سلامت در تابستان

اگر در برنامه تابستانى تان فعاليت هاى فضاى باز گنجانده ايد مراقب اشعه ماوراى بنفش باشيد. والدين بايد فرزندان خود را از خطرات بالقوه آفتاب با خبر نمايند، زيرا كودكان در ۱۵ سال ابتداى زندگى خود با توجه به فعاليت هاى فراوان خارج از خانه به اندازه نيمى از كل مقدار اشعه ماوراى بنفش تمام عمر خود را دريافت مى كنند. والدين بايد فرزندان خود را تشويق كنند كه لباس هايى تهيه شده از پارچه هايى ريزبافت بپوشند كه گردن، بازوها و پاهاى شان را بپوشاند. از كرم ضد آفتاب درجه ۳۰ و ضد آب استفاده كنند.
يکشنبه، 5 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سلامت در تابستان
سلامت در تابستان
سلامت در تابستان
منبع:روزنامه جوان
  • اگر در برنامه تابستانى تان فعاليت هاى فضاى باز گنجانده ايد مراقب اشعه ماوراى بنفش باشيد. والدين بايد فرزندان خود را از خطرات بالقوه آفتاب با خبر نمايند، زيرا كودكان در ۱۵ سال ابتداى زندگى خود با توجه به فعاليت هاى فراوان خارج از خانه به اندازه نيمى از كل مقدار اشعه ماوراى بنفش تمام عمر خود را دريافت مى كنند. والدين بايد فرزندان خود را تشويق كنند كه لباس هايى تهيه شده از پارچه هايى ريزبافت بپوشند كه گردن، بازوها و پاهاى شان را بپوشاند. از كرم ضد آفتاب درجه ۳۰ و ضد آب استفاده كنند.
  • كلاه لبه دارى كه بر صورت، گردن و گوش هايشان سايه بيندازد بر سر بگذارند.
  • اگر در منزل، استخر يا حوض عميقى داريد (عميق از نظر كودك) آن را با حفاظى مطمئن محصور كنيد.
  • هرگز در هنگام شب به شنا در استخر فاقد روشنايى، دريا و آب هاى باز نپردازيد.
  • خطرات مختلف در خود استخر هم وجود دارند. بهداشت و نظافت استخر نبايد از نظر دور نگهداشته شود. صاحبان استخر و شناگران همه در حفظ بهداشت استخر سهيم هستند و بايد به ياد داشته باشند كه آب يكى از انتقال دهنده هاى بيمارى هاى واگيردار است. به همين دليل افرادى كه دچار بيمارى هايى مانند اسهال، تبخال و ساير بيمارى هاى عفونى و ويروسى هستند نبايد تا يك هفته پس از بهبودى به استخر وارد شوند. صاحبان استخر بايد مواد شيميايى داخل استخر-كلر و مواد ديگر- را نيز به طور مرتب كنترل و تنظيم كنند. فيلترهاى دستگاه تصفيه را تميز نگهداشته و در زمان مناسب تعويض نمايند.
  • سفرهاى تابستانى به شهرهاى مختلف، گشت و گذار در جنگل ها، كوير يا كنار دريا و حتى نشستن در پارك و باغچه ميتواند شما را در معرض گزيدگى حشرات و گاهى جانوران مختلف قرار دهد. مار، عنكبوت، كنه، مگس هاى گزنده و پشه از بدترين اين گزندگان هستند. پشه عامل انتقال بسيارى از بيمارى هاست. در فصل تابستان از بركه ها، نواحى باتلاقى و هر آب راكد ديگرى بپرهيزيد، زيرا اينها محل تجمع و توليد مثل پشه ها هستند. در صورتى كه به هر دليلى در مكانى پر پشه حضور داشتيد تا حد ممكن بدن خود را بپوشانيد و از ژل هاى ضد پشه استفاده كنيد.
  • كنه و ساس نه تنها در بيشه و باغ پنهان مى شوند بلكه علاقه فراوانى به پارچه دارند و در ميان رختخواب ها پنهان مى شوند. هنگام اقامت در هتل ها بهتر است از ملحفه و روبالش شخصى خود استفاده كنيد. مارها و عنكبوت هاى گزنده نيز در جنگل ها فراوانند و هنگام گزيده شدن توسط اين جانوران بايد سريع عمل نموده و شخص را پس از انجام كمك هاى اوليه به درمانگاه منتقل كرد.




  • ارسال نظر
    با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
    متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.