دعوت به حفظ وحدت، سفارش شهدا (4)

از خدا بخواهید در کلیه‌ی عملیات‌ها به ما پیروزی عنایت فرماید تا قلب امام و امت شهیدپرور، شاد گردد. عزیزان! امروز تمامی ابرجنایتکاران جهت متلاشی نمودن انقلاب شکوهمندمان متحد شده‌اند، وظیفه‌ی ما در مقابله با آنان، فقط وحدت
جمعه، 5 تير 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دعوت به حفظ وحدت، سفارش شهدا (4)
 دعوت به حفظ وحدت، سفارش شهدا (4)

 

تهیه و تنظیم: ایوب سیف زاده




 

شهید اکبر پاشایی (1365-1347 تبریز)

از خدا بخواهید در کلیه‌ی عملیات‌ها به ما پیروزی عنایت فرماید تا قلب امام و امت شهیدپرور، شاد گردد. عزیزان! امروز تمامی ابرجنایتکاران جهت متلاشی نمودن انقلاب شکوهمندمان متحد شده‌اند، وظیفه‌ی ما در مقابله با آنان، فقط وحدت کامل و چنگ زدن به ریسمان الهی است «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ». (1)

شهید داود پروینی (1362-1344 مرند)

ای ملت شهیدپرور که همیشه در صحنه بوده [اید]! باز هم (2) در صحنه باشید و نگذارید که این گروهک‌های از خدا بی‌خبر میان شما تفرقه بیندازند (3) و وحدت شما را از بین ببرند. چون این‌ها از وحدت مسلمین وحشت دارند و همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید و نماز جمعه ها را فراموش نکنید که نماز جمعه ها، مشت محکمی است بر دهان ابرقدرت‌ها (4) و هر کاری با یاد خدا و برای خدا باشد.

شهید احمد پورباقر علویق (1365-1339 تبریز)

اگر بخواهم شما را به وحدت و یکپارچگی دعوت کنم، می‌دانم که شما همه، خودتان مصداق عینی آیه‌ی «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ» (5) هستید.

شهید تیمور پورحاجی (1362-1344 کرمان)

با رهبری رهبر زمانمان، خمینی بت شکن و با وحدت کلمه و از خودگذشتگی، رهرو شهدای اسلام و انقلاب باشید و عقیده و راه آن‌ها را هیچ گاه رها نکنید که اگر سستی در این راه انجام دهید، خداوند شما را در دنیا و آخرت ذلیل و خوار خواهد کرد.

شهید علی پورزمان (1362-1342 قم)

از شما پدر و مادر و خواهران و برادرانم می‌خواهم که ان شاء الله اگر من شهید شدم این شهادت، باعث وحدت شود؛ چون ما خدمتگزار (6) همین مردم بودیم.

شهید بهروز پورعلی (1364-1346 تبریز)

خدایا خود شاهدی که جنگ ما بین اسلام و کفر است و خود گفتی تا کافر است و ظلم، نباید مسلمانان در خانه بنشینند و مقرر کردی که تا آخرین قطره‌ی خون را با کافران جنگ کنیم. اکنون کشور ما محتاج وحدت و یکپارچگی می‌باشد و این وحدت میسر نمی‌شود مگر با آحاد مسلمین چه در ایران و چه در لبنان.

شهید امیر پورعین اللهی صوفی (1362-1344 تبریز)

از برادران تقاضا دارم که همیشه امام را دعا کنند و در هر سختی و مشکلاتی که وجود دارد با هم وحدت داشته باشند.

شهید علی اصغر پولادی (1367-1338 تهران)

ای امت! امام! برادران و خواهران عزیز! آنچه از شما به عنوان فرزند کوچکتان که شاید [خیلی] از شما مرا بشناسید انتظار دارم، این است که وحدت کلمه را در تمام شئون زندگی تان در جامعه حزب الله ایران حفظ کنید.
وحدت کلمه است که انقلاب ما را حفظ می‌کند و به سرمنزل مقصود می‌رساند (از امام خمینی، این نور الهی دور نشوید؛ چرا که (7) کوچک‌ترین غفلت و سهل [انگاری موجب] سقوط در دامان دشمنان اسلام است.) چه آنان که در داخل با ما می‌جنگند و چه آنان که از خارج به ما ضربه وارد می‌کنند. پس شما باید وحدت را حفظ کنید تا خون شهدا پای مال نشود و به هیچ حزب و گروهی روی نیاورید؛ چرا که حزب خدا فرامین الهی را چون چراغ روشن در جلوی شما امت حزب الله قرار داده است.

شهید الله یار پیرایش (1365-1345 یاسوج)

امت را دعوت به وحدت و یکپارچگی می‌کنم.

شهید جواد پیری (1362-1345 زنجان)

از شما مسلمانان می‌خواهم امام را تنها نگذارید، از این سنگر آزادی و دست در دست هم، با وحدت آهنین خود و با قدم‌های استوار برخیزید و امر جهاد را به جای آورید و از جنگ و شهادت نهراسید و بر شیطان‌های غرب و شرق و اسراییل جنایتکار بشورید و دست این خون آشامان را از کشور اسلامی کوتاه کنید و راه را برای دست یافتن به زمین مقدس قدس هموار سازید.

شهید احمد پیل پا (1360-1341 اندیمشک)

پیام من برای برادران و خواهران مسلمان این است که امام امت، خمینی کبیر را تنها نگذارید و وحدت کلمه را فراموش نکنید و گوش به فرمان امام باشید و (8) با کفار صدامی و منافقین داخلی، این روبه صفتان و جیره خواران شرق و غرب، بجنگید تا ریشه‌ی آن‌ها از روی زمین برچیده شود.
پیام من به فرهنگیان و دانش آموزان عزیز این است که با وحدت کلمه‌ی اسلامی پشت جبهه را حفظ و نیز در جنگ شرکت کنید.

شهید تراب علی تاران (1363-1344 زنجان)

ای امت شهیدپرور ایران و دوستان حزب اللهی ام! تنها راه نجات اسلام و مستضعفین و پیروزی نهایی، پشتیبانی قاطع و بی‌دریغ از دولت اسلامی است که پیوسته در خط امام [باشید] که همان خط اصیل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) است. خون شهیدان را پای مال نکنید، از توطئه های دشمن آگاه باشید و هیچ وقت امام عزیز و رهبر انقلاب را تنها نگذارید و در نماز جمعه‌ها شرکت کنید و وحدت را حفظ کنید.

شهید ابراهیم ترک (1364-1345 ازنا)

شما ‌ای حزب الله! با حفظ وحدت پوزه‌ی دشمن را به خاک بمالید.
پدران و مادران! از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری نکنید تا فردا در جلوی حسین و زینب روسفید باشید. امت حزب الله! وحدت را حفظ کنید تا دشمن نتواند ضربه‌ای به شما بزند.

شهید علی تقی زاده (1361-1339 کاشان)

ما برای صدور انقلاب جبهه‌های زیادی خواهیم داشت؛ زیرا که هنوز شیطان بزرگ پا در (9) عرص میدان مبارزه بر علیه اسلام دارد؛ اگر چه به قول امام «هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» ولی برای سرکوبی اش، اتحاد مسلمین جهان بر اساس وحدت کلمه، نوید امام امت و حمایت بی‌دریغ از اسلام راستین که همان خط امام است، از اساسی‌ترین مسائل در این موقع از زمان به شمار می‌رود.

شهید جعفر توفیقی رشیدآباد (1364-1342 شهرری)

مطالبی برای شما امت و پدر و مادر و دوستان و آشنایان دارم؛ اول از امت شهیدپرور تشکر می‌کنم به خاطر آمادگیشان جهت هر گونه سختی و مشکلات، کمبود و خیلی از نارسایی‌های دیگر؛ به هیچ صورت این سختی‌ها از بین نمی‌رود مگر با همکاری و وحدت و کمک و همیاری با دولت سخت کوش جمهوری اسلامی ایران، به قول امام: «وحدت کلمه را حفظ کنید در همه حال».

شهید اصغر تیرگر (1362-1335 کرج)

پدر جان! همان طور که امام عزیز فرمودند، با وحدت، همچون گذشته با مشت‌های گره کرده و با تکبیر «الله اکبر، خمینی رهبر» و با مشت‌های محکم بر فرق منافقان داخلی و خارجی و ابرجنایتکاران شرق و غرب بکوبید و به آن‌ها نشان دهید که ایران ما، سرزمین شیران است و به آن‌ها بگویید که همچنان برای نابودیشان، دلیر مردان ما در جبهه‌ها چون شیر می‌خروشند و هر روز به یاری خداوند پیروزی تازه‌ای برای ملت عزیز و شهیدپرور، با خون خود به ارمغان می آورند و می‌روند که ان شاء الله به یاری خداوند هر چه زودتر پرچم اسلام را در سراسر جهان به اهتزاز درآورند.

شهید بهرام تیموریان (1362-1346 عجب شیر)

وصیت را کوتاه می‌کنم تا سرتان را درد نیاورده باشم، فقط یادتان نرود: اسلام، امام، جنگ، و وحدت را فراموش نکنید و گرنه در برابر خدا و خون شهدا مسئولید.

شهید رحیم ثریا (1365-1329 اقلید)

قدر امام عزیزمان را بدانید و در وحدت و همبستگی کوشا باشید. بنگرید که جوانانتان چگونه خون خویش را برای احیای اسلام دادند؛ بی‌هیچ چشم داشتی و اجر و پاداشی. حال این شما و این انقلابتان و این هم شهیدان گلگون کفن. پاسدار خونشان باشید. در مسیر انقلاب اسلامی تان گام بردارید. حسین وار و زینب گونه بکوشید تا آغاز حکومت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) [را] به انتها برسانید و اگر چنین شود، خدا با شماست.

شهید حمید جابرزاده (1366-1348 گچساران)

ای برادرها و‌ای خواهرها [ی] محترم (10): من به عنوان یک برادر کوچک‌تر از شماها خواهش دارم که کینه‌ها را دور بریزید و در قلب هایتان تخم مروت و دوستی بپراکنید. بیایید از دغدغه‌ی زندگی به دور باشید و جز حقیقت، سخن دیگر نگویید. بیایید تا با وحدت، بیش از پیش بر دهان یاوه گویان بزنید.

شهید جبار جباری (1364-1347 نجف آباد)

امت شهیدپرور! همان طور که امام امت در سخنان خود فرمودند، امروز مسئله‌ی اصلی ما جنگ است و بر شما مردم غیور است که جبهه‌های جنگ را محکم و استوار نگاه داشته و هیچ گاه جبهه‌ها را خالی نگذارید و با شرکت در جبهه‌ها موجب رضای خداوند و ادامه دهنده‌ی راه شهدای گلگون کفن باشید و وحدت بین خود را حفظ نمایید و از تفرقه و جدایی جلوگیری نموده و از احتکار و گرانفروشی خودداری نمایید.

شهید غلام رضا جباری بلداجی (1366-1345 شهرکرد)

از شما می‌خواهم که امر امام را بدون چون و چرا اجرا کنید، چون امام بود که به یاری خدا ما را از راه کج به صراط مستقیم هدایت کرد. هر کس امروز برای اسلام دلش می‌تپد، بداند که امروز روز عمل است. پیرو امام باشید و قدم در جای پای شهیدان بگذارید و اسلام را از طریق وحدت به پیش ببرید.

شهید علی رضا جدیری عباسی (1363-1341 تبریز)

من به شما دوستان عزیز و برادران عرض می‌کنم در همه حال خدا را در نظر داشته باشید، مخصوصاً در این عصر. از غیبت و افترا که باعث بر هم زدن وحدت ما می‌باشد بر حذر باشید. امروز اسلام از تمام قرن‌ها و قرن‌های پیش از شما وحدت و وحدت می‌خواهد.

شهید ابراهیم جعفرزاده (1363-1329 اصفهان)

از شما تقاضا دارم وحدت بین خویشان و بین خودتان با امام و روحانیت اصیل را در صدر قرار داده و با عمل صالح خودتان ثابت کنید چگونه رهرو پیامبر، علی، فاطمه، و ائمه‌ی معصومین (علیهم السلام) هستید.

شهید خلیل جعفری (1365-1348 زنجان)

ای [ملت] مسلمان و حزب الله که الان گوش به وصیت من می‌کنید و یا می‌خوانید! وحدت و همبستگی که سمبل یک مسلمان آزاده است را حفظ کنید. قدر این رهبر عزیز را بدانید که با رهبری (11) ایشان، [پوزه‌ی ] تمام جهان را به خاک مالیدیم و نگذارید مشکلات زندگی، کمبودها و غیره باعث آن شود که شما به انقلاب بدبین بشوید و همان طور که شما می‌دانید، مشقت که همان سختی و بدی است، باعث نعمت می‌شود.

شهید رحیم جعفری (1362-1345 مشکین شهر)

خانواده‌ی عزیزم! ... برای رضای خدا کار کنید و به خاطر داشته باشید که پسرتان فقط برای رضای خدا به جبهه رفته است. برای امام و رزمندگان همیشه دعا کنید. دعا کنید فرج امام زمان نزدیک شود و امام بزرگوار، خمینی را دعا کنید و همیشه بین خود وحدت کلمه داشته باشید و به اسلام و مسلمین خدمت کنید.

شهید جلال جعفری بفرویی (1362-1344 میبد)

مردم شهیدپرور! وحدت خود را حفظ کرده و دولت جمهوری اسلامی ایران را تا آن موقعی که پیرو قانون اساسی و رهبرش می‌باشد، حمایت کنید و نگذارید دولت جمهوری اسلامی ایران شکست بخورد که اگر خدای ناخواسته چنین روزی پیش بیاید، اسلام در جهان شکست خورده است.

شهید جعفر جعفریان (1361-1343 برخوارومیمه)

وصیتم به دوستانم و آشنایانم این است که اگر در خط امام، و حزب اللهی نیستند، خدا آن‌ها را به راه راست هدایت کند و دوست دارم [در] در مسجد که به گفته‌ی امام، سنگر مسلمین است، همیشه بر سر نماز جماعت، انبوهی از امت حزب اللهی وجود داشته باشد و همیشه وحدت خود را حفظ کنید، پیامم به برادران بسیج و سپاه این است که همیشه این دو سنگر را محافظت کنید و این تبلیغات خیلی مؤثر است.

شهید غلام رضا جلالوند (1361-1342 تهران)

به قول امام که می‌گوید: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، من هم می‌گویم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. ببینید که ملت ایران چه مرگ بر آمریکایی می‌گویند و آمریکا پوزه‌اش به خاک مالیده شده. پس وحدت داشته باشید تا هیچ قدرتی نتواند به ما زور بگوید.

شهید حکیم الله جلالی (1365-1346 گچساران)

از پدر و برادران و خواهران و تمام اقوام (12)... می‌خواهم تا موقعی که جبهه‌ها احتیاج به نیرو داشته باشد، به جبهه روانه شوید و کمک کنید تا رژیم صدام آمریکایی نابود گردد و ان شاء الله به زودی نابود می‌شود و خودتان را در این راه بسازید و بعد دیگران را. از خط امام و ولایت فقیه جدا نشوید. وحدت کلمه داشته باشید و تا آخرین قطره‌ی خونتان در برابر مشکلات و سختی ها، صبر و استقامت در راه خداوند داشته باشید.

شهید جمشید جمالی خرنجانی (1367-1348 فسا)

بیایید بکوشیم با وحدت آهنین خود همراه با سازندگی و آبادانی، حکومتی زیر (13) لوای حکومت الله [برپا کنیم].

پی‌نوشت‌ها:

1- سوره آل عمران؛ آیه 103
2- در اصل وصیت: و باز هم
3- در اصل وصیت: بیندازد
4- در اصل وصیت: ابرنکبت ها
5- سوره آل عمران؛ آیه 103
6- در اصل وصیت: خدمتگذار
7- در اصل وصیت: و او را که
8- در اصل وصیت: جنگ در راه با کفار
9- در اصل وصیت: از عرصه
10- در اصل وصیت: محترمه
11- در اصل وصیت: رهبریت
12- در اصل وصیت: اقوامان
13- در اصل وصیت: حکومت در لوای

منبع مقاله:
سیف زاده، ایوب، (1391)، وحدت «دفتر سوم» (گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما