سيري در وصيت نامه شهدا

تأکيد بر اهميت جمعه و جماعت (1)

شهيد علي رضا آرمات (1364 - 1345 بندرعباس) اي مردم! هميشه در صحنه باشيد و اتحادتان را حفظ کنيد و نقشه هاي شوم آمريکا را نقش بر آب سازيد و در نماز جمعه شرکت کنيد و صفوف نماز جمعه را روز به روز فشرده تر کنيد.
يکشنبه، 27 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تأکيد بر اهميت جمعه و جماعت (1)
 تأکيد بر اهميت جمعه و جماعت (1)

 

نويسنده: سعيده اصغري آذر




 

 

شهيد علي رضا آرمات (1364 - 1345 بندرعباس)

اي مردم! هميشه در صحنه باشيد و اتحادتان را حفظ کنيد و نقشه هاي شوم آمريکا را نقش بر آب سازيد و در نماز جمعه شرکت کنيد و صفوف نماز جمعه را روز به روز فشرده تر کنيد.

شهيد عبدالرحمان آقابابايي (1361 - 1344 اصفهان)

اي ملت! حتماً در نماز جمعه شرکت کنيد؛ که روز جمعه، روز عزاي منافقان و دشمنان شما و دين شماست. اتحاد را سرمنشاء کار خود قرار دهيد و به گفته ي قرآن «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»؛ (1) «به ريسمان بزرگ الهي چنگ بزنيد و متفرق و پراکنده نشويد» تا پيروز شويد.

شهيد ابراهيم ابراهيميان (1363 - 1344 تهران)

تقاضا و تمنا و آرزويم اين است که پدر عزيز و گرامي ام سعي کند که در حد امکان نمازش [ را]در مساجد و به جماعت بخواند؛ چون که ما بايد اتحاد و جماعت را حفظ کنيم؛ چرا که ما هر چه داريم از نماز داريم.

شهيد داوود ابوالحسني (1364 - 1346 تهران)

هميشه در راه پيمايي هاي و جلسات مذهبي حضور يابيد و خاري شويد در چشم دشمنان. همشهريان عزيز اهل * (2) مواظب باشيد که گروهک هاي ضد خدا در ميانتان رخنه نکنند و بين شما تفرقه نيفکنند. اتحاد خود را حفظ کنيد؛ چون قرآن کريم مي گويد: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (3)؛ «به ريسمان ناگسستني خدا چنگ زنيد و متفرق نشويد».

شهيد محمود احمدي (1362 - 1334 فراشبند)

از ما شهيدان اين وصيت هست که دست از اين ماه تابان، خميني، برنداريد؛ [ چرا]که [ او]روزنه ي اميد مستضعفان جهان و ايران است. با اتحاد و انسجام در نماز جمعه و جماعات [ و]کارهاي خير، راه ما را ادامه دهيد.

شهيد عبدالرسول ارسلان پور (1361 - 1337 جهرم)

پدر و مادرم! خواهران و برادرانم! هيچ گاه بدون عذر شرعي نماز جماعت را ترک نکنيد و نماز جمعه را از مهم ترين مسائل سياسي - عبادي اين زمان تلقي کنيد و همواره، تا زماني که امام عادل بر شما حاکم است، در نماز جمعه حاضر شويد تا با اين عمل صحيح و درستتان [ هم]مشت محکمي بر دهان ابرجنايتکاران وارد آورده باشيد و [ هم]اتحاد مسلمين را به همه ي جهان ثابت کرده باشيد.

شهيد غفور استکي (1363 - 1346 فريدن)

نمازهاي جمعه و مساجد، اين سنگر عبادي - سياسي را هر چه باشکوه تر بر پا کنيد و همگي متحد باشيد؛ که دشمن از اتحاد شما مي ترسد.

شهيد عزيز الله اسدي (1363 - 1347 فلاورجان)

امت حزب الله! امام عزيزمان [ را]تنها نگذاريد [ و]سنگر مسجدها را پر کنيد. سعي کنيد که اجتماعات را بيشتر از اين ها بکنيد. کساني [ را]که اين راه را نشناخته اند، با وحدت به نماز جمعه ها ببريد تا با اين راه آشنا بشوند. همه با هم اتحاد پيدا کنيم. ما اگر با هم اتحاد پيدا کنيم ريشه ي ضد انقلاب و دشمنان شرق و غرب کنده مي شود.

شهيد سعيد اکبري (1362 - 1343 ورامين)

همگي در دعاها و نمازهاي جماعت و به خصوص نماز جمعه شرکت کنيد. چون همين جماعت ها مي باشد که به دشمنان مي فهماند که هنوز ما اتحاد خود را حفظ کرده و مي کنيم.

شهيد موسي اميري پور (1365 - 1343 گچساران)

به حرف هاي امام گوش فرا دهيد و به دستوراتش عمل کنيد که پيروزي شما وحزب الله بر تمامي کفار و منافقين [ در همين]است. همان طور که او گفته است: «مسجد سنگر است» ... اين سنگر بزرگ (4) را حفظ کنيد و در نماز جماعت، که پشت دشمن داخلي و خارجي را مي شکند، حاضر شويد و [ بدانيد که]دشمن ما و شما از همين اتحاد نيروهاي حزب الله مي هراسند.

شهيد شکرالدين بادياد (1365 - 1349 دهدشت)

وحدت و اتحاد خود را حفظ نماييد؛ زيرا که تفرقه و افتراق وحدت و اتحاد شما را از بين مي برد. نماز جمعه را در شهرها هر چه باشکوه تر برگزار نماييد؛ اين نماز باعث تقويت قلوب تمامي مسلمين جهان و باعث ترس وحشت و اضطراب قلوب دشمنان مسلمين مي شود.

شهيد محمد مهدي باقريان (1366 - 1346 يزد)

اي ملت شهيد پرور! از شماها مي خواهم حتماً در نماز جمعه ها شرکت کنيد؛ که همين نماز جمعه ها موجب اتحاد و يکپارچگي مسلمانان مي شود.

شهيد علي اصغر بربري (1363 - 1345 زابل)

اي ملت عزيز! و اي خواهران و برادران! امام عزيز را احترام کنيد و به فرمايشات اين نائب امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) گوش فرا داده و جامه ي عمل بپوشانيد (5)... به نماز جمعه اهميت فراوان قائل شويد و صف هايش را فشرده تر و با اتحاد بيشتر بر پا کنيد که دشمن از صف هاي نماز وحشت دارد.

شهيد بيژن برون (1365 - 1346 اهواز)

از خداوند منّان براي شما و خانواده ي معظم شهداء صبر واستقامت خواهانم. از شما مي خواهم که مساجد را پر کنيد و با هم اتحاد داشته باشيد و پراکنده نشويد که دشمن استفاده کند.

شهيد علي بکتاش تبريز (1363 - 1344 تهران)

چه خوب گفت آن امام عزيز که کشور ما بدون روحانيت مانند کشور بدون طبيب است؛ هميشه روحانيت را يک عضو بدن خود بدانيد؛ فقط روحاني که در خط امام و اسلام است. فکرتان را باز کنيد که گوش به حرف شرق وغرب ندهيد و نمازهاي روزانه را به جماعت بخوانيد که دست خدا با جمع است؛ يدالله مع الجماعه (6). * (7) اول انقلاب با اتحاد و وحدتي که داشتيم نوکر آمريکا را توانستيم (8) از کشور ايران بيرون کنيم و چقدر خوب است که همه با هم متحد باشيم.

شهيد حسين بلندي (1365 - 1342 آران و بيدگل)

در نماز جمعه اي که خطيب آن در خط امام و رزمندگان کفرستيز اسلام باشد شرکت کنيد؛ که آن تيري است زهرآگين بر چشم دشمنان اسلام و قرآن. همچنين از اتحاد و انسجام، که وسيله اي است براي رسيدن به الطاف عالي قدر خداوندي، دست برنداريد.

شهيد محمد علي بناکار (1361 - 1344 اصفهان)

اي امت بيدار اسلام! در نماز جمعه ها شرکت کنيد که نماز جمعه ي ما سد محکمي (9) در جلو غير مسلمانان است. آمريکا مي خواهد که شما متحد نباشيد؛ پس نماز جمعه ها را ترک نکنيد که اتحاد شما از هم پاشيده خواهد شد.

شهيد عباس علي پروپني (1362 - 1337 تبريز)

در نماز جمعه شرکت نموده و دشمنان اسلام را به لرزه درآوريد؛ [ چرا]که نماز جمعه وحدت و اتحاد مسلمين را بيشتر کرده و تمام منافقين را به لرزه وا مي دارد.

شهيد غلام علي تاکي (1361 - 1341 شهرضا)

مجالس دعاي توسل [ و]کميل و دعاي ديگر [ و]نماز جماعت و نماز جمعه را بيشتر کنيد و مجالس و کلاس هاي عقيدتي، سياسي [ و]نظامي بيشتري تشکيل بدهيد. در مساجد شرکت کنيد و از اين مجالس و کلاس ها بهره برداري کنيد و اتحادتان را بيشتر کنيد که پيروزي هاي چشم گيرتان از اتحاد است.

شهيد مجتبي تقوايي زاده (1365 - 1349 جهرم)

اي مردم بزرگ و شهيد پرور!... جماعات را ترک نکنيد؛ نماز جمعه را پر جمعيت [ برپا]کنيد؛ دشمن از الگوي يکپارچگي و اتحاد، يعني نماز جمعه مي ترسد.

شهيد محمد مهدي تقوي نصرآبادي (1360 - 1344 يزد)

مردم قهرمان! سعي کنيد اتحاد خود را با شرکت گسترده و هميشگي در نمازهاي جمعه و اجتماعاتي که بدين مناسبت برگزار مي شوند اعلام نماييد. (10) با صفوف به هم فشرده ي خود مشت محکمي به دهان ياوه گويان مخالف اسلام در داخل و خارج بزنيد (11) و امام امت، اين حسين زمان را تنها نگذاريد.

شهيد موسي جباري (1365 - 1339 زنجان)

در نمازهاي جماعت و جمعه و دعاهاي کميل و توسّل و به خصوص در تشييع جنازه ي شهدا که خون آن ها ضامن بقاي اين انقلاب است، شرکت نماييد. اتحاد و انسجام خود را حفظ کنيد و اختلاف سليقه هاي جزئي و زودگذر را ناديده بگيريد تا خداي نکرده دشمن آن را دستاويزي براي انداختن تفرقه ميان مسلمين قرار ندهد.

شهيد امير جليني کرد (1362 - 1346 گرگان)

برادران بسيجي! در نمازهاي جمعه و نماز جماعت و شب هاي محرم [ و]ماه رمضان مسجد را پر کنيد و با هم اتحاد داشته باشيد و از هر گونه اختلافات دوري کنيد و جلوي تفرقه اندازها را بگيريد.

شهيد سيد محمد حسيني (1362 - 1346 تهران)

با اتحاد و انسجامتان در نماز جمعه و در مساجد و در کارهاي خير، راه ما را ادامه دهيد و از خون ما پاسداري کنيد.

شهيد فرامرز حسيني (1363 - 1341 مشهد)

پيوسته با اتحاد و انسجامتان در نماز جمعه [ و]در مساجد و حضور داشتن در کارهاي خير و در جبهه هاي جنگ [ حق]عليه باطل راه ما [ شهيدان]ادامه دهيد.

شهيد محمد حلاج (1362 - 1342 آران و بيدگل)

برادران عزيزم! آيا اين را مي دانيد که ما سخت در تنگناي تاريخ قرار گرفته ايم و در منتهاي (12) آزمايش الهي هستيم؟! پس همچون قبل اتحاد و وحدت خود را کاملاً حفظ کنيد و با شرکت در نماز جماعت و نماز جمعه و پر کردن مساجد مشت محکمي به دهان ياوه گويان شرق و غرب بزنيد؛ [ چرا]که دشمنان اسلام از اين وحدت و برادري (13) شما هراس دارند. (14)

شهيد عطا حمزه لو (1364 - 1347 خمين)

اي ملت عزيز! شهدا خون دادند که اسلام بماند؛ پس شما نيز براي (15) اسلام خدمتگزار و براي (16) روحانيت پشتيبان باشيد. اگر روحانيت را ترک کنيد اسلام به خطر مي افتد. به امام عزيز احترام بگذاريد (17) و به فرمايشات ايشان گوش داده و جامه ي عمل بپوشانيد... به نماز جمعه و جماعت اهميت فراوان قائل شويد و صف هايش را فشرده و با اتحاد بيشتر برپا کنيد.

شهيد غلام رضا حيدري نصرت آبادي (1364 - 1347 ابرکوه)

مراسم دعاي کميل را برقرار کنيد و به [ خاطر]اين نعمت که خدا به شما عطا کرده، شکرگزار باشيد که مي توانيد مجلس هاي دعاي کميل و دعاهاي ديگر را بر پا کنيد. در نماز جمعه و جماعت، اين دو عامل مهم که ضربه ي بسيار محکمي (18) را بر پيکر دشمنان اسلام مي زند، شرکت کنيد و هرگز از اين دو فرضيه ي الهي دور نشويد. اتحاد خود را حفظ کنيد و از دست ندهيد و نگذاريد که منافقين و افراد فاسد در بين شما رخنه کنند.

شهيد فرامرز خاني نژاد (1365 - 1342 آستانه اشرفيه)

برادران و خواهران! خداوند آن بنده اي را دوست دارد (19) که با اخلاص نمازهاي خود را به جماعت بخواند [ و] نمازهاي جمعه را هرگز فراموش نکند. زيرا نماز جمعه محل [ اجتماع]مؤمنين (20) است، محل اتحاد مسلمين عليه (21) منافقين است. (22) پس از همه ي شما ملت عزيز مي خواهم (23) روز جمعه [ که]فرا مي رسد خودتان را بياراييد و محاسن خود را شانه کنيد و بهترين لباس ها را بپوشيد و آماده شويد براي نماز جمعه [ و]مسجدها را براي هميشه پر کنيد.

شهيد محمدرضا دوستي نوگدراني (1361 - 1341 زرين شهر)

برادران و خواهران مسلمان!... در دعاها و مجالس عزاداري و نمازهاي جمعه شرکت کنيد و تمام رزمندگان را دعا کنيد و امام امت را هم دعا کنيد و از خدا بخواهيد که «تا انقلاب مهدي خميني را نگه دار»؛ همگي با هم دعاي وحدت را بخوانيد و از خدا بخواهيد که اتحاد با هم داشته باشيد و عليه ظلم و ستم مبارزه کنيد.

شهيد محمدرضا دهقاني اشکذري (1361 - 1340 صدوق)

اي برادران و خواهراني که اين وصيت نامه را مي خوانيد يا مي شنويد!... جبهه ي جنگ را تقويت کنيد؛ چه از نظر مالي و چه [ با]شرکت در جبهه ي حق عليه باطل! ملت شهيد پروري (24) که در پشت جبهه هستيد! (25) با شرکت در نماز جمعه و جماعت در مساجد و راهپيمايي ها، اتحاد خود را هر چه بيشتر محکم تر کنيد و مشت محکمي به دهان ضد انقلاب و منافقين بزنيد.

شهيد محمدرضا ذوالفقاري (1363 - 1334 چناران)

اي برادران [ و]خواهران! هرگز مسجدها را خالي نگذاريد و در نمازهاي جماعت شرکت کنيد و در نمازهاي جمعه شرکت کنيد و در دعاهاي کميل، ندبه، توسل شرکت کنيد. اتحادتان را حفظ کنيد؛ اگر اتحاد نداشته باشيد آن موقع براي عزاي عمومي اعلام کنيم و آمريکا جشن بگيرد.

شهيد محمد ذيغمي (1365 - 1342 اهواز)

به ياد داشته باشيد که با اتحاد، پشت دشمن را سخت خواهيم شکست و امروزه يکي از متجلي ترين نشانه هاي وحدت نمازهاي جمعه مي باشد. با شرکت در اين مراسم عبادي - سياسي، اندکي به شعارهايمان جامه ي (26) عمل بپوشانيم.

شهيد حميدرضا رباطي (1364 - 1346 بجنورد)

به عنوان يک برادر خيلي حقير مي خواهم که هيچ گاه نمازهاي جمعه را خالي نگذارند و هر چه باشکوه تر اين عبادت ها را برگزار کنند. از برادرانم مي خواهم که هر وقت ديدند خداي نخواسته اسلام در خطر است، دست اتحاد و همبستگي را محکم کنند و بشتابند به سوي خدا (27) که از همه والاتر و بي همتا است.

شهيد طارق رضايي (1361 - 1342 اراک)

پيام من به امت حزب الله اين است که هميشه امام را داشته باشند و امام را دعا کنند و هميشه اين شعارشان باشد که «خدايا! خدايا! تا انقلاب مهدي، خميني را نگه دار!». پشت جبهه را گرم نگه دارند (28) و اتحاد خود را حفظ کنند، در نماز جماعت و نماز جمعه به طور دائم شرکت کنند که اين رمز پيروزي است.

شهيد محمد علي زارع ميدان اميري (1365 - 1339 کاشان)

مردم حزب الله!... وحدت را حفظ کنيد که عامل مهمي در حرکت است. تفرقه از امور شيطان است؛ پس با اتحاد خود شيطان را برانيد. يکي از مظاهر وحدت نماز جمعه است؛ نمازي که هر هفته يک بار دشمن را به هراس مي اندازد. با شرکت در نماز جمعه هر هفته قدرت بگيريد (29) و از مسائل مسلمين و دنيا با اطلاع شويد.

شهيد غلام رضا سالاري فر (1362 - 1345 اصفهان)

نمازهاي جمعه، سنگر معظم اسلام و محفل اتحاد مسلمين را هر چه بيشتر پر کرده و از حفظ سنگر مساجد خداي ناکرده غافل نباشيم که اين مساجد سنگر اسلام در طول تاريخ بوده و خواهد بود، ان شاء الله.

شهيد غلام رضا سليماني دهنوي (1361 - 1343 خميني شهر)

از شما مي خواهم مسجدها را [ که]سنگر هستند، خالي نگذاريد و نمازهاي جمعه را که خار چشم دشمنان اسلام و مايه ي تشويق مردم و اتحاد و انسجام آن ها (30) هستند، هر چه باشکوه تر برگزار نماييد

شهيد اسماعيل سهيلي (1362 - 1345 تهران)

از شما مردم قهرمان پرور مي خواهم که هيچ وقت پشت جبهه را خالي نکنيد و مسجدها را هميشه پر کنيد؛ که دشمنان دين و قرآن و اسلام از همين مساجد مي ترسند. همين طور که امام گفت: «مسجد سنگر است»، سنگرها را پر کنيد و به نماز جمعه برويد که دشمنان اسلام از نماز جمعه خيلي مي ترسند؛ چرا که در اين نماز جمعه ها است که [ مسلمانان]از همه چيز باخبر مي شوند و با هم متحد مي گردند و دشمنان اسلام هم از همين اتحاد مي ترسند. خيلي متوجه باشيد که ضد انقلاب مي خواهد بين شما تفرقه بيندازد، همين طوري که بين ياران حضرت علي (عليه السلام) تفرقه انداختند؛ که تفرقه از همه چيز بدتر است.

شهيد سيد ابراهيم سيادت (1366 - 1335 سمنان)

شما امت حزب الله بايد جبهه ها را پر کنيد و هيچ گاه امام را تنها نگذاريد و گوش به فرمان او باشيد و از خط اصلي ولايت فقيه و روحانيت اصيل منحرف نشويد و در نمازهاي جمعه و جماعات بيشتر شرکت نموده و صف آن ها را مستحکم تر نموده و هميشه در صحنه ي انقلاب حاضر شويد. چون دشمنان اسلام از اين اتحاد و همبستگي وحشت دارند و مشت محکمي بر دهان ابرجنايتکاران جهاني مي باشد.

شهيد محمد شاه تيموري (1360 - 1341 اردستان)

در نماز جمعه شرکت کنيد و صفوف خود را پيوسته تر کنيد (31) و نگذاريد که يک دسته آدم هاي گرگ صفت در [ ميان]شما رخنه کنند و خداي نخواسته بين صفوف شما تفرقه ايجاد کنند؛ طبق آيه ي قرآن که مي فرمايد: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (32) به ريسمان الهي چنگ زنيد و از هم جدا نشويد و آن را رها نکنيد... .
اتحاد خود را محکم تر کنيد و تا جايي که در توان داريد از امام خميني، رهبر انقلاب، پشتيباني کنيد.

پي‌نوشت‌ها:

1. سوره آل عمران؛ آيه 103
2. در اصل وصيت: ناخوانا
3. سوره آل عمران؛ آيه 103
4. در اصل وصيت: بزرگ سنگر
5. در اصل وصيت: پوشيد
6. در اصل وصيت: مع الجامعه
7. در اصل وصيت: کردند که
8. در اصل وصيت: چگونه
9. در اصل وصيت: محکمي است
10. در اصل وصيت: نمايند
11. در اصل وصيت: بزند
12. در اصل وصيت: منتهي
13. در اصل وصيت: برادري بودن
14. در اصل وصيت: دارد
15. در اصل وصيت: بر
16. در اصل وصيت: بر
17. در اصل وصيت: کنيد
18. در اصل وصيت: محکم
19. در اصل وصيت: خداوند کسي را دوست دارد، آن بنده اي را که
20. در اصل وصيت: مومن
21. در اصل وصيت: بر
22. در اصل وصيت: و محل ضد همه کفر و الحاد
23. در اصل وصيت: مي خواهم که
24. در اصل وصيت: شهيد پرور
25. در اصل وصيت: هستند
26. در اصل وصيت: جامعه
27. در اصل وصيت: او
28. در اصل وصيت: داشته باشند
29. در اصل وصيت: بگيرد
30. در اصل وصيت: مردم
31. در اصل وصيت: با هم باشيد
32. سوره آل عمران؛ آيه 103

منبع مقاله :
اصغري آذر، سعيده؛ (1391)، گزيده ي موضوعي وصيت نامه شهدا، تهران، نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
play_arrow
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
play_arrow
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
play_arrow
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
play_arrow
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
play_arrow
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
play_arrow
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان