گزارش خبری از تنبیه رژیم فاسد صهیونی توسط ایران

تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.
يکشنبه، 26 فروردين 1403
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

در حال به روز رسانی...

دوشنبه 3 اردیبهشت


چرا اردن از اسرائیل دفاع کرد؟
 

«اسکات ریتر» افسر بازنشسته آمریکایی و بازرس سلاح‌های کشتار جمعی سازمان‌ملل، در گفت‌وگو با جورج گالووی، نماینده مجلس بریتانیا درباره علت دفاع همه‌جانبه شاه اردن از رژیم صهیونیستی در مقابل ایران گفت: ایدئولوژی و طرز فکر «ملک عبدالله» انگلیسی است.
.
ایران کاری کرده کارستان
 
هیچوقت هیچ کشوری امکان حمله به یک قدرت اتمی تحت حمایت چند قدرت اتمی را نداشته؛ علم صالح استاد مطالعات ایران و خاورمیانه‌شناسی در دانشگاه ملی استرالیا: ایران به خصوص در شش ماه اخیر نشان داد که امکان مدیریت تنش را داراست.
.
وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌های ایرانی در  پایگاه صهیونیستی نواتیم
 
 

وال‌استریت‌ژورنال: حملهٔ رگباریِ ایران به اسرائیل، آمریکا را غافل‌گیر کرد
«مقیاس اولین حملهٔ مستقیم ایران به اسرائیل با بدترین سناریوهای آژانس‌های جاسوسی آمریکا مطابقت داشت» مقام‌های آمریکایی این اظهارات را در گفت‌وگو با وال‌استریت‌ژورنال دربارهٔ حملهٔ تنبیهیِ ایران به اسرائیل گفته‌اند.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته: «حتی زمانی که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا می‌دانستند که ایران موشک‌ها را از انبار خارج کرده و روی پرتابگرها قرار داده، مقیاس طرح حملهٔ ایران برای سازمان‌های اطلاعاتیِ آمریکا روشن نبود و بعداً شاهد پرتاب صدها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل بوده‌اند».
.

گران‌ترین رادار آمریکایی چطور در اسرائیل منهدم شد
 

.
دو وجه عملیات وعده صادق

تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی


«سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی» درباره میزان موفقیت عملیات «وعده صادق» اظهار داشت: «میزان موفقیت عملیات از جزع و فزع آمریکا و صهیونیست‌ها مشخص است.» وی با بیان اینکه میزان موفقیت دو وجه دارد، افزود: «یک وجه راهبردی دارد که بسیار بی‌نظیر بوده است و تمام عالم فهمیدند که قدرت انقلاب اسلامی بالاتر از جبهه شیطان است و هر روز این روند گسترش پیدا می‌کند؛ اما وجه دوم میزان تاکتیکی است که هر روز بیشتر مشخص می‌شود و میزان موفقیت بیش از چیزی بود که دشمن انتظارش را داشت.» جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: «‌اکنون شرایط منطقه، مطلوب جبهه حق است و به هیچ وجه خوشایند آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.»

.

یکشنبه 2 اردیبهشت


دنیای عجیب!!!

تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

دنیا اینجوری شده که کاسه‌لیسان غرب دنبال جای اصابت ۳۵۰ موشک و پهپاد ایرانی نمی‌گردد، ولی سه روز است به آب و آتش می‌زنند تا ثابت کنند تور استتار سامانه اس ۳۰۰ در اصفهان، محل اصابت موشک اسرائیلی است؟! با چنین قومی روبه‌رو هستیم که قدرت انفجاری یک موشک را نمی‌دانند اما شده‌اند کارشناس؟!
.
طعنه تندوتیز بلاگر لبنانی به سران عرب
تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

چیزی که رهبران عرب گذاشتند روی سرشان، ایرانی‌ها انداختند زیر پای‌شان
.
تحسین حمله موشکی ایران به اسرائیل توسط نماینده مجلس ترکیه 
 
نماینده پارلمان عضو کمیسیون تحقیق حقوق بشر مجلس ملی ترکیه:ایران اسرائیل را با موشک زد! اسرائیلی که می‌گفتند هیچ‌کس نمی‌تواند به آن‌ها حمله کند! ایران با موشک زد؛ به همین دلیل من به دولت ‌‌و ملت ایران تبریک می‌گویم.
.
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی تحلیلی به مقابله سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی با پهپادها و موشک‌های ایرانی پرداخت
 
.
این روزنامه در ابتدای گزارش خود نوشت: هیچ‌یک از متحدان اسرائیل با واکنش شدید اسرائیل علیه ایران موافق نیستند و اعلام کرده‌اند در آن همکاری نخواهند داشت. بنابراین بعید است در صورت درگیری و نبردی گسترده بین ایران و اسرائیل، حمایت‌های غرب از این رژیم در طولانی‌مدت ادامه داشته باشد.
.
 این ۱۰ دقیقه طوفانی را از دست ندهید/ مناظره داغ و جنجالی مرندی با پیرز مورگان مجری مطرح انگلیسی
 

این ۱۰ دقیقه یکی از درخشان‌ترین مناظره‌های یک فرد سیاسی در تاریخ جمهوری اسلامی با یک رسانه امپریالیستی است. آقای مرندی به قدری مسلط و طوفانی مناظره کرده که تمام تحلیلگران و کاربران خارجی را مات و مبهوت کرده است و واکنش های زیادی بین کاربران خارجی در پی داشته است 
.
تکذیب آسیب‌دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
مقام مطلع: فضا‌سازی برخی رسانه‌های غربی در خصوص آسیب دیدن بخشی از سامانه پدافند هوایی در جریان مقابله با چند ریزپرنده در بامداد روز جمعه کاملا کذب است. با هوشیاری سامانه‌های راداری و پدافندی مستقر در منطقه، ریزپرنده‌های ناشناس قبل از نزدیک شدن به حریم مناطق حساس مورد هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های غربی و صهیونیستی از جمله نیویورک‌تایمز پس از عملیات مقابله جویانه وعده صادق که به صورت کاملا موفق انجام شد با جعل اخبار و فضا سازی‌های دروغین در مورد آسیب‌دیدن سامانه‌های پدافندی ایران در جریان مقابله با ریزپرنده‌های ناشناس در آسمان اصفهان به دنبال دستاوردسازی برای رژیم اسراییل به منظور خارج نمودن صهیونیست‌ها از انفعال ناشی از شکست هستند.
 

«سکوت برای کاهش تنش»؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران

 
تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

اظهارات سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر بیانگر این است صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در مقابل قدرت جمهوری اسلامی راهی جز سکوت و عقب نیشینی ندارند. گروه سیاسی خبرگزاری فارس: حمله ایران به مواضع اسرائیل و عبور موفق موشک‌های ما از سد گنبد آهنین و سامانه‌های پدافندی رژیم صهونیستی و سامانه‌هایی که آمریکا و انگلیس و فرانسه و... برای دفاع از صهیونیست‌ها مستقر کرده بودند و نقطه‌زنی دقیق اهداف، موجب شد رژیم صهیونیسیتی و حامیان آنها بدانند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت کشور و منافع ملی با کسی شوخی ندارد و پاسخ هر تهدید و شرارتی را قاطع و کوبنده خواهد داد.

جمهوری اسلامی در چندین مورد نشان داده که نه تنها هیچ تهدید و شرارتی از سوی دشمنان را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت، برای همین هم هست که وقتی سردار حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای می‌گوید که « اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران محتمل و قابل تصور خواهد بود.» مقامات رژیم صهیونیستی این سخنان را جدی می‌گیرند و از مواضع خود عقب‌نشینی می کنند.

در همین راستا هم هست که «بن‌سبطی» سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر در مصاحبه‌ای می‌گوید که « ما نمی‌خواهیم تنش را با ایران بیشتر از این کنیم چون تهدیدات آن‌ها تا حدی بالا رفت که می‌خواستند فتوای اتمی را تغییر دهند! بیایید هر دو طرف کوتاه بیاییم! بالاخره نتانیاهو کنار خواهد رفت و ارتش زیر و رو خواهد شد!» به نظر می‌رسد این اظهارات سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر بیانگر این است صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در مقابل قدرت جمهوری اسلامی راهی جز سکوت و عقب نیشینی ندارند.

سخنان هوشنگ امیر احمدی استاد دانشگاه در مورد ایران، عصبانیت شدید مجری و کارشناس برنامه را در پی داشت!
 
.
سخنگوی فارسی ارتش اسرائیل: بیایید هر دو طرف کوتاه بیاییم!!!
 

بن‌سبطی، سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر شنبه‌شب در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته: ما نمی‌خواهیم تنش را با ایران بیشتر از این کنیم چون تهدیدات آن‌ها تا حدی بالا رفت که می‌خواستند فتوای اتمی را تغییر دهند! بیایید هر دو طرف کوتاه بیاییم! بالاخره نتانیاهو کنار خواهد رفت و ارتش زیر و رو خواهد شد! فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای پنج‌شنبۀ هفتۀ گذشته اعلام کرده بود: اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور می‌باشد. سردار حق‌طلب گفته بود: مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ما است و به اصطلاح برای پاسخ به اقدام احتمالی آنها، دست‌ها روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند برای نابودی اهداف مشخص شده است.

چگونه موشک‌های ایرانی به امن‌ترین نقطه اسرائیل رسیدند؟
 

پایگاه هوایی #نواتیم که مرکز آموزشی و نگهداری از جنگنده F35 هست امن‌ترین نقطه اسرائیله که شب ۱۴ آوریل از دست موشک‌های ایرانی در امان نبود. اینکه موشک‌های ایرانی به امن‌ترین نقطه اونها میرسه، چه پیامی برای اسرائیل داره؟ صحبت‌های مصطفی خوش‌چشم شنیدنیه، ببینید...

رد حمله موشکی توسط تحلیلگر نظامی اینترنشنال!
 

مجری: اگر این حمله واقعا بسیار بزرگ بوده باشد باید مسافرانی که در فرودگاه بودند یا افراد نزدیک به فرودگاه بالاخره دودی، آتشی یا انفجاری را مشاهده می‌کردند!

تحلیلگر نظامی برنامه: اگر موشک‌هایی که گفته شده اسرائیل شلیک کرده به هر هدفی اصابت می‌کرد باید انفجار بزرگی را در پی می‌داشت و از کیلومترها دورتر دیده می‌شد!
 

جمعه 31 فروردین

.
اسرائیل ببر کاغذی است!!!

 

خبرنگار بی‌بی‌سی: همه این حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند؛ می‌گویند اسرائیل ببر کاغذی است؛ اکنون هیمنه اسرائیل زیر سوال رفته و در واقع این یک پیروزی برای ایران و محور مقاومت است!


«وعده صادق» موجب اقتدار و وحدت در کشور شد
رئیس‌جمهور در دیدار با اقشار مختلف مردم دامغان: جنگ، جنگ اراده‌ها است. عملیات وعده صادق موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد. می‌خواستند اختلاف افکنی کنند اما این عملیات نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توان نیروهای مسلح ما شد.

عملیات صادق الوعد نشان از اراده پولادین ملت ایران به رهبری رهبر فرزانه انقلاب بود. وعده صادق یکی از جلوه‌های وحدت آفرین و انسجام بخش به کشور بود. همه جریان‌های سیاسی عملیات وعده صادق را اقدامی ضروری و وحدت بخش برای کشورمان می‌دانند. این اقدام نشان دهنده اقتدار کشورمان بود.

ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند
محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه جمهوری اسلامی در پستی به زبان انگلیسی در شبکه اجتماعی اکس:  «اقدامات مستمر تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران، به ویژه حمله تحریک‌آمیز آن علیه اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه، از سوی شورای امنیت ملل متحد مجازات نشد و لذا ایران را ناگزیر به اقدام حساب‌شده در دفاع مشروع نمود که تنها تاسیسات نظامی را هدف گرفت و بر خلاف اسرائیل، آگاهانه از هدف‌گیری غیرنظامیان خودداری کرد.»

اکنون، با توجه به آتش‌بازی امروز در اصفهان، تمامی کشورها و رهبران جهان می‌بایست توجه خود را به پایان دادن به جنایات اسرائیل و به ویژه جنگ غزه متمرکز کنند. وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در شورای امنیت ملل متحد توسط ایالات متحده حرکتی کاملا در جهت اشتباه بود. 
.
شبکه اسرائیلی از قول نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم!
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اعلام کرد که ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم. این شبکه همچنین با اشاره به حادثه در اصفهان مدعی شد که ما ثابت کردیم قادر به نفوذ به ایران هستیم و ما اکنون ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم.

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان
خبرگزاری رسمی عمان این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
وزارت خارجه ایتالیا خواستار کاهش تنش در منطقه شده است.
وزارت خارجه چین: ما با هرگونه برخوردی که ممکن است باعث افزایش تنش در خاورمیانه شود، مخالف هستیم.
وزیرخارجه کانادا: امروز در نشست وزرای خارجه گروه ۷ درباره این حادثه گفت‌وگو می‌کنیم.
.
صدای ۳ انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال غرب اصفهان شنیده شده است؛
 

پدافند در واکنش به یک شی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد فعال شده است. گفته‌شده رادار ارتش از اهداف احتمالی بوده است و شیشه‌های چند ساختمان اداری در این محدوده شکسته شده است. طبق تصاویر خبرنگار فارس از جلوی پایگاه شکاری ارتش در اصفهان نشان می‌دهد وضعیت عادی است.


هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است؛
منابع آگاه گفتند که علیرغم شایعات تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه انفجار بزرگی در اصفهان رخ داده و یا موشکی اصابت کرده باشد وجود ندارد. با توجه به سطح بالای حساسیت، پدافند شلیک‌هایی را در اطراف پایگاه هوایی اصفهان انجام داده است اما تا این لحظه صرفاً احتمال موضوع ریزپرنده مطرح است، اگر چه این موضوع نیز هنوز قطعی نشده است.

خبر رسمی: صدای انفجار ناشی از شلیک پدافند به اشیاء مشکوک بود؛
در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیاء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

آژانس بین المللی انرژی اتمی: هیچ خسارتی در نیروگاه های هسته ای ایران مشاهده نشده و هیچ حمله ای به آن‌ها انجام نشده است.
.

خبرنگار اسرائیلی که مدعی حمله نیروی هوایی اسرائیل به ۷ شهر ایران بود توییت خود را حذف کرد؛
 

تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

.

طعنه به گزارش‌ها دربارۀ انفجارهای اصفهان؛ وقتی مقامات اسرائیل خودشان را مسخره می‌کنند!


تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
.

وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل، در واکنش به گزارش رسانه‌های غربی درباره آنچه پاسخ اسرائیل به عملیات ایران خوانده شده، گفت: «مسخره است». رسانه‌های غربی بامداد امروز بعد از انتشار گزارش‌هایی کذب درباره شنیده شدن صدای چند انفجار در شهر اصفهان مدعی پاسخ رژیم جعلی اسرائیل به عملیات «وعده صادق» شدند. در این بین ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در واکنش به گزارش رسانه‌های غربی درباره آنچه پاسخ اسرائیل به عملیات ایران خوانده شده، گفت: «مسخره است». در ادامه میکی لِوی، رئیس سابق و عضو فعلی پارلمان رژیم صهیونیستی در کنست هم در واکنش به بن‌گویر در شبکه ایکس نوشت: «تبریک می‌گویم، شما توانستید تمام دوران تصدی خود را به عنوان وزیر شکست ملی و عضویت در کابینه در یک کلمه توصیف کنید.».
..

لاپید: بن‌گویر با یک توییت یک کلمه‌ای ما را مضحکهٔ دنیا کرد!
رهبر مخالفان نتانیاهو: تاکنون هیچ وزیری به این اندازه به امنیت اسرائیل و وجهه و جایگاه بین‌المللی آن آسیب وارد نکرده. بن‌گویر در یک توییت نابخشودنیِ یک کلمه‌ای موفق شد اسرائیل را از تهران تا واشنگتن مسخره و شرمنده کند. هرکس به‌جز نتانیاهو نخست‌وزیر می‌بود، امروز صبح او را از کابینه بیرون می‌کرد. حتی وزرایی که در کنارش نشسته و مثل گوسفند سکوت می‌کنند هم در برابر اقدامات او مسئولند. آنها بخشی از شکست نابخشودنیِ امنیت و ارزش اسرائیل هستند.
.

چهارشنبه 29 فروردین


کوچک‌ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود برخوردی سهمگین با آن‌ها خواهد شد؛
 

رئیس جهمور: وعده صادق اقدامی محدود بود و نه فراگیر و گسترده، اگر قرار بود اقدامی گسترده باشد، می‌دیدند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند ولی قرار بود اقدام محدود و تنبیهی برای رژیم صهیونیستی باشد. 
.
می‌گفتند پاسخی از سوی ایران نمی‌گیریم، ولی اشتباه بود!
 
.
 ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | لیبرمن، وزیردفاع اسبق رژیم صهیونیستی در شبکه ۱۲ اسرائیل: ارزیابی بخش اطلاعات نظامی از پاسخ ایران اشتباه از آب درآمد؛ آنچه تاکنون مشخص است، این است که مراجع مربوطه گفته بودند که هیچ پاسخی از سوی ایران نخواهد بود و تهران هم با آن کنار خواهد آمد، اما اتفاقی که افتاد، برعکس بود! 👈 بدون رادارهای آمریکایی در زمین، دریا، هوا و اطلاعاتی که آنها در اختیار ما قرار دادند، مقابله با حمله ایران، محال بود.
.
آمار صهیونیست‌ها از اصابت موشک‌های ایرانی باز هم زیر سؤال رفت

سخنگوی ارتش صهیونیستی آن‌چنان دربارهٔ میزان مهار موشک‌ها و پهپادهای ایرانی اغراق کرد که هر روز یک اسرائیلی آن را رد می‌کند و زیر سؤال می‌برد. بعد از آن که خبرنگار شبکهٔ ۱۴ صهیونیستی آمار ارتش صهیونیستی از رهگیری موشک‌های ایرانی را «غیردقیق» خواند، فیالکوف، کارشناس امور نظامی در اسرائیل در مصاحبه‌ای اذعان کرد که ایران ۳ نقطه در اسرائیل را هدف گرفته: پایگاه هوایی نواتیم، پایگاه هوایی رامون و پایگاه راداری جبل الشیخ.

فیالکوف به گزارش شبکهٔ ای‌بی‌سی آمریکا مبنی بر اصابت ۹ موشک به ۲ پایگاه نواتیم و رامون اشاره کرد و اینطور ادعاهای سخنگوی ارتش اسرائیل را زیر سؤال برد: طبق گزارش ای‌بی‌سی، ۹ موشک از پدافند اسرائیل عبور کرده؛ نه ۷ موشک که سخنگوی ارتش اعلام کرد. همچنین سخنگوی ارتش ادعا کرد که هیچ پهپاد و موشکی موفق نشده از سد پدافند بگذرد و وارد پایگاه [راداری] حرمون شود، اما بررسی تصاویر نشان میدهد پهپاد ایران از سد پدافند عبور کرده و به پایگاه اصابت کرده است.

هر چند آمار این کارشناسان نیز مستقلاً قابل استناد نیست، اما وجود آمار مختلف، نشان‌دهندهٔ میزان پنهان‌کاری ارتش اسرائیل برای مخفی نگه داشتن مقدار خسارت و تلفاتش است؛ دقیقا مثل سیاست قطره‌چکانی و کم نشان دادن میزبان تلفاتش در جنگ غزه.
.
اگر آنها نبودند!!!

پایگاه خبری «المیادین» با تأکید بر اینکه اگر آمریکا، فرانسه، انگلیس و اردن نبودند، پیامدهای حمله ایران بسیار بزرگ‌تر بود، نوشت: «امروز آمریکا در خاورمیانه متلاشی شده و رژیم صهیونیستی رسوا شده است.» این توصیف مجله «اکونومیست» و سایت «واللا» است که توضیح می‌دهند چگونه ایران قبل از عملیات اخیر و بعد از آن توانست از قدرت بازدارندگی علیه واشنگتن و تل‌آویو استفاده کند. ایران از بخش اندکی از قدرت خود استفاده کرد. تحلیلگران و مسئولان صهیونیست در این مسئله اتفاق نظر دارند که ایران از رژیم صهیونیستی نمی‌ترسد؛ بلکه به توانایی‌های خود اعتماد دارد و قواعد بازی را تغییر می‌دهد.

وزیر نیروی دریایی آمریکا خبر داد این کشور دست کم یک میلیارد دلار برای مقابله با 130 حمله به کشتی‌های آمریکایی در خاورمیانه طی شش مااه گذشته هزینه کرده است. نیروهای مسلح یمن از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه گفته‌اند که به کشتی‌های مرتبط با این رژیم اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهند داد. انصارالله یمن هفته گذشته اعلام کرد تاکنون به بیش از 80 کشتی تجاری و نظامی مرتبط با رژیم صهیونیستی و متحدان آن حمله کرده است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد هکرهایی که به تازگی اعلام کرده بودند به برخی از نهادهای حساس اسرائیلی نفوذ کرده‌اند، وبگاهی برای انتشار داده‌های حساس این نهادها ایجاد کرده‌اند. این گروه هزاران سند منتشر کرده و گفته است،‌ بعد از نفوذ به وزارت جنگ اسرائیل به آنها دست یافته‌ است. براساس این گزارش، این هکرها همچنین توانسته‌اند به سامانه‌های مرتبط با وزارت دادگستری رژیم اسرائیل و تأسیسات پژوهش‌های هسته‌ای در نیروگاه دیمونا نفوذ کنند. رئیس‌جمهور ترکیه ضمن حمایت از پاسخ ایران به اسرائیل این رژیم و سران آن را تنها مقصران تشدید تنش‌ها در خاورمیانه توصیف کرد. اردوغان گفت: «آنهایی که ماه‌ها است در قبال رفتارهای متجاوزانه اسرائیل در غزه سکوت اختیار کرده‌اند، به سرعت پاسخ ایران [به اسرائیل] را محکوم کردند. ولی نتانیاهو اولین شخصی است که باید سرزنش شود.»

جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان صندوق بین‌المللی پول که به تازگی منتشر شد، رشد اقتصادی ایران در سال 2023 را 4/7 درصد اعلام کرد. این در حالی است که این نهاد بین‌المللی در گزارش پیشین خود در ماه پاییز رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی را 3 درصد برآورد کرده بود. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد «اسماعیل الباز» مسئول منطقه ساحلی حزب‌الله لبنان را با منفجر کردن خودروی وی ترور کرده است. از سوی دیگر، حزب‌الله لبنان شهادت ابوجعفر را تأیید کرده است.
.

پشتوانه‌های موفقیت عملیات وعده صادق
 

طی چند روز گذشته همچنان که تیتر یک اخبار و جراید و رسانه‌های داخلی و خارجی به عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اختصاص پیدا کرده است و عمده مخاطبان نیز با عبارات «نیروی مسلح، تشکر تشکر» یا «سپاه مچکریم» و دیگر عبارات قدردانی و خشنودی خود را از اجرای این عملیات ابراز داشته‌اند، باید توجه داشت که این عملیات تنها حاصل اقدامات نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست؛ بلکه منبعث از چندین پشتوانه مادی و معنوی دیگر نیز هست که باید به آنها نیز توجه جدی داشت. اولین پشتوانه موفقیت عملیات وعده صادق این باور دینی به کلام خداوند متعال بود که در آیه 56 سوره مائده می‌فرماید: «وَمَن یتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسولَهُ وَالَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ»؛ از این رو مطمئناً پیروزی نهایی با حزب‌الله خواهد بود و بنابراین هیچ ترس و واهمه‌ای از اجرای چنین عمل صالحی وجود نداشت.

دومین پشتوانه موفقیت این عملیات ایمان قلبی به بیانات و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی بود. آن جایی که رهبر معظم انقلاب چندین سال پیش وعده نابودی رژیم صهیونیستی در کمتر از 25 سال آینده را با حول و قوه الهی می‌دهند یا آنجایی که مقاومت فلسطینیان را در برابر ظلم و جور صهیونیست‌ها پیروز نهایی می‌خوانند یا زمانی که وعده پاسخ پشیمان‌کننده به اقدام متجاوزانه رژیم منحوس صهیونیستی می‌دهند، در همه این موارد ایمان راسخ به تحقق بیانات ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا در پیش چشمان نیروهای عملیات‌کننده بود. سومین پشتوانه نیز حمایت عمومی مردم و مطالبه ملی ایرانیان برای پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی بود. اعلام انزجار عمومی مردم از رژیم غاصب صهیونیستی با راهپیمایی میلیونی ایرانی‌ها در اقصی نقاط کشور در روز قدس و درخواست تنبیه رژیم صهیونیستی از اصلی‌ترین پشتوانه‌های موفقیت عملیات وعده صادق به شمار می‌رود.

چهارمین پشتوانه موفقیت را هم می‌توان همکاری و اتحاد و همدلی همه ارکان حاکمیتی در داخل توصیف کرد. همکاری مناسب و حداکثری میان نهادهای دولتی و نیروهای مسلح و همچنین اتحاد و پشتیبانی همه بخش‌های اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی نیروهای مسلح در سه بخش ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به منظور تأمین امنیت کامل جغرافیای ایران و مقابله با هر گونه واکنش احتمالی رژیم منحوس صهیونیستی پشتوانه مهمی در موفقیت این عملیات به شمار می‌آید. اگرچه طبیعتاً جبهه مقابل سعی دارد با برخی شگردهای رسانه‌ای و سیاسی این عملیات موفقیت‌آمیز را با شبهه و تشکیک در اذهان عمومی روبه‌رو کند؛ اما واقعیت امر از دستپاچگی و واکنش‌های صورت گرفته صهیونیست‌ها و حامیان‌شان کاملاً آشکار است. 
.

جزئیات جدیدی از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل

تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا ۳ ماه طول می‌کشد اما تقریباً یک روز بیشتر طول نکشید. ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی: آخرین تماس را مقامات مصری ۳ ساعت پیش از عملیات داشتند؛ التماس می‌کردند که این کار انجام نشود.  ۵ قدرت موشکی جهان شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و رژیم صهیونیستی با تمام استعداد و آخرین فناوری‌های خود به میدان آمدند. پنتاگون فرماندهی کامل را پذیرفت و سنتکام وارد منطقه شد و ۸ منطقه دفاع ضد موشکی را طراحی کردند؛ زاگرس، قفقاز، ترکیه، خلیج فارس، دریای سرخ و مدیترانه از جمله این مناطق بودند. ۶ ناو ضد موشک در دریای سرخ، سیستم موشکی عربستان و امارات ۶ لایه آتش‌باری در این مدت کوتاه عملیاتی شد.

طرف مقابل ما ۱۵ هواپیمای ضد سیگنالی به پرواز درآوردند و علاوه بر این آواکس‌های عربستان و آواکس‌های خودشان و همچنین پهپادهایی را به پرواز درآوردند تا مانع دستیابی ایران به اهداف خود شوند. در عملیات وعده صادق ۱۰ کشور در میدان نبرد مقابل ایران بودند. ما تا کنون در هیچ نبردی با رادارهای آن‌ها و همچنین سیستم‌های گنبد آهنی و فلاخن مواجه نشده بودیم و این‌ها موجب شده بود که مادر طرح و عملیات مقداری دچار مشکل باشیم.

آنها در ۶ ماهه نبرد طوفان الاقصی در درگیری با یمنی‌ها، لبنانی‌ها و عراقی‌ها نسبت به سیستم پهپادی و موشکی آشنایی پیدا کرده بودند. آمریکایی‌ها داخل رژیم صهیونیستی را بر عهده رژیم صهیونیستی گذاشتند و سایر مناطق را خودشان قبول کردند. تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا ۳ ماه طول می‌کشد اما تقریباً یک روز بیشتر طول نکشید. موشک‌های بالستیک و کروز و همچنین پهپاد از جمله ابزارهای ما در این عملیات بودند که بالستیک ظرف ۱۵ دقیقه، کروز ظرف ۳ ساعت و پهپاد طی ۷ ساعت به دشمن رسیدند.

پهپادهایی که در عملیات شرکت کردند سرعتی در حدود ۱۶۰ الی ۱۷۰ کیلومتر در ساعت داشتند به همین دلیل نیز ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی دشمن را درگیر کند. ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین وقتی که عملیات وعده صادق تقریباً به پایان رسیده بود سفیر سوییس را به عنوان حافظ منافع آمریکا برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد و به او هشدارهای لازم را دادند که اگر آمریکایی‌ها کوچکترین اقدامی انجام دهند، تمام منطقه را روی سرشان خراب می‌کنیم.
.

سه شنبه 28 فروردین

سلاح هایی که ایران از آن استفاده نکرد!!!

تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی


اسرائیل: پانزده ساله ایران را می زدیم و واکنشی نمی دادند، خیلی بد شد دیگر نمی توانیم بدون واکنش بزنیم و فرار کنیم! 
 

خبرنگار امور نظامی روزنامه اسرائیل‌هیوم: ما باید تهدیدات ایران را جدی بگیریم؛ آن‌ها معادلات را تغییر دادند و موفق شدند بازدارندگی خود را در برابر اسرائیل به دست آورند!  اکنون اسرائیل هر بار که بخواهد به یک هدف ایرانی در هر جای دنیا حمله کند اول فکر می‌کند که آیا ارزش این کار را دارد یا خیر؟
.

دوشنبه 27 فروردین

چرا از اسرائیل انتقام گرفتیم؟
.
مقام ترکیه‌ای: خسارت حمله ایران به اسرائیل سنگین بود
«اسماعیل حقی‌پکین» رئیس سابق اطلاعات ارتش ترکیه: هدف ایران از حمله، نشان‌دادن این قابلیت بود تا کجا را می‌تواند بزند و نمایش توانمندی‌اش بود که یک بازدارندگی بسیار مهم به ایران داد. نتانیاهو بعد از این به تنهایی نمی‌تواند علیه ایران جنگی راه اندازد. سه نقطه هدف گرفته شد؛ ۲ پایگاه هوایی و یک مرکز رصد موساد. بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده، ۲ پایگاه خسارت بدی دیده‌اند و اینکه گفته می‌شود خسارت خفیف بوده چنین نیست و سعی دارند آن را می‌پوشانند.
.

شور انگیز است

می گوید اگر ایران در عین الاسد خطوط قرمز خود را برای آمریکا ترسیم کرد و یک سوی صورت ترامپ را سرخ کرد و از آن پس دیگر هرگز آمریکا وارد جدال مستقیم با ایران نشد، حمله ایران به اسراییل هم هفت اکتبری دیگری در اذهان اسراییلی ها به وجود آورد. که ای اسراییلی که خانه و کاشانه خود را از منهتن ول می کنی و به اسراییل می آیی به خیال اینکه امنیت داری. این گنبد آهنی نیست آبکش آهنی است. نگاه این موشک های ته انبار من با فن آوری های دو دهه قبل چه طور از بالای چهل شهر تو رد می شود و هیچ کاری نمی توانی بکنی. نگاه کن که این تنها شمه ای از یک میلیون موشک های انبار شده من است...
.

مانور جالب موشک ایرانی


تصاویر منتشر شده که گفته می شود مربوط است به مانورهای موشک ایرانی برای فرار از پدافند فلاخن داوود؛
.
لعنت بر پدرت! 


تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی


هم زمان با مشخص تر شدن نقش اردن در همکاری با اسرائیل در تمام این چند ماه گذشته، و علی الخصوص همکاری نظامی با اسرائیل در حمله دیشب ایران، عبدالله دوم به منفورترین فرد در جهان عرب تبدیل شد. از این دست توییت ها، به وفور در صفحات پرطرفدار عرب دیده می شوند.
.
عبدالباری عطوان، نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور عرب با ۲/۵ میلیون دنبال کننده


تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی


«این حمله‌ی تاریخی و بی‌سابقه‌ی ایران در عمق سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که رهبری ایران به آنچه می‌گوید عمل می‌کند و بدون تردید پاسخ هر تعرضی را می‌دهد. منطقه‌ی غرب آسیا وارد دوران جدیدی شده است تل‌آویو دیگر قدرت تصمیم‌گیر در منطقه نیست. آمریکا نه توان زورگویی دارد و نه از عهده دفاع از عوامل وابسته‌ی خود بر می‌آید.»

.
نیویورک‌تایمز: کابینه اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشت
 

تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی


نیویورک‌تایمز به نقل از دو مقام اسرائیلی خبر داده که کابینه جنگی اسرائیل امروز بعدازظهر تشکیل جلسه خواهد داد تا در مورد چگونگی واکنش به حمله ایران گفتگو کند. این دو مقام گفته‌اند حمله تلافی جویانه‌ای که برخی از اعضای کابینه پیشنهاد کرده بودند، پس از گفتگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو با رئیس‌جمهور بایدن در روز شنبه کنارگذاشته شده است. 
.
واکنش سناتور پاکستانی مشتاق احمد خان به خیانت پادشاه اردن : خائن پسر خائن پسر خائن
 

تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

.

تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

ترور آلارم:  اسرائیل احتمالا حمله تلافی جویانه به ایران را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در ایران لغو می کند. این امر پس از آن صورت گرفت که بایدن از نتانیاهو خواست تا پس از دفاع موفق اسرائیل از تشدید تنش جلوگیری کند.
.
چرا هیچ پروتکلی در رسانه های ما وجود ندارد؟

تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

چرا با کانال خبر فوری و کانال هایی که این گونه جو روانی جامعه را بر هم می زنند برخورد نمی شود؟
.

یکشنبه 26 فروردین


11:00 ساعت
هر چند به زودی فرماندهان نظامی و مسوولان امر گزارشی از شب تاریخی و به یاد ماندنی 26 فروردین‌ماه 1403 را به ملت ارائه خواهند کرد، اما از آنجایی که اینجا را دشمن رصد می‌کند و البته خودش هم بهتر می‌داند می نویسم: آنچه از موشک‌ها شلیک شد، موشک‌های پیشرفته و سنگین ایران نبود، موشک‌های سریع و چالاک ایران نبود و با این همه، این موشک‌ها همه از سد سامانه‌های پدافندی دشمن با موفقیت عبور کردند و توانستند همه اهداف تعریف شده را با دقت هر چه تمام‌تر منهدم کنند. دشمن روی سامانه‌های پدافندی‌ای حساب کرده بود و فکر می‌کرد حداقل نصف موشک‌ها را می‌زند، اما 5 فروند را هم نزد... 

دشمن صهیونیستی، به ویژه نتانیابو و ژنرال‌های بچه‌کش این رژیم بدانند و آگاه باشند که آنچه شلیک شد فقط 5 درصد از موشک‌هایی بود که برای حمله آماده شده بودند؛ استعداد دو پایگاه موشکی بود، هر چند از چندین نقطه کشور شلیک شد. بنابراین توصیه می‌کنم دیگر نه ایران با بیازمایند و نه آنکه ایران را تهدید کنند. بهتر است در آغل‌های خودشان بمانند و بدانند که در موج دوم حملات، ایران تمام زیرساخت‌های این رژیم را منهدم می‌کند و انتقام تمام شهدا را می‌گیرد. این فقط تنبیه دشمن بود و نه بیشتر؛ انجام شد تا حساب کار دستش بیاید و بیشتر در مورد قدرت خودش بداند و نسبت به قدرتش غره نشود... این حمله فقط یک گوشزد داغ بود... 

هیچ یک از اعضای محور مقاومت وارد معرکه نشدند، از عراق، سوریه، لبنان و یمن موشکی شلیک نشد و فقط ایران «تعدادی» موشک برای کشیدن ترمز حماقت نتانیاهو شلیک کرد تا بعد از این اول فکر کند و بعد دست به حماقت بزند.
 

رئیسی: نیروهای مسلح درس عبرت‌آموزی به دشمن دادند 

رئیس‌جمهور در پیامی به‌مناسبت عملیات وعده صادق: شب گذشته فرزندان غیور و دلاور ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی همه بخش‌های دفاعی و سیاسی کشور، صفحه جدیدی از تاریخ اقتدار ایران را رقم زدند و درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیستی دادند. اینجانب با پیروی از رهنمودهای امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تأکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. دلاورمردان نیروهای مسلح با رصد تحولات منطقه هر تحرکی را زیر نظر دارند و چنانچه رژیم صهیونیستی یا حامیان آن رفتاری خیره‌سرانه نشان دهند پاسخی قاطع و به مراتب سهمگین‌تر دریافت خواهند کرد.

10:00 ساعت
سرلشکر باقری: اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر خواهد بود.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: اگر رژیم صهیونیستی به عملیات دیشب ایران پاسخی بدهد قطعا پاسخ بعدی ما از عملیات دیشب نیز بسیار گسترده تر خواهد بود. از طریق سفارت سوییس به امریکا پیام دادیم که اگر با اسراییل در اقدامات احتمالی بعدیشان مشارکتی کند پایگاه هایشان هیچ امنیتی نخواهد داشت و با آن نیز برخورد خواهیم کرد.

سرلشکر باقری: تعداد قابل توجهی پهپاد و موشک‌های کروز و بالستیک در عملیات دیشب مورد استفاده قرار گرفت و با استفاده تاکتیک‌های خوب اندیشیده شد و طراحی مناسب صورت گرفت که نه گنبد آهنین و نه سپر دفاع موشکی رژیم صهیونیستی نتوانست مقابله‌ی قابل توجهی با این عملیات داشته باشد و عملیات به اهدافش نائل شد.

سرلشکر باقری: آمریکا که اعلام می‌کرد از عملیات رژیم صهیونیستی در دمشق اطلاع نداشته اما در واقع آن عملیات با چراغ سبز او انجام شده بود. آمریکا اعلام می‌کند دنبال توسعه‌ی تنش در منطقه نیست اما اطلاعات ما حاکیست که با تمام توان در فضای عراق و اردن تلاش کرد عملیات دیشب خنثی شود ولی نتوانست و عملیات به اهداف رسید.

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: ما این عملیات را منتج به نتیجه می‌بینیم و از نظر ما پایان یافته و قصدی بر ادامه‌ی آن نیست ولی اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در سوریه یا کشور دیگری انجام دهد، عملیات بعدی ما بزرگ‌تر خواهد بود.

سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح: عملیات دیشب ایران به نحوی طرح‌ریزی شد که هم مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای عملیات صهیونیستها علیه ساختمان کنسولی ایران در دمشق تامین می‌کرد در ارتفاعات جبل الشیخ در مرز فلسطین اشغالی با سوریه مورد هدف قرار بگیرد و هم پایگاه هوایی نواتیم که هواپیماهای اف 35 برای هدف قرار دادن کنسولگری ما در دمشق از آنجا حرکت کرده بودند مورد هدف قرار بگیرد.
هر دوی این مراکز در حد قابل توجهی مورد انهدام قرار گرفتند و از کار افتادند.

سرلشکر باقری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح ایران: توانایی ایران در حدی بود که بتوانیم عملیات موشکی و پهپادی ده‌ها برابر بزرگتر از این علیه رژیم صهیونیستی داشته باشیم اما این کار را انجام ندادیم و سعی کردیم در حد تنبیه این عملیات انجام شود و مراکز جمعیتی و اقتصادی آنها زده نشد تا ارتش جنایتکار و متجاوز صهیونیستی بداند اقدام آنها بدون پاسخ نمی‌ماند و قطعا ما آمادگی داریم تا از خاک و منافعمان دفاع کنیم.
 

فرمانده‌کل سپاه: توصیه می‌کنم رژیم صهیونیستی از رفتارهای گذشته خود دست بردارد.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران: ما عملیات محدودی انجام دادیم و این عملیات در حد و اندازه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود ولی می‌توانست گسترده باشد؛ این عملیات را محدود کردیم به آن بخش از توانایی‌هایی که رژیم صهیونیستی برای حمله به سفارت ما از آن استفاده کرده بود.

این عملیات با موفقیت بیش از حد انتظار انجام شد؛ هنوز اطلاعات از اصابت موشکها کامل نیست ولی بخشی از اصابت‌هایی که گزارش دقیق، مستند و میدانی از آن‌ها داریم نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار اتفاق افتاده و مردمان ساکن در سرزمین‌های اشغالی، مقامات صهیونیستی و ارتش اشغالگر و تروریستی صهیونیستی و آمریکا بهتر از ما تا این لحظه اثرات کوبنده این ضربات را تشخیص دادند و متوجه شدند..

فرمانده‌کل سپاه: توصیه می‌کنم رژیم صهیونیستی از رفتارهای گذشته خود دست بردارد و از این حرکت عبرت بگیرد. اگر این رژیم واکنشی نشان دهد، مطمئناً واکنش ما بر اساس این تجربه جدیدی که از توانایی‌هایمان به‌دست آمده، بسیار سخت‌تر خواهد بود.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه: تصمیم گرفتیم معادله‌ای جدید بسازیم و آن معادله جدید این است که از این به بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای به منافع، دارایی‌ها، شخصیت‌ها و شهروندان ما تعرض کند، از مبدا جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه: عملیات وعده صادق نمونه کاملاً برجسته و واضحی از معادله جدید است. این نبرد تا حدودی برای ما ناشناخته و مبهم بود و فصل جدیدی از تقابل را به روی ما گشود. به این دلیل که سامانه‌های پدافند هوایی و موشکی دشمن یعنی پدافندهای ضد موشکهای بالستیک و کروز، پدافند هوایی ضد پرنده‌های بدون سرنشین و باسرنشین در سرزمین کم مساحتی مثل فلسطین اشغالی به وفور روی زمین کاشته شده‌اند که شامل سامانه‌های گنبد آهنین که با پرتابه‌های کوتاه برد مقابله می‌کنند،‌ سامانه فلاخن داود،‌ آرو و تاد می‌شود و در کنار آن، کمکهایی است که ایالات متحده آمریکا به آنها می کند و طی روزهای اخیر هم در حوزه پدافند هوایی کاملاً با آنها هماهنگ بود.

این امر موجب شده بود تا رژیم صهیونیستی یک دفاع عمیق و چندلایه با حمایت آمریکا از فضای هوایی عراق تا اردن و بخش‌هایی از آسمان سوریه و همینطور سرزمین‌های اشغالی برای خود ایجاد کند.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه: هواپیماهای متعددی مانند اف۱۶ و اف ۳۵ که هواپیمای پیشرفته‌ای هستند، هواپیمای گلف استریم و حتی سوخت رسان‌ها در آسمان سرزمین‌های اشغالی به طور مداوم پرواز می‌کردند و یک دفاع هوایی متراکم و چند لایه را از لحظه ورود پرنده‌های ما به فضای هوایی کشور عراق تا میانه اردن به عهده گرفته‌ بودند.

این دفاع ضد هوایی و ضد موشکی که با پیشرفته‌ترین سامانه‌ها همراه بود، در مقابل ما قرار داشت و عبور از این سیستم چند لایه و پیچیده کار بسیار سختی است یعنی طراحی عملیاتی که بتواند پهپادها،‌ موشک‌های کروز و بالستیک را از این فضا عبور دهد و آنها را روی زمین با دقت فوق العاده بنشاند. علاوه بر این، اقدامات به هم پیوسته آمریکا و اسرائیل در حوزه جنگ الکترونیک می‌توانست تاثیرات تعیین کننده‌ای روی ابزاری که در میدان نبرد بکار گرفته شد بگذارد.

این امر مستلزم آن بود تا در طراحی تاکتیکی این عملیات نبوغ خاصی به خرج داده شود. طراحی‌های مبتکرانه،‌ هوشمندانه و نوآورانه و ناشناخته برای دشمن و استفاده از ابزاری که قادر به خنثی کردن توانمندی دشمن در حوزه جنگ الکترونیک باشد و استفاده از تاکتیک‌هایی که بخشی از سامانه‌های دشمن را ناکارآمد کند، در دستور کار قرار داشت.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه:  ترتیب و توالی  عملیات دیشب ایران علیه اسرائیل به شکلی بود که الان قابل گفتن نیست ولی ده‌ها فروند پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک در فاصله زمانی مناسب توانستند لایه‌های عمیق دفاع هوایی به ظاهر مطمئن رژیم صهیونیستی را در هم بشکنند و ائتلاف پدافند هوایی آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را تحت تاثیر قرار دهند و بتوانند اهداف مورد نظر ما در عمق خاک سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار دهند.
 

نیویورک‌تایمز: ایران از سلاح‌های پیشرفته‌ استفاده کرد

نیویورک تایمز به نقل از کارشناسان: ایران در حمله خود از سلاح‌های پیشرفته‌تری نسبت به آنچه متحدانش در طول ۶ ماه علیه اسرائیل به کار گرفتند استفاده کرد.

09:00 ساعت
 

فیلم

لحظات شروع عملیات سپاه پاسداران از پایگاه نبی اکرم و پرتاب موشک‌های بالستیک به سمت اراضی اشغالی
 
شادی مردم غزه
تعبیر جالب فرمانده انگلیسی از گستردگی حملات ایران؛ بزرگترین حمله پهپادی تاریخ!
 ریچارد کمپ، فرمانده و افسر بازنشسته انگلیسی: من فکر می‌کنم هدف این بود که پدافند موشکی اسرائیل را از کار بیندازند و این اتفاق افتاده چون من خودم از برخوردهای مستقیم خبر دارم و احتمالا بیشتر هم هستند و هنوز اطلاع نداریم.
مختصری از تحلیل‌ها
 .
عملیات تلافی‌جویانه ایران قواعد درگیری را شکست 
کارشناس الجزیره: ایران با حملات تاریخی خود، قواعد درگیری را شکست و این پیام را داد که نمی‌توانید با خطوط قرمز من بازی کنید.
فیلمی که مردم عراق منتشر کردند
 اوج هنرمندی موشک‌های ایران و البته هنرمندی مهندسان و طراحان ایرانی را می‌توانید در این ویدئو ببینید
چندین موشک پدافندی از سامانه پاتریوت شلیک می‌شود، اما هیچکدام موفقیتی در هدف قرار دادن موشک ایرانی که کلاهک بارانی دارد، نشدند. در واقع، موشک با کلاهک بارانی به هر دلیلی سامانه پدافندی دشمن را اوت نامبر (از مدار خارج) کرد و در نهایت هم یکی از موشک‌ها به خود سامانه پدافندی اصابت کرد. 
.
موشک‌های سپاه از فراز مزار شهید زاهدی عبور کردند
 تصاویر اصابت چند موشک در جنوب اسرائیل
برخی رسانه‌ها می‌گویند تعدادی از موشک‌های ایران به پایگاه هوایی نواتیم در بئر السبع در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده و پدافند آمریکا، انگلیس، فرانسه، اردن و اسرائیل موفق به رهگیری آن نشده است.
.
تصاویری از اصابت موشک‌های ایران به بندر حیفا 
.
جا خالی دادن یک پهباد یا کروز
.
.

تصاویر

تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
کدام اهداف اسرائیلی مورد هدف موشکی ایران قرار گرفتند
.
تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
طرح دیوارنگاره میدان فلسطین تهران همزمان با عملیات پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی به زبان عبری: سیلی بعدی محکم تر است...
 

08:00

حماس: حمله ایران حقی طبیعی و پاسخی درخور بود

جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای، پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی را «حق طبیعی و پاسخ درخور به جنایت هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق» دانست. جنبش حماس برحق طبیعی ملت‌ها و کشورهای منطقه در دفاع از خود در برابر حملات صهیونیست‌ها تأکید و اعلام کرد که پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی «حق طبیعی و پاسخ درخور» جنایت این رژیم در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق است.

جنایت حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت شماری از مستشاران ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت سوریه در روز 13 فروردین جاری صورت گرفت و طی آن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان سردار محمدرضا زاهدی و جانشین وی، سردار محمدهادی حاجی رحیمی و چندین مستشار نظامی ارشد دیگر ایران به شهادت رسیدند. حماس در بیانیه امروز همچنین از امت اسلامی و کشورهای عربی و آزادگان جهان و نیروهای مقاومت خواست که به حمایت خود از عملیات «طوفان الاقصی» ادامه دهند.
.

جزئیات سیاه‌ترین شب رژیم صهیونیستی/«وعده صادق» چگونه اجرا شد؟

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دیشب عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول الله(ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار داد. در ساعات پایانی شب گذشته (شنبه شب)برخی رسانه‌ها از احتمال انجام عملیات تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل خبر می‌دادند. رژیم صهیونیستی شب گذشته از ترس پاسخ تهران به حمله این رژیم به کنسولگری خود در دمشق، همه فعالیت‌های آموزشی، تحصیلی و ورزشی خود را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده و تعداد تجمعات را کاهش داده بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته گفت:« برای یک حمله ایرانی آماده می‌شویم، اسرائیلی‌ها باید بر اعصاب خود مسلط باشند و آنها را به توجه به دستورالعمل‌های جبهه داخلی دعوت می‌کنم.» کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که داده‌های اطلاعاتی حاکی از این است که ایران قصد حمله به مواضع نظامی را دارد، نه اهداف غیر نظامی.

وحشت صهیونیست‌ها بی‌دلیل نبود. قبل از ساعت ۲۴، خبرهای اولیه از آغاز حملات سپاه در رسانه‌ها منتشر شد تا اینکه سپاه در بیانه‌ای رسمی اعلام کرد که با ده‌ها پهپاد و موشک از داخل خاک ایران به رژیم صهیونیستی حمله کرده است. همزمان حزب الله لبنان هم حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد. شورای جنگ اسرائیل در پناهگاه زیرزمینی در مقر وزارت جنگ در تل‌آویو تشکیل جلسه داد. با انتشار خبر رسمی حمله ایران به رژیم صهیونیستی، مردم کشورمان در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمده و جشن گرفتند. مردم در برخی کشورهای همسایه و منطقه نیز اقدام مشابهی انجام دادند.

تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد. به گزارش ایسنا، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.
 

پشیمانی آمریکا از حملهٔ اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران 

شبکهٔ ان‌بی‌سی: مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی از تصمیم اسرائیل برای حمله به ساختمان کنسولی ایران در سوریه ابراز پشیمانی می‌کنند. آنها می‌گویند اسرائیلی‌ها دربارهٔ زمان این حمله و تبعات آن تآمل نکردند و نحوهٔ اثرگذاری احتمالی آن بر روی مذاکرات آزادسازی گروگان‌ها توسط حماس را در نظر نگرفتند. یک مقام ارشد دولت بایدن هم گفت: «تصور نمی‌کنم راهبردی داشتند. تصمیم‌های راهبردی که اسرائیلی‌ها می‌گیرند همیشه خوب نیست.» مقام‌های ارشد پنتاگون هم به‌صورت خصوصی دربارهٔ زمان حملهٔ دمشق ابراز پشیمانی کرده‌اند، زیرا این حمله قابلیت اینکه «به طرز فاجعه‌بار تشدید پیدا کند» را داشته است. این مقام آمریکایی رویکرد اسرائیل در عملیات‌های نظامی را «سراسیمه» توصیف کرده است. او گفت: «آن‌ها اضطرار احساس می‌کنند که باید کاری بکنند. چیزی که در دمشق اتفاق افتاد هم همین بود.»
 

خلاصه اخبار

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مسئولان اسرائیلی اعلام کرد که ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله خود به اسرائیل را آغاز کرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی عراق به نقل از وزیر حمل و نقل این کشور اعلام کرد که حریم هوایی عراق بسته شده و تمام پروازها متوقف شده است.

شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد: عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی از دقایقی پیش آغاز شده است.
 
به گزارش ایسنا، دانیل هگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، در یک نشست خبری اعلام کرد: مردم اسرائیل در جاهای امن بمانند. وی گفت: ارتش اسرائیل و پدافند هوایی آماده مقابله با تهدیدات ایران است که طی ساعات آتی رخ خواهد داد. با آمریکا و شرکای منطقه‌ای برای تعامل با هرگونه حمله هماهنگی داریم. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: تلاش می‌کنیم که پهپادها وارد اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) نشوند و به محض ورود آژیرهای خطر به صدا در می‌آیند. هگاری گفت: ایران پهپاد به سمت ما شلیک کرد، ساعت ها طول می‌کشد تا پهپادهای ایرانی به اسرائیل برسند. پدافند هوایی و نیروی دریایی در حالت آماده‌باش است. 

یک مقام آمریکایی به اسپوتنیک گفت: «از آغاز حمله تلافی‌جویانه ایران مطلع هستند.»

وبگاه آمریکایی آکسیوس خبر داده «حملات ایران به اسرائیل نه با ده‌ها بلکه با صدها پهپاد انجام شده است.»
 

از سوی دیگر کاخ سفید نیز اعلام کرد که مشاور امنیت ملی آمریکا و معاونش «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور را از رویدادهای خاورمیانه مطلع کردند. شبکه ای‌بی‌سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد واشنگتن انتظار دارد در ساعات آینده موشک‌هایی از ایران، جنوب لبنان و حتی شاید یمن به علاوه پهپادهایی به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شوند.


شبکه فاکس نیوز خبر داده همزمان با عملیات تلافی‌جویانه ایران، «مایکل کوریلا» رئیس سنتکام که در ۲ روز گذشته در تل‌آویو حضور داشت، سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده است. 

خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان خبر داده بایدن عصر یکشنبه سخنرانی خواهد داشت.

یک منبع بلندپایه مصری گفت قاهره به دقت تحولات در منطقه را زیر نظر دارد و به تماس‌های خود با همه طرف‌ها برای تنش‌زدایی ادامه می‌دهد.

واشنگتن خبر داده بایدن برای تشکیل جلسه با تیم امنیت ملی خود وارد کاخ سفید شده است.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با حضور نتانیاهو در تل‌آویو آغاز شده است.

الجزیره خبر داده شورای جنگ اسرائیل در پناهگاه زیرزمینی در مقر وزارت جنگ در تل‌آویو تشکیل جلسه داد.

حریم هوایی کشورهای منطقه از جمله اردن، کویت، عراق و لبنان موقتا بسته شده است.


انگلیس و فرانسه حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند.

شرکت امنیت دریایی انگلیسی امبری از پرتاب پهپاد از یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

خبرنگار اسپوتنیک در جنوب سوریه می‌گوید پهپادهای ایرانی از مرز سوریه-اردن عبور کرده و در راه رسیدن به سرزمین‌های اشغالی است. 

رسانه‌ها از به‌صدادرآمدن آژیر هشدار حملات در جولان اشغالی و همچنین کریات شمونه خبر می‌دهند.

روزنامه الاخبار از شلیک ده‌ها راکت از لبنان به سمت جولان و الجلیل خبر داد.

شماری از مردم در جنوب بیروت از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

رسانه‌ها همچنین گفته‌اند برای اولین بار در بیش از ۶ ماه گذشته، آسمان غزه خالی از جنگنده‌های اسرائیلی شده است.
 
یک مقام صهیونیست به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت ایران تنها مقرهای نظامی را هدف قرار می‌دهد.

نخست‌وزیر هلند هم اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

یک مقام آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی گفت واشنگتن معتقد است ایران با ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به سرزمین‌های اشغالی حمله می‌کند.

دولت اردن اعلام وضعیت اضطراری در این کشور را تکذیب کرد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقر پدافند هوایی وموشکی در پادگان کیلع واقع در جولان اشغالی سوریه را با ده‌ها موشک کاتوشیا هدف قرار دادیم. تصاویری نیز در شبکه های اجتماعی از عبور موشک‌های ایران از آسمان عراق به سمت سرزمین‌هاش اشغالی منتشر شده است.
 
«مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی می‌گوید حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی «گسترده‌تر از انتظار اولیه» خواهد بود.

نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های صهیونیست نوشت انتظار می‌رود پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی و نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف حملات ایران باشد. شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز در خبری اعلام کرد که مسئولان آمریکایی از اسرائیل خواستند قبل از هرگونه پاسخ به ایران با واشنگتن رایزنی کنند.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: موج جدید پهپادهای ایرانی وارد حریم هوایی استان میسان در جنوب عراق شدند.

اتحادیه اروپا حمله تلافی‌جویانه ایران را محکوم و آن را تنشی بی‌سابقه توصیف کرد.

رسانه‌ها از شنیده‌شدن صدای آژیر هشدار حمله در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی از جمله در النقب واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شنیده‌شدن انفجارهایی در النقب، حیفا، بیت‌المقدس و رام‌الله خبر می‌دهند.

پرتابه‌های ایرانی بر فراز پارلمان رژیم صهیونیستی
العربیه خبر داد هواپیمایی سعودی پروازهای خود را بر فراز منطقه شمالی این کشور تعلیق کرد. منابع خبری رژیم صهیونیستی از برخورد پرتابه‌هایی به جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند. رسانه‌های غربی مدعی هستند آمریکا، فرانسه، انگلیس و اردن به رژیم صهیونیستی برای رهگیری پهپادهای ایرانی کمک کرده‌اند.

بایدن اعلام کرد با مشاوران امنیت ملی خود درباره پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دیدار و بر «تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل» تاکید کرده است.

ویدئوهای از برخورد موشک‌های ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی منتشر شده است. خبرگزاری فلسطینی شهاب از اصابت موشک‌های ایران به پایگاه نظامی رامون در النقب خبر داد. گفته شده هفت موشک ایران به این پایگاه هوایی اصابت کرده است.
 
نشریه آمریکایی یواس‌ای‌ تودی گزارش داده عملیات ایران یک «حمله تاریخی» بود.

یک مقام ارشد آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفته ایران تاکنون ۱۵۰ موشک شلیک کرده است.

ترامپ در اظهاراتی مدعی شد: اگر رئیس جمهور بودم حمله ایران هیچ‌گاه رخ نمی‌داد. 

در پی پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ این رژیم با وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته حملات ایران همچنان ادامه دارد و تاکنون ۲۰۰ پرتابه شلیک شده است. او همچنین به هدف قرار گرفتن یک پایگاه ارتش این رژیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی اعتراف کرده است.

شماری از مردم عراق نیز به خیابان‌های بغداد آمده و از اقدام تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.
 
عربستان سعودی از تشدید تنش در منطقه ابراز نگرانی کرد و از تمامی طرف‌ها خواست از خود خویشتن‌داری نشان دهند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت منطقه و جهان تحمل یک جنگ دیگر را ندارد و از تمام طرف‌ها خواست خویشتن‌داری حداکثری از خود نشان دهند و از اقداماتی که منجر به تقابل نظامی می‌شود، خودداری کنند.

طبق گزارش اسپوتنیک، پنتاگون خبر داده «تیم امنیت ملی بایدن با شرکای خود در منطقه کار خواهد کرد تا از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری کند».

رسانه عبری اسرائیل هیوم از پایان گفت‌وگو بین بایدن و نتانیاهو خبر داد و نوشت رئیس‌جمهور آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست از پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ایران خودداری کند.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز اختیارات مربوط به تصمیم‌گیری در مورد تعیین نحوه پاسخ به حمله ‎ایران را به کابینه جنگی این رژیم که متشکل از ‎نتانیاهو، گالانت و گانتز تفویض کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.
 
الجزیره خبر داد رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل در روز یکشنبه شده است. مالت به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد جلسه فوق‌العاده این نهاد درباره پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی روز یکشنبه برگزار می‌شود.
 

ایران با کدام موشک و پهپادش به رژیم صهیونیستی پاسخ داد؟

ساعتی پیش پاسخ پهپادی و موشکی نیروی هوافضای سپاه به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در دمشق آغاز شد که در گزارش پیش‌رو به مشخصات این تسلیحات پرداخته‌ایم. بر اساس تصاویر و اخبار به دست آمده در این مرحله سپاه ده‌ها پهپاد انتحاری از نوع شاهد ۱۳۶ را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. برخی منابع خبری مدعی شدند در اولین موج حملات نیروی هوافضای سپاه صد‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده است.

شاهد ۱۳۱ و شاهد ۱۳۶ پهپاد‌های انتحاری ایرانی با بدنه دلتا (مثلثی‌شکل) هستند و از موتور‌های پیستونی به‌عنوان پیشران بهره می‌برند. هرچند این دو پهپاد بسیار شبیه هم هستند، اما شاهد ۱۳۱ ابعادی کوچک‌تر از شاهد ۱۳۶ دارد و به همین دلیل برخی مشخصات عملکردی و ظاهری آن با شاهد ۱۳۶ متفاوت است. یکی از تفاوت‌های ظاهری شاهد ۱۳۱ با شاهد ۱۳۶ که شاید به تمایز این دو پهپاد هم کمک می‌کند، تفاوتی است که در بالک‌های انتهایی آنها وجود دارد، در شاهد ۱۳۶ این بالک‌های در بالا و پایین بدنه وجود دارند و در شاهد ۱۳۱ این بالک‌ها فقط در بالای بدنه قرار گرفتند.

موشک راهبردیِ برد بلند و نقطه زن خرمشهر ۴
موشک راهبردی برد بلند و نقطه زن خرمشهر ۴ یکی دیگر از تسلیحات و سامانه‌های بکار گرفته شده برای هدف قراردادن سرزمین‌های اشغالی است. این موشک از پیشرفته‌ترین موشک‌های طراحی شده توسط متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع است که برد آن ۲۰۰۰ کیلومتر بوده و مجهز به سر جنگی از نوع شدید الانفجار با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم می‌باشد.

این موشک برای ایجاد قابلیت‌های تاکتیکی، به یکی از پیشرفته‌ترین موتور‌های سوخت مایع تجهیز گردیده و به نحوی طراحی شده است و موتور در مخزن سوخت قرار گرفته که این امر باعث کاهش طول موشک به حدود ۱۳ متر شده است.

سرجنگی این موشک با طول حدود ۴ متر، یکی از بزرگترین و اثر بخش‌ترین سرجنگی‌های تولید شده می‌باشد که قابلیت حمل بیش از یک تن مواد ناریه داراست. سرعت بالای اصابت سرجنگی به هدف، باعث می‌شود سیستم‌های پدافندی دشمن، قادر به تشخیص و رهگیری و اقدام جهت انهدام سرجنگی را نداشته باشند. تفاوت این موشک با سایر نسل‌های قبلی خود تأمین دقت نقطه زنی در فاز میانی (پرواز بالای جو) می‌باشد. به این بهانه برخی از مهمترین موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی که قابلیت بکارگیری علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی را دارند مورد برسی قرار داده‌ایم.

موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح»
۱۹ آبان ماه، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته خبر داد که قادر است از سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته عبور کند و آنها را هدف قرار دهد. این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد و از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند. این موشک سامانه‌های ضدموشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

موشک فتاح به دلیل فناوری که دارد هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد و به دلیل نوع حرکت آنکه در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست. سرعت موشک فتاح ۱۳ ماخ است، برد این موشک ۱۴۰۰ کیلومتر تعیین شده که در محدوده هدف به صورت دقیق اصابت کند. موشک فتاح، موشکی است که در دنیا کم‌نظیر است به نحوی که با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد؛ موشک فتاح به دلیل فناوری که دارد هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و ... موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضد موشک‌هایی ساخته شده است.

هایپرسونیک «فتاح ۲»
۲۸ آبان ۱۴۰۲ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا، به مدت یک ساعت و نیم از آخرین دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل نمایشگاه دایمی این نیرو بازدید کردند.

در این نمایشگاه که شامل بخش‌های موشکی، پهپادی، پدافندی و فضایی بود، دستاورد‌های جدید و به‌روز شده دانشمندان و متخصصان جوان نیروی هوافضای سپاه پاسداران تحت عنوان «از ایده تا محصولِ تمام ایرانی» به نمایش گذاشته شده بود. همزمان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نمایشگاه، از موشک کروز هایپرسونیک «فتاح ۲» نیز رونمایی شد. فتاح ۲ موشک هایپرسونیک (ابرفراصوت) با قابلیت گلاید است که در دسته تسلیحات هایپرسونیک HGV دسته‌بندی می‌شود.

موشک «خرمشهر»
موشک «خرمشهر» یکی از آخرین دستاورد موشکی رونمایی شده جمهوری اسلامی ایران در حوزه موشک‌های بالستیک است. این موشک که در رژه ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۶ رونمایی شد، ظاهری متفاوت‌تر از دیگر موشک‌های ایرانی دارد و اطلاعات زیادی از ابعاد فنی آن منتشر نشده است. برد این موشک ۲۰۰۰ کیلومتر و قابلیت حمل چند سرجنگی را تا وزن ۱۸۰۰ کیلوگرم دارد که قدرت تخریب آن را چندین برابر بیشتر از موشک‌های دیگر می‌سازد. به گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه، ابعاد کوچک‌تر این موشک قابلیت استفاده تاکتیکی از آن را فراهم می‌آورد.

موشک «سجیل»
سجیل اولین موشک دوربرد سوخت جامد ایران است که با بهره گیری از موتوری دو مرحله‌ای، قادر به انهدام اهداف در برد ۲۰۰۰ کیلومتری است. تا پیش از رونمایی از موشک خرمشهر، سجیل پیشرفته‌ترین موشک ساخت ایران به حساب می‌آمد چراکه با بهره گیری از سوخت جامد، توانایی حمل سرجنگی به وزن ۶۵۰ کیلوگرم را داشت. سرعت بالای موشک در فاز نهایی که قریب به ۱۴ برابر سرعت صوت است، سجیل را در برابر انواع سامانه‌های ضد بالستیکی مصون می‌سازد. حداکثر برد موشک سجیل ۲۰۰۰ کیلومتر و وزن موشک ۲۳۵۴۰ کیلوگرم که طول آن ۱۸.۲۱ متر و وزن سر جنگی ۶۵۰ کیلوگرم است که از سوخت جامد برخوردار است.

موشک «عماد»
یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های دفاعی ایران در سال۱۳۹۴ تست موفقیت آمیز موشک بالستیک «عماد» در شرایط خاص منطقه‌ای و بین‌المللی بود؛ در آستانه محرم حسینی فرزندان ملت بزرگ ایران در وزارت دفاع موشک دوربرد «عماد» نسل جدید موشک‌های بالستیک زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران را با موفقیت آزمایش کردند. آزمایش این موشک در شرایطی که آمریکا و هم‌پیمانانش تمرکز اصلی خود را بر محدودیت صنعت موشکی گذاشته بودند، دستاورد مهمی به شمار می‌رفت.

موشک عماد که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع صورت پذیرفته است، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است؛ که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم کند. طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد با برد بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر یک جهش فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می‌رود. البته تست این موشک در شرایطی اتفاق افتاد که غربی‌ها گمان می‌کردند جمهوری اسلامی ایران از توسعه توان موشکی خود دست بر می‌دارد، اما تست عماد تمام این رویا‌ها را از بین برد.

موشک «قدر F»
موشک بالستیک و دوربرد قدر F با برد ۲۰۰۰ کیلومتر از نوع سوخت مایع است که با سرجنگی‌های مختلف بارشی و شدید الانفجار قابلیت انهدام اهداف را با دقت زیاد تا برد ۲۰۰۰ کیلومتر دارد.
در اسفندماه ۱۳۹۴ و در جریان برگزاری رزمایش موشکی «اقتدار ولایت» دو فروند موشک قدر از نوع قدر F و قدر H از ارتفاعات البرز شرقی به سوی اهدافی در سواحل مکران شلیک شد که روی موشک قدر F شعار معروف «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» به زبان عبری نوشته شده بود.
برد موشک قدر-F حدود ۲ هزار کیلومتر با وزن ۱۷۴۵۸ کیلوگرم و وزن سر جنگی ۶۴۰ کیلوگرمی دارد.

پهپاد «آرش ۲»
پهپاد «آرش ۲» یکی از پهپاد‌های ایرانی با برد ۲۰۰۰ کیلومتری است که توسط متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده است. این پهپاد که از یک موتور پیستونی بهره می‌برد بدنه‌ای استوانه‌ای شکل با یک تیل عمودی دارد و دو بال آن در انتهای بدنه قرار گرفته‌اند. پهپاد آرش از روش پرتاب به‌وسیله «جیتو» استفاده می‌کند و همین امر آن را بی‌نیاز از باند برای پرواز کرده است. به این ترتیب پهپاد آرش قادر است از انواع پرتابگر‌های متحرک به سمت اهداف به پرواز درآید و این موضوع آن را به یک پهپاد راهکنشی با قابلیت تحرک بالا مبدل می‌سازد که به بهره‌برداران آن امکان بکارگیری از آن در محیط‌های مختلف جغرافیایی را می‌دهد.

مشخصات کلی پهپاد انتحاری آرش -۲:
طول: ~ ۴.۵ متر
طول بال‌ها: ~ ۴ متر
سقف سرویس: ۳۶۵۷ متر
موتور: MD ۵۵۰ یا MDSO-۴-۵۲۰ طوفان با قدرت ۵۰ اسب بخار
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
برد: ۲۰۰۰ کیلومتر
وزن: ~ ۲۰۰ کیلوگرم

کرار متنوع‌ترین پهپاد ایرانی
پهپاد کرار ساخت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) به طور رسمی در روز صنعت دفاعی در سال ۱۳۸۹ رونمایی شد. دو مأموریت اصلی این پهپاد در آن زمان، استفاده به عنوان هدف پرنده برای آزمایش سامانه‌های راداری و پدافندی و اجرای عملیات بمباران هوایی عنوان شد. تا امروز ۴ نسل از پهپاد کرار معرفی شده است که تفاوت‌های مختصری در ابعاد و مشخصات پروازی، اما مأموریت‌های متنوع دارند. همه انواع پهپاد کرار با استفاده از پرتابگر ریلی و شتاب دهنده سوخت جامد پرتاب شده و شیوه فرود آنها نیز با چتر و کیسه هوا است.

پهپاد انتحاری «کرار»
پهپاد انتحاری کرار به عنوان جدیدترین عضو خانواده این پهپاد پرکاربرد ایرانی در رزمایش پدافند هوایی سال ۱۳۹۸ معرفی شد. هدف از توسعه این نمونه، اجرای عملیات تندخیز (اسکرامبل) به منظور مقابله با اهداف هوایی مهاجم بیان شده است.

طول ۳.۷۵، دهانه بال ۳.۱ و ارتفاع ۱.۵ متر و بیشینه وزن برخاست ۷۵۰ کیلوگرم با قابلیت حمل محموله ۲۵۰ کیلوگرمی از ویژگی‌های پهپاد کرار -۳ است. این نمونه به سقف پرواز ۳۵۰۰۰ پا معادل ۱۰۶۷۰ متر، سرعت نهایی ۷۰۰ و سرعت پیمایشی ۶۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یافته و مداومت پروازی ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه دارد. در این نمونه از موتور جت طلوع -۴ با سوخت JP-۴ استفاده شده و جنس بدنه نیز عمدتاً از آلومینیوم است. برای سایر نمونه‌های کرار قابلیت پرواز تا ارتفاع ۴۰۰۰۰ پا معادل ۱۲۲۰۰ متر و سرعت نهایی ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. پهپاد‌های کرار در صورت پرواز با ارتباط مستقیم با ایستگاه مبدأ تا برد ۲۰۰ کیلومتر (کرار -۳) و در صورت پرواز برنامه‌ریزی شده خودکار بدون نیاز به ارتباط دایم با ایستگاه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر برد دارد.

با افزوده شدن سامانه‌های ناوبری متفاوت و نیز یک جستجوگر اپتیکی به نوک دماغه و البته خط امن داده بین پهپاد و ایستگاه‌های فرماندهی پدافند هوایی، کرار انتحاری این قابلیت را پیدا کرده است تا به صورت خودکار از محل ذخیره خود که می‌تواند هر نقطه‌ای در کشور باشد به پرواز در آمده و با دریافت مستقیم اطلاعات هدف، با بهینه‌ترین مسیر اوج گیری، به سمت آن حرکت کند. کرار انتحاری با اصابت مستقیم یا نزدیک شدن تا فاصله مناسب از هدف، عمل انفجار سرجنگی را به انجام می‌رساند. /مهر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.