ويژنامه پزشكي

پزشكان موفق شدند در آزمايشات خود خواص مفيد چاى سبزـ اين نوشيدنى مخصوص كه براى درمان بيمارى هاى پوستى و امراض جلدى مفيد است ـ را كشف كنند. پزشكان و گروه تحقيقاتى كالج جرج با تحقيق و تاثير اين نوشيدنى بر محرك هاى پوستى قفسه سينه حيوانات مشاهده كردند كه استفاده از چاى سبز موجب كاهش التهاب و تورم و توليد مرتب و منظم ژن هاى مربوط به كار قفسه سينه مى شود.
يکشنبه، 5 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ويژنامه پزشكي

ويژنامه پزشكي
منبع:روزنامه جوان

تاثير چاى سبز بر بيمارى هاى پوستى

ويژنامه پزشكي پزشكان موفق شدند در آزمايشات خود خواص مفيد چاى سبزـ اين نوشيدنى مخصوص كه براى درمان بيمارى هاى پوستى و امراض جلدى مفيد است ـ را كشف كنند. پزشكان و گروه تحقيقاتى كالج جرج با تحقيق و تاثير اين نوشيدنى بر محرك هاى پوستى قفسه سينه حيوانات مشاهده كردند كه استفاده از چاى سبز موجب كاهش التهاب و تورم و توليد مرتب و منظم ژن هاى مربوط به كار قفسه سينه مى شود.از آنجا كه درمان پوستى قفسه سينه در اين قسمت از ارگانيزم بدن به طور استاندارد قابل كنترل نيست پزشكان استفاده از چاى سبز را براى درمان و رفع التهابات در طبقات پوستى اين ناحيه از بدن توصيه مى كنند. اين گزارش مى افزايد در ماتولوژيست ها مى گويند چاى سبز به كنترل ژن هاى ۱۴- Caspase كه كار ترميم پوست قفسه سينه را بر عهده دارند كمك مى كند. همچنين تركيب چاى سبز موجب كاهش و تثبيت توليد آنتيكن هاى PCNA در طبقات پوستى بدن جايى كه تقسيم پى در پى آن در قفسه سينه روى مى دهد مى شود.

بازگشت سرطان روده با مصرف گوشت و چربى

ويژنامه پزشكي محققان اعلام كردند: افرادى كه در گذشته از بيمارى سرطان روده جان سالم به در برده اند، در صورت مصرف مواد غذايى حاوى مقادير زيادى گوشت قرمز و غذاهاى چرب ۳ برابر بيشتر از افرادى كه اين گونه رژيم هاى غذايى را ندارند در معرض بازگشت اين بيمارى و حتى مرگ ناشى از آن قرار دارند. بر اساس نتايج يك پژوهش، مصرف زياد گوشت قرمز و مواد غذايى چرب، خطر ابتلاى مجدد به بيمارى سرطان روده ـ را در افرادى كه در گذشته نيز اين بيمارى را تجربه كرده و درمان شده بودند ـ افزايش مى دهد. اين در حالى است كه مطالعات قبلى نيز نشان داده بود برخى از فاكتورهاى غلط در الگوى زندگى مانند مصرف مواد غذايى پرچرب به ويژه اگر با مقادير زيادى گوشت قرمز همراه باشد مى تواند خطر ابتلا به سرطان روده را كه يك سرطان مهم مرگبار است تشديد كند. اين مطالعه براى اولين بار نشان داده است كه رژيم غذايى مى تواند در بازگشت سرطان روده در افرادى كه در گذشته درمان شده اند موثر باشد.

با نوشيدن شير لاغر شويد

ويژنامه پزشكي دانشمندان كانادايى از دانشگاه ماك ماسترو با تحقيق و مقايسه دو استكان شير بدون چربى با نوشابه معمولى و نوشابه گازدار دريافتند شير و استفاده از آن به عنوان نوشيدنى سالم موجب حجيم شدن عضلات و در نتيجه لاغرى در افراد مى شود.در اين تحقيق ۵۶ مورد در سنين ۱۸ تا ۳۰ سال را تقسيم كرده و در جريان ۱۲ هفته تمرين داده شدند. اين تحقيق حاكى است: به هر يك از اين گروه ها ۵ روز در هفته به طور خصوصى و مشخصى برنامه كارى و تئورى هاى خاصى ارايه شد و با پايان يافتن تئورى ها آنان يك تا سه ليوان از اين نوشيدنى ها مى نوشيدند. در پايان هر دوره و در نتيجه گيرى نهايى مشخص شد ورزشكارانى كه از شير استفاده كرده اند بطور تقريبى يك كيلوگرم چربى و همچنين افرادى كه نوشابه گاز دار نوشيده اند ۴۵۰ گرم چربى از بدن خود را از دست داده اند. اين تحقيق حاكى است نوشيدن شير به طور تقريبى تا ۴۰ درصد برابر با ۱۱۰۰ گرم و حتى بيشتر به تراكم و حجم عضلات كمك مى كند.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.