توصيه شهدا به لزوم وحدت (2)

اي برادرم!... به همه ي اقوام به يک ديدگاه [نگاه] کن و همه را به [يک] اندازه دوست بدار و سعي کن آن ها را راهنمايي کني و در جهت خدا قرار داده و سبب انسجام [و] وحدت آن ها باش. فروتن و متواضع باش؛ اگرچه هستي و با
جمعه، 17 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه شهدا به لزوم وحدت (2)
 توصيه شهدا به لزوم وحدت (2)

 

تهيه و تنظيم: سعيده اصغري آذر




 

شهيد عين الله دهراب پور (1362-1345 ياسوج)

اي برادرم!... به همه ي اقوام به يک ديدگاه [نگاه] کن و همه را به [يک] اندازه دوست بدار و سعي کن آن ها را راهنمايي کني (1) و در جهت خدا قرار داده و سبب انسجام [و] وحدت آن ها باش. فروتن و متواضع باش؛ اگرچه هستي و با کسي به جز دشمنان خدا درگير نشو.

شهيد محمد دهقان بنادکوکي (1362-1346 تفت)

برادران و خواهران! هدف ما مقدس و الهي است؛ نه براي خاک مي جنگيم و نه براي قدرت. ما براي حفظ ديانت و شرافت خود مبارزه مي کنيم؛ براي دفاع از اسلام عزيز و ميهن اسلامي خود مبارزه مي کنيم. بنابراين خود را براي مبارزه با دشمنان خدا از قبل آماده تر کنيد. وصيتم به شماها اين است که راه شهدا را ادامه دهيد و رهرو امام باشيد و وحدت خود را به خوبي حفظ کنيد.

شهيد عباس دهقاني يخداني (1361-1344 ميبد)

اي مردم مبارز! امام را دعا کنيد و او را تنها نگذاريد و مثل مردم کوفه نباشيد که حسين (عليه السلام) را تنها گذاشتيد و در کارهايتان نظم داشته باشيد و با وحدت و هماهنگي، پوزه ي ابرقدرت شرق و غرب يعني آمريکا و شوروي را به خاک ذلت بکشانيد چنانکه قرآن مي فرمايد: « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا » (2)؛ « دسته جمعي به ريسمان خدا چنگ بزنيد و متفرق نشويد ».

شهيد محمد حسن ذوقي (1364-1339 مشهد)

و اما سفارش به برادران و خواهران هموطن من: برادران! سعي کنيد گول منافقين را نخوريد و وحدت را بين خود حفظ کنيد (3) و امام امت را تنها نگذاريد.

شهيد محمد رحماني (1365-1343 تهران)

اين انقلاب، انقلابي است که با خون جوانان اسلام آبياري شده و مي شود. هرکسي که بخواهد بر ضد اين انقلاب، حرکتي از خود نشان بدهد و مبارزه کند، تا وقتي که اين ملت مسلمان وحدت خود را حفظ کرده و به رهنمودهاي پيامبرگونه ي امام امت گوش فرامي دهند، دير يا زود آن ضد اسلام ها، نابود خواهند شد؛ چرا که خريدار خون شهدا خداوند متعال است.
اي مردم عزيز! سخني هم با شما دارم و آن اينکه ياري کنيد حضرت امام را. پيرو او باشيد. قدم به قدم ايشان را همراهي کنيد؛ چرا که ياري او ياري پيغمبر (صلي الله عليه و آله و سلم) است؛ ياري حضرت امير (عليه السلام)؛ ياري اباعبدالله (عليه السلام)، ياري امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است. دوست بداريد دوستان او را [و] دشمن بداريد دشمنان او را. تقوا پيشه کنيد. با مشکلات مبارزه کنيد، همين طور که هستيد. ديگر آنکه نگذاريد اين خون ها پاي مال شود. وحدت را حفظ نماييد.

شهيد عبدالمجيد رحيمي (1361-1345 تهران)

اي ملت قهرمان! پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به مملکت نرسد و در اين کشور آزاد و خودکفا که امام هم بارها تأکيد کرده اند وحدت کلمه داشته باشيد و [از] تهاجم هايي که چه از خارج کشور و چه در داخل کشور به وسيله منافقين صورت [مي] گيرد، جلوگيري کنيد.

شهيد محمد رسول زاده فرساد (1365-1347 تهران)

برادران!... هميشه به ياد خدا باشيد و در راه او قدم برداريد و هرگز (به گونه اي رفتار نکنيد که) دشمنان در بين شما تفرقه ايجاد کنند و تا مي توانيد با چنين اشخاص مبارزه کنيد تا ان شاء الله ريشه ي آن ها از جامعه ي ما کنده شود و شما را از روحانيت متعهد جدا نکنند که اگر چنين کردند، روز بدبختي مسلمانان و روز جشن ابرقدرت هاست (زيرا دشمنان ما با وسيله ي جنگي نمي توانند بر ما پيروز شوند، اما از راه تفرقه حتماً بر ما پيروز خواهند شد). پس مبادا وحدت خود را خدشه دار سازيم (همواره با روحانيت در خط امام و اسلام باشيم)؛ زيرا روحانيون (4)، طبيبان روحي و قلبي ما مي باشند. جامعه اي که طبيب ندارد، آن جامعه افرادش بيمارند و فايده اي هم ندارد.

شهيد محمدتقي رسولي (1363-1340 قزوين)

اي امت مسلمان!... قرآن کريم مي فرمايد: « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا »؛ « به ريسمان خدا چنگ زنيد و متفرق نشويد. » (5) اي ملت حزب الله! تحت لواي اسلام عزيز وحدت داشته باشيد. آن چيزي که [براي] دشمن وحشتناک است، در پناه وحدت و ايمان و شجاعت شماست و بس. مبادا از صحنه خارج شويد و گول شياطين را نخوريد.

شهيد محمد حسن رشيدي (1361-1339 اليگودرز)

سخني با همشهريان عزيز: اي برادر و خواهر عزيز که هم اکنون در سنگري مستحکم در پشت جبهه ي آتش قرار داري! با وحدت و بردباري خود به نداي رهبر کبير، لبيک گوي و مجال حرکت به منافقين داخلي و ديگر اجانب از خدا بي خبر نده تا هرچه زودتر تو هم به تنها آرزويت که پيروزي کامل اسلام بر کافرين است [برسي]؛ زيرا در اين شرايط، دژخيمان و خونخواراني هستند که تنها آرزويشان، گرفتن انقلاب اسلامي از شما مردم است.

شهيد سعيد رشيدي جهان (1367-1345 تهران)

از ملت رزمنده خواهانم... که تمام حرکات و قدم هاي شما فقط و فقط به خاطر خدا باشد و بر نفس خود غلبه کرده و با وحدت کلمه، دشمن را در هر کجا که هست، خوار و نابود کنيد و به منافقان و ديگر گروهک هاي غير اسلامي و غير خط امام، فرصت فعاليت نداده و با سلاح ايمان به جنگ آنان رفته و اسلام را پيروز و کفر را نابود کنيد. اسلام و روحانيت را تنها نگذاريد که سعادت دنيا و آخرت در اين است.

شهيد عبدالرحمن رضاخاني (1367-1341 اقليد)

فرمان امام عزيز را مجري باشيد؛ وحدت خود را با روحانيت استحکام بخشيده و در جهت استقلال فرهنگي کوشش کنيد تا بتوانيد در ابعاد ديگر مستقل باشيد.

شهيد محمد رضازاده گروسي (1362-1341 شبستر)

ملت حزب الله و انقلابي ايران! وحدت را حفظ کنيد که زماني، بيچارگي بر ما (6) مي رسد که تفرقه در بين ما زياد شود.

شهيد محمد رضايي (1362-1341 فريدن)

و شما پدرم و برادران عزيزم! اطاعت از امام کنيد. از اختلاف بپرهيزيد و ديگران را به وحدت دعوت کنيد و استقامت کنيد و صبر داشته باشيد که با استقامت خود، ما را نجات [داده] و پيروزمان خواهيد کرد. مبادا خداي ناکرده سست شويد؛ زيرا آنان که رفتند و شهيد شدند، بندگان صالح خدا بودند.

شهيد باقر رضايي خمامي (1361-1344 تهران)

تمام (7) مسلمين و مصلحان؛ مي خواهم آن ها را به وحدت [و] به اسلام دعوت کنم. (8) اي مسلمانان! « [همگي] به ريسمان خدا چنگ زنيد (9) و متفرق نشويد » (10).

شهيد رضا رعيت احمدآبادي (1362-1342 تهران)

امت قهرمان! اميدوارم که سايه ي پروردگار هيچ گاه از سر شما کم نشود و اميدوارم که موضع و سنگرگيري خود را در برابر کفار و ضد انقلاب داخلي محفوظ نگه داريد و هيچ گاه از کمک هاي بي دريغ خود به جبهه ها کوتاهي نکنيد، چون به وسيله ي کمک و وحدت است که مي توانيم در جبهه ها بر کفار چيره شويم و آن ها را نابود کنيم.

شهيد عبدالرضا رفعت (1367-1336 تويسرکان)

آمريکا اين شيطان بزرگ و طبل تو خالي و حتي شوروي اين جنايتکار بدتر از آمريکا، اين مدافع خلق هاي ضعيف امروزه (عصر خميني و امت خميني) در تمام دنيا فقط از يک مسئله مي ترسند و آن مسئله اسلام اصيل و خالص و فقاهتي است. به هر ترتيب و هر نيرنگ و توطئه اي سعي در تحت فشار قرار دادن آن و نابودي آن دارند (11) و راه خنثي کردن تمامي اين توطئه ها و اين نيرنگ هاي غربي و شرقي 3 مسئله مي باشد: 1- وحدت 2- مکتب 3- رهبري و تبعيت از رهبري.

شهيد محمدحسن رمضانيان (1366-1347 دامغان)

شما برادران! جبهه را خالي نگذاريد که کفار در بين شما تفرقه اندازي کنند و حکومت کنند و حيثيت خود را حفظ کنيد؛ چرا که در کنار وحدت، مي توان بر دشمنان و کفار و منافقين غلبه کرد.
و چند کلمه با خانواده ام! بايد شما براي مردم الگو باشيد. کسي فکر نکند که خسته شده ايد. بايد مردم را براي جهاد و کار خير تجهيز کنيد و وحدت را حفظ کنيد.

شهيد عبدالرضا رنجبر (1365-1345 شيراز)

اي جوانان! و اي تمامي عاشقان شهادت! اگر عاشق حقيقي اسلام هستيد رو به جبهه کنيد تا [به] همان عهد و پيمان که در خيابان ها و مساجد با شعار الله اکبر، خميني رهبر با خداي خويش و امام بزرگوار بسته بوديد، وفا کنيد. استوار و محکم باشيد، همبستگي و وحدت الهي تان را حفظ کنيد [و] قدر روحانيت را بدانيد.

شهيد علي رضا رنجبر صولتي (1365-1339 بهار)

وقتي نيست مسائل [اي] را که در ذهنم است، به روي کاغذ بياورم. پيامي هم نيست و ندارم که در مقابل اين سيل خروشان و امت هميشه در صحنه عنوان بکنم. آن ها وظيفه ي خود را مي دانند و عمل به آن را هميشه ثابت کردند. ولي از خداوند بخواهيد که اين وحدت را از شما نگيرد که هر موقع جدايي بيفتد، دشمن سوء (12) استفاده کرده و ضربه هولناکي مي زند و تمام آن ضربه هاي خورده شده را با آخرين توان که دارند، به اسلام مي زنند.

شهيد محمد روحي کندواني (1360-1340 تبريز)

اي کساني که ايمان آورده ايد! از مقاومت و پايداري در راه سختي ها و ناملايمات در جنگ با دشمن خدا و مردم و پيوند با خدا، نماز، کمک بگيريد و بدانيد که خداوند با مقاومت کنندگان است و اين جنگ تحميلي رژيم صدام عليه جمهوري اسلامي نيز تازه ترين توطئه ي امپرياليسم براي به زانو در آوردن کشور سربلند ايران بود، ولي مقاومت يکپارچه و پيروز امت و رشادت هاي ارتش و سپاه رزم آور اسلام، خيلي زود صدام را وادار به تسليم کرد. نغمه ي شوم جدايي و اختلاف بين ملت و تضعيف روحانيت پيشتاز و انقلابي،‌ آخرين حربه ي آمريکاست. اين اختلاف بين ملت و تضعيف روحانيت پيشتاز و انقلابي، آخرين حربه ي آمريکاست. اين اختلاف که در نهايت، پراکندگي بين صفوف متحد و به هم فشرده ي امت را در پي دارد، اينک دامنگير ايران اسلامي شده است. آيا وقت آن نرسيده است که از خواب غفلت بيدار شده [و] موقعيت حساس کنوني را درک کنيد و فرياد وحدت طلب امام را به گوش جان بشنويد؟ آيا وقت آن نرسيده است که از تنگ نظري ها و دفع يکديگر بپرهيزيم؟

شهيد روان بخش رود (1362-1343 کازرون)

و چند کلامي هم وصيت دارم: 1- به شما امت حزب الله و خانواده و دوستان سفارش مي کنم که صفوف نماز جمعه را فشرده تر از پيش کنيد؛ چرا که دشمنان اسلام از همين وحدت و يکپارچگي شماها هست که وحشت دارند (13). 2- وحدت خود را حفظ کنيد و قدر آن را بدانيد و از تفرقه و جدايي که کار دشمنان قرآن (14) است، جداً بپرهيزيد.

شهيد سالار روشن بخت (1366-1345 دهدشت)

من به عنوان يک فرزند کوچک و ناتوان اين ملت، از اين مردم مي خواهم که اگر در ادارات يا مکان هاي ديگري خداي ناکرده با آن ها بدرفتاري مي شود و يا باعث به دردسر انداختن شما مي شوند (که ان شاء الله چنين نيست)، شما اين عمل را به حساب اسلام نگذاريد... عظمت شما در گرو گوش دادن به فرامين و گفته هاي امام امت است، چون اگر شما گوش به فرمان امام باشيد، خود به خود وحدتتان حفظ مي شود و وقتي که شما داراي وحدت باشيد، همچون ستوني بسيار عظيم هستيد که طوفان هاي ظلم و ستم نمي تواند به شما آسيبي برساند.

شهيد منصور رهنما (1361-1337 اصفهان)

ملت عزيزم! در همه حال فقط به خدا اتکا کنيد و از او ياري جوييد. آيات قرآن را بيشتر بخوانيد و در آن انديشه کنيد و به سخنان امام توجه داشته باشيد و وحدت را در همه ي ابعاد حفظ کنيد و نگذاريد که ضد انقلابيون در شما رسوخ کنند و بين شما تفرقه بيندازند. (15)

شهيد غلام حسين رئوف مبيني (1362-1342 مشهد)

دوستان و برادران عزيزم... و بچه هاي شهرک و ديگر برادران ارجمند! اينک که من از ميانتان رفته ام، اميدوارم که شما عزيزان، در ايمان و وحدتتان راسخ تر گرديد و کوچک ترين يأسي به خود راه ندهيد. رضاي خدا را بر همه چيز مقدم بداريد و در امورتان فقط بر خدا توکل کنيد و از نماز و صبر کمک بجوييد و با کتاب هاي شهيد مطهري، طباطبايي، دستغيب و کتب احاديث و تفسير قرآن بيشتر کار کنيد.

شهيد عبدالحسين زارع (1360-1339 ممسني)

دستتان را به دست همديگر دهيد و وحدت [و] يکپارچگي خودتان را محفوظ نگه داريد تا اينکه به ياري حق تعالي هيچ گونه خدشه اي براي شماها پيش نيايد.

‌ شهيد اباذر زارع زاده ابرقويي (1366-1346 ابرکوه)

اي مردم! به عنوان شهيد مي گويم که اگر وحدت را از دست بدهيد، به خون تمامي شهيدان خيانت کرده ايد و خون آن ها را پاي مال نموده ايد و بزرگ ترين و مهم ترين عامل پيروزي شما، حفظ انقلاب و مقام معظم رهبري است و اي مردم! امام را تنها نگذاريد و هرچه گفت، گوش فرا دهيد؛ زيرا از امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) دستور مي گيرد و به گفته ي امام، پيرو خط روحانيت باشيد که هرچه داريم از روحانيت داريم.

شهيد محمدتقي زارعي زفره (1365-1348 اصفهان)

از شما ملت شهيدپرور مي خواهم که تا مي توانيد پشتيبان ولايت فقيه باشيد؛ همان طور که بوده ايد و ايشان را و ديگر علما و روحانيوني که به اسلام خدمت مي کنند را در هنگام نماز دعا کنيد و نگذاريد منافقان شرق و غرب و داخلي با حرف ها (16) و شايعات خود، وحدتتان و [به] هم پيوستگي شما را از بين ببرند (17) و مواظب خود باشيد تا به طرف آنان کشيده نشويد.

‌ شهيد اميدعلي زکوي (1361-1338 باغملک)

چيزي که براي يک خانواده ي مسلمان لازم است، وحدت و هماهنگي هست، آن را حفظ کنيد.

شهيد محمد زماني (1361-1340 تهران)

از امت مسلمان مي خواهم همان گونه که ما اينجا در جبهه ي خارجي مي جنگيم، شما هم در جبهه ي داخلي عليه منافقين و جنود شيطاني مبارزه کنيد و با وحدت يکپارچه ي خود، مشت محکمي بر دهان ياوه گويان بزنيد.

شهيد شمس الله زند عباس آبادي (1366-1341 ملاير)

اي ملت شهيدپرور و مسمان! بدانيد شما راهي که مي توانيد برويد تا (18) جاويدان باقي [بمانيد] راه (19) اطاعت مطلق از ولايت فقيه و رهبر کبير انقلاب است و سرنگوني صدام و منافقين در نتيجه وحدت شما برادران تحقق مي پذيرد.

شهيد ولي زيرک جو (1363-1341 صومعه سرا)

خانواده ي عزيزم! شما با همکاري و وحدت دوستي با هم [باشيد]، منظورم مادر عزيزم و پدر گرامي [ام است که] براي ما خيلي زحمت کشيده ايد.

شهيد سيد جلال ساداتي (1365-1343 فسا)

نسبت به يکديگر احسان و نيکي را فراموش نکنيد و وحدتتان را هر روز محکم تر و بيشتر کنيد؛ سخت ها و رنج هاي جنگ تحميلي را تحمل کنيد که انسان ها و جامعه در سختي ها و مشقات خود ساهته مي شوند.

شهيد نادر سالاروند (1361-1344 پلدختر)

امروز افتخار ما اين مي باشد که در راه عقيده اي جهاد مي کنيم که به حقانيت آن کاملاً آگاهيم و غير از اين راهي برايمان نمي ماند که ما پيروز مي شويم و يا شهادت را چون اسلحه اي مرگبار بر فرق دشمن فرود [مي] آوريم و لذا به اطلاع کليه ي مردم مسلمان مي رسانم که وحدت کلمه را حفظ نمايند.

شهيد سعيد ساوه (1365-1349 قزوين)

به شما امت مسلمان و هميشه در صحنه ايران توصيه مي کنم که تا آخرين قطره ي خون که در بدن داريد، از اين دين و انقلاب و رهبر حمايت کنيد... به گفته هاي امام گوش فرا داده و به يکايک آن [ها] عمل کنيد. مسئله جنگ را که مهم است، هرگز فراموش نکنيد. امام را تنها نگذاريد و وحدت کلمه را حفظ کنيد.

شهيد سيد حميدرضا سجادي (1366-1346 گلپايگان)

خدا را فراموش نکنيد و عوض دودستگي، اسلام را دريابيد؛ روح يک دعا در وحدت آن است، نه اينکه در عدم وحدت؛ نگذاريد عذاب و غضب خداوند گريبان گير شما شود.

شهيد سيد عباس سجادي (1365-1338 کاشان)

امام امت و نمايندگانش را حفظ نماييد و مسمانان وحدت داشته باشند و حالت هاي منافق گونه که بعضي ها دارند، کنار بگذارند که دشمن کمتر شاد باشد (20) و از خون شهيد سوء استفاده نگردد که همه اش به نفع دشمنان اسلام بر عليه خون شهيد است، نماز جمعه را هرچه باشکوه تر و همچنين جماعات را به پا داريد و از اهم امورات قرار دهيد.

شهيد سيد مصطفي سجاديان (1366-1347 تهران)

شما امت اسلامي با وحدت و همبستگي که نشان داده ايد، پيکر تمامي ابرجنايتکاران را آتش زده ايد و هيچ ابرقدرتي نمي تواند در برابر شما امت اسلامي و قهرمان قد علم کند و بخواهد حرفي بزند و همين طور که ديده شده، دشمنان اسلام و شما هم از همين اتحاد به لرزه افتاده اند و من واقعاً از صميم قلب افتخار مي کنم که در ميان اين چنين امتي هستم؛ شما بايد همين طور که ابرجنايتکاران شرق و غرب را زير پا لگدمال کرده ايد، اين منافقين کوردل و گروهک هاي داخلي را قبل از انجام هر جنايتي، در نطفه شان خفه کنيد و کشور اسلامي مان را رو به بهبودي کامل سوق دهيد.

شهيد ناصر سرابي (1367-1346 همدان)

شما اي برادران و دوستان عزيز که به نحوي توفيق آشنايي تان را داشته ايم! ان شاء الله حلالمان کنيد و وحدت خود را محکم کنيد و به حرف هاي پوچ منافقين گوش ندهيد.

شهيد عباس سرپرست (1359-1320 تهران)

ملت ما اگر بخواهد يکپارچگي و استقلالش را حفظ نمايد، بايستي يکپارچگي [و] وحدت [داشته] باشند؛ يکپارچه شمع باشند، دشمن سوز شوند؛ در غير اين صورت،‌ انحلال (21) و از هم پاشيدگي اش حتمي است.

شهيد نبي سروري (1365-1345 تهران)

از شماها درخواست مي کنم در ايمان به اسلام، ثابت قدم باشيد و با تمسک به حبل الله، آشنايي عميق با اسلام و قرآن، وحدت و يکپارچگي، مهر و محبت را در ميان خويش برقرار نماييد و در پي دين باشيد و (22) قدر زيستن در پرتو جمهوري اسلامي [و] رهبري گرانقدر حضرت امام را بدانيد و در هيچ زمان اين هديه ي الهي را تنها مگذاريد و از همبستگي ميان خودتان و استفاده از رهنمودهاي پيامبرگونه ي امام و (23) مسئوليت بزرگي که بر دوش فرد فرد شما نهفته است، برآييد.

شهيد سيد ضياءالدين سعادت (1363-1339 سپيدان)

برادر و خواهر! دو سفارش از اين برادرت بشنو، در حد امکان عمل کن: نخست، تزکيه و دوم، وحدت؛ زيرا که انسان در رعايت کردن اين دو مسئله ي مهم است که مي تواند کليه ي متکبرين را از پاي درآورد و به زباله دان تاريخ بيندازد.

شهيد عبدالحسين سقايي (1360-1341 نجف آباد)

از شما مي خواهم همان طور که بارها امام گفتند وحدت کلمه را حفظ کنيد و لااقل به رهنمودهاي امام بزرگوارمان گوش بدهيد که در غير اين صورت خون صدها و هزارها شهيد را پاي مال کرده ايد.

شهيد نوروز علي سليم نژاد (1361-1338 کرج)

بعد از من، اي امت حزب الله و شهيدپرور! از شما مي خواهم که راه تمام شهيدان را ادامه دهيد و نگذاريد که منافقين و خارجي ها در ميان شما نفوذ کنند. اي امت شهيدپرور! همه با هم وحدت داشته باشيد و با دشمنان دين مانند علي (عليه السلام) مبارزه کنيد.

شهيد علي رضا سهراب درخش (1363-1342 مراغه)

برادران و خواهران و پدران و مادران، اي امت امام!... وحدت خود را حفظ کنيد. در مراسم سياسي و عبادي و اجتماعي نماز جمعه و جماعات و دعاي کميل و... شرکت جوييد که همانا دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي از آن بيم دارند که مسلمين متحد شوند و وحدت کلمه پيدا کنند و دست آنان از منابع غني و سرشار ملت هاي مستضعف و مسلمان قطع شود. آن ها مي خواهند هر طوري که مي شود، از راه قتل و غارت، لشرکشي، استعمار و استثمار و... منابع خود را در کشورهاي تحت سلطه خود حفظ کنند و آن ها مي دانند که بزرگ ترين خطري که براي آنان وجود دارد، اسلام و انقلاب اسلامي است و آنان مي دانند که با پياده شدن (24) احکام اسلام و قرآن در سرتاسر گيتي و با صدور انقلاب اسلامي در جهان، ديگر جايي براي ماندن آن ها باقي نمي ماند. پس بکوشيد صفوف نماز جمعه و جماعات و... را فشرده تر کنيد. بدانيد که با فشرده تر شدن صفوف شما، مشت محکمي بر پيکر پوسيده ي ابرقدرت هاي شرق و غرب وارد مي شود. اي امت حزب الله! جبهه ها را از ياد نبريد و جنگ را بنا به گفته امام، مسئله اصلي قرار دهيد که همانا عزت و شرف اسلام و ما، به اين جنگ بستگي دارد. جبهه ها را با حضور خود فشرده تر و پرمعنوي تر بکنيد که ان شاء الله به اين زودي ها آخرين پس مانده هاي صداميان به وسيله فجرآفرينان خيبرگشاي از ميان برداشته مي شود و راه کربلا باز مي شود و نماز وحدت را در حرم حسيني به امامت امام خميني برگزار مي کنيد. باشد که خداوند اين توفيق را به ما نصيب کند که به وظايف اسلامي و انقلابي خود آشنا باشيم و به آن ها عمل کنيم (ان شاء الله).

شهيد منصور سهرابي (1361-1343 تهران)

اي ملت فداکار! به سخنان رهبر عظيم الشأن اسلام و مسلمين گوش فرادهيد تا همه بتوانيم زير پرچم « لا اله الا الله » و امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و با کلمه ي وحدت شر کفار و منافقين را برچينيم.

شهيد نادعلي سياوشي (1365-1334 قم)

پيام به امت پشت جبهه: وحدت قلبي و جبهه ها را فراموش نکنيد و هميشه گوش به فرمان امام امت باشيد؛ تا آخر در صراط مستقيم باشيد، تا در آخرت هم با بزرگان دين اسلام محشور شويد. به اميد زيارت کربلا و آزادي قدس عزيز از چنگال صهيونيست ها و به اميد گسترش اسلام در سراسر جهان و تعجيل در فرج آقا و سرور دربند کشيده شدگان عالم، مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، و به اميد وحدت قلبي در بين مسلمين، به خصوص ايران و بالاخص امت حزب الله...

شهيد سيد مصطفي سيد حسن زاده (1362-1340 کاشان)

اي ملت قهرمان ايران! خداوند شما را انتخاب کرده و بر شما منت گذاشته تا دين او را در روي زمين حاکم و زمينه را براي ظهور ولي الله الاعظم امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) آماده سازيد تا مستضعفان بر مستکبران پيروز گردند و شکر اين نعمت بزرگ را کنيد، بدانيد که اين قيام شما دنباله ي قيام کربلا مي باشد و چون براي رضاي خداوند مي باشد از هيچ قدرتي نترسيد، استوار و مصمم [باشيد] همانگونه که تاکنون بوده ايد؛ وحدت خود را حفظ کرده ايد و در زير سايه ي ولايت فقيه و گوش به فرمان امام امت بوده ايد و ياور [او] و در کنار روحانيت اين همبستگي و وحدت الهي را حفظ کنيد.

شهيد سيد مظهر سيدي کيهانيان (1365-1347 قم)

اي برادر و خواهر مؤمن و مسلمان! امروز تمام کفر برابر است با يک دين اسلام و بر هر يک يک شما واجب است وحدت داشته باشيد.

شهيد شاهپور شادماني (1363-1342 فسا)

ما کليه ي شهدا خون مي دهيم، باشد که قطرات خون ما بر اثر وحدتي که بين ما ايجاد گرديده، سيل گردد و ريشه ي کفر و ظلم و استکبار جهاني را بيندازد؛ پس شما هم با هم وحدت داشته باشيد و اگر خداي نکرده راهي را طي کرديد که خلاف وحدت بود، در آن دنيا مطمئن باشيد که شهيدان سر راه شما را مي گيرند و خداوند از شما مؤاخذه و عذاب خواهد کرد و در اين دنيا خون آن ها سر راه شما را مي گيرد.

شهيد سيد محمد شاکري اشتيجه (1364-1347 اردکان)

امروز ما بايد وحدت و يکپارچگي خودمان را حفظ کنيم تا بتوانيم اين جرثومه ي فساد، آمريکا و دست نشاندگان آن ها را چون صدام نابود کنيم.

‌ شهيد اکبر شاهپوري (1362-1344 نجف آباد)

از شما ملت مسلمان مي خواهم که وحدت خود را حفظ نماييد، دست از نفاق برداريد، اختلافات را در کنار امام جمعه ي محل، حل کنيد و همواره پشت سر امام حرکت کرده و تا پيروزي کامل اسلام دست از مبارزه برنداريد.

شهيد غلام حسين شاه محمدي (1363-1341 نجف آباد)

برادران و خواهران! مواظب باشيم که گول نخوريم. دشمنان اسلام و جنايتکاران شرق و غرب، درصدد از بين بردن اسلام هستند. مي بينم که تمام دول ارتجاع [‍ي] منطقه براي اين امر متحد (25) مي شوند. امروز، روز وحدت است. تمام مسلمين بايد دست به هم بدهند و از دين خدا حمايت کنند.

شهيد عبدالله شبرنگي (1361-1341 اهواز)

خطابم به شما اي امت مسلمان و شهيدپرور! اين است که... راه شهيدان را ادامه دهيد و نگذاريد خون شهيدان پاي مال شود. وحدت خود را حفظ کنيد و هميشه در صحنه حضور داشته باشيد تا خائنان و منافقان بار ديگر وارد حکومت اسلامي نشوند.

شهيد ناصر شمس (1365-1336 تهران)

توصيه ي من به ملت ايران اين است که شما با وحدت کلمه و يکپارچگي خود، مي توانيد تمامي توطئه هاي امپرياليسم جهانخوار را خنثي کنيد. در مقابل کمبودهاي فعلي جامعه هيچ وقت اظهار نارضايتي نکنيد. انتقادهايتان در جهت سازندگي باشد؛ زيرا در روز قيامت تمامي شما در قبال خون شهيدان پاسخگو هستيد.

شهيد يدالله شريعتي (1361-1343 مبارکه)

پيام من براي ملت ايران: هميشه و در هر زمان حامي روحانيت باشيد؛ مبادا زماني اين قلب طپنده را به درد آوريد؛ مواظب باشيد که مانند اهل کوفه نباشيد. اي ملت! شما امروز بت شکن و راه گشا هستيد و مسئوليت شما پاسداري از خون بيش از صدهزار شهيد است و اين مشغل را مکتب ما، وحدت ما و رهبر ما به دستمان داده است؛ هميشه و هر جا قلب خودتان را با خدا آرامش دهيد.

شهيد شيرزاد شريفي (1365-1344 لارستان)

در راه اسلام از جان و مال و فرزندان خود، کوچک ترين دريغي نفرماييد (26) و وحدت خود را حفظ کنيد (27) و شعار مرگ بر آمريکا را فراموش نکنيد (28) و در راه اسلام و راهي که امام عزيز سفارش نموده و آن را جز راه پيروزي يا شهادت نيست، قدم برداريد.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: کن
2. سوره آل عمران؛ آيه 103
3. در اصل وصيت: وحدت را از هم جدا نکنيد
4. در اصل وصيت: روحانيت
5. سوره آل عمران؛ آيه 103
6. در اصل وصيت: بر سر ما
7. در اصل وصيت: از تمام
8. در اصل وصيت: مي کنم
9. در اصل وصيت: تا
10. اشاره به « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا »؛ سوره آل عمران، آيه 103
11. در اصل وصيت: هستند
12. در اصل وصيت: تو
13. در اصل وصيت: دارد
14. در اصل وصيت: دشمنان و قرآن
15. در اصل وصيت: بيندازد
16. در اصل وصيت: حرف هاي
17. در اصل وصيت: بين وحدتتان و هم پيوستگي شما تفرقه نيندازند
18. در اصل وصيت: و
19. در اصل وصيت: بهتر از
20. در اصل وصيت: دشمن شاد کم مي باشد
21. در اصل وصيت: استقلال
22. در اصل وصيت: که
23. در اصل وصيت: به
24. در اصل وصيت: شده
25. در اصل وصيت: دست يکي
26. در اصل وصيت: نفرمايند
27. در اصل وصيت: کنند
28. در اصل وصيت: نکنند

منبع مقاله :
اصغري آذر، سعيده؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (8) - وحدت «دفتر پنجم»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط