مرعوب نشدن از توانايي هاي امريکا

مرعوب شدن از تواناييها و اقتدارات امريکا، چيز بسيار غلطي است. خيلي از کشورها هستند که وابسته ي به امريکا و مراود با او هستند؛ سران آنها، دوستان امريکا هستند و در آن کشورها، اجازه ي کمترين اهانتي به امريکا داده نمي شود. امريکا، براي آن کشورها چه کار کرد؟ کدام مشکل آنها را برطرف کرد؟ کدام نقطه ي کور زندگي آنها را باز نمود؟ کدام ثروت را روي سرشان
سه‌شنبه، 12 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مرعوب نشدن از توانايي هاي امريکا
مرعوب نشدن از توانايي هاي امريکا
مرعوب نشدن از توانايي هاي امريکا






مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می فرمایند :

مرعوب شدن از تواناييها و اقتدارات امريکا، چيز بسيار غلطي است. خيلي از کشورها هستند که وابسته ي به امريکا و مراود با او هستند؛ سران آنها، دوستان امريکا هستند و در آن کشورها، اجازه ي کمترين اهانتي به امريکا داده نمي شود. امريکا، براي آن کشورها چه کار کرد؟ کدام مشکل آنها را برطرف کرد؟ کدام نقطه ي کور زندگي آنها را باز نمود؟ کدام ثروت را روي سرشان ريخت؟ کدام خير را به طرف آنها سرازير کرد؟ چرا نسبت به اقتدارات امريکا مرعوب مي شويد؟
به عکس، آن کشورهايي که در خانه را به روي اين دزد خائن بازگذاشتند، وارد شد و هر چه بود، برد. اگر اعتباري داد، براي اين داد که با آن اعتبار، به بازارهاي خود او بروند و دولا پهنا قيمت را حساب کنند، جنس بخرند، تا کارخانه هايش بچرخد. اگر وام داد، براي اين داد که با آن وام بروند محصولات خودش يا همپيمانانش را بخرند. اگر سلاح داد، براي اين داد که از دشمنان او - نه دشمنان خودشان - با اين سلاح دفاع کنند. نمونه اش، رژيم گذشته ي ماست.

مرعوب نشدن از توانايي هاي امريکا

اين طور نيست که اگر امريکا با کشوري بد بود، آن کشور ديگر نتواند در دنيا نفس بکشد، و اگر خوب بود، آن کشور ديگر خيالش آسوده باشد. خود امريکاييها، اين گونه تبليغ و وانمود مي کنند که اگر کشوري با آنها بد باشد، تمام راهها به روي او بسته خواهد بود. نه، اين طور نيست. سالهاست که شعار «مرگ بر امريکا» از دهان مردممان نيفتاده، راهها هم روي ما بسته نبوده است. اگر ما تلاش و همت کرديم، توانستيم راه خودمان را باز کنيم . مگر دنيا متعلق به امريکاست؟! اين زورگويان قلدر متکبر فاسد که ادعاي مالکيت دنيا را مي کنند، چه کساني هستند؟ غلط مي کنند. اگر اينها با کسي دوست بودند، خيرات و برکات بر سر آن ملت نازل نخواهد شد. اينها با مردمي که دوست هستند، مايه ي بدبختي و روسياهي آن ملت مي شوند.
منبع:حديث ولايت، جلد چهارم، ص 170-169




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.