تسلیحات نظامی ایران (7) : توپ دریایی فجر ۲۷

توپ دریایی فجر 27 یك سلاح تدافعی مدرن است كه قابلیت انهدام هدفهای سطحی و هوایی را دارد و متخصصان گروه صنعتی حدید وابسته به صنایع دفاع پس از تلاشی 6 ساله موفق به ساخت آن شده‌اند. این سلاح با برخورداری از فناوری بسیار پیشرفته،قادر است در مقابل هر گونه تهاجم سطحی و هوایی از خود عكس‌العمل سریع نشان داده و آن را رفع نماید. نواخت
پنجشنبه، 4 تير 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تسلیحات نظامی ایران (7) : توپ دریایی فجر ۲۷
تسلیحات نظامی ایران (7) : توپ دریایی فجر ۲۷
تسلیحات نظامی ایران (7) : توپ دریایی فجر ۲۷

تهیه کننده : محمود کریمی
منبع : راسخون


توپ دریایی فجر 27 یك سلاح تدافعی مدرن است كه قابلیت انهدام هدفهای سطحی و هوایی را دارد و متخصصان گروه صنعتی حدید وابسته به صنایع دفاع پس از تلاشی 6 ساله موفق به ساخت آن شده‌اند.
این سلاح با برخورداری از فناوری بسیار پیشرفته،قادر است در مقابل هر گونه تهاجم سطحی و هوایی از خود عكس‌العمل سریع نشان داده و آن را رفع نماید. نواخت شلیك بسیار بالا، قابلیت كنترل تمام اتوماتیك، قابلیت نصب بر روی سیستم‌های یدك شونده نیز از دیگر مزیت‌های این توپ دریایی به شمار می رود.
اولین قبضه توپ دریایی فجر 27 توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید فرمانده معظم كل قوا از پایگاه دریایی نوشهر بر روی ناوچه موشك انداز جوشن نصب و مورد بازدید ایشان قرار گرفت.
تاكنون فقط كشورهای آمریكا و ایتالیا تكنولوژی ساخت پیشرفته ترین توپ دریایی جهان را در اختیار داشتند و طراحی و ساخت این وسیله توسط متخصصان وزارت دفاع انحصار این كشورها را در هم شكست كه در آینده نزدیك امكان صادرات آن نیز با توجه به هزینه پائین تولید در كشور فراهم خواهد شد.
این سلاح قدرتمند تنها توپ دو منظوره جهان نیز هست و منظور از دو منظوره بودن آن این است كه توپ دریایی فجر 27، علاوه بر هدف قرار دادن ناوچه و شناورهای دشمن، قایق های تندرو و موشك های سطحی، بالگردها و موشك های ضد كشتی را نیز منهدم سازد و اهدافی تا 23 هزار پا( حدود 7 کیلومتری) در تیر رس آن قرا دارند.
ازویژگی های دیگر این سلاح مسلح شدن بدون دخالت نفر، قدرت مانور بالا، قابلیت شلیك در شرایط مختلف آب و هوایی و سخت ترین شرایط و زمان آماده سازی بسیار كم (حدود 4 ثانیه) میباشد.
فجر 27 كه پس از یك میلیون و چهارصد هزار نفر ساعت تلاش، آماده بهره برداری شده است، دارای برد موثر 12 هزار متر، برد نهایی 17 هزار متر، سرعت رهگیری بسیار زیاد در كنار قدرت و حجم آتش بالا بوده و توان دریایی نیروهای مسلح كشور را بیش از پیش قدرتمند می سازد.
نام : توپ دریایی فجر ۲۷
کلاس :o/i120
حداقل برد : ۱۲۰۰۰ متر
حداکثر برد :۱۷ هزار متر
تعداد قطعات :۲۲۰۰۰
تعداد مجموعه مکانیکی : ۳۰ مجموعه
قدرت آتش : ۱۲۰ گلوله در دقیقه
زمان آماده سازی برای شلیک : ۴ ثانیه
اهداف : سطحی ..هوایی..و زیر سطحی
کشور های دارنده : ایران ..ایتالیا ..آمریکا
تذکر : تمام منابع مورد استفاده ، در مقاله ی « تسلیحات نظامی ایران(1)- صاعقه» ذکر گردیده است.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.