پرستوی عاشق

دانشجوی شهید سید محمد حسین علم الهدی ، فرزند آیت الله حاج سید مرتضی علم الهدی رحمت الله علیه، در هشتم مهر 1337، در اهواز چشم به جهان گشود. شور انقلابی و مذهبی وی سبب شد تا از 14 سالگی پا به عرصه ی فعالیت های سیاسی بگذارد. فعالیت های این شهید در زمینه ی توسعه ی امروز فرهنگی، مذهبی و سیاسی تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت.
يکشنبه، 31 شهريور 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پرستوی عاشق
پرستوی عاشق
پرستوی عاشق

دانشجوی شهید سید محمد حسین علم الهدی ، فرزند آیت الله حاج سید مرتضی علم الهدی رحمت الله علیه، در هشتم مهر 1337، در اهواز چشم به جهان گشود. شور انقلابی و مذهبی وی سبب شد تا از 14 سالگی پا به عرصه ی فعالیت های سیاسی بگذارد.
فعالیت های این شهید در زمینه ی توسعه ی امروز فرهنگی، مذهبی و سیاسی تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت. تشکیل گروه موحدین با عده ای از دوستان، شروع مبارزه ی مسلحانه علیه رژیم طاغوت، تکثیر و پخش اعلامیه های حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) ایجاد هماهنگی و وحدت بین حوزه و دانشگاه برای مبارزه با رژیم منحوس شاه و شرکت در ترور مستشار آمریکایی (پل کریم)، بالاترین مقام شرکت نفت در اهواز از جمله فعالیت های وی قبل از ئپیروزی انقلاب اسلامی بود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در تأسیس بسیج، مجاهدت در جهاد سازندگی، تأسیس سپاه هویزه و شرکت در تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا بارز و برجسته¬ای داشت.
با شروع جنگ تحمیلی به سوی جبه های حق علیه باطل شتافت و در حالی که در حلقه ی محاصره ی دشمن در هویزه گرفتار شده بود، تا آخرین قطره ی خون به دفاع از ایران اسلامی پرداخت و به دیدار پروردگارش نایل آمد. همزمان با علام خبر شهادتش، مقام معظم رهبری که در اهواز بودند، به منزل ایشان تشریف بردند و فرمودند:
(از حسین همین بس که هر وقت با هم به جبهه می رفتیم، از ایشان می خواستم، به جای من برای رزمندگان صحبت کند.)
بعد از شهادت، مادر ایشان خدمت حضرت امام خمینی (رحت الله علیه) رسیدند و گفتند: حسین عازم مکه بود اما...، امام راحل فرمودند: (او به جوار خدای متعال رفت که از مکه بالاتر است.)
منبع:ماهنامه راه راستان




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.