سيري در وصيت نامه شهدا

وحدت کلمه، عامل موفقيت (3)

شهيد عسگر غفارپور ناموران (1361 - 1342 تبريز) اي مردم! پشتيبان انقلاب باشيد؛ صفوف اتحاد خود را بيشتر کنيد، که آمريکا از اتحاد ما مي ترسد؛ آمريکا از مشت هاي گره کرده ي ما مي ترسد.
سه‌شنبه، 22 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وحدت کلمه، عامل موفقيت (3)
 وحدت کلمه، عامل موفقيت (3)

 

نويسنده: سعيده اصغري آذر




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد عسگر غفارپور ناموران (1361 - 1342 تبريز)

اي مردم! پشتيبان انقلاب باشيد؛ صفوف اتحاد خود را بيشتر کنيد، که آمريکا از اتحاد ما مي ترسد؛ آمريکا از مشت هاي گره کرده ي ما مي ترسد.

شهيد سيد حسين غفوريان ذبيحي (1367 - 1337 نيشابور)

امت غيور و پر توان ايران! شما که هميشه در صحنه ي نبرد بوديد و هستيد، همان طور که اتحاد را پيشه خود قرار داديد، [به راهتان] ادامه دهيد... هرگز دست از اطاعت امام امت و وحدت برنداريد. (1) برادران و خواهران! بدانيد آنچه که موجب پيروزي ما شد (2) مکتب ما و رهبري امام و اتحاد و همبستگي [ما] بود.

شهيد مسعود فتاحيه (1362 - 1342 تهران)

اگر خود ما در درون خودمان اتحاد و ايمان نداشته باشيم براي هميشه نابود مي شويم.

شهيد محمد تقي فياضيان ( 1363 - 1341 فردوس)

دوستان و هموطنان عزيز! اميدوارم که بتوانيم (3) با اتحاد و همبستگي هر چه بيشتر، ديگر مستضعفين و مسلمانان جهان را از زير بار يوغ مستکبران و دشمنان اسلام نجات دهيم؛ ان شاء الله.

شهيد ولي الله فيروزي (1366 - 1340 خوانسار)

امت حزب الله! هرگز امام را رها نکنيد و هميشه پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به مملکت اسلامي نرسد. اتحاد و وحدت خود را حفظ کنيد؛ [چرا] که عامل پيروزي در برابر قدرت شوروي و آمريکا است.

شهيد وفادار قاسمي (1361 - 1338 ممسني)

پيروزي تمام مسلمين در اتحاد آن ها است؛ وحدت کلمه را حفظ کنيد؛ [چرا] که مايه ي پيروزي ماست. مردم را به وحدت دعوت نماييد.

شهيد مسعود قانع دستجردي (1362 - 1342 اصفهان)

از امت شهيدپرور مي خواهم که سه محور اصلي را که موجب پيروزي اسلام [است، در اولويّت] قرار دهند. 1- اتحاد را حفظ [کنند]. 2- پيروي از ولايت فقيه و در حال حاضر امام امت، خميني بت شکن و پيروي از روحانيت اصيل و در خط اسلام را، که همان رهبري رسول الله و ائمه (عليهم السلام) است، فراموش نکنند. 3- وحدت کلمه و اتحاد و يگانگي را، تحت لواي اسلام و حاکميت ولايت فقيه فراموش نکنند.

شهيد حسين قديري (1361 - 1323 کوهپايه)

اي مردم مسلمان و شهيد پرور! دست از امام خود نکشيد که اين زمان مثل زمان امام حسين (عليه السلام) است. اگر امام را تنها گذاشتيد اين مزدورهاي داخلي و خارجي دست در دست هم مي دهند و ضربه اي به اسلام و انقلاب اسلامي مي زنند. شما بايد اتحاد خود را محکم تر کنيد؛ [چرا] که يکي از عواملي که باعث پيروزي [مردم] شد، همانا اتحاد [آن ها] بود که [توانستند] آمريکا و نوکرانش را در هم بريزند (4) و به زباله دان تاريخ بياندازند. (5) اي مسلمانان! به ريسمان خدا چنگ بزنيد و از تفرقه و جدايي بپرهيزيد و با تقوا باشيد.

شهيد حمزه قربان (1361 - 1344 فراشبد)

محرومين جهان و ملت آگاه ايران! رمز پيروزي شما در اتحاد [و] ايمان به خدا و رسول [او] و امامت و ولايت فقيه است. در حفظ اتحاد (6) و کسب ايمان و اطاعت (7) از اولياء غافل نباشيد.

شهيد حسين قرباني (1364 - 1340 برخوار و ميمه)

اتحاد و وحدت خودتان را بيشتر کنيد که اتحاد و وحدت کمر دشمن را مي شکند؛ از روحانيت هم جدا نشويد که گمراه مي شويد.

شهيد محسن قرباني (1360 - 1342 نجف آباد)

باهم اتحاد داشته باشيد و به يکديگر درس انسانيّت بدهيد و از يکديگر درس انسانيّت بياموزيد تا در کارهايتان موفق و مؤيد و پيروز باشيد.

شهيد جبار قلاوند (1361 - 1341 انديمشک)

رمز (8) پيروزي انقلاب اسلامي ما مکتبي بودن انقلاب و اتحاد همه ي قشرها در سايه ي رهبري (9) پيامبرگونه ي امام بود. دشمنان ما خوب به اين مسئله پي برده اند و ناچار براي نابودي انقلاب دست به انواع توطئه ها مي زنند؛ از يک طرف براي کوبيدن اسلام، [داعيه ي دروغين] اسلام راستين را به وسيله ي دست نشاندگانشان، منافقين ضد خلق مطرح کرده و مردم را در شبهه مي اندازند و از طرفي براي کوبيدن رهبر، افراد مفسدي (10) هم چون شريعتمداري فاسد را علم مي کنند و براي از بين بردن اتحاد مردم، که خود يکي از رمزهاي پيروزي انقلاب بود، بين شيعه و سني، کرد و فارس و عرب و عجم اختلاف مي اندازند. ولي به حول و قوه ي خداوند بزرگ تمام نقشه هاي آنان تا به حال نقش برآب شده؛ ولي شما بايد بدانيد توطئه هاي آنان تمام نشده [است]. لذا از شما مي خواهم هوشياري خود را حفظ کنيد. متحد و متفق، هميشه در صحنه باقي بمانيد. دست از حمايت امام و روحانيت برنداريد [و] پيوسته مردم را به اتحاد در مقابل ابرقدرت ها و مزدوران داخلي شان دعوت کنيد.

شهيد امير حسين قنبري (1363 - 1345 ...)

وحدت بين خودتان را حفظ کنيد؛ زيرا که دشمن از اتحاد شما واهمه دارد و [اين] تنها رمز پيروزي شماست.

شهيد يوسف قهرماني (1362 - 1346 تبريز)

اتحاد خود را هر روز بيش از پيش حفظ کنيد؛ (11) چرا که اتحاد و يگانگي موجب پيروزي و ظفر (12) بر دشمن زبون، و نفاق و تفرقه موجب شکست است.

شهيد مسعود کروبي (1362 - 1345 تهران)

ملت عزيز ايران! هموراه يار و ياور امام عزيزمان باشيد؛ که پشتيباني از امام، پشتيباني از اسلام و قرآن است و پشتيباني از جمهوري اسلامي، پشتيباني از مستضعفان و کوخ نشينان است. همواره اتحاد و انسجام خود را حفظ کنيد که با همين اتحاد است که مي توان ابرقدرت ها را از پاي درآورد.

شهيد عباس کرمي (1361 - 1337 برخوار و ميمه)

اطاعت از رهبريِ امام خميني و اصل مشرقي و اسلامي ولايت فقيه را فراموش نکنيد. اتحاد و يگانگي را فراموش نکنيد و شما (13) ثابت کرديد [که] يک ملت با اتحاد مي تواند بر ابرقدرتي پيروز شود. دست خدا با جماعت است؛ از تفرقه و تشتت جز شکست چيزي نصيب [شما] نخواهد شد.

شهيد امير کريمي (1362 - 1330 تهران)

وحدت و همبستگي و اتحاد را فراموش نکنيد. رمز پيروزي شما امت حزب الله در دو چيز بوده است: اول داشتن رهبر آگاه و عادل و دوم داشتن وحدت و انسجام؛ و قرآن کريم بر اين دو اصل دقيقاً اشاره مي فرمايد. درباره ي رهبري مي فرمايد: «اطاعت کنيد از خدا و از پيامبر و از صاحبان امر» و امروز صاحب امر [و] نائب امام [زمان] (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، خميني کبير است.
و دوم مي فرمايد: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (14)؛ «همگي به ريسمان خدا چنگ بزنيد و متفرق نشويد» و بعد مي فرمايد اگر متفرق شويد و با هم نزاع و درگيري داشته باشيد * (15) خواهيد شد؛ يعني شکست خواهيد خورد. پس برادران و خواهران وحدت و انسجام خود را حفظ کنيد.

شهيد خليل کريمي (1361 - 1342 قم)

باري برادران من! مبادا پشت جبهه را خالي کنيد و منافقين از اين فرصت استفاده نموده و به اسلام ضرر بزنند! پشت جبهه را تقويت کنيد و با هم اتحاد داشته باشيد؛ که رمز پيروزي انقلابمان اتحاد بود. برادران من! با اتحاد و يکپارچگي خودتان به منافقان و کفار نشان دهيد که هرگز دست از امام عزيزمان نخواهيد برداشت و تا آخرين لحظه پشتيبان مستضعفان جهان و امام امت هستيد و به منافقان بفهمانيد که توطئه هاي آن ها را در نطفه خفه خواهيد کرد.

شهيد هادي کريمي (1363 - 1343 شوشتر)

اي مردم حزب الله! با هم اتحاد داشته باشيد! چون دشمنان از وحدت شماها مي ترسند. خداي ناکرده تفرقه در بين شما نباشد! از تفرقه دوري کنيد که پيروزي ما در وحدت است.

شهيد عبدالله گرامي (1361 - 1342 اقليد)

برادران و خواهران عزيزم!... وظيفه ي مهمي را که بر دوش داريم اين است که از تفرقه و نفاق بپرهيزيم و اتحاد و وحدت کلمه [را]، که شعار امام عزيزمان مي باشد، از ياد نبريم. ... اتحاد است که مي تواند هر سد محکمي را که بر عليه قرآن و اسلام باشد به تزلزل اندازد و نفاق است که سدهاي آهنين را به لرزه مي اندازد. اگر در تاريخ انبياء سيري کنيم، مي بينيم که هميشه اتحاد در بين آن ها حکم فرما بوده است؛ براي همين هم بود که هميشه پيروز و سربلند بوده اند و توانستند به آرزوي ديرينه ي خود، که همان رسيدن به الله بوده، برسند.

شهيد قمقام لشکري (1365 - 1346 تاکستان)

اي برادران عزيز! تا زماني که اسلام احتياج به شما دارد براي ياري اش هر چه سريع تر بشتابيد؛ مخصوصاً الان که تمام حيثيت و شرف اسلام و مسلمين در گرو همين جنگ است. اگر شما اتحاد داشته باشيد، هيچ ابرقدرتي نمي تواند با آن همه سلاحش شما را شکست دهد.

شهيد محمد علي لطف الله زاده (1361 - 1341 مرند)

برادران عزيز! شما مي دانيد که رمز پيروزي اين انقلاب دو چيز بود:
1- وحدت کلمه که در سايه ي ايمان به خداست.
2- رهبريت امام
برادران ! امروز جامعه ي ما به اتحاد اوايل انقلاب احتياج دارد.
برادران! امروز، روزي نيست که با مسائل کوچک و ناچيز و با حرف هاي [سست] اتحاد مسلمين را به هم بزنيم... امروز نبايد فکر نکرده يک حرفي بزنيم که خداي نکرده باعث به هم زدن اتحاد مسلمين (16) باشد. برادران! بايد تمام کارهاي ما محض رضاي خداوند باشد. اين که اتحاد ما هر روز ضعيف تر مي شود [به] اين [دليل] است که کارهاي ما محض قربة الي الله نيست. اين را بدانيد به قول امام امت اگر الان تمام پيامبران در اينجا بودند و با هم يک کاري مي کردند، يک جزء با هم اختلاف نداشتند؛ (17) چرا که (18) هدف [آن ها] يکي است و آن انجام وظيفه و جلب رضاي خداوند متعال است و بس! مگر چندين (19) سال سکوت علي (عليه السلام)، با اينکه حق بود براي حفظ اتحاد مسلمين (20) نبود؟!

شهيد عباس لطيف زاده (1361 - 1339 داراب)

اي انسان ها! امام و رهبر و نور چشم مستضعفين جهان را تنها نگذريد. مانند مردم کوفه، که امام را تنها گذاشتند، نباشيد (21) که پيروزي از آن شماست. تقواي خدا [را] پيشه کنيد و نماز و روزه و احکام دين را به جا آوريد. همواره (22) با هم متحد باشيد [و بدانيد] که شياطين از اتحاد شما، شکسته مي شوند. (23) تا مي توانيد قرآن و دعا، که وسيله ي ماست براي (24) تقرب سوي خدا، بخوانيد.

شهيد سعيد لواف (1362 - 1345 تهران)

نگذاريد ظالمي بر سر شما حکومت کند و نگذاريد که امام و اسلام تنها بمانند؛ اسلام با وحدت و اتحاد و با خون جوانان پيروز مي شود.

شهيد نصرت الله محمد علي خاني (1365 - 1342 گرگان)

برادران و خواهران مسلمان! شما اگر اسلام و عدالت (25) را مي خواهيد اول اينکه بايد پشتيبان بي چون و چراي ولايت باشيد. دوم اينکه ... از خود سستي نشان ندهيد و استوار و پا برجا باشيد. سوم اينکه از محرومين و مستضعفين دفاع کنيد و حامي محرومين باشيد [و بدانيد] که دفاع از آن ها، دفاع از اسلام است. چهارم اينکه با يکديگر بايد اتحاد داشته باشيد (26) و متفرق نشويد؛ [چرا] که [تفرقه] باعث شکست اسلام است.

شهيد حسن محمد قلييي (1364 - 1340 تويسرکان)

اي امت حزب الله! از شما مي خواهم به گفته ي قرآن کريم وحدت داشته باشيد و به ريسمان الهي چنگ زنيد؛ که رمز پيروزي شما «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (27) مي باشد و اين وحدت و اتحاد و اطاعت کردن از رهبري (28) بود که جنايتکاران را به زانو درآورد و پيروي نمودن شما از دستورات ولايت فقيه بود که نظام جمهوري اسلامي را در ايران بنا گذاشت.

شهيد عباس قلي مرتضي پور هريس (1362 - 1342 هريس)

تنها سلاح برنده بر عليه ستمکاران، ايمان به الله و اتحاد مسلمين است؛ پس از تفرقه بپرهيزيد و به ريسمان الهي چنگ بزنيد (29) و تا آخرين قطره ي خون خود از اسلام حفاظت و پاسداري کنيد.

شهيد محمد نبي مزارعي (1364 - 1347 کازرون)

همان گونه که تا اين زمان چون کوه در مقابل دشمنان ايستاده ايد [و] از هيچ کمکي در نابودي دشمن دريغ نکرده ايد، از اين به بعد هم با اتحاد به راه خود ادامه دهيد؛ چرا که اتحاد رمز پيروزي است.

شهيد سيد عباس مستوري (1363 - 1346 آران و بيدگل)

امت شهيدپرور ايران! امروز، روز آزمايش الهي است.امروز با روزي که امام حسين (عليه السلام) در جريان واقعه ي عاشورا شرکت نموده و شهيد شد، هيچ فرقي ندارد... اگر شما همه دست در دست يکديگر دهيد و با هم اتحاد داشته باشيد و تابع و پيرو اماممان باشيد، بر هر ابرقدرتي پيروز مي شويد. در مقابل مشکلات و مسائل زندگي همچون سنگي سخت استقامت کنيد.

شهيد اکبر مشکلاتي (1361 - 1338 اصفهان)

اي برادران شيعه و اهل تسنن! شما وقتي به پيروزي مي رسيد که وحدت و اتحاد بين شماها باشد؛ نه (30) اين که از هر طرف شما ده ها گروه تشکيل شود و بر ضد همديگر کار بکنيد و اصلاً متجاوز را يادتان رفته باشد. اتحاد و وحدت بين خود را حفظ کنيد تا بتوانيد بر دشمن متجاوزگر پيروز شويد و آن ها را از خاک خود بيرون رانيد. چون تمام اين اختلاف ها ناشي از (31) اين متجاوزگرها [و] ابر قدرت ها مي باشد و تنها با (32) وحدت کلمه است که مي شود متجاوزگر را سر جاي خود نشاند و از خاک خود بيرون راند.

شهيد حسين ملاباقري (1361 - 1310 دماوند)

تقاضاي من اين است که همگي تان با اتحاد و يکپارچگي و حفظ وحدت، از جمهوري اسلامي تا آخرين لحظات دفاع نماييد. چون وقتي همت کنيد و به پا خيزيد مي نگريد که وعده ي خداوند «وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» (33) نزديک [و] بلکه در حال استقرار است. همت گماريد تا وحدتتان در مساجد و جماعات برقرار و گرم و صميمي باشد. [پس] از تفرقه افکني بپرهيزيد و اتحاد خويش را حفظ کنيد. آري اين پيروزي هاي پي در پي ما از وحدت و همبستگي مان بوده است .

شهيد مصطفي ملکي (1361 - 1340 نجف آباد)

اي ملّت دلير ايران!... به خدا قسم اگر سه عامل رهبري، اسلام و اتحاد از بين شما بيرون برود، بدانيد که از همان لحظه انقلاب شما شکست خورده است.

شهيد سيد علي موسوي (1361 - 1327 مشهد)

استکبار شرق و غرب بر خلاف ظاهر، پوچ و توخالي مي باشد و با اتحاد ما در هم شکسته و خرد خواهد شد.

شهيد سيد محمد موسوي (1364 - 1346 زنجان)

برادرم! خواهرم! من و تو اگر دست در دست يکديگر گذاريم و اين اتحاد را نه در حرف بلکه در عمل ثابت کنيم، خواهيم ديد که هيچ قدرتي با هيچ وسيله اي نمي تواند ما را شکست دهد. آن موقعيتي است که مي توان براي صدور انقلاب زمينه سازي کرد.

شهيد قاسم علي مومني (1365 - 1343 شيراز)

با هم متحد باشيد؛ زيرا رمز پيروزي اتحاد است. احترام همديگر را داشته باشيد و در شادي و غم همديگر را ياري کنيد.

شهيد محمد تقي مهاجر (1361 - 1345 زرين شهر)

اي امت شهيد پرور ايران! ... اتحاد و همبستگي داشته باشيد؛ و بدانيد (34) که اتحاد و هماهنگي در سايه ي ايمان به خدا پيدا مي شود. اگر متحد باشيد و دست هم را بگيريد، کسي بر شما مسلط نمي شود و زير بار هيچ ابرقدرتي نمي رويد.

شهيد خليل مهروش (1361 - 1337 انديمشک)

مرگ تمام ابرقدرت ها در (35) اتحاد (36) تمام مسلمين خواهد بود و (37) اين هدف ما مي باشد.

شهيد محمد علي ناطقي جهرمي (1361 - 1341 جهرم)

اي مردم قهرمان ايران! همان طوري که با اتحاد خود و پيروي از رهبري قاطعانه ي امام خميني، شاه را شکست داديد، همچنان (38) اتحاد خود را حفظ کنيد و پيرو امام خميني باشيد تا ان شاء الله، به ياري خداوند متعال، هر چه زودتر در اين جنگ پيروز شويم.

شهيد مجتبي ناظمي (1361 - 1345 کوهپايه)

اي ملت آزاده! شما مي توانيد با اين انقلابتان و اتحادتان پوزه ي ابرقدرت ها را به خاک بماليد و با اين فرزندان رشيد خداشناستان (39) امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را خشنود سازيد.

شهيد هدايت الله ندري (1366 - 1345 الشتر)

[از شما] مردم قهرمان و شهيدپرور مي خواهم که دعا جهت پيروزي را فراموش نکنيد. آگاه باشيد که دشمنان در صفوف متحد شما رخنه نکنند. هر چه بيشتر اتحاد خويش را حفظ کنيد؛ [و بدانيد] که وحدت ضامن پيروزي است.

شهيد مجتبي نوروزي (1363 - 1345 تهران)

برادران! اتحاد داشته باشيد؛ [چرا] که اگر ما اتحاد داشته باشيم، هيچ قدرتي نمي تواند يک کلمه به ما حرف تحميل کند. [اين که] آمريکا با آن قدرت توخالي (40) موشکي اش نتوانست هيچ غلطي بکند، در اثر اتحاد [امت] بود. تمام موفقيت هاي (41) ما از اين اتحادها و همبستگي و اتحاد کلمه است.

شهيد غلامرضا واقعي (1367 - 1349 قائن)

ملت قهرمان ايران! حالا که دشمنان اسلام را شناختيم و اعمالي که براي شکست اسلام انجام مي دهند، يکي پس از ديگري، بر اثر استقامت، پايداري و اتحاد شما به شکست منجر شده، باز هم در اين راه و در راه شکست دشمنانِ قسم خورده ي اسلام از اتحاد، استقامت، پايداري و شکيبايي دست برنداريم؛ که اين دستور قرآن است. اگر تا الان هم توانسته ايم (42) اين مشکلات و توطئه ها (43) را پشت سر بگذاريم و دشمن را به هزيمت واداريم، به خاطر اين است که به نداي قرآن و کلمات نجات بخش معصومين گوش جان سپرديم و آيات صبر و استقامت و اتحاد و جهان با مال و جان را و شهادت ها را معتقد گشتيم. پس در پيمودن اين راه و رسيدن به هدف از خودمان سستي نشان ندهيم.

شهيد سعيد هادي زاده (1363 - 1345 مبارکه)

برادران و خواهران گرامي! قدر [امام]، اين نعمت الهي را بدانيد (44) و سراپا گوش به فرمان او باشيد و يادتان باشد که تاکنون پيروزي ما در گرو توکل به خدا و رهبري پيامبر گونه ي امام [و] اتحاد و يکپارچگي بوده است.

شهيد حسن يوسفي (1361 - 1338 خميني شهر)

امت شهيدپرور! انقلاب با اتحاد شما به پيروزي رسيد؛ به کوشش و فعاليت خود [ادامه دهيد و] همان طور که امام مي گويد، اين وحدت را در بين خود نگاه داريد.

شهيد امام بخش يونسي (1362 - 1342 مرودشت)

سخني با شما اي دانش آموزان! آگاه باشيد که سنگر شما عظيم تر از آن است که فکر مي کنيد. (45) اگر شما اتحاد داشته باشيد اين اتحاد شما نيرويي (46) است که بر سلاح من وارد مي شود و تيري شتابان از درون آن بر قلب سياه دشمن يا کافران وارد مي شود. پس از اين اتحاد نگه داري کنيد؛ زيرا اتحاد رمز پيروزي است.

پي‌نوشت‌ها:

1.در اصل وصيت: بردارند
2.در اصل وصيت: باشد
3.در اصل وصيت: بتوانم
4.در اصل وصيت: ريختند
5.در اصل وصيت: انداختيم و اندازيم
6.در اصل وصيت: در
7.در اصل وصيت: در اطاعت
8.در اصل وصيت: رمزهاي
9.در اصل وصيت: رهبر
10.در اصل وصيت: مفسد
11.در اصل وصيت: کرده باشيد
12.در اصل وصيت: به ظفر
13.در اصل وصيت: همان گونه که
14.سوره آل عمران؛ آيه 103
15.در اصل وصيت: ناخوانا
16.در اصل وصيت: مسلمون
17.در اصل وصيت: نمي کردند
18.در اصل وصيت: چرا که چون
19.در اصل وصيت: 2
20.در اصل وصيت: مسلمون
21.در اصل وصيت: نکنيد
22.در اصل وصيت: همراه
23.در اصل وصيت: شيشه هر آن ها شکسته مي شود
24.در اصل وصيت: نه
25.در اصل وصيت: عدالتي
26.در اصل وصيت: باشد
27.اشاره به «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»؛ سوره آل عمران، آيه 103
28.در اصل وصيت: اطاعت شما
29.اشاره به «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»؛ سوره آل عمران، آيه 103
30.در اصل وصيت: نه
31.در اصل وصيت: سر
32.در اصل وصيت: در
33.سوره قصص؛ آيه 5
34.در اصل وصيت: زيرا
35.در اصل وصيت: به
36.در اصل وصيت: اتحاد رسيدن
37.در اصل وصيت: که
38.در اصل وصيت: همينطور
39.در اصل وصيت: خداشناسان
40.در اصل وصيت: توخاليش و
41.در اصل وصيت: موقعيت هاي
42.در اصل وصيت: نتوانستم
43.در اصل وصيت: توطئه
44.در اصل وصيت: داشته باشيد
45.در اصل وصيت: کني
46.در اصل وصيت: حرفه اي

منبع مقاله :
اصغري آذر، سعيده؛ (1391)، گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا، تهران، نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.