برنامه هاي ضد ويروس و ايمن ساز براي گوشي هاي موبايل

تا چندي پيش، يک گوشي همراه فقط يک گوشي همراه بود. تقريباً هوشمندانه ترين کاري که مي توانست انجام دهد حفظ يک فهرست از شماره تلفن ها بود. اسمارت فون هاي (1) امروزي عصاره ديجيتال زندگي ما را نگه مي دارند، از شماره تلفن هاي آشنايان گرفته تا اطلاعات کارت هاي اعتباري و گذرواژه هاي (2) ما. حفظ همه اين داده ها کار ساده اي نيست.
دوشنبه، 2 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برنامه هاي ضد ويروس و ايمن ساز براي گوشي هاي موبايل
برنامه هاي ضد ويروس و ايمن ساز براي گوشي هاي موبايل
برنامه هاي ضد ويروس و ايمن ساز براي گوشي هاي موبايل






تا چندي پيش، يک گوشي همراه فقط يک گوشي همراه بود. تقريباً هوشمندانه ترين کاري که مي توانست انجام دهد حفظ يک فهرست از شماره تلفن ها بود.
اسمارت فون هاي (1) امروزي عصاره ديجيتال زندگي ما را نگه مي دارند، از شماره تلفن هاي آشنايان گرفته تا اطلاعات کارت هاي اعتباري و گذرواژه هاي (2) ما. حفظ همه اين داده ها کار ساده اي نيست.

رمزنگاري داده ها

يکي از نخستين خطوط دفاعي، رمزنگاري (3) داده هاي روي اسمارت فون به گونه اي است که فقط خود شما بتوانيد آنها را دستيابي کنيد. رمزنگاري داده ها را مي توان روي داده هاي ويژه ، مانند فهرست حساب ها و گذرواژه ها، يا کل نواحي يک اسمارت فون به کار بست.

Data Guardian

برنامه Data Guardian محصول شرکت ( Koingo Software (4
يک بانک اطلاعاتي است که مي تواند تقريباً همه انواع اطلاعات از دفتر شماره تلفن ها گرفته تا گذرواژه ها را ذخيره کند. داده ها را با رمزنگاري 448-bit BlowFish ذخيره مي کند، که بالاترين سطح رمزنگاري در ميان برنامه هاي ويژه اسمارت فون هاست. شکست رمز آن تقريباً ناممکن است.
*SecuBox محصول شرکت (5) Aiko Solutions است و براي حفاظت از اطلاعات روي وسايل windows Mobile شما از رمزنگاري 256 بيتي بهره مي گيرد. يکي از بهترين کاربردهاي SecuBox رمزنگاري کارت هاي حافظه خارج شدني است. اگر وسيله يا کارت حافظه شما گم يا دزديده شود داده هاي آن بدون نرم افزار SecuBox و گذرواژه مورد نياز قابل خواندن نخواهد بود.

*SplashID

يک برنامه مديريت گذرواژه است که داده هاي ذخيره شده شامل نام هاي کاربري، گذرواژه ها، اطلاعات کارت هاي اعتباري، و PIN ها را با سيستم رمزنگاري مبتني بر bit BlowFish256 محافظت مي کند. SplashID يک برنامه خدمات گيرنده (6) براي کامپيوترهاي روميزي نيز دارد تا به راحتي بتوانيد اطلاعات تان را با اسمارت فون خود همگام(7) کنيد. SplashID
(8) براي اسمارت فون هايي که سيستم عامل هاي Symbian, iPhone, Android و windows Mobile را اجرا مي کنند فراهم شده است.

قفل کردن و بازيابي داده هاي اسمارت فون از راه دور

بسياري از برنامه هاي ايمن سازي شامل يک خصوصيت قفل سازي از راه دور و امکان پيدا کردن يک گوشي گم شده هستند، اما اين برنامه اختصاصي چند خصوصيت ديگر دارند که دقت کردن روي آنها ارزشمند است.

mSafe

امکاناتي فراتر از قفل سازي از راه دور دارد. به عنوان مثال، (9)mSafe را مي توانيد طوري پيکربندي کنيد که به هنگامي که گوشي خاموش شود، گوشي پوشش شبکه را از دست دهد، يا کارت حافظه يا SIM از گوشي خارج شود گوشي به طور خودکار قفل شود. علاوه بر قفل ساز خودکار، mSafe امکان قفل سازي دستي و فرمان هاي پاک سازي دستي از راه دور را نيز فراهم مي سازد.

RobLock

يک برنامه ضد سرقت و سيستم بازيابي داده ها براي اسمارت فون هايي است که سيستم عامل هاي Symbian, BlackBerry و windows Mobile را اجرا مي کنند.
نه تنها به شما امکان مي دهد که از راه دور اسمارت فون تان را قفل کنيد بلکه (اگر گوشي شما از GPS پشتيباني کند) گوشي را مي يابد و به شما امکان مي دهد که مکان آن را از روي يک نقشه تماشا کنيد. داده هاي آن را پييش از حذف فهرست شماره تلفن ها مي توانيد دريافت کنيد.

Warden Secutiry

اين برنامه محصول شرکت(10) Corsoft مي تواند يک گوشي Plam OS يا windows Mobile را در صورتي به طور خودکار قفل کند که از يک وسيله بلوتوثي جفت شده با آن، مانند هدفون يا يک ساعت بلوتوثي جدا شود. در نتيجه، گوشي شما حتي پيش از آن که شما بفهميد که گم شده است قفل مي شود.
نمايش يک شماره تلفن تماس براي يابنده و همچنين نمايش پيام «مژدگاني براي يابنده» از امکانات ديگر اين برنامه است.

برنامه هاي جامع ايمن سازي

برنامه هاي جامع ايمن سازي موبايل همچون معادل هاي روميزي سعي مي کنند که جلوي ورود ويروس و بدافزار را بگيرند؛ آنها امکاناتي نيز دارند که منحصر به اسمارت فون هاست.

F-Secure Mobile Security

يک برنامه جامع ضدويروس و ضدبدافزار براي گوشي هاي Symbian و windows Mobile است که به طور خودکار هر فايلي را که شما دريافت، ذخيره، کپي، يا اصلاح مي کنيد بررسي مي کند. اين برنامه امکانات ضد سرقت، شامل قفل سازي و پاک سازي از راه دور نيز دارد. اگر SIM گوشي عوض شود به شما اطلاع مي دهد و شماره تلفن جديد مرتبط با اين SIM را براي شما ارسال مي کند.(www.f-secure.com).

Kaspersky Mobile Security

نرم افزار Kaspersky Mobile Security همچون F-Secure Mobile Securit ، حاوي چندين برنامه براي حفاظت از گوشي هاي Symbian يا windows Mobile است و براي مقابله با دزدي و بدافزار طراحي شده است. يک سيستم ضد هرزنامه براي مسدود کردن پيام هاي SMS آزاردهنده دارد. به شما امکان مي دهد که يک پوشه «safe» بسازيد که محتويات آن رمزنگاري مي شود.

SMobile Security Shield

نرم افزار ضد ويروس و ضدبدافزار SMobile Security Shield
(12) ، فايل هايي را که دريافت مي کنيد و همچنين فايل هاي موجود در اسمارت فون شما را از لحاظ ويروس و بدافزار بررسي مي کند. برنامه ضد هرزنامه آن مي تواند جلوي پيام هاي صوتي و SMS ناخواسته را بگيرد. يک فهرست سياه از شماره هايي که پيام هاي هرزنامه مي فرستند، يا يک فهرست سفيد از شماره هايي که پيام هاي مورد انتظارتان را مي فرستند مي توانيد بسازيد. امکانات ضد سرقت نيز دارد و براي گوشي هاي Symbian و windows Mobile طراحي شده است.

Privacy Suite Mobile

حفظ حريم خصوصي همچون امنيت اهميت دارد. Privacy Suite Mobile
(13)يک نرم افزار جامع حفاظت داده ها براي گوشي هاي windows Mobile است که همه داده هاي شما را رمزنگاري مي کند. اگر به بخشي از داده ها نياز نداشته بايد برنامه Shredder Mobile آن مي تواند آن فايل ها را به طور دائم پاک کند، به گونه اي که برنامه هاي بازيافت نيز نتوانند آنها را بازيابي کنند.

پي نوشت :

1-smartphone
2-password
3-encrypt
4-www.koingosw
5-www.aikosolution.com
6-cilent
7-synchronize
8-www.splashata.com
9-www.motionapps.com
10-www.Lokmymobile.com
11-www.kaspersky.com

منبع: نشريه ريز پردازنده شماره183




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.