شهدا وحدت، رمز پيروزي (1)

برادران و خواهران!... اگر واقعاً دلتان براي ملت مي سوزد، بياييد رمز پيروزي به دست آوريم؛ يعني همان وحدت را به دست بياوريم. موقعي که ملت ما انقلاب مي کرد چه عامل مهم [ ي ] باعث پيروزي ملت شد؟ مگر در
يکشنبه، 26 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهدا وحدت، رمز پيروزي (1)
 شهدا وحدت، رمز پيروزي (1)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

 

فصل دوم: وحدت؛ رمز و راز پيروزي

شهيد حبيب ابهري ايرانق ( 1360 - 1339 تبريز )

برادران و خواهران!... اگر واقعاً دلتان براي (1 ) ملت مي سوزد، بياييد رمز پيروزي به دست آوريم؛ يعني همان وحدت را به دست بياوريم. موقعي که ملت ما انقلاب مي کرد چه عامل مهم [ ي ] باعث پيروزي ملت شد (2 )؟ مگر در دوره ي انقلاب همه يکصدا نمي گفتيم.« مرگ بر شاه، درود بر خميني ».
امروز روز جنگ است؛ بايد همه متحد شويم چنانچه خداوند در قرآن مي فرمايد: « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (3 )؛ « دست به ريسمان خدا بزنيد و متفرق نشويد»؛ نه اينکه متفرق شويم و گروه گروه شده و هر يک به يک طرف بکشيم، بلکه همه بايد يک شعار وحدت بگوييم: « لا اله الا الله ».

شهيد عين الله اسلامي ( 1361 - 1345 قزوين )

از شما مردم ايران تقاضا دارم... قدر اين رهبر عظيم الشأن انقلاب اسلامي [ را که ] يک نعمت بزرگ الهي است، بدانيد. مبادا روزي او را تنها بگذاريد و او را ناراحت کنيد. در اين صورت است که خداوند بزرگ شما را نخواهد بخشيد و با هم وحدت [ داشته باشيد ] و [ مبادا ] انسجام خود را از ياد ببريد و تفرقه در بين شما پيدا شود که اين، اول شکست ماست. سعي کنيد که وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کرده و تا جان در بدن داريد، از اين نهضت اسلامي که خداوند نصيبمان کرده، پشتيباني نماييد.

شهيد کمال اميني ( 1365 - 1342 خوانسار )

امت حزب الله! هرگز امام را رها نکنيد و هميشه پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به مملکت اسلامي نرسد. اتحاد و وحدت خود را حفظ کنيد که عامل پيروزي در برابر قدرت شوروي و آمريکاست.

شهيد غلام رضا انفعالي ( 1360 - 1343 شيراز )

و حال براي شما همکلاسانم و دبيران محترم، سخناني [ دارم ] هرچند تکراري و هرچند که خود شما بر اين مسا ئل آگاهي کامل داريد: اول آنکه کلاس دينداري روز چهارشنبه را هرگز ترك نکنيد. دوم روزهاي کارگاه، نماز جماعت را بر پا کنيد که پيروزي ما، در وحدت ما و (4 ) همين جماعت هاست.

شهيد حجت الله باقري آبچوئيه ( 1365 - 1347 خميني شهر )

اي مردم شهيدپرور!... شما با رهبري حضرت امام و با استفاده کردن از نور ايشان و قرآن و توسلات به ائمه (عليهم السلام ) توانستيد تا حدي که در توانتان بود در جوار صاحب الزمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) بکوشيد (5 ) براي نجات و ياري اسلام؛ و خداوند هم راه هاي حل مشکل خودتان را به شما نمايان ساخت و آن فطرت الهي و توحيدي که در درون همه ي شما [ جا ] گرفته بود، بيدار گرديد و گوش به نداهاي رهبر عزيزمان نهاد و به آن جامه ي (6 ) عمل پوشيد، با اين حال توانستيد دست ابرجنايتکاران را از ايران و ممالک اسلامي دور کنيد و ممالک اسلامي را مسلط، بر پايه ي ايمان و رهبري آگاهانه گردانيد و دستورات اسلامي و قرآني فراموش شده را به ياد آوريد و با (7 ) روي آوردن به مساجد و حسينيه ها و نمازجمعه ها و مجالس دعاها توانستيد يادي از عاشوراي خونين کنيد و وحدت کلام داشته باشيد و همبستگي يکي از عوامل پيروزي اسلام است.

شهيد فرهاد بخشيان ( 1360 - 1341 مشکين شهر )

انقلاب با رهبري زعيم عاليقدر، آيت الله امام خميني (دامت افاضاته ) و وحدت ملت مبارز ايران پيروز شد. در انقلاب، ما شهداي بسياري داديم که اين شهيدان با نثار خون خود، درخت انقلاب را که هنوز نونهال بود، آبياري کردند و به ما سپردند، اکنون ما بايد از خون اين شهيدان مراقبت کنيم تا خون اين عزيزان از جان گذشته پايمال نشود.

شهيد غلام رضا بهاري پور ( 1361 - 1342 دزفول )

اميدوارم که همگي شما در پناه ايزد تعالي موفق و مؤيد باشيد و پيرو ولايت فقيه و تعاليم اسلامي باشيد، چون هنگامي ما شکست مي خوريم که وحدت و رهبري (8 ) و مکتب صحيح، بين ما نباشد. به اميد موفقيت و وحدت شما، همگي برادران مؤمن.

شهيد غلام رضا بهروزي نژاد تهراني ( 1363 - 1345 تهران )

هميشه شما مسلمانان با هم وحدت داشته باشيد؛ زيرا که پيروزي اسلام در گرو وحدت شما و ايمان شماست.

شهيد علي ميرزا ترابي کليشمي ( 1365 - 1346 قزوين )

وصيتي بر امت حزب الله دارم که هميشه دنباله رو خط رهبر باشيد و هرگز از خط رهبري دور نشويد؛ زيرا همچون ديگران منحرف خواهيد شد و هميشه سعي کنيد وحدت کلمه داشته باشيد، همان گونه که امام فرمودند، تا سبب پيروزيتان شود؛ ان شاء الله. خداوند ريشه ي همه کفار را خواهد (9 ) کند و خدا را شکر که ما وسيله اي شديم براي اين کار.

شهيد محمد جواديان ( 1362 - 1345 کاشان )

ان شاء الله پس از نابودي صدام و آزادي کربلا، قدس عزيز و مکه ي معظمه را از چنگال کافران، آزاد خواهيم کرد؛ يعني سقوط صدام مقدمه اي است براي برقراري حکومت عدل اسلامي و تحقق وعده ي خدايي که مستضعفان را حاکمان و امامان جامعه قرار خواهيم داد و امت حزب الله! براي رسيدن به چنين اهداف بلند [ ي ]، نکاتي لازم است از جمله وحدت و اخوت (10 ) اسلامي به رهبري قائد کبير مانند سالهاي قبل از پيروزي انقلاب و مسلح نمودن خويش به اخلاق اسلامي و ايمان (11 ) کافي به مبدأ و معاد و تکيه و توکل بر خداي قادر و متعال و کار کردن فقط براي او و ناظر دانستن او بر تمام اعمال و همچنين کمک بي دريغ مالي، جاني و زباني.

شهيد محمد حسني قطب ( 1365 - 1335 بهار )

مادرم و برادرانم و خواهرانم و امت حزب الله! با (12 ) تمام وجودم از شما تقاضا دارم در جامعه ي خودمان، وحدت، اين رمز پيروزي امام عزيز را حفظ کنيد و پيرو ولايت فقيه باشيد و امام عزيز را تنها نگذاريد و بعد از من هميشه حامي قرآن باشيد.

شهيد جلال حسين پور ( 1366 - 1348 فسا )

نمازهايتان را سر وقت بخوانيد و هميشه به ياد خدا باشيد. دعاها را بر پا داريد و در دعا شرکت کنيد که کليد مغفرت و رحمت الهي است. در تشييع جنازه ها شرکت کنيد. وحدت را حفظ کنيد که وحدت، کليد پيروزي و ظفر است.

شهيد غلام رضاحمزه لو حسين آبادي ( 1364 - 1344 ملاير )

شما اي امت هاي مسلمان! قدر اين امام عزيز را بدانيد و به سخنان گهربارش از عمق جان گوش دهيد و به آن عمل کنيد و براي سلامتي اش هميشه دعا کنيد، سعي کنيد قدر اين نعمت الهي را بدانيد و گرنه روز قيامت جوابگو خواهيد بود (13 ) و سعي کنيد اسلامتان جدا از روحانيت اصيل و در خط اسلام و امام نباشد و گر نه گمراه مي شويد. اين مضمون همان حديث معروف رسول الله (صلي الله عليه و آله و سلم ) است که فرمود: «... اني تارك فيکم ثقلين کتاب الله و عترتي » و مسئله اي که باعث پيروزي اسلام بر کفر شد و مي شود، همانا ايمان و وحدت و استقامت شماست. سعي کنيد اينها را به هيچ وجه از دست ندهيد؛ چون اگر اين ها را از دست بدهيد، دشمن به آرزوي شومش مي رسد.

شهيد قهرمان حيدري ( 1365 - 1349 سميرم )

بر جوانان لازم است تا فرصت از کف نرفته، بر تزکيه ي نفس کوشا باشند و خود را آماده ي راهي طولاني و دراز نمايند، زيرا نظام جمهوري اسلامي جز با خلوص در عمل حفظ نخواهد شد. پس فداکاري و جهد و مبارزه با توطئه هاي استکبار جهاني همگام با مبارزه با دشمن دروني و سعي در اخلاص و تزکيه ي نفس، تضمين کننده ي حفظ نظام جمهوري اسلامي و آرمان هاي مقدس آن مي باشد. ديگر از رموز موفقيت ملت سر بلند ايران، حفظ وحدت و جلوگيري از عوامل تفرقه مي باشد. شما بايد اين وحدت را هر روز افزون تر نموده و با حمايت بي دريغ خود از رهبر کبير انقلاب، حضرت امام خميني و مسئولين دلسوز کشوري و لشکري و روحانيت در خط امام، آمادگي خود را براي دفاع از اسلام و مقابله با کفر جهاني حفظ نماييد.

شهيد غلام حسين خداپرست ( 1361 - 1332 اردستان )

دوستان و برادرانم! همان گونه که توجه داريد، يکي از عوامل مهم پيروزي انقلاب اسلامي و تداوم آن، وحدت کلمه مي باشد. از شما به عنوان يک برادر کوچک، تقاضا دارم هرچه بيشتر در حفظ اتحاد کوشا بوده و دست از تفرقه و جدايي برداريد که همانا تفرقه باعث شکست است.

شهيد بهروز خدادادي ( 1365 - 1345 نقده )

برادران عزيز و خواهران گرامي! اجازه ي توطئه و اختناق را به منافقين از خدا بي خبر ندهيد. و آنان [ را ] اگر قابل هدايت هستند، هدايت، و اگر قابل هدايت نيستند، نابود کنيد. نگذاريد خون اين همه شهيدان به هدر برود که در مقابل خدا و شهدا مسئول هستيد و شماييد که بايد راه شهيدان را تا انقلاب حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) ادامه دهيد و ا ز اختلاف و تفرقه بپرهيزيد و وحدت کلمه را حفظ کنيد، که به فرموده ي امام: « پيروزي شما در گرو همين کلمه ي وحدت است. »

شهيد عيوض خدادادي ( 1363 - 1347 تبريز )

پيامي دارم به امت حزب الله و هميشه در صحنه: هيچ وقت از ياد و ذکر خدا غافل نباشيد. « لا اله الا الله، الله اکبر، الحمدلله، سبحان الله » بخوانيد. دعاي امام را از ياد نبريد. دعاي کميل را از ياد نبريد. به نماز جمعه برويد؛ نماز جمعه يک عبادت سياسي و اجتماعي است. قرآن بخوانيد. مسجدها را خالي نگذاريد. طبق فرمايشات امام: مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنيد. وحدت تان را حفظ کنيد. امام [ فرمود ]: پيروزي شما در گرو وحدت شما است. [ از ] فرمايشات امام اطاعت کنيد.

شهيد غلام رضاخراساني ( 1362 - 1343 کرج )

دوستان و آشنايان و فاميلها! فعاليت خودتان را در راه خدا زياد کنيد و به فرمايش امام امت مسئله ي اصلي جنگ است و تا آنجايي که مي توانيد، به جبهه ها بياييد و به دشمنان اسلام ثابت کنيد که تا آخرين نفس ايستاده ايم و مردم را به وحدت کلمه دعوت کنيد؛ چون وحدت کلمه است که مي تواند ما را در همه ي جبهه ها پيروز کند و تا آنجايي که مي توانيد، نيروي مردمي جذب کنيد و با کمک هم و ياري خدا و رهنمودهاي امام امت، مشت محکمي به دهان ابرقدرتهاي شرق و غرب و منافقين داخلي بزنيد.

شهيد قاسم خرسند ( 1365 - 1344 بجنورد )

با سلام بر شما امت حزب الله و قهرمان ايران که با رعايت و پياده کردن دستورات شرع اسلام و اطاعت از رهبري و وحدت خود باعث شديد که روحي تازه، در کالبد اسلام در حال مسخ شدن دميده شود و دوباره خاطرات و ايثارگري هاي صدر اسلام را به صحنه ي نمايش گذاشتيد و باعث شگفتي و تعجب مسلمانان و ساير ملت هاي محروم جهان شديد... هرچند که شما امت حزب الله خود بهتر از ما نسبت به مسائل آگاهيد و ديگر مسئله اي براي گفتن نيست که بگويم و اين خوشبختانه نتيجه ي روشنگري هاي مسئولين محترم جمهوري اسلامي و رهبري درست و صحيح است، ولي من باب تذکر از شما مي خواهم که همچنان که تا به حال متحد و يکپارچه به مبارزه عليه کفر جهاني ادامه داده ايد، باز هم مواظب باشيد تا اين وحدت شما از هم نپاشد که اگر خداي ناخواسته وحدت شما از بين رفت، شکست خواهيد خورد.

شهيد احمد خسروي چالوسياهي ( 1362 - 1334 برخواروميمه )

برادران من! امام و رزمندگان را دعا کنيد و به مسائل معنوي بيش از مسائل مادي و دنيوي توجه کنيد و بدانيد که به گفته ي رهبرمان، امام خميني: « اين ا لله اکبر و توجه به خدا و وحدت شما بود که شما را بر آن قدرتها پيروز کرد و شما الآن در قلعه ي پيروزي هستيد. »

شهيد مجيد خواجوي ( 1361 - 1341 دزفول )

اسلام با نهضت انقلابي وسيعي که در بر دارد، خواستار برقراري وحدت جامعه بشري بر محور حق و عدل، خيرخواهي افراد بشر نسبت به يکديگر و استقرار حريت و آزادگي و انساني ساختن جهان است. بنابراين مبارزه اي که در آن مطرح است، عليه هر نوع شرك و ستمگري و بندگي (14 )هاي گوناگون است... مستضعفين ايران به رهبري [ رهبر ] کبير انقلاب اسلامي، خود را مسئول تمام به زنجير کشيده هاي جهان مي دانند و با وحدت و يکپارچگي خود و با تکيه به رهبري امام خميني و اين عمل، ان شاء الله آن روز خواهد رسيد که همين پا برهنه ها، کاخ هاي سفيد و کرملين و ديگر قدرت هاي توخالي را خواهند (15 ) لرزاند؛ به کوري چشم تمام حسودان، مستکبران و منافقان...
وصيت من به تمام خواهران و برادران ايراني ام، امت شهيدپرور و مبارز، اين است که وحدت و يکپارچگي خود را از دست ندهند که رمز پيروزي انقلاب همين وحدت کلمه است و امام را تنها نگذارند (16 )؛ زيرا رهنمودهاي ايشان بود که سکان اين کشتي متلاطم بر روي امواج توطئه هاي شرقي و غربي را مي گرفت و به اين کشتي انقلاب آرامش مي داد که به وسيله ي تندبادها به انحراف کشيده نشود و شما امت شهيدپرور بايد قدر خودتان را بدانيد، زيرا که براي کشورهاي در حال انقلاب، الگو و نمونه شده ايد. قدر جوانان خودتان را بدانيد که خود را ارزان نفروشيد. اميدوارم که به اميد خداوند متعال و با وحدت کلمه ي خودتان و با پيروي از رهنمودهاي امام امت، هرچه زودتر انقلاب فرهنگي به نحو احسن انجام گيرد و به خودکفايي فرهنگي برسيم (17 )، چون [ در ] جنگ، خيلي از ما پيشرفته تر هستند. آن ها از فرهنگ انقلاب ما که همانا فرهنگ اسلام است، وحشت دارند؛ از طنين صداي الله اکبر ما وحشت دارند؛ از ايمان ما وحشت دارند. البته من خود را (18 ) بر آن مقام نمي بينم که به اين امت شهيدپرور وصيت بکنم، ولي از آنجا که [ نسبت به ] مسلمانان خود را مسئول مي بينم که وصيت خود را بکنم، [ وصيت مي کنم ]. به اميد آن روز که انقلاب اسلامي ما در تمام ابعاد فرهنگي، سياسي، اجتماعي، نظامي، اعتقادي، اخلاقي به پيروزي نهايي برسد (تزکيه نفس: جهاد اکبر ). مرگ بر آمريکا؛ مرگ بر منافقين داخلي و خارجي اسلام؛ وحدت، پتک آهنين بر سر کفر و الحاد جهاني به سرکردگي آمريکا.

شهيد غلام حسين دادي ( 1365 - 1334 مشهد )

اي مردم!... مسئله ي ديگري که مي خواهم اشاره کنم، مسئله ي وحدت است. همان طور که امام در اين باره هم اشاره زياد کردند، وحدت خودتان را حفظ کنيد. تمام پيروزي هاي ما هم بر اثر وحدت به دست آمده است و خون شهدا است که نهال انقلاب را بارور ساخته و امروز مي توانيم در سايه ي جمهوري اسلامي راحت زندگي کنيم.

شهيد محمد داودي ( 1367 - 1349 ديلم )

اي مردم! جبهه را خالي نگذاريد. راه شهدا را ادامه بدهيد. نگذاريد خون شهدا خشک شود. مساجد سنگرهاي محکمي هستند، آن ها را خالي نکنيد. دعاي کميل و توسل چهارده معصوم را يادتان نرود. همديگر را از يک عنصر بدانيد. براي پيروزي انقلاب و براي احترام خون شهدا تفرقه و دشمني با يکديگر را کنار بگذاريد و تنها راه پيروزي، وحدت ما هست و بايد وحدت و يکپارچگي را حفظ کنيد.

شهيد اميرحسين دربهشتي ( 1361 - 1345 قم )

من از اين دنيا چيزي ندارم وليکن در آن دنيا انسان مي تواند به مقام والاي خويش برسد و يک پيام به عنوان برادر کوچک [ مي دهم ]: حفظ وحدت و همبستگي مايه ي پيروزي است.

شهيد کيامرث دست نبوي ( 1364 - 1339 دهدشت )

اي ملت ايران و عشاير شهيدپرور! وصيتي ديگر بر شما دارم و آن اين است که وحدت خودتان را حفظ کنيد و اين کلمه ي وحدت و يکپارچگي بود که در همه ي موارد، ما را به پيروزي رسانده است و دشمنان را مغلوب کرده است و عاجزانه از شماها مي خواهم [ از ] هرگونه باندبازي و طايفه گرايي و قوم گرايي بپرهيزيد.

شهيد ابوالقاسم دماوندي کمالي ( 1364 - 1346 بندرگز )

برادران و خواهران ديني ام! وحدت را حفظ کنيد [ که ] رمز پيروزي انقلاب در وحدت شماست، اگر وحدت داشته باشيد، هيچ ابرقدرتي حق دخالت در حکومت اسلامي را نمي تواند داشته باشد.

شهيد غلام رضا رادمرد ( 1365 - 1336 فردوس )

به امت حزب الله سفارش مي کنم با تمام وجود با معرفي اشخاصي که در باطن مخالف انقلاب هستند و خود را در نهادها و ارگانهاي انقلاب جا زده اند و با اعمال خلافشان ملت را به انقلاب ناراضي مي کنند؛ دين خود را به انقلاب ادا کنند و نيز با محتکرين و گرانفروشان به شدت مبارزه کنند و شر اين زالو هايي که خون ملت را مي مکند، از سر ملت کوتاه کنند. طرفدار و پشتيبان ولايت فقيه و روحانيت متعهد و مکتبي و مبارز باشند که تنها روحانيت است که مي تواند هادي امت اسلامي باشد و از انحرافات جلوگيري کند (19 ). در نمازهاي دشمن شکن جمعه و جماعات شرکت کنند و هميشه در صحنه باشند که وحدت و انسجام شما ملت حزب الله تحت رهبري ولايت فقيه، تنها تضمين پيروزي اسلام در منطقه است.

شهيد غلام رضا رجبي ( 1365 - 1347 خمين )

دوستان و برادران! همانگونه که توجه داريد، يکي از عوامل مهم پيروزي انقلاب اسلامي و تداوم آن، وحدت کلمه مي باشد. از شما به عنوان يک برادر کوچک تقاضا دارم هرچه بيشتر در حفظ اتحاد کوشا باشيد و دست از تفرقه و جدايي برداريد که همانا تفرقه باعث شکست است و از شما مي خواهم که در نمازهاي جماعت، دعاي کميل و توسل، توجه خاصي داشته باشيد.

شهيد علي محمد رحماني ( 1365 - 1345 ممسني )

برادران!... اين نصيحتي [ است ] از برادري که از همه شما کوچک تر است به شما که با همديگر برادر باشيد و هميشه وحدت خود را حفظ کنيد و به حرف ديگران گوش فرا ندهيد و هميشه سنگر نماز جمعه را محکم نگه داريد و اين وحدت و يکپارچگي شما است که باعث مي شود اسلام پيروز شود و اين را بدانيد که شما بحمدلله بايد حفظ کننده [ بوده ] و هميشه همدوش يکديگر براي اسلام خدمت کنيد و به جاه و مقام فکر نکنيد.

شهيد عيسي رحماني ( 1362 - 1336 قوچان )

خواهشي که از تک تک ملت شريف ايران و امت حزب الله شهرمان و شما برادران و خواهران حزب الله و مسلمان هم روستايي ام دارم: از تفرقه بپرهيزيد و پشت سر روحانيت قدم برداريد و گوش به حرف هاي بلندگوها و راديوهاي بيگانگان ندهيد. پيرو امام باشيد و [ تابع ] حرف هاي ا ئمه اطهار و روحانيت اصيلمان که پيروان واقعي آن ها هستند، باشيد و گوش به حرف منافقان و گروهک هاي محارب ندهيد. هرچند که اين مسئله حل شده و در هيچ جا بقايايي (20 ) از آن ها نمانده، ولي به هوش باشيد؛ دشمن و شيطان در کمين است. دست به ريسمان خداوند بزنيد و از عذاب خداوند بترسيد. تنها راه و کلمه [ و ] رمز پيروزي، وحدت (21 ) است و دور انداختن کينهتوزي هاي شخصي است « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (22 ).

شهيد اکبر رسالتي چربي ( 1364 - 1345 دهدشت )

مردم غيور و قهرمان کهکيلويه! شما را به خدا قسم مي دهم که دست از ياري امام برنداريد و او را تنها نگذاريد و نسبت به حرفهاي او (23 ) جامه ي عمل بپوشانيد؛ زيرا تمام گفته هاي او انسان ساز مي باشد و وحدت خود را حفظ نماييد؛ زيرا عامل پيروزي هر چيزي وحدت است. اگر شما طبق آيه ي « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (24 ) عمل کنيد، هيچکس نمي تواند بين شما رخنه کند و تفرقه بيندازد، ولي اگر وحدت و اتحاد نداشته باشيد، هرکس دشمن داخلي و خارجي به آساني مي تواند نفوذ کند و در بين شما رخنه به وجود بياورد و عامل فساد در بين شما بشود که خدا ريشه ي آنها را از زمين برکند. ان شاء الله...

شهيد غلام حسين رسولي تيمورلويي ( 1362 - 1343 آذرشهر )

اينک چند سخن کوتاه با امت شهيدپرور و غيور ايران دارم: ... مي دانيد که ما 2500 سال است که انتظار (25 ) چنين روزي را مي کشيديم که چنين سرزمين و کشوري داشته باشيم تا بتوانيم خدا را شکر کنيم و درگوشه هاي زميني که او آفريده ما بتوانيم حکومت اسلامي برپا کنيم و دستورات خداوندي را که براي صلاح و راحتي و سعادت انسان ها نزول يافته، پياده کنيم. پس شما مبادا غفلت کنيد و وحدت و برادري [ را ] که در پناه آن به پيروزي رسيديم، از ياد ببريد و تا خون در رگ داريد، از اين نهضت اسلامي که خداوند نصيبمان کرده، نگه داري کنيد و امام را تنها نگذاريد.

شهيد مجيد رشيدي ( 1364 - 1337 مرودشت )

نکاتي که به نظرم مي رسد، تذکر مي دهم. اميدوارم که بي اثر نباشد و آن اين که اي امت شهيدپرور اسلامي! شما خوب مي دانيد که رمز پيروزي در اسلام، ولايت برحق علي (عليه السلام ) و دودمان پاکش و وحدت اسلامي و جهاد في سبيل الله تحت رهبري ولايت فقيه و ولي امر مسلمين جهان، امام مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) مي باشد و آن که اين پيام و رهنمودها را از اوايل جواني بانگ زد و به گوش جهانيان رساند، خميني کبير بود و او را خوب مي شناسيد و از دل و جان او خبر داريد و به ندايش لبيک مي گوييد و گردن مي نهيد و الحق که پيروزي هاي شما در گرو همين اطاعت ها بوده و مي باشد.

شهيد ابراهيم رضاوندي ( 1363 - 1336 تهران )

برادران و خواهران عزيزم! در دعاهاي توسل و کميل و عبادات، وقتي حال روحاني پيدا کرديد، امام را دعا کنيد و ظهور امام عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) را از خدا بخواهيد. پشت سر امام حرکت کنيد و وحدت داشته باشيد که ان شاء الله پيروزيد.

شهيد پرويز رضايي ( 1362 - 1345 تهران )

اينک اين سخنم است که با امام امت و حزب الله در ميان مي گذارم: به شرق و غرب بگوييد که ما امت اسلام، رمز پيروزيمان بر آنها وحدت و ايمان است، شجاعت، استقامت، ايثار و شهادت است که اين بزرگترين رمز پيروزي است که درختش با خون آبياري مي شود و پيام خون، رهايي است و در بند خدا بودن است.

شهيد احمد رضايي آدرياني ( 1361 - 1346 خميني شهر )

از شما عزيزان انتظار دارم اين انقلاب را که در مملکت اسلامي مان به وجود آمده و اين نهضت را پاسداري کنيد... مبادا که اتکاء به وحدت کلمه را فراموش کنيد که رمز پيروزي ما همين بوده و کلمه ي طيبه ي « لا اله الا الله » بوده و است...
نمازجمعه، اين دژ پولادين و ناگسستني و وحدت آفرين (26 ) را همچون گذاشته به پا داريد و حضورتان در صحنه را فراموش نکنيد.

شهيد فرهاد رنجکش ( 1367 - 1346 برخواروميمه )

آن چيزي که فکر مرا به خود مشغول کرده، اين است که بدانم پيروزي چيست؟ پيروز چه کسي است؟ پيروزي (27 ) تکليف است و پيروز کسي است که بر وظيفه ي خود عمل کند. امروز که کشور ما توسط بيگانگان و اجانب مورد هجوم واقع شده است و آن ها قصد دارند که همه چيز ما را، دين ما، شرف ما و آبروي ما و ناموس و فرهنگ ما را از ما بگيرند و ما را به رژيم سابق و آن وضع طاغوت برگردانند، وظيفه ي ما در قبال بطن جنگ و انقلاب چيست؟ و چه عواملي باعث پيروزي انقلاب ما شد؟ عوامل مهم، امدادهاي غيبي و الطاف خداوند و رهنمودهاي پيامبرگونه ي امام امت و صبر و استقامت و وحدت يکپارچه ي اين ملت شريف بود که باعث پيروزي انقلاب شد.

شهيد علي زارع ( 1365 - 1346 استهبان )

چند کلمه اي به عنوان وصيت نامه به صفحه ي کاغذ مي نگارم تا اگر لطف خدا نصيب من گرديد و شهيد شدم، ان شاء الله مورد قبول بازماندگان شهدا قرار گيرد. امام را تنها نگذاريد. پشتيبان ولايت فقيه باشيد. وحدت کلمه و يکپارچگي را که عامل پيروزي و موفقيت است، حفظ کنيد (جبهه ها را پر کنيد ).

شهيد جعفر زارعي ( 1363 - 1340 مرودشت )

از برادران حزب اللهي مي خواهم که از روحانيت خط امام دفاع کرده و جلو [ ي ] اشخاص [ ي را ] که جلو [ ي ] اين انقلاب ايستاده و ناراحت ي تراشي مي کنند، گرفته و نابودشان نمايند و در حد امکان، عدالت را رعايت فرموده و سعي شود خداي ناکرده اختلاف در بينمان به وجود نيايد و وحدت کلمه که رمز پيروزي انقلاب بوده، حفظ شود تا به ياري خداوند تعالي و با کمک امت حزب الله ريشه هاي ظلم را براي هميشه از روي زمين محو کنيم.

شهيد قاسم زکي زاده ني ني ( 1361 - 1336 تهران )

در درجه ي اول از خانواده و تمام عزيزان خواهش مي کنم که در تمامي لحظات پشتيبان و حافظ اسلام و انقلاب عزيزمان باشند و تا جايي که برايشان امکان دارد، به جبهه و رزمندگان از هر نظر کمک نمايند... هميشه به ياد داشته باشيد که به گفته ي امام عزيزمان اين وحدت و انسجام است که شما را به اين پيروزي رسانيد. در تمام موارد دست به ريسمان الله بزنيد و از تفرقه بپرهيزيد.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: به
2- در اصل وصيت: باشد
3- سوره آل عمران؛ آيه 103
4- در اصل وصيت: در
5- در اصل وصيت: کوشيديد
6- در اصل وصيت: جامعه
7- در اصل وصيت: به
8- در اصل وصيت: رهبريت
9- در اصل وصيت:خواهند
10- در اصل وصيت: به اخوت
11- در اصل وصيت: ايماني
12- در اصل وصيت: از
13- در اصل وصيت: نخواهيد بود
14- در اصل وصيت: بندگري
15- در اصل وصيت: خواهد
16- در اصل وصيت: نگذاريد
17- در اصل وصيت: برسند
18- در اصل وصيت: از
19- در اصل وصيت: کنند
20- در اصل وصيت: بقايي
21- در اصل وصيت: رمز پيروز و وحدت
22- سوره آل عمران؛ آيه 103
23- در اصل وصيت: به جاي او آن
24- سوره آل عمران؛ آيه 103
25- در اصل وصيت: که ما در انتظار
26- در اصل وصيت: و با وحدت آخرين
27- در اصل وصيت: پيروزي را

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب؛ (1391) گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (4) وحدت «دفتر اول»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط