مي خوام ناخنم زود بلند شه!

يکي از اتفاق هاي بدي که معمولاً براي بيشتر خانم ها مي افتد، شکستن ناخن درست در زماني است که به مهماني يا عروسي دعوت شده اند و اين تمام برنامه آن ها براي مانيکور کردن ناخن شان را بر باد مي دهد.
چهارشنبه، 29 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مي خوام ناخنم زود بلند شه!

 مي خوام ناخنم زود بلند شه!
 

 

نويسنده: دکتر تورج جداري محمدي




 

يکي از اتفاق هاي بدي که معمولاً براي بيشتر خانم ها مي افتد، شکستن ناخن درست در زماني است که به مهماني يا عروسي دعوت شده اند و اين تمام برنامه آن ها براي مانيکور کردن ناخن شان را بر باد مي دهد.
هنگامي که ناخن ها تميز، مرتب و رنگ زده باشد، بيشترين زيبايي را دارد. اما قبل از اينکه بخواهيد آن ها را آرايش کنيد، بايد ناخن هاي تان استحکام لازم را داشته باشد. نگران نباشيد، ما نکاتي را به شما خواهيم آموخت که چه کار کنيد ناخن هاي تان سريع تر رشد کند و سالم تر بماند تا بتوانيد مانيکور يا پديکور مورد علاقه تان را انجام دهيد.

ويتامين هاي ناخن

در کنار مصرف غذاهاي پرويتامين، بايد مکمل هاي ويتامين نيز مصرف کنيد تا ميزان نياز به ويتامين هاي A, B, C و D تأمين شود. اين ويتامين ها نه تنها باعث بهبود سرعت رشد ناخن هاي تان مي شود، بلکه ناخن هاي تان را نيز تقويت مي کند.

فعاليت هاي کمک کننده

فعاليت هايي مانند نواختن پيانو يا تايپ کردن يا هر کاري که جريان خون را در انگشتان شما افزايش دهد در تسريع رشد ناخن هاي تان راهي مؤثر خواهد بود.

مرطوب کردن

دستان تان را به طور منظم با مرطوب کننده، چرب کرده و کوتيکول هاي ناخن تان را نيز با کرم ناخن چرب کنيد. روي ناخن هاي تان هم يک لايه لاک محافظ بزنيد تا از شکستن يا شکافتن شان جلوگيري شود.

ماساژ کوتيکول ناخن ها

از آنجايي که ناخن ها در زير کوتيکول شکل مي گيرد، ماساژ اطراف ناخن باعث افزايش جريان خون در آنجا و در نتيجه رشد بيشتر ناخن هاي تان خواهد شد. مطمئن شويد کوتيکول هاي تان را فقط به عقب مي رانيد، آن ها را نبايد بچينيد.

سوهان نکشيد

اگر به سوهان کشيدن ناخن هاي تان علاقه داريد، بايد مدتي اين کار را کنار بگذاريد. زياد سوهان کشيدن ناخن ها، ممکن است از رشد سريع آن ها جلوگيري کند.

آب پرتقال

نکته ي ديگر براي سرعت دادن به رشد ناخن ها اين است که آن ها را به مدت 10 دقيقه در آب پرتقال فرو ببريد، سپس آن ها را آب بکشيد! از آنجايي که آب پرتقال حاوي اسيد فوليک و ويتامينC است، به رشد ناخن هاي تان کمک خواهد کرد. اين راه جزو يکي از برترين راه ها براي تسريع رشد ناخن ها به حساب مي آيد.

ماسک بلند کننده ناخن

آب يک عدد ليمو ترش را بگيريد و با نصف قاشق غذاخوري شکر مخلوط کنيد. بهتر است در مخلوط کن بريزيد تا به خوبي مخلوط شود. مواد را با پنبه يا گوش پاک کن، هر شب قبل از خواب روي ناخن هاي دست و پاي تان قرار دهيد و صبح با آب گرم بشوييد اگر روزها اين کار را انجام مي دهيد حداقل بايد مواد تا 20 الي 30 دقيقه روي ناخن تان بماند و سپس بشوييد اين کار باعث افزايش سرعت رشد ناخن ها مي شود.

هيدراته نگه داشتن ناخن

برنامه ي غذايي متعادل، مهم؛ و نوشيدن آب فراوان، ضروري است. مهم ترين کار براي تقويت ناخن ها اين است که ناخن هاي تان و کوتيکول هايش را هيدراته نگه داريد.

از شکستن جلوگيري کنيد

بخش سفيد ناخن که به عنوان ناحيه ي استرس نيز شناخته مي شود سرانجام سست مي شود و خواهد شکست. توجه کنيد از ناخن هاي تان به چه منظوري استفاده مي کنيد.

ابزار مناسب انتخاب کنيد

نوع سوهان ناخني که استفاده مي کنيد خيلي مهم است. هميشه از سوهان ناخن هاي کريستالي استفاده کنيد. اين نوع سوهان به ملايمت با ناخن شما رفتار خواهد کرد.

روغن نباتي

ساده ترين و باور نکردني ترين روش براي داشتن ناخن هاي زيبا، استفاده از روغن نباتي است! چند روز روغن را به ناخن هاي تان بماليد تا نتايج آن را مشاهده کنيد.

روغن زيتون و آب ليمو

دو قاشق روغن زيتون و دو قاشق آب ليموي تازه را به اندازه مساوي درون يک کاسه به خوبي هم بزنيد و به آرامي ناخن ها را پنج مرتبه و هر مرتبه دوبار با اين مخلوط به خوبي ماساژ دهيد تا ناخن هاي قوي و بلندي داشته باشيد.

مرطوب کننده خانگي

يک مرطوب کننده با استفاده از يک قاشق چاي خوري ليمو، يک قاشق چاي خوري يد و مقداري سير خرد و له شده تهيه کنيد و پس از خوب مخلوط کردن، اين مرطوب کننده قوي را بر روي ناخن ها براي ساعتي قرار بدهيد.

روغن دانه کتان

روغن دانه کتان يکي از بهترين مرطوب کننده هاي طبيعي براي محافظت از سلامت ناخن هاي شماست استفاده از ماساژ 10 دقيقه اي اين روغن بر روي ناخن و پوست اطراف آن بسيار فوق العاده مؤثر خواهد بود.
منبع مقاله :
نشريه زيبايي سالم، سال هفتم، اول و پانزدهم دي ماه 1393



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.