تسلیحات نظامی ایران (38): موشك كوثر

موشک رادارگریز ساحلی و دریایی کوثر دارای برد متوسط کوتاه و قابل استفاده علیه اهداف با ابعاد 5 در 25 یا آری تی اس 500 متری است. این موشک داراى سیستم F.C.S (سیستم کنترل آتش) و فوق العاده پیشرفته بوده و قادر است با هر نوع اختلال الکترونیکى مقابله کند. موشک کوثر داراى سیستم جستجوگر در کلاهک خود بوده و هیچ کدام از سیستم‌هاى پیشرفته منحرف کننده موجود در جهان قادر به انحراف آن نیست. اداره کل تبلیغات
پنجشنبه، 4 تير 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تسلیحات نظامی ایران (38): موشك كوثر
تسلیحات نظامی ایران (38): موشك كوثر
تسلیحات نظامی ایران (38): موشك كوثر

تهیه کننده : محمود کریمی
منبع : راسخون


موشک رادارگریز ساحلی و دریایی کوثر دارای برد متوسط کوتاه و قابل استفاده علیه اهداف با ابعاد 5 در 25 یا آری تی اس 500 متری است. این موشک داراى سیستم F.C.S (سیستم کنترل آتش) و فوق العاده پیشرفته بوده و قادر است با هر نوع اختلال الکترونیکى مقابله کند.
موشک کوثر داراى سیستم جستجوگر در کلاهک خود بوده و هیچ کدام از سیستم‌هاى پیشرفته منحرف کننده موجود در جهان قادر به انحراف آن نیست. اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهاى مسلح در مورد این موشک اعلام کرد : "کوثر که نوعی موشک کروز و سلاحی هوشمند است ، در سازمان صنایع هوافضا تولید شده است. این موشک می‌تواند در سه وضعیت ساحل به دریا، دریا به دریا و هوا به دریا اهداف خود را مورد اصابت قرار دهد و با اصابت آن به رزمناوهاى کوچک و متوسط، این شناورها غرق می‌شوند." این موشک فوق در دو نوع رادارى و تلویزیونی طراحی شده است که نوع تلویزیونی آن قابل ردیابی نیست . این موشک که منطبق با ویژگیهاى محیطی خلیج‌فارس و دریاى عمان طراحی شده ، از فناوریهاى روزآمد دفاعی برخوردار است .هفته‌نامه اویشن‌ویک‌ اند ‌اسپیس‌تکنالجی چاپ ایالات متحده هم در مقاله‌ای تحت عنوان "موشک سبک وزن ایرانی" نوشت ایران تولید یک موشک ضد کشتی هواپرتاب با نام کوثر را آغاز کرده است. این موشک به احتمال زیاد بر پایه یک برنامه چینی پایه‌ریزی شده است. تولید کوثر گام دیگری در جهت نیل ایران به دستیابی به توانایی ساخت جنگ افزارهای هدایت‌پذیر در داخل می‌باشد و بکارگیری این موشک دردسر جدید نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه خواهد بود. موشک کوثر بسیار شبیه موشک ضد کشتی چینی (اف-ال-8)می‌باشدکه از سوی شرکت واردات وصادرات فناوری هوایی ملی چین برای صادرات عرضه شده است. موشک کوثر دارای چهار بال صلیبی شکل با چهار باله دم کوچکتر برای کنترل می‌باشد و هدایت آن از طریق الکترو‌اپتیکی به صورت تلویزیونی یا فرو سرخ انجام می‌شود.اطلاعاتی که سازمان هواوفضای ایران در مورد ابعاد و کارایی کوثر ارائه کرده است از این قرار است:

مشخصات:

نوع: موشك ضد كشتي
برد بيشينه:15 تا 19 كيلومتر
طول:2.6 متر
وزن سرجنگي: 29 كيلوگرم با توانايي ضد زره براي ورود به قسمت هاي داخلي تر(تاخير در انفجار)
وزن كلي: 100 كيلوگرم
موتور: يك بوستر سوخت جامد با سوخت ذخيره
سرعت: 0.8 ماخ
نوع كنترل گر: كنترل گر تصويري يا رادار موج ميليمتري به همراه رادار خانگي Sea skimmer
نیروی دریایی ایران همچنین هلیکوپترهای AB204 را در اختیار دارد که احتمال به کارگیری کوثر بر روی آنها بسیار زیاد است.
تذکر : تمام منابع مورد استفاده ، در مقاله ی « تسلیحات نظامی ایران(1)- صاعقه» ذکر گردیده است.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.