سيري در وصيت نامه شهدا

وحدت کلمه، عامل موفقيت (1)

شهيد سيد عباس آقا مير حسيني (1365 - 1335 قم) روز امتحان الهي فرا رسيده؛ به جهاد برخيزيد و با تلاش و اتحاد پشتوانه ي انقلاب اسلامي مان باشيد [که] اگر کشته شويد يا بکشيد، پيروزيد.
سه‌شنبه، 22 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وحدت کلمه، عامل موفقيت (1)
 وحدت کلمه، عامل موفقيت (1)

 

نويسنده: سعيده اصغري آذر




 

سيري در وصيت نامه شهدا

شهيد سيد عباس آقا مير حسيني (1365 - 1335 قم)

روز امتحان الهي فرا رسيده؛ به جهاد برخيزيد و با تلاش و اتحاد پشتوانه ي انقلاب اسلامي مان باشيد [که] اگر کشته شويد يا بکشيد، پيروزيد.

شهيد اميدرضا آگاه (1364 - 1343 درگز)

اگر با يکديگر اتحاد و وحدت کلمه داشته باشيد، کسي نمي تواند در مقابل شما بايستد. لذا از شما مي خواهم که در کنار همديگر (1) جاي خالي براي دشمن نگذاريد که نفوذ کند.

شهيد رمضان ابراهيم زاده (1361 - 1339 فردوس)

غارتگران شرق و غرب مي خواهند شما را از صراط مستقيم منحرف کنند؛ اما شما بايد آگاه باشيد و گوش به فرمان روحانيت اصيل و متعهد؛ زيرا اين ها در طول تاريخ به اثبات رساندند که همواره در خط اسلام و براي رفاه مستضعفين گام بر مي دارند. پس آگاه باشيد و از تفرقه بپرهيزيد و اتحاد خود را همچنان حفظ کنيد که دشمنان از اتحاد شما مي ترسند و تا وقتي اتحاد داشته باشيد هيچ گونه آسيبي به شما نخواهد رسيد.

شهيد رسول ابراهيمي (1365 - 1348 اصفهان)

توصيه مي کنم که امام را مثل مردم کوفه تنها نگذاريد؛ (2) همان گونه که تا به حال وفادار به امام بوديد و امام را تنها نگذاشته [ايد] و توصيه مي کنم که اتحادتان (3) را حفظ کنيد (4) که تنها رمز پيروزي است و با اين سلاح بود که بر دشمنان اسلام غالب شديم و آن ها را بر خاک مذلّت نشانديم و اسلام را در دنيا احيا کرديم.

شهيد هوشمند ابراهيمي (1363 - 1343 استهبان)

پيام من به شما ملت مسلمان و شهيدپرور ايران اين است که : 1- پشتيبان ولايت فقيه باشيد و براي او دعا کنيد. 2- تنها سلاح برنده عليه ستمکاران، ايمان به الله و اتحاد شما مسلمين است. پس از تفرقه بپرهيزيد و به ريسمان الهي چنگ زنيد و تا آخرين قطره ي خون خود از اسلام حفاظت و پاسداري کنيد.

شهيد اکبر ابراهيمي نيا (1365 - 1348 خميني شهر)

همه ي شما بايد به اسلام و احکام اسلام عمل کنيد و يک مسلمان واقعي بشويد. دستوراتي که اسلام گفته است و امر کرده، آن ها را انجام بدهيد و کارهايي را که نهي کرده است، انجام ندهيد. با همديگر با برادري و اخوت رفتار کنيد، وحدت و اتحاد خود را محکم کنيد تا ان شاء الله اين اسلام و انقلاب پايدار بماند.

شهيد محمد علي ابرقويي (1364 - 1345 تهران)

مردم قهرمان پرور ايران! اتحاد شما در پرتو اسلام، ضامن پيروزي ماست؛ راه شهدا را دنبال کنيد و زندگي را با هدفي صحيح ادامه دهيد.

شهيد حبيب ابهري ايرانق (1360 - 1339 تبريز)

همه بياييم دست در دست هم دهيم و متحد شويم که خدا اتحاد مسلمين را دوست مي دارد؛ تا به ياري خدا و رسول او بر دشمنان خارجي و داخلي چيره شويم و دين خود را نجات دهيم و کشور خود را از دست مزدوران از خدا بي خبر خارج کنيم، ان شاء الله.
امروز روز جنگ است. بايد همه متحد شويم. چنانچه خداوند در قرآن مي فرمايد : « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (5)؛ «دست به ريسمان خدا بزنيد و متفرق نشويد». نه اينکه متفرق شويم و گروه گروه شده و هر يک به يک طرف بکشيم؛ بلکه همه بايد يک شعار وحدت بگوييم: «لا اله الاالله، الله اکبر، خميني رهبر».

شهيد سيد حميد احمد زاده (1364 - 1347 ابرکوه)

امام را تنها نگذاريد و در همه حال يار و ياور امام امت، که در واقع ياور امام عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است، باشيد. (6) وحدت را حفظ کنيد؛ (7) [چرا] که تا [زماني که] اتحاد و همبستگي در بين مسلمين وجود داشته باشد، دشمن هيچ موقع نخواهد توانست بر مسلمين سلطه پيدا کند و آن ها را نيز زير سلطه ي خود بگيرد.

شهيد رجب علي احمدي باصري (1361 - 1342 بروجن)

اگر يک لحظه به خود آييم و به پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي توجه بيشتري بکنيم، مي بينيم که چند علت کلي باعث پيروزي انقلاب شده که مهم ترين آن ها رهبري صحيح و متکي بودن به ايدئولوژي صحيح و اتحاد و يکپارچگي مردم است. تنها سفارش [من] به هموطنان اين است که براي تداوم انقلاب و پيشبرد آن بايد اين سه مسئله را مدنظر قرار داده و اين سه نعمت را حفظ کنند: بايد طول عمر رهبر عزيز را از خدا بخواهند و براي (8) او دعا کنند و ايمان و آگاهي بيشتري نسبت به دين اسلام پيدا کنند و اتحاد خود را نيز حفظ کنند و زير پرچم پرافتخار اسلام متحد و برادر با هم زندگي کنند. (9) از برادران خود انتظار دارم در اين سه مورد سعي خود را بکنند و در راه خدا از هيچ کوششي دريغ نفرمايند.

شهيد حسين احمدي قلعه بالا (1364 - 1341 قم)

يک وصيت هم بر امت شهيدپرور ايران: البته من کسي نيستم که براي شما مردم غيور چيزي بنويسم. فقط [شما را سفارش مي کنم به] (10) اطاعت از رهبري انقلاب، اين نائب امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، اين فرزند زهرا (سلام الله عليها)، اين اميد مستضعفان جهان و اين فرزند امام حسين (عليه السلام). دست از او برنداريد و براي (11) حفظ وحدت و اتحاد بکوشيد که اين اطاعت از رهبري و وحدت بين مردم ضامن تداوم و گسترش انقلاب است. طبق آيه ي قرآن که مي گويد « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (12) [متحد شويد] و (13) نماز جمعه، اين نماز دشمن شکن را ترک نکنيد.

شهيد محمد جواد احمديان فردويي (1361 - 1341 قم)

سفارش من به (14) همه ي آشنايان و برادران و خواهران و دوستان اين است که امام را تنها نگذارند و با مشت هاي گره کرده ي خويش پوژه ي گنديده ي بدخواهان و منافقان و ضدانقلابيون را بر خاک بمالند و قطعاً بدانند که رمز پيروزي نهايي ما در پيروي از فرامين امام و پشتيباني روحانيت و پيروي از قوانين اسلام و در اتحاد و همبستگي است.

شهيد ملک حسين اسکندرزاده (1362 - 1335 بافت)

اي همشهريان مسلمانم و اي سروران گرامي ام! شما را به خدا وحدت را حفظ کنيد. تمام سعادت ها و تمام پيروزي ها در گرو همين کلمه است. آن قومي پيروز است که اتحاد را سرلوحه ي برنامه هاي (15) خود قرار دهد. (16)

شهيد پرويز اسماعيلي (1364 - 1343 شهرکرد)

اتّحاد و همبستگي به گفته ي امام رمز پيروزي است و اين رمز و کليد را محکم بايد نگه داريم و نبايد تحت هيچ عنوان و تحت هيچ شرايطي بگذاريم که دشمن از دستمان بگيرد. پس هدف اصلي بايد اسلام و خدمت در راه خداوند باشد و همه به سوي او پيش رويم [و] جبهه ها را گرم نگه داريم. تا مي توانيم (17) از هر نظر کمک هاي خود را به جبهه ها بيشتر کنيم [و] از کوچک ترين فرصت براي رزم عليه دشمن و کفر استفاده کنيم.

شهيد مهدي اکرمي (1363 - 1347 گلپايگان)

تمام پيروزي هاي ما در گرو اتحاد است.

شهيد حيدر الشاهر (1358 - 1338 خوزستان)

برادران! شما را به کمتر سخن گفتن و بيشتر کار کردن وصيت مي کنم؛ که اين دو صفت از صفات و علامات مؤمنان است و هم چنان شما را به اتحاد در عمل وصيت مي کنم که اين خود يک رمز قدرت و پيروزي است.

شهيد مهدي اميريوسفي ورنوسفادراني (1362 - 1342 خميني شهر)

امت شهيدپرور!... [بايد] پشتيباني شما ملّت از امام امّت و ولايت فقيه صد برابر شود و اتحادتان ناگسستني [باشد]!... شهدا با اتحاد پوزه ي صدام را به خاک ماليده اند. به قول امام، رمز پيروزي ما و حدت کلمه و اتحاد است.

شهيد کمال اميني (1365 - 1342 خوانسار)

امت حزب الله! هرگز امام را رها نکنيد و هميشه پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به مملکت اسلامي نرسد. اتحاد و وحدت خود را حفظ کنيد که عامل پيروزي در برابر قدرت شوروي و آمريکا است .

شهيد عباس اويسي فردويي (1365 - 1348 قم)

عزيزان من! راه سعادت و خوشبختي در اين دنيا و در آن دنيا تنها راه اسلام است و ما بايد راه و روش زندگي مان را با اسلام وفق دهيم و فرامين الهي را انجام دهيم؛ امر به معروف و نهي از منکر را فراموش نکنيم [و] با هم اتحاد و همبستگي داشته باشيم تا منافقين و کفار بينمان نفوذ نکنند و [بتوانيم] جلوي توطئه هاي منافقين را بگيريم.

شهيد جهانگير ايزدي (1362 - 1341 شيراز)

اگر ماها نباشيم که در سنگر جبهه اتحاد و همبستگي پيدا کنيم، ايران خواهد شکست خورد. ولي اگر همين طور دست به دست همديگر داده و راه الله را دنبال کنيم (18) خواهيم توانست اسلام را نگه داري کنيم و خواهيم توانست پوزه ي اين کشورهاي منحرف را به خاک ماليم.

شهيد محمد حسين باقري (1365 - 1328 کرمانشاه)

امت مسلمان و شهيدپرور! پيوسته اتحاد و همبستگي تان (19) را حفظ کنيد. (20) اتحاد بين شما مسلمين مهم ترين نقش را در خنثي نمودن توطئه هاي دشمنان داخلي و خارجي اسلام و انقلاب اسلامي داراست. البته لازمه ي آن اتحاد و استمرار آن، داشتن تقوي است. به سلاح تقوي خود را مجهز نموده و آماده نگاه داريد.

شهيد سياوش بخشي (1365 - 1341 رودبار)

از شما ملت قهرمان و شهيدپرور مي خواهم که اتحاد و يکپارچگي خود را هر چه فشرده تر کنيد؛ [چرا] که اين اتحاد باعث پيروزي اسلام است و يک لحظه از اسلام جدا نشويد. ملت قهرمان ايران! ما سربازان اسلام تا آخرين قطره ي خون خود مي جنگيم و به متجاوز مي فهمانيم که با اسلام نمي شود طرف شد.

شهيد امين الله بديعي (1365 - 1347 اصفهان)

طبق وعده هايي که خداوند در قرآن داده، لشکر اسلام بر لشکر کفر و ستمکاران پيروز است و براي اينکه اين پيروزي حاصل شود بايد اين ملت اراده شان (21) را راسخ تر کرده و عزمشان را جزم [کنند] و با اتحاد و همبستگي تمام دژهاي (22) استکبار را در هم شکسته و بت هاي زمان و شيطان هاي درون و برون را از صحنه ي روزگار براندازند. امام امت را هميشه ياري کرده و به فرامين اين مرد جليل القدر جامه ي عمل بپوشانند. (23)

شهيد غلام رضا براتي (1362 - 1343 کاشان)

دلسوز يکديگر [بوده] و با هم اتحاد داشته باشيد؛ که رمز پيروزي اتحاد است.

شهيد رضا برجي شيشوان (1362- 1344 عجب شير)

اي مردم ايران! تا زماني که در صحنه بوده و دست اتحاد و برادري به هم داده باشيد (24) هيچ قدرتي نمي تواند بر شما فائق آيد؛ [پس] « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (25). براي مبارزه با دشمن بايد به سوي وحدت و اتحاد روانه شد (26) [و] اسلام تنها نيرويي است که مي تواند همه ي نيروها را منسجم کند.

شهيد يزدان بوربور شيرازي (1361 - 1346 تهران)

اتحاد را حفظ کنيد که اتحاد باعث مي شود پيروزي حاصل شود.

شهيد محمد امين بيات (1364 - 1323 کرمانشاه)

مردم قهرمان ايران! شما بايد هميشه اتحاد و همبستگي خود را داشته باشيد؛ زيرا تا اين اتحاد و همبستگي باشد پيروزي و نصرت خدا با شماست و زماني که شما وحدت خود را، خداي نخواسته از دست بدهيد، پيروزي به سوي شما نمي آيد.

شهيد لطف الله بيژني نژاد (1365 - 1341 دهدشت)

عزيزان! مبادا شما که براي جهاد و خدمت به اسلام و سپاه رفته ايد، با (27) اختلاف، خود را راهي جهنم کنيد و دشمنان را شاد سازيد! عزيزان! توجه کنيد ارتش و سپاه و بسيج در دنيا شخصيت والايي دارد؛ دشمنان شما در شرق و غرب عالم از اسم شما مي هراسند و تا وقتي که اتحاد کلمه و وحدت بين شماست پيروزي از آن شماست. (28)

شهيد محمد علي پارسايي (1365 - 1336 ياسوج)

هر چه بيشتر در حفظ اتحاد (29) کوشا بوده و دست از تفرقه برداريد؛ که همانا تفرقه (30) باعث شکست است.

شهيد مهدي پروانه (1361 - 1339 تبريز)

اين (31) وعده ي خداست که مي گويد: «مستضعفين را وارث زمين خواهم کرد» (32) منتها با دست و همت و اتحاد مسلمانان جهان ... چشم مستضعفين جهان به سوي انقلاب اسلامي ايران است و در حال انتظار مي نگرند که اين انقلاب اسلامي ارزش انساني آن ها را به خود باز گردانده و به تمامي دنيا معرفي کند که وقتي محرومين و مستضعفين يک دست [شوند] و اتحاد داشته باشند و اگر به کمک اسلام عزيز به حرکت بيايند و از خواب [غفلت] بيدار شوند، ديگر اثري از استعمارگران و چپاولگران و زورگويان از خدا بي خبر نخواهد ماند.

شهيد عبدالطيف پناهي (1364 - 1343 اقليد)

اي مردم مسلمان و شهيدپرور!.. از تفرقه و جدايي دوري کنيد و وحدت [و] يکپارچگي (33) خود را حفظ کنيد؛ چون پيروزي هاي ما مديون همين وحدت و اتحاد و پيروي کردن از امام امت، خميني کبير، تنها مرجع و رهبر و فرمانده ي کل قوا بعد از ائمه اطهار (سلام الله عليهم) بوده است. اين آيه ي شريفه ي قرآن را - چنان که (34) تاکنون مصداقش بوده ايد - از اين پس هم مراقبت باشيد که « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (35)

شهيد محمد پور رمضان مکي (1361 - 1345 کاشمر)

شما ملت عزيز ايران! از دو دستگي و تفرقه دوري کنيد و اتحاد را حفظ کنيد؛ [زيرا] که با اتحاد مي توانيد به پيروزي برسيد.

شهيد احمدرضا تاج (1362 - 1339 اصفهان)

بدانيد [که] نابودي ما و وانقلاب ما و اسلام ما در عدم اتحاد ماست.

شهيد الله يار توفيقي کاشاني (1362 - 1341 کاشان)

نصيحتي دارم به ملت قهرمان : بدانيد که پيروزي در سايه ي ايمان، اتحاد و رهبري بود که به دست آمد. (36) براي حفظ آن کوشا باشيد و بدانيد که فقط با تفرقه است که اجانب بر ما مسلط مي شوند.

شهيد اسماعيل توکلي وردنجاني (1364 - 1347 شهرکرد)

« وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (37). اتحاد خود را حفظ کنيد. از آيه ي فوق معلوم مي شود که اتحاد و همبستگي چقدر مهم است. يکي از عواملي که موجب پيروزي مي شود اتحاد است و همچنين است اگر اتحاد خوب حفظ نگردد و عدم اتحاد وجود داشته باشد، ما شکست مي خوريم.

شهيد غلام حسن جباري غازاتي (1361 - 1337 تبريز)

از فرمايشات امام خميني عزيز اطاعت نموده و وحدت کلمه (38) داشته باشيد. رمز (39) پيروزي در وحدت هر چه بيشتر شماست. اگر مسلمين در جهان وحدت و اتحاد داشته باشند مي تواند پوزه ي جهانخواران را به خاک بمالند.

شهيد سيد احمد جعفري (1365 - 1336 قائم شهر)

امروز حفظ اسلام و پيروزي در پيروي از فرمان ولايت امر و رهبري رهبر کبير انقلاب اسلامي و روحانيت معظم و آگاه متعهد و اتحاد و انسجام امت اسلامي است.

شهيد ابوالفضل جعفري نجف آباد (1366 - 1350 مشهد)

امت حزب الله! هيچ گاه خط رهبري را رها نکنيد و هميشه اين راه را بپيماييد؛ که سعادت شما در اين راه است و ديگر اينکه اتحاد و همبستگي خود را از دست ندهيد؛ که پيروزي ما در گروه اتحاد و وحدت است.

شهيد سعيد جلالي (1360 - 1344 اهواز)

بزرگ ترين عامل پيروزي ما اتحاد و حفظ نظم در صفوفمان است. بايد با تشکيل ستون منظم و سازمان يافته ي چريکي نيروهاي مسلمان، به جنگ با دشمن پرداخت و تا سر حد شکست او پيش رفت.

شهيد رحمت الله جمالي (1360 - 1337 اصفهان)

هميشه آگاه باشد که اتحاد و يگانگي و وحدت کلمه است که انسان را از چنگال ديو کثيف استعمار درون و بيرون نجات مي بخشد و در سايه ي وحدت بين اقشار مختلف ملت است که حفظ و صيانت اسلام و قرآن فناناپذير مي گردد. پس بياييد دست در دست يکديگر دهيد [و] با اتحاد و انسجام و وحدت و يکپارچگي خود به جهانيان نشان دهيد که در سايه ي اين يگانگي مي توان بر کليه ي مصايب و مشکلات پيروز شد. بياييد و کمي فکر کنيد و هر اختلافي که در بين خود و نيز در جامعه داريد به خاطر خدا کنار بگذاريد و حل کنيد.

شهيد جعفر جمشيدي (1363 - 1342 ياسوج)

خواست دشمنان انقلاب اسلامي مان اين است که شما به تهمت زدن يکديگر و با هم درگيري (40) ايجاد کردن مشغول باشيد و آن ها استفاده [کنند] و به اهداف خود برسند. بنابراين اتحاد و انسجام خود را حفظ کنيد؛ زيرا به وسيله ي متحد شدن و چنگ (41) زدن به ريسمان الهي است که متجاوزان و گروهک ها (42) نائل (43) به اميال پليد خود نمي شوند.

شهيد محمد حسن جوکار (1360 - 1338 يزد)

شکست دشمن به اتحاد و همبستگي [شما بسته است. پس وحدت کلمه ي] خود را حفظ کنيد. مَثل شما به مثل حروف الفبا مي ماند. (44) شما خود مي دانيد که حروف الفبا به تنهايي فقط صداي حرف خود را مي دهند و نمي توانند براي ما مفهومي داشته باشد؛ در حالي که اين حروف الفبا تعدادشان محدود است؛ ولي در صورت به هم چسبيدن مي توانند کلمات شيرين و آموزنده اي بسازند. (45)

شهيد ابوالقاسم چوپان (1362 - 1341 استهبان)

خداي را شاهد مي گيرم که اسلام فقط به وسيله ي خون و اتحاد و تبعيت از امام بر جاي خواهد ماند.

شهيد محمد علي حاتمي (1365 - 1350 زنجان)

اتحاد و يگانگي مساله ي مهمي است؛ بايد اتحاد و همدلي داشته باشيم تا بتوانيم اين جنگ را به پيروزي برسانيم (46) و اسلام با پيروزي در اين جنگ در جهان حاکم بشود و اين (47) پيروزي در جنگ، يعني اعمال خالص و اتحاد و انسجام بين ما، زمينه ساز ظهور امام زمان، مهدي [موعود] (عجل الله تعالي فرجه الشريف) گردد؛ ان شاء الله تعالي.

شهيد سيد احمد حسيني (1365 - 1339 تهران)

تنها راه نجات در اين دنياي ظلماني، در اين دنيايي که مستکبرين شرق و غرب نعره مي کشند و از چنگالشان خون مظلومان و مستضعفان به زمين مي ريزد، اتحاد تمام مسلمين در جهان است.

شهيد سيد رضا حسيني فرد (1365 - 1347 مهريز)

اي مؤمنين خدا! بدانيد که تنها رمز پيروزي ما اتکال به خداي لايزال و اتحاد و يکپارچگي است.

شهيد ناصر حمزه (1362 - 1337 تهران)

اي امت مسلمان! شما با همت اين رهبر کبير و با تائيدات خداوند متعال و با اتحاد و يگانگي خواهيد توانست به تمام اين آمال و آرزوها دست يابيد؛ مثل (48) از بين رفتن اسراييل [و]... امام را دعا کنيد و رزمندگان را [نيز] دعا کنيد. يار و ياور امام باشيد. اتحاد و دوستي با هم داشته باشيد که اين اتحاد ماست که کمر دشمن را مي شکند و او را از پاي در مي آورد.

شهيد سيد محمدرضا حميدي (1362 - 1341 تهران)

اميدوارم با تعاون شما برادران و خواهران حزب اللهي و اتحاد کلمه حول محور الله و پيروي از قرآن و سنت و خصوصاً امام عزيزمان، اين قلب تپنده ي مستضعفين جهان و با توجهات حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) به پيروزي نهايي و استقرار حاکميت الله در جهان برسيم.

شهيد عبدالحميد حيدري (1366 - 1348 جرقويه)

[اي[ امت شهيد پرور! اي امت اسلام! هميشه و در همه حال انسجام و اتحاد خود را حفظ نماييد؛ که با حفظ وحدت هيچ نيرويي نمي تواند بر شما غلبه نمايد! همين طور که تا حالا نتوانسته است.

شهيد علي اکبر حيدري (1367 - 1338 تهران)

عزيزان! بدانيد که شرق و غرب کمر همت بسته اند و در پي نابودي و خشکاندن ريشه ي اين ملت هستند؛ تنها اتحادتان اين توطئه ها را خنثي مي گرداند.

شهيد محمدرضا حيدري (1365 - 1348 فيروزآباد)

از کليه افراد شهرستان خويش مي خواهم که اختلافات (49) را کنار بگذارند و به ريسمان الهي چنگ زنند و متحد شوند؛ ... [اي] برادران! اين اتحاد است که انقلاب ما را مي تواند به قيام امام مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) برساند. پس چرا اتحاد را پيشه ي [خود] قرار ندهيم؟! اتحاد است که تمام کارهاي سنگين را سبک مي کند و هر خطري (50) [را] که اسلام و مسلمين را تهديد مي کند، از سر راه بر مي دارد. بله! اين است فايده ي اتحاد! يکي از بزرگ ترين عوامل پيروزي رزمندگان بر مستکبرين زورگو همان اتحاد بين اقشار است. اين مسلمانان! بدانيد هر دم دشمنان مي خواهند سوء استفاده نمايند؛ [پس] اتحادتان را محفوظ کنيد و حافظ اتحاد خويش باشيد؛ با تمام شايعه پراکن ها و زورگويان مبارزه کنيد.

شهيد عبدالرضا خايف از خالق (1361 - 1344 فسا)

به مردم يادآور مي شوم که فقط با اتحاد و يگانگي و شعار «لااله الاالله» مي توانند صفوف دشمن را در هم بشکنند و در راه الله قدم بردارند.

پي‌نوشت‌ها:

1.در اصل وصيت: در رده ديگر افراد اجتماع
2.در اصل وصيت: نگذراند
3.در اصل وصيت: اتحادشان
4.در اصل وصيت: کنند
5.سوره آل عمران؛ آيه 103
6.در اصل وصيت: باشيم
7.در اصل وصيت: کنيم
8.در اصل وصيت: براي
9.در اصل وصيت: کنند
10.در اصل وصيت: با
11.در اصل وصيت: بر
12.سوره آل عمران ؛ آيه 103
13.در اصل وصيت: ديگر اينکه
14.در اصل وصيت: بر
15.در اصل وصيت: برنامه
16.در اصل وصيت: دهيد
17.در اصل وصيت: مي توانيد
18.در اصل وصيت: کرده
19.در اصل وصيت: همبستگيشان
20.در اصل وصيت: کنند
21.در اصل وصيت: عزيمشان
22.در اصل وصيت: دژها
23.در اصل وصيت: بپوشاند
24.در اصل وصيت: داده ايد
25.سوره آل عمران؛ آيه 103
26.در اصل وصيت: شود
27.در اصل وصيت: و
28.در اصل وصيت: و اختلاف کلمه و تفرقه وجود ندارد در حقيقت بهشت است.
29.در اصل وصيت: اتحاديه
30.در اصل وصيت: کفر
31.در اصل وصيت: که همان
32.اشاره به « وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» سوره قصص، آيه 5
33.در اصل وصيت: يکپارچه
34.در اصل وصيت: که
35.سوره آل عمران: آيه 103
36.در اصل وصيت: پيروزي رسيد
37.سوره آل عمران؛ آيه 103
38.در اصل وصيت: کلمه را
39.در اصل وصيت: رمز
40.در اصل وصيت: ديگري
41.در اصل وصيت: پيوند
42.در اصل وصيت: گروهها
43.در اصل وصيت: حاضر
44.در اصل وصيت: مي شود
45.در اصل وصيت: بسازيد و بنويسيد
46.در اصل وصيت: تا
47.در اصل وصيت: و اين هم، يعني
48.در اصل وصيت: اعم
49.در اصل وصيت: اختلاف
50.در اصل وصيت: خطر

منبع مقاله :
اصغري آذر، سعيده؛ (1391)، گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا، تهران، نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.