پوست خود را بهتر بشناسيد

زيبايي چيست ؟ آيا کسي به راستي پاسخ اين پرسش را مي داند ؟ زيبايي يک مسئله ي شخصي است ، مثل بسياري از موارد از جمله : قدرت ، اعتماد به نفس ، احساس ، حرکت سر و يک جلوه ي ذهن . در واقع نمي توان به طور قطع زيبايي را تعريف کرد ولي به طور کل هر شخصي خواهان زيبايي مطلق است .
چهارشنبه، 18 شهريور 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پوست خود را بهتر بشناسيد
 پوست خود را بهتر بشناسيد
پوست خود را بهتر بشناسيد

نويسنده:نيلوفر خرد پيشه




زيبايي چيست ؟ آيا کسي به راستي پاسخ اين پرسش را مي داند ؟ زيبايي يک مسئله ي شخصي است ، مثل بسياري از موارد از جمله : قدرت ، اعتماد به نفس ، احساس ، حرکت سر و يک جلوه ي ذهن .
در واقع نمي توان به طور قطع زيبايي را تعريف کرد ولي به طور کل هر شخصي خواهان زيبايي مطلق است .
قطعاً شما نيز همانند بسياري از افراد جهان هزينه ي زيادي را صرف لوازم بهداشتي و آرايشي ، مي کنيد اکثر بانوان به دنبال راهي هستند که براي آنها کم خطر ، ساده تر و سريع تر باشد . در حقيقت بايد به دنبال راهي بود که زيبايي طبيعي ما را زنده کند نه آنکه آن را پنهان و خود واقعي ما را درپرده ي ابهام برد سه مزيت عمده در زمينه ي زيبايي ، درمان و داروهاي مربوط به آن در سال هاي اخير بوتولينوم ، ليپوساکشن و ليزرها شناخته شده اند . بهترين کاري که يک فرد مي تواند در جهت زيباتر شدن خود به جاي جراحي ، پيلينگ و ساير روش هاي زيبايي انجام دهد پيشگيري از بروز چين و چروک و کند ساختن اين روند است ، بهتر است قبل از آنکه خطوط پنجه کلاغي درصورت شما ظاهر شود اقدام کنيد . وقتي پوست چروک مي شود قاعدتاً سن را بيشتر نمايان مي کند . چروک ها معمولاً بر روي دست و صورت پديد مي آيند . نازکي پوست در نواحي مختلف بدن متفاوت است و بر اثر مرور زمان پوست نازک مي شود مثل دور چشم ها و گردن . آفتاب دشمن درجه يک پوست است به خصوص در مواقعي که همزمان با افزايش سن است . دشمن شماره دو دخانيات ، دشمن شماره ي سه نوشيدني هاي الکلي ، دشمن شماره ي چهار فقر غذايي و نهايتاً استرس روحي . استفاده از کرم هاي ضد آفتاب براي جلوگيري از افزايش چروک بر اثر تابش نور خورشيد ضروري است . پس از 30 سالگي پوست رنگ پريده ، زردرنگ ، تيره و کدر مي شود که اين مسئله مربوط به سه دليل است :
1 ـ گردش خون در زير پوست کند مي شود و بازسازي سلول ها و پوست انداختن آنها با سرعت متفاوتي انجام مي گيرد و منجر به تجمع رنگدانه ها در بافت ، خطوط و نقاط ناشي از افزايش سن ، خشکي و زبر و خشن شدن پوست مي گردد . خواب مناسب نيز براي پوست ضروري است ، شب زماني که بدن شما آرامش پيدا مي کند تا به بازسازي بپردازد پوست شما درآن زمان در حال جذب اکسيژن است .
آخرين فرمولاسيون براي سلامتي پوست تغذيه مناسب است که شامل آنتي اکسيدان ها و عوامل روينده ، مگا ويتامين ها و مواد بازسازي کننده مي باشد . تکنولوژي در بهداشت مو و حفظ پوست از چروک ها و همچنين داشتن پوستي درخشنده و موهايي سالم نقش مهمي را در زيبايي ايفا مي کند . تمام مردم دنيا زيبا هستند تنها تفاوت آنها در رنگ مو ، نوع پوست ، اندام ، نژاد و .... مي باشد نکته ي مهم اين است که ما بتوانيم زيبايي خود را بشناسيم و درک کنيم و به آن اعتماد داشته باشيم .
تصوير واقعي زيبايي در حقيقت بيشتر از يک عکس بر روي جلد مجله است . زيبايي ترکيبي است از اعتماد به نفس ، قدرت دروني ، فيزيک ، حساسيت . در يک دنياي ايده آل مي توانيد بدون توجه به پوست خود با اعتماد به نفس و آسودگي ظاهر شويد اما به طور واقعي ، به واسطه ي ظاهر خود ، بر روي ديگران تاثير مي گذاريم . همه ما دوست داريم تصوير ما با آنچه که در آينه مي بينيم تطابق داشته باشد و هميشه حس کنيم که جوان و شادابيم .
عنصر جواني در تمامي بدن انسان ها ( Q10) کيوتن مي باشد زماني که اکسيژن تبديل به انرژي مي شود کيوتن به دست مي آيد . هر چه ما پيرتر مي شويم به دليل فقدان انرژي در سلول ها توليد اين عنصر جواني کاهش پيدا مي کند و بدن نسبت به جريان پيري حساس مي شود ، با مصرف آنتي اکسيدان ها مي توان خدمت بزرگي در جهت سلامت پوست ، به دست آورد . نکته قابل توجه اين است که با مصرف اين ماده حياتي مي توان دوازده روز بعد شاهد اولين اثرات ، به صورت باز شدن چروک هاي ريز بود و به تدريج با افزايش قوام پوست و تقويت جذب اکسيژن و توليد انرژي توسط سلول ها به شادابي و جواني پوست افزوده شود . پوست بدن به مانند لباسي است که تمام اندام ما را پوشش داده است . در جريان اولين بيماري اين پوست ماست که دچار آسيب مي شود . پوست بدن در حدود دو و نيم تا سه کيلوگرم وزن دارد و داراي عصب هاي حساس است که تمام نقاط بدن ما را از گرما ، سرما و خشکي و رطوبت آگاه مي سازد و تقسيم بندي پوست بر چهار نوع است :
1 ـ پوست طبيعي
2 ـ پوست چرب
3 ـ پوست خشک
4 ـ پوست مختلط
پوست طبيعي : پوستي است که در آن چربي به طور طبيعي فعاليت مي کند .
پوست چرب : به پوستي مي گويند که مقدار سبوم آن بيشتر از حد طبيعي است . علل داخلي و خارجي باعث ايجاد چربي پوست است . علت داخلي در ايجاد پوست چرب عبارت است از : ژنتيک ، تغذيه ، عدم تعادل در سيستم عصبي ـ مانند استرس و هيجان مسموميت هاي دارويي مانند استفاده از آنتي بيوتيک ها و ضد انعقادهاست . علل خارجي مربوط به استفاده از مواد آرايشي و بهداشتي مي باشد .
پوست خشک : پوست مستعد براي ابتلا به اگزما و چين و چروک را گويند که کاملاً شکننده مي باشد .
پوست مختلط : بيشتر در صورت مشاهده مي شود ، مانند نواحي پيشاني ، بيني و اطراف چشم ها و گونه هاست .
قاعدتاً اگر در رابطه با پوست خود مطالعه داشته باشيم مي توانيم به راحتي از آن مراقبت کرده و از کليه مشکلات پوستي در امان باشيم . طبق مطالب گفته شده بايد اين مراقبت حول دو محور محافظت در زمينه ي دو عامل دروني و بيروني باشد . خوردن سبزيجات و ميوه ها قبل از صبحانه ، نوشيدن شش تا هشت ليوان آب روزانه ، اجتناب از قرار گرفتن در مقابل نور خورشيد . عدم استعمال دخانيات ـ تامين رطوبت پوست از جمله عوامل سلامتي و نشاط پوست است به جرات مي توان گفت مراقبت از پوست اختصاص به گروه سني و يا جنس خاصي نداشته و همه افراد حق دارند از اين نعمت خدادادي استفاده کنند .
منبع:مجله راه کمال ،شماره 24




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.