شهدا، وحدت، رمز پيروزي (2)

باز هم از امت قهرمان تقاضا دارم رمز و کليد تمام پيروزي ها [ را ] که همان وحدت و يکپارچگي است، حفظ کنند و در خط اسلام گام نهند و از ديگر خط ها پرهيز کنند و قدر نعمت رهبري امام را بدانند که اگر ايشان را خدا به اين
يکشنبه، 26 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهدا، وحدت، رمز پيروزي (2)
 شهدا، وحدت، رمز پيروزي (2)

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

 

شهيد غلام رضا سبحاني فروشاني ( 1365 - 1349 خميني شهر )

باز هم از امت قهرمان تقاضا دارم رمز و کليد تمام پيروزي ها [ را ] که همان وحدت و يکپارچگي است، حفظ کنند (1) و در خط اسلام گام نهند و از ديگر خط ها پرهيز کنند و قدر نعمت رهبري امام را بدانند که اگر ايشان را خدا به اين ملت نداده بود، معلوم نبود اسلام چه مي شد و ملت هاي مسلمان چه مي شدند. شکر اين نعمت را به جا آوريد و متحد و يکپارچه در مقابل تمامي کفر بايستيد. که کفر و باطل نابود شدني است و حق پيروز و ماندني؛ ان شاء الله تعالي (2)

شهيد جهان شير ستوده ( 1363 - 1343 شيراز )

باز سخن خويش با امت حزب الله که امام را هيچ وقت تنها نگذاريد که کفران نعمت خواهيد کرد، چون امام نعمتي بس عظيم از طرف باري تعالي مي باشد. وحدت را هرچه بيشتر استحکام ببخشيد که موجب پيروزي شما خواهد بود، از تفرقه و چندگانگي بپرهيزيد که موجب نابودي و نيستي خواهد شد.

شهيد مجيد سلطاني ( 1363 - 1347 نجف آباد )

خواهش من از برادران اين است که در هر جا که هستند، با انجمن هاي اسلامي مربوطه همکاري کنند که باز هم اين براي ما سرمشق شده است که ما وقتي مي توانيم پيروز شده باشيم که وحدت در بين داشته باشيم و برادران ! دشمن ما از هيچ راهي نتوانسته است ما را شکست بدهد و هر روز دست به حيله هاي مذبوهانه ي جديدي مي زند تا بلکه بتواند کوچک ترين نقطه ضعفي را از ما بگيرد، اما با هوشياري ملت و اطاعت از رهبري روبرو شده است. براد ران! وحدت خود را هميشه حفظ کنيد و خداي نکند روزي وحدت ما مبدل به نفاق شود که ما شکست بزرگي خورده ايم.

شهيد علي قمرسليماني ( 1363 - 1331 - تويسرکان )

اي مسلمين جهان! به هوش باشيد که پيروزي شما در گرو وحدت شما است و تنها در سايه يک رهبري واحد و اتحاد مسلمين است که مي توانيم همه ي کشورهاي اسلامي را از چنگال اين ابرجنايتکاران شرق و غرب نجات دهيم و قدس عزيز را دوباره از دست صهيونيست ها (3) نجات دهيم و بازستانيم.

شهيد کريم شاهي ( 1366 - 1348 تبريز )

اين را هم به ملت شهيدپرور مي گويم: شماها [ که ] در پشت جبهه با منافقين مي جنگيد، هميشه بايد در صحنه باشيد و وحدت خودتان را حفظ کنيد...
شما شيران روز و زاهدان شب بايد حيثيت و ناموس خودتان را (4) حفظ کنيد. هر شب در مسجد حاضر باشيد. اگر در مجالس (5) و عزاداري هاي حسيني شرکت نکنيد و وحدت خود را حفظ نکنيد، شکست مي خوريد.

شهيد محرم علي شباهنگ ( 1363 - 1343 خلخال )

وصيتي که به شما برادران و خواهران حزب الله دارم اين است که... وحدت خودتان را همچنان حفظ کنيد که اگر وحدت داشته باشيد، هيچ قدرتي نمي تواند اين انقلاب را شکست دهد و از زيادي دشمن هيچ ترسي نداشته باشيد، زيرا شاهد پيروزي را به اميد خدا هرچه زودتر فرزندان رشيد و با ايمان شما در آغوش خواهند گرفت.

شهيد قدم علي شجاعي واجناني ( 1362 - 1339 جرقويه )

و شما اي امت شهيدپرور که خود را کوچک تر از آن مي دانم براي شما پيامي داشته باشم! به خاطر داشته [ باشيد ] که رمز پيروزي شما و انقلابتان چيزي جز ايمان به خدا، تقوا، زهد، پيروي از احکام اسلام و رهنمون هاي پيامبرگونه ي امام، وحدت و يکپارچگي و مجاهده و ايثارگري در راه اسلام چيزي نبوده و اگر بخواهيد اين نهضت همچنان ادامه يابد، بايد روز به روز اين عوامل را تقويت کنيد و لحظه اي نعمت هاي خدا را فراموش نکنيد.

شهيد علي رضا شريف زادگان جهرمي ( 1361 - 1344 جهرم )

از ملت شهيدپرور مي خواهم که همواره در خط امام که همان خط اسلام راستين است، باشند. ديگر اين که مکتب، رهبر و وحدت را که سه عامل اصلي در پيروزي انقلاب بوده، حفظ کنند و پيوند خود را به روحانيت محکم تر کنند.

شهيد علي شفيع زاده ( 1362 - 1348 تهران )

خواهش هايي است که از اين ملت و مخصوصاً خانواده ي خودم دارم که بهترين آن، اطاعت از امام و سرور عزيزمان، خميني است. خداوند اشخاصي را که بازويي براي او و کمک کننده اي براي او هستند، ياري کند و اشخاصي که چوب لاي چرخ اين انقلاب مي گذارند، اگر اصلاح نمي شوند از روي زمين برشان دارد و دومين خواهشم حفظ وحدت است در تمام قشرها از مسئولين گرفته تا خانواده ها، چون که پيروزي ما [ در گرو ] وحدت است.

شهيد ابوالفتح شفيعي ( 1364 - 1346 کازرون )

اي ملت مسلمان ايران! شما را به خون پاك آن جوانان که تازه داماد بودند و ناگه دست خصم زبون بي شرمانه بيرون آمد و قلبشان را شکافت، قسم مي دهم که دست از ياري رهبر و اسلام بر نداريد، وحدت خودتان را حفظ کنيد که وحدت رمز پيروزي است.

شهيد محسن صادقي ( 1364 - 1343 ميانه )

همواره به شهروندان (6) توصيه ي وحدت مي کنم. عزيزان! تنها کليد پيروزي که مي توانيم با آن بر دشمن زبون بتازيم و بتوانيم مسئوليت انقلاب را به دوش بکشيم به نحو احسن، فقط و فقط وحدت است. والله عامل تفرقه تنها هواهاي نفساني است؛ شيطان است. به خود بياييم، کمي فکر کنيم که چرا با برادرانمان دشمني داريم؟! از يک طرف منافقين، از طرف ديگر آمريکا، از طرفي شوروي به ايران، به جمهوري مظلوم اسلامي مي تازند (7) و مي خروشند. آيا بد نيست که دو برادر مؤمن که مي بايست دوشادوش و همگام با هم براي نابودي دشمن قيام کنند، با هم اختلاف داشته باشند؟ وظيفه ي ما گفتن بود، نباشد اين که فقط در تشييع جنازه ي ما بگوييد راهتان را ادامه مي دهيم. عزيزان ! راه شهيدان وحدت است؛ راه شهيدان يکي بودن است؛ راه شهيدان با امام بودن است. البته من کوچک تر از آنم که بخواهم براي شما مسئله اي را تذکر دهم، ولي بر اساس « الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّاهُونَ عَنِ الْمُنْکَرِ » (8) عرض کردم.

شهيد مجيد صالحي ( 1362 - 1346 نجف آباد )

امت شهيدپرور و ملت قهرمان ايران! همان طور که خوب اطلاع داريد، عوامل مهمي که در پيروزي انقلاب اسلامي ما نقش به سزايي داشتند، مي توان گفت که سه چيز مي باشد که عبارتند از: ايمان، وحدت، رهبري. آري، شما بوديد که با تکيه بر ايمانتان و با تشکل و وحدتتان و با رهبري آگاهانه و هوشياري امام خميني، پيروزي خود و اسلام را به دست آورديد. البته يک مسئله ي مهم ديگر، ايثارگري شما نيز مي باشد. پس خواهش [ ي ] که از شما امت قهرمان داشتم، اين بود که شما را به خدا قسم که اين چهار چيز را هميشه حفظ کنيد و زمينه را براي ظهور حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) آماده نماييد.

شهيد قاسم صدفي ( 1367 - 1343 سلماس )

سپاس خداوند بر اين رهبر آزاده باد که تمام عمر خود را صرف بيداري و آگاهي ملت ايران کرد و چه زحمت هايي را که در راه متحمل شد و به جان خويش خريداري کرد، آري، امام و رهبران آزادگان اين گونه اند؛ به خصوص اين امام ما که صداقت و ايثار و ايمانش بر تک تک ما به اثبات رسيده است و نتيجه ي آن مبدل به انقلاب عظيمي در کشورمان شد و [ پيروزي ] اين انقلاب نيز به عواملي بستگي داشت که عبارت بودند از: ايمان مردم به خدا، دوم وحدت و سوم رهبري پيامبرگونه ي امام امت ما. بايستي قدر خود را بدانيم که در چنين برهه از زمان، در کشور ايران، انقلابي به وجود آمد که پايه و اساسش ايمان به خدا [ ست ] و در جهت صراط مستقيم گام بر مي دارد.

شهيد غلام علي صفري ( 1361 - 1310 لامرد )

سخني کوتاه با ملت شهيدپرور ايران: هرچند که من لياقت سفارش براي اين امت هميشه بيدار را ندارم، ولي از مردم مي خواهم که هوشياري و بيداري خود را حفظ کرده و هميشه در صحنه بودن خود را نشان دهند که (9 ) با کارهاي خير و نيکوي خود، اين نهضت را تا بدانجا رسانيدند. رهبر کبير انقلابمان، امام خميني را ياري کنيد (10) و مبادا او را تنها بگذاريد و قلب او را ناراحت کنيد که در آن صورت، خداوند شما را نخواهد بخشيد. چون خود مي دانيد که ما 2500 سال است که انتظار چنين روزي را مي کشيم که چنين روزي کي فرا مي رسد که ما بتوانيم حکومتي اسلامي برپا کنيم و دستور خداوندي را که براي اصلاح و راحتي انسان ها نزول يافته پياده کنيم؟ پس شما مبادا غفلت کنيد و وحدت و برادري را که در پناه آن به پيروزي رسيديم، از ياد ببريد و تا جان در بدن داريد، از اين نهضت اسلامي که خداوند نصيبمان کرده نگه داري کنيد و امام را تنها نگذاريد. خداوند به شما اجر عظيم خواهد داد.

شهيد فريدون طاهري ( 1362 - 1345 تهران )

برادران و خواهران! دل هاي خودتان را به هم نزديک کنيد و به وسيله ي حضور در نمازهاي جماعت و دعاهاي کميل و توسل به ائمه معصومين (عليهم السلام )، وحدت خود را حفظ کنيد؛ چرا که با وحدت، انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد. « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (11).

شهيد ابوالفضل عابدي ( 1366 - 1347 قم )

بايد صبر زيادي داشته باشيد و با کمبودهاي ناشي از جنگ، به خاطر خدا و خون شهدا بسازيد. ان شاء الله که پيروزي نزديک است و اين مشکلات از بين خواهد رفت، « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (12). مسئله ي مهم ديگر، اتحاد و وحدت بين شما است که هرگز نبايد از بين برود؛ زيرا عامل پيروزي ما در تمام جبهه هاست.

شهيد قاسم عابديني چمگرداني ( 1365 - 1348 زرين شهر )

... و در آخر وصيتم به شما امت شهيدپرور اين است که هميشه وحدت داشته باشيد و در خط امام باشيد و جبهه ها را خالي نگذاريد تا ان شا ء الله به پيرورزي نهايي برسيم.

شهيد احمد عباس نژاد ( 1363 - 1345 گناباد )

از شما ملت شهيدپرور مي خواهم که گوش به فرمان امام خميني و پشتيبان روحانيت مبارز بوده و گوش به شايعه ي دشمنان اسلام ندهيد، چنانکه امام امت گفتند: « هيچ ابرقدرتي نمي تواند به اين انقلاب شکستي بدهد مگر آن که ملت وحدت کلمه را حفظ نکند و پشتيبان روحانيت نباشد ».

شهيد اصغر عباسي ( 1362 - 1346 نجف آباد )

برادران و خواهران! از جدايي و تفرقه بپرهيزيد و وحدت داشته باشيد که هرچه پيروزي [ که ] ما به دست آورده ايم از وحدت بوده است. اين طايفه و آن طايفه نکنيد، همه ي ما با هم برادريم. بايد با هم باشيم تا بتوانيم به پيروزي برسيم و اين را هم بدانيد که تا موقعي که ميان ما وحدت هست، ما پيروزيم و در غير اين صورت به زودي شکست مي خوريم.

شهيد کريم عبدالملکي ( 1362 - 1344 تويسرکان )

هيچ ابرقدرتي نمي تواند به انقلاب شکستي بدهد، مگر آن که طلاب وحدت کلمه را حفظ نکنند (13) و پشتيبان روحانيت نباشند (14)؛ آن وقت اين انقلاب شکست مي خورد. اميدوارم که هميشه يک صدا باشيد و از شما مي خواهم که تداوم بخش خون شهدا باشيد.

شهيد اميدعلي عبدي صيغار ( 1365 - 1349 تبريز )

برادران گرامي! از وحدت و همبستگي خود محافظت کنيد (15) و اين وحدت و همبستگي است که اين مردم ايران را به پيروزي نائل کرد.

شهيد بهمن عميدي ( 1361 - 1338 تهران )

اي ملت قهرمان ايران! راه پيروزي اسلام و آزادي مستضعفين جهان، تنها [ در ] پشتيباني قاطع از رهبري امام خميني و روحانيت مبارز و دولت انقلاب اسلامي و وحدت کلمه امکانپذير است.

شهيد ايرج غضنفر ( 1362 - 1341 فسا )

به فکر آخرت باشيد، به جبهه ها کمک کنيد، کودکان را با خودتان به مسجد آوريد، اتحاد [ و ] وحدت کلمه را که رمز پيروزي است، از دست ندهيد.

شهيد ابوطالب غفاري ( 1361 - 1316 لامرد )

تنها چيزي که شما را به پيروزي رساند و مي رساند حفظ وحدت بوده و هست؛ پس دست از تفرقه و جدايي برداريد.

شهيد احمد غلامي مقدم ( 1366 - 1340 دهدشت )

آشنايان و جميع کساني که کلام ما را مي شنويد! همگي بدانيد که جنگ ما براي [ اسلام ] (16) است نه چيز ديگر؛ پس بر شماست که در اين وضعيت حساس، توجه کامل به احکام مبارك اسلام و عمل به آنها [ داشته باشيد ]، نماز را که ستون دين است اهميت بسيار دهيد، وحدت را حفظ کنيد؛ چرا که پيروزي ما، در وحدت و شکست ما، در تفرقه است. مادامي که پيرو احکام اسلا م هستيد، متحد هستيد و هرگاه که اختلاف بين شما اتفاق افتاد، مطمئن باشيد که با احکام اسلام بيگانه شديد.

شهيد قادر فرزانه آلانق ( 1361 - 1346 تبريز )

برادران و خواهران حزب اللهي! هرچه سريع تر به فرياد هل من ناصر ينصرني، لبيک گوييد و به طرف جبهه هاي حق عليه باطل، روانه شويد و اين ناپاکان را از مملکتتان بيرون کنيد و ديگري، هميشه گوش به فرمان امام امت، خميني کبير و بت شکن قرن بيستم باشيد، چون رمز پيروزي ما در گرو همين وحدت است.

شهيد سيدعبدالکريم قدسي ( 1365 - 1337 تهران )

امروز حفظ وحدت و انسجام امت اسلامي از شرايط مهم سربلندي و نصرت اسلام است. مسائل جزئي را کنار بگذاريم. کينه توزي و انتقام جويي از وسوسه هاي شيطان است؛ [ آنها را ] به دور بريزيم و براي رضاي حق تعالي و خشنودي امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) دست به دست هم دهيم و همه پشتيبان جنگ و جبهه باشيم.

شهيد قاسم قراگوزلو ( 1364 - 1348 بوئين زهرا )

... پس بنابراين، اکنون که با ياري خداوند متعال و با رهنمودهاي پيامبرگونه ي امام عزيزمان و وحدت شما ملت غيور، از ظلمت به نور کشانده شديم، بياييد تا شکرگزار (17) اين نعمت باشيم، شکرگزار استقلال و آزادي.

شهيد کريم قرباني مايان ( 1362 - 1343 تبريز )

اول از هر چيز بايد بگويم که اگر روحانيون نبودند، تا چندين سال ديگر، آمريکا و ابرقدرت ها بر گردن ما سوار مي شدند و از ما به عنوان يک برده استفاده مي کردند. پس قدر روحانيون را بدانيد و به هر قيمت که شده از آنان پشيباني کنيد، چون ضد انقلاب مي خواهد شما را از يکديگر جدا کند. تنها چيزي که شما را به پيروزي مي رساند و رسانده است (18)، حفظ وحدت بوده و هست. پس دست از تفرقه و جدايي برداريد.

شهيد فريدون کتولي ( 1365 - 1342 گرگان )

امت قهرمان و شهيدپرور!... پيام من نشأت گرفته از پيام ديگر شهدا و رهنمودهاي امام امت است که مي فرمايد: وحدت مسلمين باعث موفقيت ها در امور آن ها مي شود و اگر درکارهايتان وحدت نباشد، اين خصم دون است که بر ما غلبه نموده و ما را از اين سعادتي که نصيبمان شده که همان آزادي و سربلندي و افتخاري است که در دول جهان به دست آورده ايم، باز مي دارد و به فکر نابودي و غارت مسلمانان مي افتد.

شهيد غلام رضا گلي نياسري ( 1362 - 1342 کاشان )

من حقير به ملت ايران مي گويم که رمز اصلي [ پيروزي ] ما وحدت است که مادامي که همگي در صحنه باشيم و تفاهم و اخوت و وحدت کلمه را در تمام شرايط منظور داريم، هيچگونه خطري از ناحيه ي دشمن به ما نمي رسد؛ چون وحدت، رمز غلبه بر دشمن است و از شما ملت شهيدپرور مي خواهم که گوش به فرمان خميني بت شکن و پشتيبان روحانيت مبارز بوده و گوش به شايعات دشمنان اسلام ندهيد و چنان که امام گفتند، هيچ ابرقدرتي نمي تواند به اين انقلاب شکستي بدهد مگر آنکه ملت، وحدت کلمه را حفظ نکند و پشتيبان روحانيت نباشند. آن وقت اين انقلاب شکست مي خورد. از شما مي خواهم که از روحانيت جدا نشويد و از شما مي خواهم که در صف هاي نماز جمعه حاضر شويد و با همبستگي تان و با شرکت در دعاي کميل و جلسات مذهبي، مشت محکمي بر دهان ابرقدرت ها و جنايتکاران شرق و غرب و دشمنان داخلي و خارجي بزنيد، ان شاء الله.

شهيد محسن لامع ( 1367 - 1339 تهران )

امت اسلامي! شکست دشمن در گرو وحدت شماست. يار امامتان باشيد و به فرامين پيامبرگونه اش با دل و جان گوش فرا دهيد. جبهه ها را خالي نگذاريد و اگر توان حضور در جبهه را نداريد، لااقل در پشتيباني از رزمندگان کوتاهي نکنيد.

شهيد محسن محمد ديني ( 1362 - 1340 آشتيان )

اي مردم ايران! به خاطر اسلام کوشش و تلاش کنيد و لحظه اي از پا ننشينيد و وحدت کلمه را حفظ کنيد تا پيروز شويد. اگر اختلافي در ميان شما پيدا شود و خداي ناکرده اوج گيرد، نهضت به شکست مي انجامد و عزت شما تبديل به ذلت مي شود و مواظب باشيد در ميان صف هاي مستحکم شما، گروه هاي نفاق شکاف ايجاد نکنند که عملي فرعوني و شيطاني است.

شهيد فضل علي محمدي ( 1364 - 1348 اردبيل )

بنده از ملت ايران و تمام مسلمانان مي خواهم که تا آخرين قطره ي خون خود، در مقابل آمريکا و شوروي، اسراييل و عوامل ايشان ايستادگي کنند (19) و هرگز سر تسليم فرود نياورند تا بلکه خون شهداي ما به هدر نرود و روزي شود که استعمار و استثمار در کشور ما ريشه کن شده باشد و براي رسيدن به اين هدف مقدس و اين ايده ي بزرگ، بايستي تمام اختلاف ها را کنار گذاشته و يکپارچه با حفظ وحدت کلمه و با (20) گوش دادن به فرمان خميني بت شکن، اين ابرمرد تاريخ به پا خيزيم و جهاد کنيم تا به پيروزي و آزادي برسيم. مرگ سرخ به از زندگي ننگين.

شهيد غلام رضا محمدي مفرد ( 1365 - 1348 گچساران )

ملت عزيز! بايد به منافقان و افراد سودجو کوچک ترين فرصت را ندهيد و دنباله رو رهبر کبير انقلاب اسلامي ايران باشيد (21) تا ان شاء الله اسلام عزيز به تمامي کفر پيروز شود؛ زيرا که جنگ، جنگ است و عزت و شرف و ناموس ما در گرو همين مبارزه است و بايد طوري باشيم که فرداي قيامت در دادگاه عدل خداوندي، جلوي علي(عليه السلام ) و معصومين شرمنده و سر به زير نباشيم. در نمازهاي جمعه و جماعت و دعاهاي کميل و توسل و غيره شرکت کنيد؛ زيرا که اين صف هاي مستحکم بود که ملت را پيروز کرد و مي کند و به قول امام امت، ملت ما ملت گريه ي سياسي است، ملت عزيز، بايد وحدت را در سرلوحه ي کارهاي خود قرار دهند تا ان شاء الله بتوانند از اين آزمايش بزرگ الهي که در حال دادن آن هستند، سرافراز بيرون بيايند.

شهيد قنبر محمودي ( 1361 - 1344 خميني شهر )

آن هايي که پشت جبهه اند، بايد بدانند که ياد خدا را فراموش نکنند و تمام پيروزي ها را، چه در جبهه و چه در داخل کشور، فقط و فقط کمک خدا و ياد خدا [ بدانند ] و [ تمام پيروزي ها نتيجه ي ] وحدت شماست که خداوند تعالي با اين دعاهاي شما، انقلاب را دارد به پيش مي برد.

شهيد فرج الله مهرابي ( 1365 - 1341 ياسوج )

من از تمام برادران و خواهران گنجگان مي خواهم وحدت را حفظ کنند که عامل پيروزي اسلام بر کفر جهاني، همين وحدت کلمه مي باشد.

شهيد محسن ميراحمدي ( 1365 - 1351 اراك )

امروز افتخارمان اين است که در راه خدا جهاد مي کنيم و برحقانيت آن آگاهيم و راهي باقي نمانده که يا پيروز شويم و يا شهادت را چون اسلحه اي مرگبار بر فرق دشمن فرود آوريم. پيروزي شما يک راه دارد و آن وحدت و همبستگي شما و شتاب به سوي جبهه هاست و اي کساني که دم از انقلاب زده و در پشت پرده به اسلام و انقلاب ضربه مي زنيد (22)! بدانيد که شما [ روز ] خوش نخواهيد ديد و خدا شما را نخواهد بخشيد. ملت ايران هوشيار است و جرم شما در هر پست و مقامي که باشيد (23)، سنگين [ است ] و در آتش جهنم خواهيد (24) سوخت. ببينيد دشمن اصلي ما کيست و با آن بجنگيد. همه با هم برادر باشيد و به سوي جبهه ها بشتابيد که امسال، ان شاء الله سال پيروزي است. آمريکاي جنايتکار نابودي خود را به دست ايران خواهد ديد (25) [ که ] توسط مزدور و حلقه به به گوش، صدام، به خيال خام خود مي خواهد جمهوري اسلامي را از بين ببرد. عراق و کشورهاي مرتجع شرق و غرب، از صدور اسلام وحشت دارند و بدانيد که وحدت و همبستگي شما باعث مي شود که دشمن را شکست دهيد.

شهيد غلام رضا ميرخاني دليگاني ( 1361 - 1340 برخواروميمه )

امت قهرمان ايران امروز با انقلاب خويش، ديگر نقطه ي تازه اي را شروع نمود. امروز جهت حرکت انسانها عوض گشته و ايران اسلامي ما پرچم دار نجات محرومان است. امروز جهت حرکت [ در راستاي ] به ثمر رساندن همه ي خون هاي شهيدان تاريخ صدر اسلام تا به حال تغيير يافته (26). امروز روزي است که بايد بندهاي اسارت را از دامان ملت محروم پاره کرد و اسلام را به آغوش آنان رسانيد، روزي است که بايد تشنگان را سيراب کرد و ظالمان و خائنان را نابود و فاني ساخت. امروز ما بايد اين راه بزرگ را طي کنيم. امروز بايد با وحدت کلمه و نشان خدايي به پيش رويم و بدانيم که تنها با سلاح ايمان به خداست که پيش مي رويم (27) و پيروز مي شويم.

شهيد فرج الله هاشمي مسلکي ( 1366 - 1340 همدان )

وصيت بنده به ملت هميشه در صحنه ايران، اين است که کلمه ي وحدت را حفظ نمايند، چون تمام دستاوردهاي انقلاب [ و ] رمز پيروزي ما همانا کلمه وحدت بود و ملت را منسجم (28) نمود. اگر کلمه وحدت نباشد، هيچ چيز ديگر نداريم؛ خط اصلي ما اسلام است و قرآن و از روحانيت پشتيباني کنيد و امام را دعا کنيد.
... اي ملت ايران شهيدپرور [ و ] هميشه در صحنه ! مثل مردم کوفه، امام امت را تنها نگذاريد. پشتيبان ولايت فقيه باشيد، چون ولايت فقيه تداوم راه انبيا است. نمازهاي يوميه را به موقع بخوانيد و خداي نکرده، درباره ي نماز غفلت نکنيد و دعاها را بيشتر کنيد. تمام پيروزي هاي ما از همين دعاها است. وحدت را حفظ کنيد. رمز پيروزي ملت ايران وحدت بود؛ اگر وحدت نداشته باشيم، هيچي نداريم.

شهيد گودرز يعقوبي ( 1365 - 1348 زرين شهر )

اگر مردم ما اين پيروزي ها را به دست آورده اند (29)، به ريسمان وحدت الهي چنگ زده اند، چون رهبري عالم و روشن دل دارند و چون معبودي مانند خدا دارند، به دليل آن که همه ي مردم ما از قرآن الهام گرفته اند که اگر مسلماني سرپرستي ظالمي را بپذيرد، مسلمان نيست.

شهيد محسن يوسفان ( 1362 - 1347 نجف آباد )

اي عزيزاني که اين وصيت نامه را گوش مي کنيد و يا مي خوانيد!... از شما مي خواهم که گوش به فرمان امام خميني بت شکن باشيد و گوش به شايعات دشمنان اسلام ندهيد و چنان که امام امت فرمود، هيچ ابرقدرتي نمي تواند به اين انقلاب شکستي بدهد، مگر آن که مردم، وحدت کلمه را حفظ نکنند و پشتيبان روحانيت نباشند. آن وقت اين انقلاب شکست مي خورد. از شما مي خواهم که در صف هاي نماز جمعه حاضر بوده و مشت محکمي بر دهان ابر قدرت ها و دشمنان داخلي و خارجي بزنيد و باز مي خواهم که تا آخرين لحظه عمرتان، نگذاريد جبهه ها خالي بماند.

پي‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصيت: کنيد
2- در اصل وصيت: ان شا الله و تعالي
3- در اصل وصيت: صهيونيسم ها
4- در اصل وصيت: از حيثيت و ناموس خودتان
5- در اصل وصيت: مجالس ها
6- در اصل وصيت: شهروندانم
7- در اصل وصيت: مي تازد
8- سوره توبه؛ آيه 112
9- در اصل وصيت: و
10- در اصل وصيت: کرده
11- سوره آل عمران؛ آيه 103
12- همان
13- در اصل وصيت: نکند
14- در اصل وصيت: نباشد
15- در اصل وصيت: حفظ
16- در اصل وصيت: ناخوانا
17- در اصل وصيت: شکرگذار
18- در اصل وصيت: مي رساند
19- در اصل وصيت: کنيد
20- در اصل وصيت: به
21- در اصل وصيت: باشند
22- در اصل وصيت: مي زنند
23- در اصل وصيت: باشد
24- در اصل وصيت: خواهد
25- در اصل وصيت: مي باشد
26- در اصل وصيت: برداشته
27- در اصل وصيت: مي بريم
28- در اصل وصيت: انسجام
29- در اصل وصيت: مي آوردند

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب؛ (1391) گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (4) وحدت «دفتر اول»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط