چيپس سيب زميني

روغن را در کيسه نايلوني بريزيد و سيب زميني ها را اضافه کرده و کيسه را تکان دهيد تا کاملا به روغن آغشته شوند کف يک ظرف تخت بزرگ را بماليد ويا با اسپري روغن آن را چرب کنيد.ورقه هاي سيب زميني را به صورت يک لايه روي آن بچينيد. ظرف را براي مدت 3 تا 5 دقيقه در مايکروويو قرار دهيد تا رنگ آنها کمي طلايي و قهوه اي شود سپس از دستگاه خارج و کمي نمک به آن بپاشيد بقيه سيب زميني
پنجشنبه، 29 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چيپس سيب زميني
چيپس سيب زميني
چيپس سيب زميني




خودتان در منزل با اين دستور ساده چيپسي سالم بسازيد و از طعم و تازگي آن لذت ببريد و هزينه زيادي هم نپردازيد و در ضمن از دستگاه مايکروويو خود استفاده کنيد.

مواد لازم :

روغن مايع گياهي /1 قاشق سوپخوري (15ميلي ليتر)
سيب زميني (حلقه هاي نازک مخصوص چيپس)/يک عدد (170 گرم)
نمک /به مقدار لازم

روش تهيه:

روغن را در کيسه نايلوني بريزيد و سيب زميني ها را اضافه کرده و کيسه را تکان دهيد تا کاملا به روغن آغشته شوند کف يک ظرف تخت بزرگ را بماليد ويا با اسپري روغن آن را چرب کنيد.ورقه هاي سيب زميني را به صورت يک لايه روي آن بچينيد.
ظرف را براي مدت 3 تا 5 دقيقه در مايکروويو قرار دهيد تا رنگ آنها کمي طلايي و قهوه اي شود سپس از دستگاه خارج و کمي نمک به آن بپاشيد بقيه سيب زميني هاي خام را نيز به همين ترتيب انجام دهيد(نيازي به دوباره چرب کردن ظرف نيست)

نکته:

توجه داشته باشيد که مدت قرار دادن درمايکروويو به قدرت دستگاه بستگي دارد.مي توانيد از سرکه ،سير، موسير، فلفل ويا هر ادويه و طعم دهنده ديگري که دوست داشته باشيد استفاده کنيد.

بدانيم:

در چيپس سيب زميني :
انرژي 280/1 کيلو کالري
چربي 15/2گرم
کربو هيدرات 15/2 گرم
پروتئين 3/2 گرم
منبع:ساناز سانيا،شماره 15




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.