گزارش ناخوشايند لوختر از وقايع هولوكاست

مجله " بارنز ريويو " (TBR) خلاصه‌اي از گزارش لوختر را كه توسط خود او نگاشته شده است منتشر نموده و مي‌نويسد: در سال 1988 "فرد لوختر " يكي از مقامات برجسته آمريكايي در زمينه ساخت اتاق‌هاي گاز براي استفاده در مجازات‌هاي اعدام در سيستم دادگستري آمريكا، مطالعات علمي گسترده‌اي در خصوص "اتاق‌هاي گاز " ادعايي در آشويتس نمود؛ اين اتاق‌ها به
چهارشنبه، 20 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گزارش ناخوشايند لوختر از وقايع هولوكاست
گزارش ناخوشايند لوختر از وقايع هولوكاست
گزارش ناخوشايند لوختر از وقايع هولوكاست






مجله " بارنز ريويو " (TBR) خلاصه‌اي از گزارش لوختر را كه توسط خود او نگاشته شده است منتشر نموده و مي‌نويسد: در سال 1988 "فرد لوختر " يكي از مقامات برجسته آمريكايي در زمينه ساخت اتاق‌هاي گاز براي استفاده در مجازات‌هاي اعدام در سيستم دادگستري آمريكا، مطالعات علمي گسترده‌اي در خصوص "اتاق‌هاي گاز " ادعايي در آشويتس نمود؛ اين اتاق‌ها به توريست‌هاي بازديد كننده به عنوان مكان "كشته شدن 6 ميليون " انسان (يا هر رقم دلخواه ديگري) نمايش داده مي‌شود.
گرچه لوختر هرگز به "انكار هولوكاست " نپرداخته – ولي اين‌گونه خوانده مي‌شود - اما "ارنست زاندل "، تجديدنظرطلب كانادايي او را به عنوان يك شاهد متخصص مستقل در محاكمه جنايي‌اش به دادگاه كانادا آورد. مسئول زندان ايالت ميسوري كه يكي از مقامات بيشماري است كه لوختر به عنوان مشاور با آن‌ها همكاري داشته است، به او توصيه كرد كه از زاندل دفاع كند.
زاندل متهم به نقض قوانين كانادا در انتشار "اخبار كذب " بود؛ به عبارت ديگر زاندل مدعي شده بود كه "كشتار با گاز در آشويتس " صحت ندارد. لوختر در ابتدا به زاندل گفت كه اگر سندي براي كشتار با گاز در آشويتس پيدا كند اين مطلب را در گزارش نهايي خواهد گفت. با اين حال در پايان پس از بررسي‌هاي قانوني گسترده، لوختر به نتيجه‌اي شگفت‌آور رسيد. در اينجا خلاصه‌اي از يافته‌هاي علمي گسترده او، توسط خودش آورده شده است:
هيچ‌يك از تأسيسات بررسي شده در آشويتس، بيركناو يا لوبلين اين مسئله را ثابت نمي‌كردند كه در آنجا كشتارهاي گوناگوني با استفاده از هيدروژن سيانيد، كربن مونوكسيد يا ديگر گازهاي كشنده انجام شده باشد. بر اساس نرخ بالاي استفاده از اتاق‌هاي ادعايي كه گفته مي‌شود در هفته جمعاً 1692 نفر كشته مي‌شدند و با فرض اينكه بتوان با اين تأسيسات كشتار با گاز را اجرا كرد، براي كشتار 6 ميليون نفر به 68 سال زمان نياز است....
اگر كوره‌هاي جسدسوزي روزانه با حداكثر نرخ نظري، بدون هيچ وقفه و با آهنگي ثابت كار مي‌كردند (وضعيتي غيرممكن)، و رقم حداقل 6 ميليون قرباني را بپذيريم، امپراتوري رايش سوم حداقل 35 سال براي سوزاندن اين 6 ميليون وقت نياز داشت.
تحليل دقيق 32 نمونه از مجموعه آشويتس- بيركناو نشان‌دهنده 1050 mg/kg سيانيد و 6170 mg/kg آهن است. آهن بيشتر در تمامي اتاق‌هاي گاز ادعايي يافت شد اما هيچ نشان قابل توجهي از سيانيد نبود. غيرممكن است كه اين مكان‌ها در معرض هيدروژن سيانيد بوده باشند، چرا كه اتاق‌هاي گاز ادعايي، در مقايسه با تأسيسات شپش‌زدايي ظاهراً در معرض مقادير بيشتري از گاز قرار داشته‌اند. بنابراين بررسي‌هاي شيميايي اين حقيقت را ثابت مي‌كنند كه اين تأسيسات هرگز براي كشتار با گاز استفاده نشده‌اند.

گزارش ناخوشايند لوختر از وقايع هولوكاست

ساختار اين تأسيسات نيز نشان مي‌دهند كه هرگز به عنوان اتاق گاز استفاده نشده‌اند. هيچ‌يك از اين تأسيسات داراي واشر‌هاي چرمي نبوده و درزگيري نشده‌اند. هيچ تمهيدي براي جلوگيري از ميعان گاز بر روي ديوارها، كف و سقف انجام نشده است. براي خروج مخلوط گاز و هوا از اين ساختمان‌ها هم هيچ تدبيري انديشيده نشده است. براي ورود و پخش گاز در اتاق‌ها هم هيچ امكاناتي تهيه نشده است. هيچ چراق ضدانفجاري وجود نداشته و علي‌رغم اينكه اين گاز بشدت قابل انفجار است، تلاشي صورت نگرفته تا از ورود گاز به كوره‌هاي جسدسوزي جلوگيري شود. هيچ تلاشي هم نشده تا كارمندان اجرايي يا ديگر كساني كه در عمليات شركت نداشتند را در مقابل گاز محافظت كنند.
هم‌چنين يك آبگذر كف اتاق گاز ادعايي آشويتس، مستقيماً به سيستم فاضلاب اردوگاه راه داشت. درمايدانك وجود يك راهروي فشرده اطراف اتاق گاز باعث جمع شدن نشتي‌هاي گاز شده و خطر مرگ كارمندان اردوگاه وجود داشته است. هيچ امكاناتي براي بيرون كردن توده‌هاي اجساد وجود نداشته است.
هيدروژن سيانيد گازي بشدت خطرناك و كشنده است و در هيچ كجا امكاناتي براي نگهداري بدون خطر و ايمن آن وجود نداشته است. اتاق‌ها بسيار كوچك بودند و تنها كشتار كسر كوچكي از ارقام ادعايي در آن‌ها ممكن بود. صريح و روشن اينكه اين تأسيسات نمي‌توانسته به عنوان اتاق كشتار با گاز استفاده شده باشد.
او با انتشار يافته‌هاي علمي خود كه اكنون در سراسر جهان با عنوان گزارش‌هاي لوختر شناخته شده است، خود به قرباني اين عمليات بسيار بدنام تبديل شده است. او تحت تعقيب باندهاي ترور يهودي قرار گرفت و بخاطر اينكه بطور غير رسمي خود را "مهندس " ناميده بود (البته او هيچ ليسانسي در اين خصوص ندارد) اتهامات جنايي ناروايي به او نسبت داده شد، و اين مقام برجسته كشور در زمينه شيوه‌هاي فني مجازات اعدام از كار بركنار شد، زندگي او از هم پاشيد و او مجبور به ترك كشورش شد.
تجربه لوختر نشان‌گر تجربه كساني است كه بطور علني در مورد گزارش رسمي هولوكاست ابراز ترديد مي‌كنند. اين ترديدها بدون استثنا در رسانه‌ها مورد حمله قرار مي‌گيرند. هرگز اين حقايق مورد بحث قرار نگرفته است. بحث در مورد اين حقايق بشدت از سوي حاميان هولوكاست منع شده است. در عوض تمام پاسخي كه داده مي‌شود اين است: حمله به مدعي، و عدم مواجهه با آنچه كه او گفته است.
منبع:خبرگزاری فارس




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.