وحدت در دعاي شهيدان

اينک اي خدا بزرگ! به ما کمک کن که با وحدت کلمه اي که امام عزيزمان، خميني بت شکن به ما مي گويد، هواي نفس را زير پا گذاشته و فقط به اسلام و قرآن و جمهوري اسلامي بينديشيم.
جمعه، 17 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وحدت در دعاي شهيدان
 وحدت در دعاي شهيدان

 

تهيه و تنظيم: سعيده اصغري آذر




 

شهيد رحمت الله برات پور ( 1362-1344 بجنورد )

اينک اي خدا بزرگ! به ما کمک کن که با وحدت کلمه اي که امام عزيزمان، خميني بت شکن به ما مي گويد، هواي نفس را زير پا گذاشته و فقط به اسلام و قرآن و جمهوري اسلامي بينديشيم.
... شما دوستانم! از ياري امام دست برنداريد و هميشه نداي امام را لبيک گوييد و به مسائل اسلامي بيشترين توجه را داشته باشيد. از غيبت و تهمت جداً بپرهيزيد و کار را فقط براي رضاي خدا انجام دهيد و وحدت کلمه داشته باشيد. به نماز (1) اهميت خاصي بدهيد و به جماعت و در مسجد برگزار کنيد و از مسائلي که باعث تفرقه مي شود،‌ شديداً دوري کنيد. توفيق همگي شما را از خدا خواستارم.

‌ شهيد امير پرنده رضايي ( 1363-1344 تهران )

آرزوي من اين است که انقلاب اسلامي پيروز شود و همه ي ملت با هم وحدت بيشتر داشته باشند و همان طوري که خداوند کوه را براي ما آفريده، ما هم مثل يک کوه پابرجا باشيم و از خداوند متعال مي خواهم که ملت را از خواب غفلت بيدار کند همه با هم برويم و دشمنان اسلام را نابود کنيم و مسلمانان را آزاد کنيم.

شهيد عباس علي تازيک ( 1361-1338 گرگان )

آرزويي که بعد از شهادت دارم،‌ اين است که ملت ايران با توکل و اتکا به خداوند منان و وحدت طلبي (2) و انسجام بيشتر خود، هرچه (3) زودتر بنياد و ريشه هاي کفر و استکبار جهاني به سرکردگي آمريکا را از صفحات تاريخ عقب زده و به نيستي و نابودي مي برند.

شهيد بهادر ترخان ( 1361-1340 نوشهر )

شکر خداي را که به ما انعام ( انقلاب ) داد که يک نعمتش رهبري و ديگري وحدت و اخوت و برادري و ديگر حريت، که نعمت هاي خداوندي بيرون از شما است و باز خرسندم که در حرکت هاي خفيف سياسي منافقين، فريب ام و ارادت کامل به روحانيت از قديم داشته و دارم.

شهيد سيد مجتبي حسيني ( 1365-1341 شاهرود )

از خداوند بزرگ مي خواهم که به توفيقات شما امت قهرمان و مؤمن بيفزايد؛ شايد همين طور که در پشت سر امام خود همچون بارهاي فولاد ايستاديد و از هيچ تهديدي ترس به دل راه نداديد و تنها به خداوند تکيه کردند، نيز سربلند و روسفيد و با حفظ وحدت، درس خوبي به ابرجنايتکاران تاريخ داديد، ان شاء الله در محضر خداوند نيز سربلند و روسفيد باشيد.

شهيد مهران رجبي رزدره ( 1367-1338 قزوين )

خدايا! ما و همه ي رزمندگان اين کشور ستم ديده و رنج کشيده را قدرت و وحدت کلمه عنايت فرما تا نداي (4) امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) و رهبر فقيه را لبيک گوييم. (5)

شهيد يعقوب شرافت ( 1360-1339 رشت )

توصيه اي دارم به جوانان گمراه: برادران عزيز! واقعاً که زندگي در اين گندابي که ساخته ايد سخت است. من نمي دانم شما چگونه در اين گندابي که ساخته ايد، تنفس مي کنيد؟! من از خدا مي خواهم همه را از تاريکي ها بيرون آورده و در روشنايي وحدت و يکپارچگي قرار دهد.

شهيد سيد رضا معمومي ساداتي ( 1361-1335 رشت )

... اميدوار هستم که جهان با وحدت کلمه پر از عدل و داد بشود؛ به همين جهت است که حقير حاضرم جانم را در اين راه هديه کنم.

شهيد ناصر نوروزي فر ( 1361-1335 نجف آباد )

از درگاه ايزد متعال براي امام طول عمر، براي امت ايمان و وحدت و براي دشمنان اسلام شکست فوري را خواستارم.

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: نماز را
2. در اصل وصيت: وحدت طلب
3. در اصل وصيت: نيز هرچه
4. در اصل وصيت: لبيک
5. در اصل وصيت: گفته

منبع مقاله :
اصغري آذر، سعيده؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (8) - وحدت «دفتر پنجم»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما