سيري در وصيت نامه شهدا

وحدت کلمه، عامل موفقيت (2)

به ملت عزيز مي گويم که اسلام شکست ندارد و بايد براي برپايي آن بکوشيم با اتحاد همديگر. ملت بايد دستورات اسلام را مو به مو عمل کند تا به يک جامعه ي ايده آل برسند و بايد با اتحاد يکديگر اين دشمن اسلام و اين ابرقدرتان
سه‌شنبه، 22 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وحدت کلمه، عامل موفقيت (2)
 وحدت کلمه، عامل موفقيت (2)

 

نويسنده: سعيده اصغري آذر




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد سعيد خداپرست (1364 - 1344 کازرون)

به ملت عزيز مي گويم که اسلام شکست ندارد و بايد براي برپايي آن بکوشيم با اتحاد همديگر. ملت بايد دستورات اسلام را مو به مو عمل کند تا به يک جامعه ي ايده آل برسند و بايد با اتحاد يکديگر اين دشمن اسلام و اين ابرقدرتان زورگو و ستمگر را نابود کنند و هميشه گوش به فرامين امام دهند و يک لحظه امام را تنها نگذارند.

شهيد احمد خليلي طرقبه (1365 - 1345 طرقبه)

دشمن براي من و شما دين نگه نمي دارد. آخر او کسي را ندارد و جايي ندارد و اگر پستي هم به دستش بيفتد ضربه ي خود را به موقع خواهد زد. آخر او مثل من و شما خدايي ندارد و رهبري اين گونه ندارد و مثل من و شما (1) هدف والايي ندارد. اگر موفق بشود ضربه مي زند. اما (2) با اتحاد شما و همکاري شما (3) ناچيز و [محکوم] به فناء است.

شهيد رمضان خوشرو (1364 - 1340 داراب)

به خوبي اين واقعيت را احساس کرده ايم که امروز سرنوشت اسلام در پناه اتحاد شما و در گرو همت والاي شما [است]. اتحاد و تقوا دو مسئله اي است که تاکنون ما را به (4) اين نقطه از تاريخ رسانده است. همچنين [از شما] مي خواهم که هميشه گوش به فرمان امام و در خط اصيل اسلام، که همانا خط امام است، به وظيفه ي اسلامي خويش کوشا باشيد. شماييد که بايد در مقابل اين توطئه ي ريشه دار اتحاد و انسجام و ايمان خود را چند برابر کنيد و در برابر مشکلات صبور باشيد.

شهيد محمد ظريف خونبازي (1366 - 1347 دهدشت)

امت شهيدپرور! ... اتحاد [را] که عامل مهم پيروزي انقلابمان است، به رهبري امام حفظ کنيد؛ زيرا دشمنان از اتحاد ما وحشت دارند و مي خواهند که اتحاد ما را بشکنند و از آب گل آلود ماهي بگيرند.

شهيد گنج علي دارا (1361 - 1346 بندرعباس)

اي امت شهيد پرور ايران! اي دلاوران ايران! اي امت عزيز ايران! هوشيار باشيد و هميشه در صحنه حضور داشته باشيد. امام را هيچ وقت تنها نگذاريد. اين را بدانيد که تنها رمز پيروزي مسلمانان اتحاد و همبستگي و ايمان است.

شهيد ذبيح الله دانيالي (1367 - 1351 پل دختر)

برادران عزيز! اتحاد و وحدت و يکپارچگي را حفظ کنيد و از تفرقه بپرهيزيد؛ که تنها راه [شکست]، نفاق و جدايي است.

شهيد بهرام درزي حرفه (1364 - 1347 سمنان)

اي مسلمانان! دست از اتحاد برنداريد؛ که اتحاد [شما] تيشه به ريشه ي دشمنان مي زند و تمام آنان را خشک مي کند.

شهيد حسين درمسجدي (1361 - 1342 آران و بيدگل)

اي ملت عزيز! سه عامل پيروزي انقلاب را از دست ندهيد: اولاً اتکال به خدا داشته باشيد؛ که اگر تکيه گاهتان غير خدا باشد هيچ گاه پيروز نخواهيد شد. دوم اينکه هيچ گاه رهبر انقلاب را تنها نگذاريد و براي او دعا کنيد؛ که اگر امام نبود و ما را راهنمايي نمي کرد، ما پيروز نمي شديم و اکنون هم قدر امام را بدانيد؛ که او از جان ما عزيزتر است و اين نعمت بزرگي است که خدا به [ما] داده است. سوم اينکه اتحاد را بين خودتان زيادتر کنيد [و بدانيد] که دشمنان مي خواهند بين شما جدايي بيندازد.

شهيد موسي دو راهکي (1364 - 1347 بنددير)

اي مردم! امام امت را تا زنده ايد، دريابيد، (5) [چرا] که ما عزّت خود و دينمان را مديون او هستيم. گوش به فرمان او باشيد. اي مردم!... عامل پيروزي شما اتحاد شماست. براي رسيدن به پيروزي نهايي اتحاد خود را حفظ کنيد.

شهيد مجيد دو کوهکي (1363 - 1341 شيراز)

وصيتي که به برادران سرباز دارم اين است که نگذارند (6) يک ذره از خاک وطن خودشان به دست متجاوزان بيفتد؛ با اتحاد محکمي که با هم دارند مي توانند کمر ابرقدرت ها را بشکنند.

شهيد حسين علي دهقاني فيروزآبادي (1362 - 1342 ميبد)

گوش به فرمان امام باشيد و اتحادتان را حفظ کنيد؛ که با اتحاد شما [هم] قلب امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و قلب روح الله را خوشحال کرده ايد و هم پيش امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و ديگر امامان (عليهم السلام) و رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) رو سفيد هستيد و هم چشم استعمارگران و غارتگران و جنايتکاران را با اين کار کور کرده ايد.

شهيد سيد حسين ذاکري (1361 - 1343 استهبان)

برادران و خواهران من! از شما خواهش مي کنم که براي تداوم انقلاب اسلامي از هيچ کاري کوتاهي نکنيد و خون شهيدان را پاي مال نکنيد. بايد [از] خون شهيدان [به عنوان] راهي براي آزادي قدس و سرنگوني ظالمان استفاده شود و در اين راه اولين چيزي که لازم است، اتحاد و همبستگي بين امت مسلمان است و بعد خون شهيدان که انقلاب اسلامي را به پيروزي نهايي مي رساند.

شهيد مصطفي رادپي (1360 - 1342 اصفهان)

از رهبرمان امام خميني اطاعت کنيد. از روحانيون متعهد به اين انقلاب اطاعت کنيد؛ چون اين روحانيون بودند که ما را آزاد کردند و پيروزي اين انقلاب را مديون اين روحانيت هستيم. به ياد داشته باشيد که (7) پيروزي ما بر اثر وحدت و اتحاد شما عزيزان به دست آمده (8) بود.

شهيد غلامرضا رجبي (1365 - 1347 خمين)

دوستان و برادران! همان گونه که توجه داريد يکي از عوامل مهم پيروزي انقلاب اسلامي و تداوم آن وحدت کلمه مي باشد. از شما به عنوان يک برادر کوچک تقاضا دارم هر چه بيشتر در حفظ اتحاد کوشا باشيد و دست از تفرقه و جدايي برداريد؛ که همانا تفرقه باعث شکست است.

شهيد محمد علي رحيمي (1365 - 1343 قوچان)

امت حزب الله! از تفرقه (9) بپرهيزيد و همگي چنگ به ريسمان الهي بزنيد و اتحادتان را مستحکم کنيد؛ که اتحاد پيروزي ملت را در بر دارد.

شهيد نادر رحيمي (1364 - 1343 ممسني)

پيام بنده به امت شهيد پرور و خانواده ام اين است که گوش به فرمان رهبر کبير انقلاب اسلامي باشند و او (10) را تنها نگذارند؛ نماز جمعه و جماعات و دعاهاي کميل و توسل را فراموش نفرمايند و اتحاد خود را حفظ نمايند که دشمنان با همين اتحاد شما نابود خواهند شد.

شهيد مرتضي رسوليان بروجني (1361 - 1342 بروجن)

اي مردم مسلمان! اتحاد و يگانگي را حفظ نماييد [و] با همين اتحاد با ظالمان بجنگيد و حقّ خود را بگيريد.

شهيد ابوالقاسم رضايي نژاد فرد (1366 - 1344 استهبان)

ملت عزيزم! هر چه داريد از وحدت و اتحاد و يگانگي و حضور در صحنه و اطاعت رهبري و اقتداي (11) به روحانيت اصيل و حمايت از خون شهيدان و وجود خويش و ايثار عزيزان شما در جبهه ها مي باشد. اين ها را براي خدا و رضاي خدا نگه داريد.

شهيد عبدالرحيم رفيعي (1364 - 1344 قير و کازرين)

همان طوري که امام فرمودند : «آمريکا و اسرائيل بايد نابود شوند»، ملت ايران با ايثار و از خود گذشتگي و با مبارزه پيگير خود و با تکيه به رهبري پيامبر گونه ي امام و با اتحاد و همبستگي، سرانجام در آينده اي زود، ضمن مبارزه با دشمنان نوع بشر، زمينه ي ظهور و حکومت [حضرت] مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) را فراهم [خواهد] آورد و در اين راه خداوند هم هميشه يار و ياور آنان خواهد بود.

شهيد ابوالحسن روه (1366 - 1345 ياسوج)

وصيتي به تمامي مستضعفان جهان، که در بند و زنجير استکبار به سر مي برند : آن ها بايد بلند شوند و در راه خدا پيکار کنند تا با نيروي لايزال الهي و اتحادي که خودشان به وجود مي آورند، بندهاي استکبار جهاني را پاره و غلامان حلقه به گوش آن ها را به زانو درآورند و پرچم آزادي خواهي را در سرتاسر جهان به اهتزاز درآورند و در زير سايه ي امن آن امت هاي محروم به زندگي بپردازند.

شهيد عبدالحميد رويينا (1365 - 1347 لارستان)

اگر خدا بخواهد وقتي که اين وصيت را مي خوانيد شاهد پيروزي بزرگ و نهايي رزمندگان اسلام باشيد. [به ياد داشته باشيد که ] اين پيروزي به وجود نيامده است مگر با اتحاد و ايثار رزمندگان و شهداء! پس رمز (12) موفقيت، وحدت [و] ايثار است و اين وحدت الهي به وجود نمي آيد مگر در سايه ي رهبري ولايت فقيه! از اين مطلب نتيجه مي گيريم که بايد هميشه از فرمايشات امام عزيز و قائم مقام رهبري پيروي کنيم.

شهيد حسين زاروي دزفولي (1361 - 1342 دزفول)

بايد گفت مملکت ما مصداق اين آيه ي شريفه بود، « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (13)؛ «چنگ زنيد به ريسمان [ناگسستني] خدا و متفرق نشويد»؛ زيرا که مملکت ما توانست با وحدت و اجتماع قيام کند و با مشتهاي گره کرده آمريکا را به زانو درآورد و تسليم قوانين الهي کند. در اين موقعيت حساس مملکت ما احتياج به اتحاد و اتفاق و يگانگي و يکپارچگي بين صفوف حزب الله را دارد؛ چون اتحاد رمز پيروزي بود و هست؛ بايد اختلافات را کنار گذاشت.

شهيد هادي زماني قمي (1363 - 1339 قم)

امت قهرمان و شهيد پرور! اکنون روز ياري فرزند برومند زهرا (سلام الله عليها)، حسين زمان، بت شکن دوران، در کربلاي ايران فرا رسيده است. بر شما امت رزمنده و مسلمان است. که تحت رهبري پيامبر گونه ي امام امت، خميني بت شکن، از فرامين آن رهبري عالي قدر پيروي نموده و پوژه ي مستکبران و جهانخواران شرق و غرب را به خاک ماليده و به آن ها بفهمانيد که با اتحاد و برادري و يگانگي و حفظ وحدت بين مسلمين، که بهترين سلاح خدايي براي مستضعفين به پاخاسته ي جهان است، مي توان بر قدرت هاي پوشالي پيروز شد.

شهيد ابراهيم زمانيان يزدي (1364 - 1348 مشهد)

سخني چند با برادران و خواهران مسلمان! هموطنان عزيز! هميشه همبستگي و انسجام خود را حفظ کنيد تا بدين وسيله وحدانيت خود را به دشمنان اسلام نشان دهيد. چون در تاريخ ثبت شده است [که] بهترين راه براي نابودي وحدت يک جامعه تفرقه مي باشد. شما برادران و خواهران عزيز! از تفرقه دوري کنيد و دست به دست هم دهيد تا بدين وسيله خار چشم دشمنان باشيد.
شما برادران و خواهران! که با اتحاد و همبستگي خود شکوفه هاي انقلاب را به ثمر رسانديد، هميشه سعي کنيد مخلص باشيد. هر کار مي کنيد براي رضاي خداوند باشد.

شهيد محمد جعفر زيني (1366 - 1339 کرمانشاه)

اي امت حزب الله و شهيد پرور! امروزه به فرمايش امام تمامي اسلام در مقابل تمامي کفر قرار دارند و تنها راه پيروزي مقاومت و اتحاد در سايه ي رهبري امام امت مي باشد. اگر در جبهه حضور نيابيم و براي خون دادن در راه [خدا] نشتابيم، دشمن با تمامي سلاح هاي پيشرفته ما را از بين خواهد برد. تنها سلاح برنده و کاري در مقابل دشمن فقط شهادت و روحيه ي شهادت طلبي داشتن است و در طول تاريخ کساني چون حسين (عليه السلام) اين درس را به ما آموخته اند... همچنان که برادران ديني شما در جبهه به طور مداوم حضور دارند، (14) [شما نيز] در پشت جبهه با اتحاد و استقامتتان بازوي قوي اسلام را قوي تر کنيد و هميشه پشت سر امام عزيز با توجه به فرمايشات ايشان و قائم مقام رهبري و ديگر مسئولين جمهوري اسلامي، درصحنه حضور داشته و با اين همبستگي تان (15) بر دشمن ان شاءالله پيروز خواهيد شد.

شهيد سيد مصطفي سجاديان (1366 - 1347 تهران)

شما امت اسلامي با وحدت و همبستگي که [از خود] نشان داده ايد، پيکر تمامي ابرجنايتکاران را آتش زده ايد و هيچ ابرقدرتي نمي تواند در برابر شما امت اسلامي و قهرمان قد علم کند و حرفي بزند. همين طور که ديده شده دشمنان اسلام (16) از همين اتحاد [شما] به لرزه افتاده اند... از شما برادران مي خواهم که حسين وار و از شما خواهرانم مي خواهم که زينب گونه در انجام مسئوليتي که داريد قاطع و برنده باشيد؛ به خصوص که الان چشم تمامي چپاولگران و ستمگران دنيا به اين مملکت اسلامي دوخته شده است. (17) چشم اين ظالمان فقط با اتحاد و همبستگي و تلاش شما کور مي شود.

شهيد ناصر سرچهاني (1361 - 1341 ني ريز)

اتحاد و وحدت خود را حفظ کنيد که اين اتحاد و وحدت شما بود که اين انقلاب را به پيروزي رساند.

شهيد برات علي سعيدي (1364 - 1342 خميني شهر)

توجه کنيد که پيروزي ما به وسيله ي توجه به الله و پيروي از روح الله و اتحاد حزب الله به دست آمده و کافران و منافقان از اين ها مي ترسند.

شهيد محمد علي سلطاني (1364 - 1303 تاکستان)

امت عزيز و شهيد پرور! وحدت را (18) که عامل پيروزي است، فراموش نکنيد. براي خدا با هم دوست باشيد که اتحاد و دوستي شما سبب شکست حتمي دشمنان اسلام خواهد بود.

شهيد مهرداد سيستاني (1361 - 1344 تهران)

به شماها وصيت مي کنم که هميشه متحد باشيد. هميشه با هم باشيد؛ [چرا] که اتحاد رمز پيروزي [در] هر کاري (19) است.

شهيد محمد حسين شاه محمد قاسمي (1365 - 1347 قم)

فراموش نکنيد چه چيزهايي عامل پيروزي [انقلاب] ما بوده! همان چيزها موجب تداوم انقلاب نيز مي تواند باشد: توجه به الله، اتحاد حزب الله و پيروي از روح الله؛ که البته اگر اولين عامل پيدا شد، ديگران هم پيدا مي شود. اين ها را فراموش نکنيد.

شهيد حسين اصغر شورايي (1365 - 1341 مشهد)

عزيزانم! بايد همتتان بلند باشد؛ زيرا ما در ابتداي راه هستيم و تا لقاء معشوق و پيروزي فاصله ي فراواني است و تحقق اهداف انقلاب اسلامي که همان اسلام محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) و علي (عليه السلام) است با همت و اتحاد و [پيروي از] رهبري ميسر است.

شهيد اکبر صابري پور (1361 - 1340 اصفهان)

اي ملت قهرمان ايران! شما بدانيد اگر از خط اسلام که همان خط امام است، خارج شويد و به چپ يا راست منحرف شويد و اتحادتان را از دست بدهيد، (20) آن وقت خدا پيروزي را تضمين نمي کند. من از شما خواهش مي کنم دست از پشتيباني امام و روحانيت و در کل از اسلام برنداريد (21) که فنا خواهيد شد.

شهيد محمود صافي (1361 - 1323 نجف آباد)

برادران عزيز! ما هر کاري انجام مي دهيم بايد براي خدا باشد که هرگز پشيماني [در پي] نداشته باشد. ما بايد اتحاد خود را حفظ کنيم (22) و اگر متّحد شويم دشمن هيچ کاري نمي تواند انجام دهد.

شهيد محمد جواد صانعي (1361- 1340 فريدن)

برادران و خواهران حزب الله! ... بعد از پيروي از ولايت فقيه، اتحاد [ضامن پيروزي] است؛ که به فرموده ي اماممان وحدت کلمه، رمز پيروزي اين انقلاب و ان شاءالله رمز پيروزي تمام مستضعفين بر مستکبرين خواهد شد.

شهيد محمد صحرانورد (1365 - 1341 کاشمر)

از امت حزب الله مي خواهم که وحدت داشته و از تفرقه بپرهيزند؛ زيرا همين اتحاد و يکپارچگي (23) بود که ما را به پيروزي رسانيد.

شهيد موسي صمدي شجاع (1362 - 1334 کرمانشاه)

اي مسلمين! مبادا غفلت کنيد که رمز پيروزي شما به فرموده ي امام امت، اتحاد و همبستگي و در يک صف واحد بودن شماست. اي مسلمين جهان! به هوش باشيد که پيروزي شما در گرو وحدت شماست و تنها در سايه ي يک رهبري واحد و اتحاد مسلمين است که مي توانيم تمام کشورهاي مظلوم و مستضعف را از چنگال ابرجنايتکاران شرق و غرب نجات دهيم.

شهيد حسن صيدي (1365 - 1345 دامغان)

وصيتم به ملت اين است که امام عزيز را تنها نگذاريد و وحدت خودتان را بيشتر نماييد. باشد که ان شاء الله به فضل الهي و با (24) رهبري پيامبرانه ي امام عزيزمان [و] هر چه بيشتر شدن اتحاد شما، اسلام در تمام نقاط جهان به پيروزي برسد و ملت هاي مظلوم دنيا هم از اسارت ظالمان و ستمگران دوران و هم از اسارت خودشان بيرون بيايند؛ ان شاءالله.

شهيد سيد باقر طباطبايي نژاد (1367 - 1341 تهران)

بکوشيد قلم و قدم و تلاش و کلام و همه ي اعمالتان (25) در جهت رضاي خدا و استحکام [نظام] جمهوري اسلامي و پيشرفت انقلاب اسلامي باشد و از تشتت و اختلاف و منازعه و تفرقه بپرهيزيد؛ که همان طور که اتحاد در (26) پيروزي و موفقيت نقش اساسي دارد، تفرقه در جهت انحطاط و نابودي و سقوط يک ملت و نظام نقش اساسي را خواهد داشت.

شهيد محمود طيبي نژاد (1362 - 1345 بيرجند)

همان طور که مي دانيد رمز پيروزي انقلاب اسلامي، وحدت و اتحاد شما با يکديگر بود و تاکيد امام هم بر روي همين مسئله بود؛ از شما مردم مي خواهم در (27) [رعايت] اين مسئله کوتاهي نکنيد.

شهيد اصغر عاليشوندي (1363 - 1326 فراشبند)

قرآن مجيد مي فرمايد: « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (28)؛ «به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراکنده نشويد» و ما بايد بدانيم که همين اتحاد بود که باعث پيروزي اسلام شد و عقيده و ايمان به خدا باعث پيشرفت اسلام و مسلمين شد، اميدوارم که ملت مسلمان ايران از امام اطاعت کند.

شهيد مرتضي عبابافي زواره (1361 - 1333 اردستان)

هموطنان عزيزم! برادران ديني ام! به خدا سوگند، هر کسي هدفش تفرقه و جدايي مردم باشد، پيش خداوند مسئول است! اگر اين اتحاد [نبود]، (29) هرگز آمريکا با آن قدرت جهنمي اش شکست نمي خورد.

شهيد عباس عبدي (1362 - 1345 تبريز)

اي ملت غيور و قهرمان ايران اسلامي! کليه ي پيروزي هاي (30) ما در گروه وحدت بوده است؛ لذا سعي نماييم همبستگي و اتحاد خود را بيش از پيش محکم تر نماييم و به فرمايشات امام عزيزمان، اين قلب تپنده ي مستضعفين جهان بيشتر توجه نماييم و در عملي ساختن فرامين امام کوشا باشيم.

شهيد حسن عجم (1365 - 1341 شاهرود)

... بعد اتحاد و وحدت شماست؛ که اگر اتحاد داشته باشيد چشم دشمنان را خدا بي خبر اسلام و مسلمين را کور و قلبشان را غمين و آرزوهايشان را به گور خواهيد فرستاد و در صورت تفرقه و جدايي از يکديگر برعکس.

شهيد يدالله عجم (1365 - 1331 شاهرود)

اي امت عزيز! از اختلاف و دوگانگي پرهيز کنيد؛ با هم متحد باشيد و به هم مهرباني کنيد تا دشمنان کافر را به خاک تيره بنشانيد. مي دانيد که رمز پيروزي ما در انقلاب وحدت کلمه بوده است. اگر تدبيرهاي امام عزيزمان و اتحاد ملت نبود انقلاب به پيروزي نمي رسيد.

شهيد علي اکبر عرب زاده مرقي (1365 - 1348 کاشان)

اي امت شجاع و شهيد پرور ايران!... اتحاد خود را حفظ کنيد و از تفرقه و جدايي بپرهيزيد که مايه ي شکست و ذلت مي باشد. در مقابل دشمنان اسلام و منافقين و ضدانقلابيون داخلي سست نشويد و در اين راه صبر و استقامت داشته باشيد؛ چرا که خدا با صابرين است...
اگر اتحاد و وحدت و همبستگي بين شما باشد چندي نمي کشد که پيروز خواهيم شد.

شهيد اسدالله عطايي (1365 - 1345 زرين شهر)

بزرگ ترين مسئله اي که مي تواند دين اسلام و انقلاب را حفظ کند، اتحاد است؛ زيرا قرآن مي فرمايد : «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (31).

شهيد سيد مصطفي علوي املشي (1365 - 1344 املش)

اي برادران عزيز! ... اتحاد و همبستگي خود را از بين نبريد؛ زيرا تا زماني که شما با همديگر متحد هستيد، هيچ ابر قدرتي نمي تواند شما را شکست بدهد. با اتحاد شماست [که] اين ابرجنايتکاران به زباله دان تاريخ ريخته مي شوند. به همين منظور آنان در تلاشند که اتحاد بين شما را از بين ببرند و بار ديگر بر شما حکومت نمايند.

شهيد حسين علي انصاري جابري (1362 - 1341 فسا)

برادران عزيز! همين طور که از اول انقلاب خدمت کرديد و امام عزيز و برادران رزمنده تان را ياري فرموديد، حال هم ادامه دهيد و دست برنداريد و هيچ موقع سرد نشويد؛ [بدانيد] که هر قدم خيري که براي دين اسلام و امت شهيدپرور برداريد پيش خدا گم نمي شود و ده برابر خدا به شما اجر و پاداش مي دهد. هميشه اتحادتان را با يکديگر محکم کنيد و شما امت شهيدپرور [وقتي] پيروزيد که به ياد خدا باشيد و با يکديگر اتحاد داشته باشيد.

شهيد حسين علي محمدي (1365 - 1346 قم)

بنا به گفته ي امام عزيز، اسرائيل بايد از بين برود؛ و لازمه ي اين کار اتحاد همه ي مسلمين و ادامه ي مبارزه مي باشد؛ پس برادرم! سلاحت را زمين نگذار تا قدس عزيز فتح گردد. تا از جهان رفع فتنه نشود دست از مبارزه نکشيد.

پي‌نوشت‌ها:

1.در اصل وصيت: تو
2.در اصل وصيت: و
3.در اصل وصيت: که شما داريد
4.در اصل وصيت: در
5.در اصل وصيت: داشته باشيد
6.در اصل وصيت: نگذاريد
7.در اصل وصيت: ضمناً
8.در اصل وصيت: هم
9. در اصل وصيت: تفرقه شدن
10.در اصل وصيت: آن
11.در اصل وصيت: اقتداري
12.در اصل وصيت: کلمه
13.سوره آل عمران؛ آيه 103
14.در اصل وصيت: داريد
15.در اصل وصيت: همبستگي شما و زير واحد بردنتان
16.در اصل وصيت: و شما هم
17.در اصل وصيت: و کوردلان
18.در اصل وصيت: ما
19.در اصل وصيت: چيزي
20.در اصل وصيت: ندهيد
21.در اصل وصيت: برندارند
22.در اصل وصيت: کنم
23.در اصل وصيت: همپارچگي
24. در اصل وصيت: بر
25.در اصل وصيت: اعمالمان
26.در اصل وصيت: و
27.در اصل وصيت: از
28.سوره آل عمران؛ آيه 103
29.در اصل وصيت: اگر نبود به خاطر اين اتحاد
30.در اصل وصيت: پيروزي
31.سوره آل عمران؛ آيه 103

منبع مقاله :
اصغري آذر، سعيده؛ (1391)، گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا، تهران، نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.