برخورد با عاملان تبلیغ و فروشندگان دستگاه فلزیاب

مدیر کل میراث یزد از برخورد با هر گونه فعالیت از فروش، خرید و تبلیغ دستگاه فلزیاب با منظور حفظ اقتدار میراث فرهنگی کشور طبق قانون با سودجویان خبر داد.
دوشنبه، 26 آبان 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برخورد با عاملان تبلیغ و فروشندگان دستگاه فلزیاب

م مدیر کل میراث یزد از برخورد با هر گونه فعالیت از فروش، خرید و تبلیغ دستگاه فلزیاب با منظور حفظ اقتدار میراث فرهنگی کشور طبق قانون  با سودجویان خبر داد.

 

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد مهدی شرافت مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در خصوص برخورد قانونی با دارندگان دستگاه فلزیاب ،  گفت: به منظور جلوگیری و کوتاه کردن دست سودجویان و حفظ اقتدار میراث فرهنگی طبق قانون با دارندگان دستگاه فلزیاب برخورد قاطع می‌کنیم.

 
 
مدیر کل میراث یزد ادامه داد: چندی پیش در شهرستان حاتم از توابع استان یزد اتفاقاتی ناخوشایند در همین زمینه به منظور کشف عتیقه صورت گرفت که با هماهنگی و تلاش یگان حفاظتی میراث استان و همکاری نیروی انتظامی عاملین این کار و عمل ضد فرهنگی و طبق قانون برخورد شد.
 
 
شرافت اظهار داشت: به موجب ماده واحده قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید، فروش، تبلیغ و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب مصوب 1379/12/15 مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب 16/2/1382 هیات وزیران هرگونه فعالیت در این زمینه بدون اجازه و اخذ مجوز میراث فرهنگی منع شده و غیر قانونی است.
 
 
این مقام مسئول عنوان کرد: این مسئله باعث نگرانی جامعه باستان شناسان و اهالی فرهنگ شده و برخورد قانونی به منظور حفظ اقتدار و حفاظت از آثار تاریخی وظیفه میراث فرهنگی بوده و خواهد بود و به شدت با عاملین این مسئله برخورد خواهیم کرد.
 
 
شرافت افزود: افراد سودجو که با تبلیغ، چاپ اقلام تبلیغاتی اعم از پوستر، دفترچه تلفن،‌یادداشت،‌ کتاب، بروشور و ... مردم را تشویق و تحریک به خرید دستگاه فلزیاب می‌کنند و پای خود را گلیم‌شان درازتر می‌کنند مردم را کشف اشیا عتیقه تحریک می‌کنند بدانند طبق قانون به شدت با آنها برخورد خواهیم داشت.
 
 
 
/987/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.