مثلث برمودا و سقوط ايرفرانس

2 روز تا پيدا شدن بقاياي پرواز شماره 447 اير فرانس و يک هفته هم تا پيدا شدن جسد 2 مسافر طول کشيد. همين فاصله زماني و مفقود بودن باقي اجساد باعث شد تا دوباره شايعات عجيب و غريبي مثل مثلث برمودا سر زبان ها بيفتد و حتي در همين ايران خودمان هم نقل بشود. ماجراي سقوط ايرباس A-130 فرانسوي، با اينکه در لابه لاي خبرهاي داغ انتخابات گم شد اما براي دوستداران خبرهاي علمي و حتي علمي -تخيلي ازآن خبرهاي داغي بود که مدت ها بود خبري از آنها نداشتيم.
پنجشنبه، 29 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مثلث برمودا و سقوط ايرفرانس
مثلث برمودا و سقوط ايرفرانس
مثلث برمودا و سقوط ايرفرانس

نويسنده:حسين کلهر




2 روز تا پيدا شدن بقاياي پرواز شماره 447 اير فرانس و يک هفته هم تا پيدا شدن جسد 2 مسافر طول کشيد. همين فاصله زماني و مفقود بودن باقي اجساد باعث شد تا دوباره شايعات عجيب و غريبي مثل مثلث برمودا سر زبان ها بيفتد و حتي در همين ايران خودمان هم نقل بشود. ماجراي سقوط ايرباس A-130 فرانسوي، با اينکه در لابه لاي خبرهاي داغ انتخابات گم شد اما براي دوستداران خبرهاي علمي و حتي علمي -تخيلي ازآن خبرهاي داغي بود که مدت ها بود خبري از آنها نداشتيم.
حتما روزهايي داشته ايد که بي صبرانه منتظر فرا رسيدن شب و قرار دادن سرمبارک روي بالش باشيد؛ روزهايي که از زمين و هوا بدشانسي برايتان نازل مي شود و دليل هيچ کدامشان را هم نمي دانيد؛ اينکه ازاتوبوس جا مي مانيد، در عين حال جلوي در دانشگاه يادتان مي آيد تمرينها را جا گذاشته ايد و از همه اينها بدتر، اينکه در برگشت يکي از افرادي را که اصلاً از ديدنشان خوشحال نمي شويد ملاقات کنيد.
تيم برتون اولين و تلخ ترين خاطره بدش اين بود که از يک جعبه 12 تايي نوشابه، نوشابه اي را برداشت که گاز نداشت؛ اتفاقي که در ابعاد وسيع تر براي مسافران هواپيماي پرواز 447 ايرفرانس روي داد.

يکي از دوازده تا

وقتي 12 هواپيماي ديگر در همان زمان و در مسير همان کانال هوايي داشتند برفراز اقيانوس اطلس پرواز مي کردند، از شانس بي نظيرشان داس مرگ فقط به آنها گير داد و همه چيز موافق آمد تا هواپيمايشان تا ته دريا فرود برود و همه گروه هاي جست و جو گر برزيلي را معطل کشف آهن قراضه کند. بخش راز آميز داستان آنجاست که هيچ کدام از 12 هواپيماي ديگر شرايط نامساعد آب و هوايي اي گزارش نکرده اند و در کمال صحت و سلامت به زمين فرود آمده اند. همين يک دليل براي اهالي خرافاتي ينگه دنيا کافي است که ماجراي اين پروازرا به فهرست رويدادهاي سري و اعجاب انگيزاضافه کنند. يادمان باشد که مثلث معروف برمودا توي همين اقيانوس بوده. کارشناس هاي پرواز مي گويند: «حتي اگر هوا خراب بود، به صرف درب و داغان بودن شرايط جوي، چنين سقوط و گم و گور شدني اتفاق نمي افتاد». تازه هوا هم مي تواند به سرعت در فواصل کوتاه، کوتاه تغيير کند.ضمناً بارادارهاي خفني که اين جور هواپيماها دارند، مي توانند با تشخيص يک توفان خطرناک، آن را دور بزنند يا ارتفاع بالاتر مسير خود را ادامه دهند و همه اينها يعني بايد دنبال يک دليل اسرار آميز براي سقوط اين هواپيماي بخت برگشته باشيم. سيستم هاي کامپيوتري هواپيما 4 ساعت بعد از تيک آف اخطارهاي سريالي خود را آغاز کردند و به محض ورود به يک توفان مهيب در چند مايلي ساحل شرقي برزيل هواپيما ناپديد شد. اين نوع از گم شدن طياره ها در اطراف اقيانوس اطلس دوباره بحث مثلث برمودا و بلاهايي را که سر هواپيماهاي بخت برگشته آورده است، سر زبان ها انداخت؛ مثلثي که مدت هاست وجودش تکذيب شده است.

228 ارزشمند

مسافران اين هواپيمايي که 228 نفر مسافر داشته و همگي به رحمت ايزدي پيوستند آدم هاي شاخصي بودند؛ 4 تا دکتر ايرلندي که يار گرمابه و گلستان هم بودند با اين پرواز داشتند از تعطيلات2هفته اي خود در برزيل به فرانسه بر مي گشتند. 2 تا از اين دکترها هنگام خواندن درس هاي پزشکي شان در بسياري از کشورهاي دنيا برنامه هاي هنري اجرا کرده اند و به قول خودمان چند بعدي بودند.61فرانسوي، 58برزيلي، 26 آلماني، 9 چيني و 9 ايتاليايي دراين هواپيما همسفر بوده اند.
يک دانشمند زمين شناس آمريکايي هم که همراه همسرش درهواپيما بود و براي برگزاري کنفرانس علمي به بارسلوناي اسپانيا مي رفت، ملتش را داغدار کرد.
يک مهندس سازه بريتانيايي که براي انجام پروژه هاي نفتي به برزيل رفته بود، به علاوه 2 مدير ارشد برزيلي و يک مهندس فرانسوي از ديگر تلفات اين سقوط آزاد بوده اند. 10 مدير فروش يک شرکت توليد کننده تابلوي برق (CDED)هم سوار اين هواپيما بودند. اينکه مي گوييم دکتر و مهندس و مدير ارشد و فلان و بهمان، براي اين است که بدانيد کشته شدن اين همه آدم خبره و با تجربه از آن موضوعات مهمي بود که داستان را بيشتر به تراژدي نزديک کرد وخيلي براي آن ور آبي ها گران تمام شد.

همان مثلث هميشگي

تخيلي ها مي گويند حادثه اخير، شبيه اتفاقي است که براي پرواز شماره TWA800 افتاده؛ هواپيمايي که از نيويورک به فرانسه مي رفت، در اقيانوس اطلس سقوط کرد و 230سرنشين آن کشته شدند. با اينکه فرض هاي اوليه بيانگر يک حمله تروريستي بود اما شرکت NTSB در سال 2000 مدارکي را ارائه کرد که نقص فني را علت اصلي سقوط هواپيما مي دانست.
با اين وجود، علت اين سانحه هوايي هنوز به درستي مشخص نشده است. هايزيک خلبان کار کشته آمريکايي و استاد پرواز و صاحب کتاب «تشريح سقوط هواپيما»است. او معتقد است چون مردم هنوز به هواپيما به عنوان يک وسيله عجيب نگاه مي کنند و با طرز کار و هدايت آن به طور کامل آشنا نيستند، دوست دارند درباره آن خيالبافي کنند. به نظر او «اگر جان اف کندي در اتومبيل شخصي اش کشته نمي شد، مرگ او بسيار جذاب تر مي بود».
اين خيالبافي ها و تعداد زياد مسافراني که در هر حادثه هوايي از بين مي روند و همچنين مخابره شدن تمام سقوط ها باعث شده حساسيت مخاطبان اخبار روي چنين موضوعاتي بسيار زياد باشد. CNN در مقاله اي مدعي شده است که سقوط هواپيماي فرانسوي هم به فهرست وقايع عجيب و غريب اضافه خواهد شد؛ اتفاقاتي که هنوز به علت کشف نشدن دليل قطعي و علمي شان براي پژوهشگران جذابند و در حافظه جامعه جهاني هم ماندگار شده اند؛ حوادثي که در حوالي مثلث برمودا اتفاق افتاده اند، در رديف اولين حوادث خارق العاده اي هستند که توجه همه را به خود جلب مي کنند.

ماهيگيري از آب گل آلود

اما در کنار اين همه خبر علمي و انساني، ماجرا خبرهاي حاشيه اي خيلي زيادي هم داشت. ماجرا از اين قرار است که اين هکرها واقعاً آب پاکي را ريخته اند روي دست مردم و معرفت و انسانيت. آخر فرصت طلبي تا کجا؟ آخر چرا از نگراني عمومي مردم سوء استفاده مي کنيد؟ شما را چه مي شود؟ بدون شک اين حادثه آن قدر بزرگ و حساس بود که خيلي زود به موضوع اول جست و جوي مردم در گوگل تبديل شود.
يک عده آدم هکر سودجو هم با شناختن جو موجود شروع کردند به ايجاد دام هاي اينترنتي. تصور کنيد به گوگل مي رويد و کلمه هاي کليدي جست و جوي اين خبر را وارد مي کنيد؛ کلماتي مثل ايرفرانس، پرواز 447، 228 کشته و حتي فرانسه + برزيل. شما هيچ کار اشتباهي نکرده و حتي فايل هاي ضميمه را هم دانلود نمي کنيد. اما حتي در اين موقعيت هم هکرها دست بردار نيستند و با استفاده از امکانات SEO(برجسته کردن لينک هاي موتور جست و جو)شما را به صفحه هايي هدايت مي کنند که هنگام بازديد از آنها فايلي به اسم Trof-yektel.AA در کامپيوتر شما ذخيره مي شود و دمار از روزگار رايانه تان در مي آورد.
اگر اين روزها آنتي ويروستان را آپديت کرده باشيد، حتماً با اخبار سقوط ايرفرانس 447 هم مواجه شده ايد. لازم نيست بيخود تعجب کنيد. همه ماجرا زير سرهکرها است که با ساختن ويروس هايي شبيه به بمب گوگلي، دست به ابتکار زده اند.
اين ماجرا قبلاً هم سر انتخابات رياست جمهوري فرانسه و رقابت سار کوزي و رويال تکرار شده بود. ظاهراً هکرها علاقه زيادي به فرانسه دارند.

اين برمودا کجاست؟ رازي در ميان نيست

از آن وقتي که جو مثلث برمودا و تب اين حفره اسرار آميز بين ما داغ داغ بود، 20 سالي مي گذرد. ولي با ناپديد شدن اين هواپيماهاي کذايي دوباره تمام حرف و حديث هايي که مدت ها بود فراموش شده بودند، سر زبان ها افتادند. مثلث برمودا يک منطقه در قسمت غربي شمال اقيانوس اطلس است که گزارش هاي زيادي از ناپديد شدن هواپيماها و کشتي ها در اطراف آن مخابره شده است. خطاي انساني، خطاي ابزار و اتفاقات ناگوار طبيعي زيادي که درحول و حوش اين مثلث شيطاني اتفاق افتاده اند باعث شده بود تا خيلي ها اين ناحيه از زمين را مرموز و اسرار آميز بدانند. حتي با اضافه کردن يک سري خرافات و رژن ايراني ماجرا هم ساخته شده بود. محل دقيق اين مثلث مشخص نيست اما معمولاً 3 راس آن در فلوريدا، پورت ريکو و جزيره برمودا در اقيانوس اطلس در نظر گرفته مي شود.
بيشترين حوادث و سوانح در حوالي ضلع جنوبي آن بين باهاما و فلوريدا اتفاق افتاده اند. صفحات مربوط به مثلث برمودا در اينترنت بسيار زياد و جامعند. اين مطالب، بخشي از همان حرف و حديث هايي است که در دهه 60 در همين ايران خودمان هم طرفدار داشت. امروزه مشخص شده که از لحاظ علمي هيچ رازي در کار نيست و حوادث مثلت برمودا به علت تغييرات الکترومغناطيس ناشي از توفان هاي دريايي، مرموز به نظر مي رسيده.

همه سقوط هاي تاريخ

اين هواپيما، مردني است
1945:گم شدن پرواز شماره 19 و تيم 5نفره ملوانان انگليسي.
علت سقوط: عدم توانايي در تشخيص مختصات هواپيما.
1937:آمليا ارهارت، هوانوردي که مشغول سفر به دور دنيا بود و کمک خلبانش در حال پرواز بر فراز اقيانوس آرام ناپديد شدند.
علت سقوط: از کار افتادن موتور دو قلوي هواپيما.
1987:پرواز شماره 295هواپيمايي آفريقاي جنوبي بلافاصله بعداز مشاهده دود در کالپيکت هواپيما در اقيانوس هند سقوط کرد. زباله هاي ناشي از اين سقوط در سواحل ماداگاسکار پيدا شد.
علت سقوط: نامعلوم.
1994:پرواز شماره 427که ازشيکاگو به فلوريدا پرواز مي کرد، در پنسيلوانيا سقوط کرد و هر 132مسافر پرواز کشته شدند.
علت سقوط: مشکلاتي در سکان هواپيما پيدا شد اما اين، دليل کافي براي توجيه انحراف ناگهاني مسير و سقوط هواپيما نبود.
1999:پين استوارت با هواپيماي جت خود سقوط کرد.
علت سقوط: کاهش فشار هوا در کابين خلبان (علت اين کاهش ناگهاني فشار هنوز مشخص نشده .)
2007:فازت(اولين ماجراجويي که دور دنيا را با بالون طي کرد)در آسمان نوادا ناپديد شد. ماهها جست وجوي محققان براي پيدا کردن جسد او به نتيجه نرسيد تا اينکه در فوريه 2008استخوان هاي او نيم مايل دورتراز محل سقوط کشف شد.
علت سقوط: نامعلوم.
2008:بوئينگ 777بريتيش ايرويز، مدت کوتاهي بعد از بلند شدن هواپيما از فرودگاه معروف هيترولندن سقوط کرد که منجر به مصدوميت 19نفر از 152سرنشين اين پرواز شد.
علت سقوط:نامعلوم.
منبع:مجله همشهري جوان، شماره215




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
حضور شهید رئیسی کنار شهدای گمنام
play_arrow
حضور شهید رئیسی کنار شهدای گمنام
حکمت | مدال شهادت / استاد رفیعی
music_note
حکمت | مدال شهادت / استاد رفیعی
به حق سید شهدای خدمت بودی
play_arrow
به حق سید شهدای خدمت بودی
پیام تسلیت رهبر انقلاب و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان
play_arrow
پیام تسلیت رهبر انقلاب و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان
واکنش مردم به خبر شهادت رئیس جمهور
play_arrow
واکنش مردم به خبر شهادت رئیس جمهور
محل حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور
play_arrow
محل حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور
صحبت‌های به یاد ماندنی شهید رئیسی در مراسم تنفیذ
play_arrow
صحبت‌های به یاد ماندنی شهید رئیسی در مراسم تنفیذ
بغض و گریه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روی آنتن زنده
play_arrow
بغض و گریه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روی آنتن زنده
خلاصه ای از خدمات شهید آیت الله رئیسی
play_arrow
خلاصه ای از خدمات شهید آیت الله رئیسی
لحظاتی از حضور شهید خدمت در حرم مطهر رضوی
play_arrow
لحظاتی از حضور شهید خدمت در حرم مطهر رضوی
لحظه اعلام شهادت رئیسی در حرم مطهر حضرت معصومه (س)
play_arrow
لحظه اعلام شهادت رئیسی در حرم مطهر حضرت معصومه (س)
گریه های خادمین پس از اعلام روز کشیک شهید ابراهیم رئیسی
play_arrow
گریه های خادمین پس از اعلام روز کشیک شهید ابراهیم رئیسی
اختیارات ریاست جمهوری حالا بر عهده چه کسی خواهد بود؟ روند قانونی چیست؟
play_arrow
اختیارات ریاست جمهوری حالا بر عهده چه کسی خواهد بود؟ روند قانونی چیست؟
گریه وزیر ارشاد پس از شنیدن خبر شهادت‌ آیت‌الله رئیسی
play_arrow
گریه وزیر ارشاد پس از شنیدن خبر شهادت‌ آیت‌الله رئیسی
آینده کشور پس از شهادت رئیس جمهور از زبان سخنگوی شورای نگهبان
play_arrow
آینده کشور پس از شهادت رئیس جمهور از زبان سخنگوی شورای نگهبان