آیت الله صدیقی:

مجاهدات شیخ محمدتقی بهلول تحت امر ولی فقیه زمان بود

امام جمعه موقت تهران گفت: مجاهدات شیخ محمد تقی بهلول به ویژه در حماسه مسجد گوهرشاد تحت امر ولی فقیه زمان بود.
دوشنبه، 3 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مجاهدات شیخ محمدتقی بهلول تحت امر ولی فقیه زمان بود

ویرایش شده مردادماه 98

امام جمعه موقت تهران گفت: مجاهدات شیخ محمد تقی بهلول، به ویژه در حماسه مسجد گوهرشاد، تحت امر ولی فقیه زمان بود.
 
به گزارش
راسخون به نقل از ایرنا، آیت الله کاظم صدیقی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت نهمین سالگرد ارتحال علامه بهلول گنابادی، در شهرستان گناباد افزود: بهلول براساس سیره انبیا و ائمه معصومین (ع) خود را به هیچ لذتی در دنیا وابسته نکرد و آلوده نشدن به دنیا اوج هنر و مردانگی وی بود.
 
وی اظهار کرد:
برخی برای نظام، ولایت و حکومت اسلامی مدام حاشیه درست می کنند و هزینه ساز هستند و نفعی ندارند، اما بهلول اینگونه نبود نه حقوق بگیر بود و نه صدمه می زد و در مواقع لازم حضور داشت و مدافع اسلام بود.
 
امام جمعه موقت تهران
دومین ویژگی بهلول را شجاعت دانست و گفت: در دوران خفقان رضاخان وی با شجاعت به مبارزه با وی پرداخت و ارزش مبارزه او در این بود که با ولایت پذیری همراه شد چرا که بدون ولایت فقیه هیچ مبارزه ای حتی علیه ظلم ارزشی ندارد و بر همین اساس بهلول با اذن ولی فقیه و مرجع تقلید زمان خود واقعه گوهرشاد را به پا داشت.
 
آیت الله صدیقی اظهار کرد: دلسوزی برای نجات بشر که از خصیصه های مهم پیامبر (ص) بود در سیره زندگی مرحوم بهلول نیز وجود داشت.
 
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که فقط اصلاح و تزکیه خود را مورد توجه قرار می دهند و نجات دیگران برای آنان اهمیت ندارد، در خسران و ضرر هستند و بهلول از نمونه مجاهدانی است که علاوه بر تزکیه نفس خود به فکر اصلاح دیگران نیز بود حتی با نگهداری اطفال سعی داشت از همان ابتدا زمینه های تربیت اسلامی و الهی را در وجود آنها ایجاد کند.
 
وی با تاکید بر تجلیل از عالمان گفت: در اسلام به گونه ای از علم دانشمندان و علما تجلیل شده که به جز انبیا از افراد دیگر اینگونه تجلیل نشده است.
 
وی صاحبان علم الهی را شاهد و نشانه خداوند برای انسان ها دانست و افزود: صاحبان علم آینه شناخت خداوند هستند و برای همین است که ما به آنها آیت الله می گوییم چرا که نشانه های خداوند در آنها وجود دارد.
 
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) از نمونه های کم نظیر و آیت حق بود که قدرت خدا را نشان داد.
 

 

حجت الاسلام حسن صادقی امام جمعه گناباد نیز در این مراسم با اشاره به ساخت مقبره بهلول گفت: شهید مدرس و علامه بهلول دو مجاهدی بودند که به مقابله با سیاست های ضد اسلامی رضا خان برخاستند.
 
حجت الاسلام حسن صادقی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مرقد شهید مدرس تکمیل و ساخته شد اما مرقد عارف مجاهد بهلول گنابادی به رغم تلاش نیکوکاران، به سرانجام نرسید و شهروندان در انتظار عنایت بیشتر مسئولین استانی و کشوری در این زمینه هستند.
 
شیخ محمدتقی بهلول گنابادی از جمله زاهدان و عارفانی است که رهبر معظم انقلاب وی را شگفتی روزگار خواندند.
 
این عارف وارسته در هفتم مرداد ماه 1384 در 105 سالگی درگذشت و پیکرش در شهرستان گناباد دفن شد.
/2759/

مرتبط

سالشمار زندگی محمد تقی بهلول

شگفتی روزگار - مرحوم آیت الله محمدتقی بهلول گنابادی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.