رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور:

روحانیت عقبه‌ اسلامیت نظام است

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور خاستگاه اصلی انقلاب را روحانیت دانست و افزود: روحانیت و کارشناسان دینی عقبه‌ اسلامیت نظام را تشکیل می‌دهند.
شنبه، 22 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روحانیت عقبه‌ اسلامیت نظام است

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور خاستگاه اصلی انقلاب را روحانیت دانست و افزود: روحانیت و کارشناسان دینی عقبه‌ اسلامیت نظام را تشکیل می‌دهند.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی در جلسه تودیع و معارفه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان مرکزی با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی در حوزه‌های علمیه، ایجاد شبکه‌ ارتقای دینی، فکری و فرهنگی مردم را بر عهده‌ روحانیت اصیل، متعهد و در خط امام دانست که با حضور در مساجد و مراکز مختلف مردم را با معارف دین آشنا کرده و این وظیفه سنگین را به انجام می‌رسانند.
 
ربانی با تاکید بر اینکه استقلال اصلی نظام در گرو استقلال فرهنگی است و روحانیت می‌تواند استقلال اصلی نظام را تعمیق ببخشد اضافه کرد: جامعه‌ روحانیت با ویژگی‌های این چنینی باید همچون دیگر اقشار جامعه از خدمات مناسبی بهره‌مند باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه مبنای روحانیت بر زهد، عفاف و کفاف گذاشته شده و هیچگاه به عنوان یک مجموعه‌ آموزشی برای خود حسابی در حوزه مادی باز نکرده و امتیازات ویژه‌ای را طلب نکرده است، اظهار کرد: متأسفانه این قشر، از حداقل‌های معیشتی همچون بیمه که هر شهروندی باید از آن برخوردار باشد برخوردار نبود تا بتواند از مزایای بازنشستگی یا از کارافتادگی بهره‌مند شود و همین امر در برخی موارد مشکلات معیشتی را برای این قشر به‌ویژه در سنین کهولت ایجاد می‌کرد.
 
وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در راستای ایجاد شرایط زندگی مناسب برای این قشر و خدمات‌رسانی به آن در سطح حداقل حقوق شهروندی افزود: جامعه مخاطب این مرکز آن دسته از جامعه روحانیت و طلاب حوزه‌های علمیه هستند که فاقد شغل دولتی یا استخدام کشوری بوده و از مزایای مشاغل اداری برخوردار نیستند.
 
ربانی با بیان اینکه 90 درصد از روحانیون استخدام دولتی نبوده و در کسوت طلبه، استاد حوزه یا پژوهشگر هستند افزود: این افراد محل درآمدی مشخصی نداشته و برای دریافت برخی خدمات تحت پوشش مرکز خدمات قرار می‌گیرند.
 
وی افزود: در حال حاضر خدماتی که به این قشر ارائه می‌شود و معیشت آنها در حد عفاف بوده اما، در حد کفاف نیست و مبنای فعالیت مرکز خدمات تأمین ضروریات زندگی این افراد است.
 
ربانی با تاکید بر اینکه موفقیت روحانیت در انجام رسالاتش زمینه‌ی بزه‌های اجتماعی، مشکلات خانوادگی و گرفتاری‌های قضایی را از بین می‌برد گفت: مرکز خدمات در راستای کمک به معیشت این قشر تلاش می‌کند ولی هنوز نتوانسته‌ایم حداقل حقوق شهروندی را برای روحانیونی که شاغل نیستند فراهم کنیم.
 
وی خدمت‌رسانی مرکز خدمات در قالب بیمه، تسهیلات و ارائه خدمات درمانی به قشر روحانی را در راستای حمایت از رسالت روحانیت دانست و افزود: ما از یک قشر حمایت نمی‌کنیم. این اقدام در واقع حمایت از ارتقاء دین، فرهنگ و ایمان است. در واقع خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هدفمند به اهداف حوزه و رسالت و مأموریت‌های حوزه‌های علمیه است.
 
در این جلسه از خدمات حجت‌الاسلام محمدعلی عدالت رئیس سابق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان مرکزی قدردانی و حجت‌الاسلام قنبرعلی خادمی به عنوان رئیس جدید این مرکز معرفی شد.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.