پودينگ شكلاتي

1-فر را روي دماي 180 درجه سانتي گراد (350 درجه فارنهايت يا درجه 4 گاز) گرم كنيد. پودر كاكائو و شكر را با مقدار كمي از شير در كاسه كوچكي مخلوط كنيد تا خمير صاف و يك دستي تهيه شود، سپس بقيه شير را به مخلوط اضافه كرده و آن را در شير جوش بريزيد. 2-شير جوش را روي حرارت بگذاريد تا مخلوط به جوش بيايد، سپس آنرا از روي حرارت برداريد، تخم مرغ در كاسه اي زده و به تدريج شير داغ را به آن اضافه كنيد
شنبه، 28 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پودينگ شكلاتي
پودينگ شكلاتي
پودينگ شكلاتي






مواد لازم

پودر كاكائو 1 قاشق چايخوري (5 ميلي گرم)
شكر 1 قاشق چايخوري (5 ميلي گرم)
شير خشك آماده شده يا شير گاو دو سوم فنجان (150 ميلي ليتر)
تخم مرغ 1 عدد

پودينگ شكلاتي

طرز تهيه

1-فر را روي دماي 180 درجه سانتي گراد (350 درجه فارنهايت يا درجه 4 گاز) گرم كنيد. پودر كاكائو و شكر را با مقدار كمي از شير در كاسه كوچكي مخلوط كنيد تا خمير صاف و يك دستي تهيه شود، سپس بقيه شير را به مخلوط اضافه كرده و آن را در شير جوش بريزيد.
2-شير جوش را روي حرارت بگذاريد تا مخلوط به جوش بيايد، سپس آنرا از روي حرارت برداريد، تخم مرغ در كاسه اي زده و به تدريج شير داغ را به آن اضافه كنيد و مرتبا مخلوط را هم بزنيد تا صاف و يك دست شود.
3-مخلوط را از صافي رد كنيد تا تكه هاي جامد آن گرفته شود، سپس آنرا در دو عدد ظرف مخصوص سرو يك نفره بريزيد.
4-ظرف ها را در سيني لبه دار مخصوص فر و يا يك قالب كيك كم عمق قرار دهيد و آب جوش را به اندازه اي در سيني بريزيد كه نيمي از ارتفاع ظرف ها را بپوشاند.
5-سيني را به مدت 15 تا20 دقيقه يا تا زماني كه پودينگ سفت شود در فر قرار دهيد، سپس آن را خارج كنيد و بگذاريد دسرها خنك شوند.
6-دسرها را هرچه سريعتر در يخچال قرار داده و بعد از 24 ساعت هر دو پودينگ را ميل كنيد.
منبع:هنر آشپزي،شماره 55




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط