مارکوس ویپسانیوس آگریپا – ژنرال آگریپا

آگریپا نخست در سال 37 قبل از میلاد کنسول بود، بر اساس نظر رولاند سایم نویسنده کتاب، انقلاب رومی، کنسول کردن آگریپا در سن جوانی یعنی 23 سال غیر منتظره بود. او در سال 36 قبل از میلاد در شکست سكستوس پومپيوس
يکشنبه، 27 ارديبهشت 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مارکوس ویپسانیوس آگریپا – ژنرال آگریپا
مارکوس ویپسانیوس آگریپا – ژنرال آگریپا

 

نویسنده: حمید وثیق زاده
منبع:راسخون




 

نام: مارکوس ویپسانیوس آگریپا

تاریخ‌های پر اهمیت: تولد: سال 60 پیش از میلاد؛ مرگ: سال 12 پیش از میلاد

شغل: رهبر نظامی

آگریپا یک ژنرال مشهور رومی و دوست نزدیک ا کتاویان (آگوستوس) بود.
مارکوس ویپسانیوس آگریپا – ژنرال آگریپا

برخی از دستاوردهای آگریپا

آگریپا نخست در سال 37 قبل از میلاد کنسول بود، بر اساس نظر رولاند سایم نویسنده کتاب، انقلاب رومی، کنسول کردن آگریپا در سن جوانی یعنی 23 سال غیر منتظره بود. او در سال 36 قبل از میلاد در شکست سكستوس پومپيوس کمک کرد. آگریپا نیز حاکم سوریه بود. آگریپا به عنوان ژنرال، نیروهای مارک آنتونی و کلئوپاترا را در نبرد آکتیوم در سال 31 قبل از میلاد شکست داد.

همسران آگریپا

پس از پیروزی او در نبرد آکتیوم، آگوستوس خواهرزاده خود مارسلا را به زنی به وی داد. در سال 21 سال قبل از میلاد، آگوستوس دختر خود جولیا را نیز به همسری آگریپا درآورد. آگریپا از همسر خود جولیا، دختری به نام آگریپینا و سه پسر به نام‌های گایوس، لوسیوس سزار و آگریپا پوستوموس داشت.

پروژه‌های ساختمانی

آگریپا در سال 33 قبل از میلاد شهردار (Aedile) شد تا بر روی پروژه‌های قنات آگوستوس کار کند. او آپیا، آنیو وتوس و مارسیا را بازسازی کرده و قناتی به نام تپولا را با قنات جدیدی به نام جولیا ترکیب کرد. دیون کاسیوس می‌گوید که آگریپا در زیباسازی رم با هزینه شخصی خود کمک شایانی کرد. او همچنین کلیسای نپتون را به افتخار پیروزی نیروی دریایی آگوستن، Laconian sudatorium و پانتئون ساخت.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.