالیاتش کم شود. باید تا پایان برنامه پنجم صبر کنیم و در برنامه ششم آن را اصلاح کنیم. این مسائل به صبر نیاز دارد و نمی‌توان عقب‌ماندگی 10-15 سال را در 6 ماه انجام داد.
 
 درباره مدال‌آوران بالاخره‌ای بودجه‌ای که می‌خواهید چقدر است؟ 15 یا 20 میلیارد؟
 
بستگی به این دارد که هر مدال طلا را در مسابقات جهانی و آسیایی چند امتیاز در نظر بگیریم. این بخش را قانون‌گذار وزارت ورزش در اختیار ما قرار داده است. اگر ما امتیازات را دست بالا بگیریم باید 30 میلیارد هزینه کنیم، اگر متوسط 15 میلیارد، اگر کف ببینیم حداقل 10 میلیارد. پیش‌بینی ما 20 میلیارد است.
 
مشخص نیست هر مدال چند امتیاز دارد؟
 
سهم هر فدراسیون مشخص است. ولی هنوز قطعی نشده، چون متناسب با منابع، امتیازات را اصلاح می‌کنیم. در 10 روز آینده منابع دقیق ما مشخص می‌شود و آن وقت می‌گوییم هر مدال چند امتیاز و چه جایزه‌ای دارد. مثلا برای نقره 500 امتیاز در نظر می‌گیریم. ممکن است یک ورزشکار 2700 امتیاز داشته باشد و مثلا دو سکه و یک نیم سکه پاداش او می‌شود. یا برخی ورزشکاران مانند کشتی افتخارات زیادی داشته باشند و 20 هزار امتیاز بگیرند در این صورت باید 20 سکه بدهیم. متناسب با آیین‌نامه هیات وزیران این موضوع را بررسی می‌کنیم.
 
 زمان تقدیر از ورزشکاران هنوز مشخص نشده است؟
 
در 15 روز اول شهریور تلاش می‌کنیم برگزار شود. البته باید با وقت رئیس‌جمهور هماهنگ کنیم.
 
 نحوه امتیاز دهی تیمی‌ها نیز متفاوت است؟
 
بله. تیمی‌ها متفاوت هستند.
 
 برای بازی‌های آسیایی 2014 مشخص کرده‌اید چقدر می‌خواهید پاداش دهید؟
 
مطابق با همین فرمول است که گفتم. بعد از بازی‌های آسیایی این کار را انجام می‌دهیم و مراسم تقدیر انجام می‌شود.
 
 در گذشته به این صورت بود که به عنوان مثال قول 50 سکه را می‌دادند، اما بعد از چند سال همان پول سکه سال‌های قبل را می‌دادند. ورزشکاران از این موضوع ناراحت بودند.
 
تصمیم گرفتیم زمان دکتر گودرزی قول‌هایی ندهیم که در توان‌مان نیست. قولی را می‌دهیم که توان انجام آن را داریم. ما به صداقت به عنوان یکی از ابزار تعامل با ورزشکاران اعتقاد داریم. گودرزی قول‌هایی می‌دهد که امکان‌پذیر است. بعد از بازی‌های آسیایی در همان ایامی که برگشتند پاداش آنها را بدهیم. کمتر از یکی دو ماه هدایای ورزشکاران را می‌دهیم.
 
بحثی که در دولت قبلی مطرح بود تعداد زیاد کارمندان بود، هنوز هم این موضوع مطرح است؟
 
نزدیک 3 هزار از پست‌های 7 هزارتایی وزارت ورزش و جوانان در سطح کشور خالی است و عملا نمایندگی‌های ما در استان‌ها نیرو ندارند. قول مجوزهایی هم برای جذب نیرو داده شده برای افرادی که مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا دارند. اینکه بخواهیم نیروی الان را کاهش دهیم تابع قانون هستیم، اما تعدیل نیرویی نداشتیم.
 
 موضوعی که برای بازی‌های آسیایی مطرح است تحریم‌‌ها است. برای این موضوع برنامه خاصی دارید؟
 
امثال برای اولین بار با بانک مرکزی به تفاهم رسیدیم و بانک مرکزی برای تیم‌هایی که سفر خارجی داشتند نیاز ارزی‌شان را تامین کرد. یعنی دلار با مبلغ 2600 تومان. به عنوان مثال والیبال به آمریکا رفت و ما مبلغ 50 هزار دلار با قیمت 2600 تومان دادیم. فوتبال نزدیک به 2 میلیون دلار، کمیته حدود 3 میلیارد دلار. هر کدام از اینها یک امتیاز است. اینها توافقی است که با بانک مرکزی داشتیم. تمام فدراسیون‌ها می‌توانند با مکاتبه ما ارز دولتی بگیرند.
 
 مشکلی که همیشه مطرح بوده این موضوع بود که اختلاف بین کمیته و وزارت وجود داشت. البته کیومرث هاشمی در مصاحبه‌ای با فارس گفت این اختلاف در دولت جدید به صفر رسیده، همین‌طور است؟
 
واقعا هیچ اختلافی نیست. هاشمی هم یکی از همکاران ما است و ما فکر می‌کنیم آنها یکی از واحدهای وزارتخانه هستند. هر زمانی که بخواهند با ما تماس می‌گیرند و ما با آنها تماس داریم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هادی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هادی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هومن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هومن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نرجس و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نرجس و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم تیام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم تیام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم میترا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم میترا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زهیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زهیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملیکا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملیکا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اهورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اهورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال