شهدا و دعاهاي وحدت بخش

و شکر ديگر خداي منان را که حيات اسلام را با اراده ي خود در اين زمان به دست روحانيان و مبارزان و جهادگران بسياري که سال ها با رنج و اسارت و شکنجه و شهادت، دروسي را که از امامان خود گرفته بودند در عمل امتحان زندگي
يکشنبه، 26 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهدا و دعاهاي وحدت بخش
 شهدا و دعاهاي وحدت بخش

 

تهيه و تنظيم: ايوب سيف زاده




 

 

شهيد حسن آقاسي زاده شعرباف ( 1366 - 1338 مشهد)

و شکر ديگر خداي منان را که حيات اسلام را با اراده ي خود در اين زمان به دست روحانيان و مبارزان و جهادگران بسياري که سال ها با رنج و اسارت و شکنجه و شهادت، دروسي را که از امامان خود گرفته بودند در عمل امتحان زندگي پس دادند و طي مبارزه ي طولاني و وحدت مردم، به خواست او حيات اسلام دوباره زنده شد.

شهيد حبيب ابراهيم آبادي ( 1362 - 1342 اراك)

خدايا! من که در جهت تو و اسلامت کاري نکردم، باشد تا قطره هاي ناقابل و بي ارزش خونم بتواند همچون پيامي وحدت بخش، در امت خداپرست و مسلمان اثر گذاشته و جلو حرکت هاي ضد خدا و انقلاب و نيز جلوي دسته جات و افراد شايعه پراکن و منافقين را بگيرد.

شهيد قاسم اخلاقي ( 1362 - 1342 مشهد)

پروردگارا!... محور کل انقلاب ما را که ايمان به خدا و اطاعت از رهبري که همان اطاعت از ولايت فقيه و وحدت کلمه است، از امت اسلامي ما نگير و هرچه [ بيشتر ] بر عظمت اين ستون ها بيفزاي!

شهيد محسن بهمن نژاد ( 1364 - 1341 تهران)

خداوندا! حزب الله را غالب و منافقين و ملحدين را ذليل و رسوا گردان. رزمندگان و مجاهدان مسلمان را در ميدان هاي کارزار با دشمنان، سرافراز و پيروز گردان. نعمت وحدت و يکدلي را از امت ما دريغ مدار. دل هاي جوانان ما را به نور هدايت قران کريم گرم بدار.

شهيد محسن پاينده ( 1364 - 1341 نجف آباد)

چرا منافقين داخلي پست، اين طور در ما نفوذ مي کند و يک مرتبه، يکي از نونهالان اين انقلاب را شهيد مي کند؟! خداوندا! ايماني و وحدتي بين ما مسلمين ايجاد کن تا هر چه زودتر، ريشه ي منافقين داخلي و خارجي را از بين ببريم.
خداوندا! مرگ ما را طوري قرار بده که اگر هم گناهکار هستيم، دم آخر که مي خواهيم دنيا را ترك کنيم، در راه تو باشيم.

شهيد مجتبي پيماني فروشاني ( 1362 - 1343 خميني شهر)

خدايا! توفيقمان عنايت کن تا ما با وحدت کلمه اي که امام عزيزمان، خميني بت شکن پيوسته به ما مي گويد، اختلاف را کنار گذاشته، خودخواهي ها و دنياپرستي ها را رها کنيم و فقط به اسلام و قرآن و جمهوري اسلامي بينديشيم.

شهيد باباعلي خدايي ( 1362 - 1338 مياندوآب)

« إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً کَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ‌ » (1)؛ « به راستي خدا آنان [ را ] که در صف فشرده در راهش مي جنگند دوست دارد و مانند ديواري که از سرب ريخته شده، نزديک هم قرار گرفته اند »؛ پس از خداوند منان خواستارم که وحدت و يکپارچگي ميان ملت و ارتش اسلام هرچه بيشتر برقرار شود و مانند اتم هاي فلز سرب به هم فشرده باشند.

شهيد رحيم خلفيان ( 1360 - 1339 اهواز)

پروردگارا! به ما صبري عنايت فرما تا تحمل سختي را داشته باشيم (2)؛ همانگونه که به مجاهدين صدر اسلام تحمل آن همه سختي و دشواري را عطا کردي. خدايا! ملت پا در جاي پاي مجاهدين گذارده و مشغول طي کردن راهي است که 23 سال، حضرت محمد براي آن رنج و سختي را تحمل کرد. صبر و استقامت و وحدت کلمه عنايت فرما.

شهيد احمد دادستان ( 1362 - 1347 قم)

بارالها! وحدت را بين مسلمين آن چنان محکم گردان که هيچ صاعقه اي نتواند در آن موثر [ باشد ] و هيچ دشمني نتواند در آن رسوخ [ يابد ] يا بر آن لطمه اي وارد کند. يارب! در ميان دشمنان اسلام آن چنان تفرقه بينداز که به قتل همديگر بپردازند و در اين بين فقط مسلمين را يک [ امت ] واحد بگردان.

شهيد نجف قلي رفيعي ( 1362 - 1340 مرودشت)

برادران و خواهران مسلمان و حزب اللهي ! به اسلام فکر کنيد، به کشور عزيزمان، به سرزمين پهناورمان فکر کنيد و بينديشيد چه بوده ايم و چه شده ايم و قرآن مجيد را برنامه ي زندگي خود قرار دهيد و هميشه چون گذشته، پشت سر امام حرکت کنيد و ياوران خالص امام و روحانيت باشيد و چون گذشته، با امام و روحانيت مبارز انقلابي عهد و پيما ن ببنديد که محکم تر و مستقيم تر و خلل ناپذيرتر از [ هميشه ] با آنها باشيد و از خداوند متعال براي همه ي شما صبر و استقامت و پشتکار و وحدت و عمل به مسئوليت (3) را مسئلت مي کنم و از خداوند رحمان طلب ياري براي شما و پيروزي اسلام و مسلمين را خواستارم.

شهيد يوسف روستايي ( 1367 - 1343 فسا)

خداوندا! من بنده ي حقير تو هستم. خداوندا! به من کمک کن تا من هم بتوانم به جمع شهداي اسلام [ بپيوندم و ] در روز قيامت با ياران امام حسين محشور بفرما. خداوندا! ما را ياري فرما که با رهبري امام خميني و وحدت کلمه، اين انقلاب را به پيروزي برسانيم. خداوندا! من [ را ] در جمع شهداي اسلام قرار بده. آمين يا رب العالمين.

شهيد يوسف زرچيني ( 1363 - 1336 تفرش)

با درود به رهبر کبير انقلاب اسلامي ايران، امام خميني، و با سلام به شهداي اسلام از کربلاي حسيني تا کربلاي ايران. سپاس بي پايان، خداوندي را که توفيق حضور در جبهه ي حق عليه باطل را نصيبم فرمود که به ياري اسلام و قرآن بشتابم و گامي کوچک (4) در راه به ثمر رساندن انقلاب اسلامي بردارم. خدا را سپاس مي گويم که چنين وحدتي بين ملت ايران به وجود آورده است.

شهيد قاسم زماني ( 1363 - 1345 نجف آباد)

خدايا! ببين که اسطوره هاي شهادت چگونه حيات را به بازي گرفته اند؛ مرگ به اسارتشان درآمده است؛ سرمست عشقند. عشق خدايي را ببين که با پرتاب آيه ي وجودشان در بستر جاري زمان، چگونه حيات را تفسير مي کنند...
خدايا! تو مي داني که چقدر زجرآور است ماندن بدون آن ها. پنداري که تمناي سرد شده ي چشمان در سوگشان پر اشک است؛ جايشان در نبردشان خالي است. هنوز صدايشان را در گوش هايمان مي شنويم و چه نيکو دعاي وحدت و دعاي همت مي خوانند. چه زيبا سوره شهادت مي خوانند. چه خوش در آسمان شب درخشيدند و چه زود از کنارمان رفتند. « اللهم عظم بلايي ». خدايا! چه رنج بزرگي!

شهيد علي سيل سفور ( 1366 - 1344 کرج)

بارخدايا! به حق امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) قسمت مي دهيم که اين وحدت را از ما مگير و کساني را که امت مسلمان و شيعيان به پا خاسته ي ما را نااميد و مأيوس مي کنند و امام ما را بر قلب پرمهر و محبتش فشار مي آورند، خدايا! آنان را ذليل و خوار کن.

شهيد ابراهيم شهبازي ( 1365 - 1347 نهاوند)

خداوندا! به مسئولين مملکتي ما نيت خالص و اتحاد و اطاعت از رهبري عطا بفرما. خداوندا! به امت اسلامي ما ايمان، وحدت، اطاعت از رهبري و حضور در صحنه ي جهاد عنايت بفرما.

شهيد حسن عامري فرد ( 1365 - 1345 مشهد)

بارالها! امام عزيزمان، رهبر کبيرمان، اميد ملّتمان، محور وحدت، عالِم امت، مرد شجاعت و شهامت را نگه دار باش.

شهيد اسماعيل علي زاده ( 1365 - 1318 گرگان)

در اين لحظات سرنوشت ساز که اسلام و کفر در برابر يکديگر قد برافراشته اند، بر خود واجب ديدم که براي حراست از اسلام عزيز و مملکت اسلامي گامي هرچند کوچک بردارم و اميدوارم که خداوند به اين حقير و ساير مسليمن بزرگوار آن همت و وحدت را عنايت فرمايد که ابرقدرتهاي شيطاني در هراس از نيروي لايزال امت بزرگ اسلامي جرأت قد برافراشتن را نداشته و دست از سر مسلمانان مظلوم جهان بردارند.

شهيد حبيب علي زاده شورکي ( 1364 - 1348 ميبد)

با سلام و درود بي پايان به رهبر انقلاب، امام خميني و با آرزوي پيروزي کامل براي رزمندگان اسلام و شفاي مجروحين اسلام و آزادي اسيران، ان شاء الله. اين وحدت است که جلوي تمام ابرقدرت هاي جهان ايستاده و ان شاء الله اين سد کفر و صهيونيستي را از جلوي پايمان خواهيم شکست و دينمان را به تمام جهان صادر خواهيم کرد... ديگر عرضي ندارم به جز دعا براي امام و محکم کردن دين و وحدت خود.

شهيد وحيد فاضل ( 1361 - 1342 تهران)

من يک موي کوخ نشين را به کاخ نشين نمي دهم و ان شاء الله روزي بشود که همه ي مردم جهان در زير يک پرچم و با وحدت کلمه و با حکومت قر آني زندگي کنند. به اميد آن روز.

شهيد علي محمد فتوحي ( 1361 - 1340 جهرم)

و باز هم از مردم شريف خانکهدان مي خواهم که شب هاي چهارشنبه، جمعه در سر دعاي توسل و کميل حاضر شده و به جان امام و رزمندگان اسلام دعا کنند. از خداوند بزرگ هم مي خواهم که ايمان و وحدت مسلمين را قوي و مستحکم گرداند؛ ان شاء الله.

شهيد بيژن فرامرزي ( 1361 - 1340 اقليد)

از خداوند تبارك و تعالي سلامت و وحدت [ و ] يکپارچه [ بودن ] هرچه [ بيشتر در ] (5) مبارزه و در خط اسلام [ بودن ] را خواهانم و اميدوارم به خدا که با پيوستن هرچه بيشتر شما به اسلام و امام امت، خميني روح الله، اين انقلاب اسلامي را به انقلاب حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) بپيوندد.

شهيد باقر فنايي ( 1363 - 1344 نجف آباد)

اميدوار هستم که هرچه زودتر [ با ] تمامي مردم ايران به خصوص خانواده ي شهدا، بتوانيم کنار قبر 6 گوشه ي امام حسين، نماز جمعه و جماعت و دعاي کميل و دعاي وحدت به امامت روح الله برگزار کنيم.

شهيد سيدکاظم کاظمي ( 1361 - 1342 چناران)

سپاس و ستايش خداي را که [ با ] الطاف [ و ] رهنمود الهي خويش، سرنوشت و زندگي مرا به اين مقصد [ رهنمون ] ساخت که... با تلاش و با جهاد در اين جنگ تحميلي، ابرجنايتکاران و چپاولگران شرق و غرب [ را در هم کوبم ] که به هم پيالگي [ آمريکا ] و مزدوران صدام، بر اين ملت مستضعف و درهم کوبنده ي ستمگران، تحميل شده [ اند ] و با ياري خداوند در اين نبرد حق عليه باطل و کفر جهاني، اين يزيديان و کافران زمان را هرچه زودتر و با پيروزي هرچه بيشتر به سزاي اعمال خويش برسانيم (6) و با استقلال کاملِ ميهن جمهوري اسلامي ايران، به همراهي و وحدت ميليون ها انسان آزاده و ايثارگر و با رهبري قاطع و پيامبر گونه ي اماممان، اين عالم باتقوا و مجاهد بزرگوار و در هم [ کوبنده ي کاخ ستمگران در ] ايران، بتوانيم اين حکومت اسلامي را با ياري خداوند متعال به پيروزي کامل در تمام کشورهاي اسلامي رسانيده و زمينه ساز ظهور يگانه منجي عالم بشريت و پايان بخش اسارت محرومين از بند (7) ستمگران و زورگويان و بر پا کننده ي عدل و داد الهي باشيم.

شهيد عيدي محمد کشاورز ( 1361 - 1341 شيراز)

شکر خدايي را که به ما انعام ( انقلاب ) داد که نعمتش رهبري و ديگري وحدت و اخوت و برادري و ديگر حريت که نعمت هاي خداوندي بيرون از شمار است و ما از قدرت شکرش عاجز هستيم.

شهيد حسن کوهستاني ( 1362 - 1338 تهران)

درود بي پايان خداوند بر شهيدان به خون خفته و مسلمان [ و ] بر همه ي آنان که با جان و مال و زبان و قلم اين حرکت الهي و اين انقلاب را ياري مي دهند؛ و لعنت خدا و نفرين امت مسلمان بر نابکاراني که دانسته و عمداً در مقابل اين حرکت الهي قد علم کرده و مانع حرکت آن مي شوند که اميد است خداي متعال با وحدت و همت مسلمانان از صحنه ي روزگار بر اندازدشان (8) و هدايت کند ما را که نغمه هاي شوم آنان را که از حلقوم کثيفشان برمي خيزد، تکرار نکنيم.

شهيد کريم مرادمند ملاطي ( 1361 - 1337 لنگرود)

خدايا! به علماي ما مسئوليت، به عوام ما علم، به مؤمنان ما روشنايي، به روشنفکران ما ايمان، به متعصبين ما فهم، به نادانان ما شعور، به مردان [ ما ] شرف و به پيران ما آگاهي و به جوانان ما اصالت و به اساتيد ما عقيده و به دانشجويان ما نيز عقيده و به خفتگان ما بيداري، به بيداران ما نگاه، به مبلغان ما حقيقت، به دينداران ما دين، به محققان ما هدف، به نوميدان ما اميد، به ضعيفان ما نيرو، به تشنگان ما قيام، به مردگان ما حيات، به کوران ما نگاه، به خاموشان ما فرياد، به مسلمانان ما قرآن، به فرقه هاي ما وحدت، به حسودان ما شفا، به خودبينان ما انصاف، به فحاشان ما ادب، به مجاهدان حقيقي ما صبر، به مردم ما آگاهي، به همه ي امت ما همت و تصميم، استعداد و فداکاري و شايستگي، نجات و عزت بخش.

شهيد عبدالعلي ميرزايي ( 1362 - 1341 مبارکه)

پروردگارا! اگر شهادت در راه خودت را نصيبم کردي، در آخرين لحظات عمرم از ديدن امام مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف )، مرا بهره مند بگردان.
پروردگارا! روح وحدت، همبستگي، همکاري و جهادگري را در بين مسلمين بيفزا.

شهيد سيدابولقاسم نوربخش ورنوسفادراني ( 1364 - 1348 خميني شهر)

و اي خداي بزرگ و اي وجود مطلق! ما وارثان خون شهيدان، امانتدار اين امانت تو شديم و يقين داريم که تاکنون هيچ قومي مسئوليتي به اين بزرگي بر دوش نداشته (9). خدايا! توفيقمان ده تا ما به وحدت کلمه ي امام بزرگ خود (10) که هميشه ما را [ دعوت به ] دوري از اختلاف و دوري از خودخواهي و مقام پرستي [ مي کند، عمل کنيم ] و هر چيزي که باعث ضرر براي اسلام و مسلمين است را کنار بگذاريم و به فکر اسلام و قرآن و جمهوري اسلامي باشيم (11).

شهيد مهدي نوروزي ( 1365 - 1343 تهران)

وحدت و انسجام خود را حفظ کنيد و مطيع فرمان امام باشيد؛ بايد با نزديکي قلوب مسلمين به يکديگر صفا و صميميت جاي هرگونه کدورت و کينه و ساير بيماريهاي نفساني را بگيرد و به صورت امت واحده، جامعه را به سوي هدف غايي و نهايي خود سوق دهند.

شهيد ولي الله نوروزي ( 1361 - 1339 خميني شهر)

خدايا! توفيقمان ده تا ما به وحدت کلمه ي امام بزرگ خود که هميشه ما را به دوري از اختلاف و دوري از خودخواهي و مقام پرستي و هر چيزي که باعث ضرر براي اسلام و مسلمين است، [ برسيم و تفرقه ] را کنار بگذاريم و به فکر اسلام و قرآن و جمهوري اسلامي باشيم.

شهيد حسين علي نيک نام کومله ( 1365 - 1340 لنگرود)

خدايا! تو خود بنگر که کدامين از ما نيکوکارتر است. ببين که فرزندان ابراهيم چگونه اسماعيل وار به قربانگاه آزمايش مي شتابند و پيروزمندانه جان مي گدازند (12)، مي سوزند تا با کفر نسازند، مي روند تا ايمان نرود....
نامشان موحد، کتابشان قرآن، پيامشان ايمان، جزمشان قيام و راهشان اسلام، امامشان امام، سلاحشان وحدت و تقوي، درسشان جهاد، مقصدشان شهادت.
... خدايا! تو ميداني که زجر است ماندن بدون آنها ( ياران ). پنداري که تن من سرد شده است، چشمان در سوگشان پر اشک و جايشان در نبودشان خالي است. هنوز صدايشان در گوشمان طنين افکن است که چه نيکو آيه ي وحدت و دعاي همت مي خواندند، چه زيبا (13) سوره ي شهادت را تفسير کردند، چه خوب سوره ي ايمان را زمزمه کردند، چه خوش در آسمان شب درخشيدند، چه زود از کنارمان رفتند.
... خدايا! اماممان، مرجعمان، فقيه مان، رهبرمان، اميدمان، محور وحدت، باب اخوت، مظهر محبت، معلممان [ را ]، خدايا! در پناهت حفظشان بفرما.

شهيد مصطفي هاشمي سياوشاني ( 1368 - 1331 تهران)

از پروردگارم عاجزانه درخواست مي کنم که ياري ام کند و همه ي لشگريان اسلام را بر لشگريان کفر پيروز گرداند و شهادت در راه خودش را نصيب ما گرداند و از او مي خواهم که امام ما، اين نائب به حق امام زمان، اين بنده ي پاك و مخلص خود، اين سپاه مسلمين و مستضعفين جهان، اين عامل وحدت و تحرك ما، بنيانگذار جمهوري اسلامي در ايران و اين زنده کننده ي دين خدا و اين عزيزکننده ي مومنين و اين خوارکننده ي کفار و دشمنان دين را تا انقلاب مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) براي ما و مسلمين جهان نگه دارد.

شهيد سيدجعفر هاشمي مهنه ( 1365 - 1334 مشهد)

خدايا! به مقام رسول الله (صلي الله عليه و آله و سلم )، اماممان، مرجعمان، فقيهمان، رهبرمان، اميدمان، محور وحدت، باب اخوت، مظهر همت، پيرمان، مرادمان، مرشدمان، معلممان، ياور اسلام، اميد مظلومان، حامي مستضعفان، پدر يتيمان، چشمه سار قيام را که پاسدار اسلام (14) [ است ]، مفسر قرآن را، او که عصاره ي انسانيت معاصر است و مظهر ايمان است، نگه داري اش بفرما.

پي‌نوشت‌ها:

1- سوره صف؛ آيه 4
2- در اصل وصيت: باشم
3- در اصل وصيت: مسئوليتم
4- در اصل وصيت: کوچکي
5- در اصل وصيت: ناخوانا
6- در اصل وصيت: رسانيده
7- در اصل وصيت: ديد
8- در اصل وصيت: براندازشان
9- در اصل وصيت: داشته
10- در اصل وصيت: خود را
11- در اصل وصيت: مي باشد
12- در اصل وصيت: مي گذارند
13- در اصل وصيت: زيباست
14- در اصل وصيت: پاسدار اسلام را

منبع مقاله :
سيف زاده، ايوب؛ (1391) گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (4) وحدت «دفتر اول»، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط