چطور مراقب پوست خود باشيم؟

پوست همه بدن را فرا گرفته است و در بسياري از مواقع سلامتي خود را مي توانيد از روي پوست خود تشخيص دهيد.اگر پوست شادابي داشته باشيد حداقل مي توانيد تخمين بزنيد که بدنتان بعضي از ويتامين ها را کم ندارد و نگراني کمبود ويتامين در بدنتان نبايد باشيد. گرچه موارد بسياري هم هستند
سه‌شنبه، 7 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چطور مراقب پوست خود باشيم؟
چطور مراقب پوست خود باشيم؟
چطور مراقب پوست خود باشيم؟
پوست همه بدن را فرا گرفته است و در بسياري از مواقع سلامتي خود را مي توانيد از روي پوست خود تشخيص دهيد.اگر پوست شادابي داشته باشيد حداقل مي توانيد تخمين بزنيد که بدنتان بعضي از ويتامين ها را کم ندارد و نگراني کمبود ويتامين در بدنتان نبايد باشيد. گرچه موارد بسياري هم هستند که بيماري هاي دروني شما در پوستتان نمايان نمي شود.نگهداري از پوست شما يکي از وظايف مهمي است که شما بر عهده داريد زيرا پوست نيز مثل هر عضو ديگري در بدنتان کاملا مراقبت شود تا به بهترين شکل بتواند سالهاي سال در کنار شما باشد.
نگهداري اساسي پوست :
- همواره کرمهاي ضدآفتاب را به پوستتان بزنيد. فرقي نمي‌کند که تابستان باشد يا زمستان و يا حتي شما احساس سرما کنيد به هر حال تابش آفتاب موجب سوختن پوستتان مي‌شود.
- اگر پوستتان چرب است و يا از انواع پوستهايي که مختلط هستند داريد حتما از ضد آفتابي استفاده کنيد که مناسب پوست شماست و روي دستان و پوست صورتتان را حتما با کرم بپوشانيد.
- اگر آقايان احتياج به اصلاح صورت خود داشتند بهتر آن است که قبل از اصلاح حتما از کرمهاي مرطوب کننده استفاده شود.
- براي مرطوب کردن محيط کار يا منزلتان که حتما براي پوست مفيد است از بخور استفاده کنيد.
- پس از برگشت به خانه حمام بخار براي تميز شدن پوست و از بين رفتن آلودگي‌هاي آن بسيار مفيد است.
به ياد داشته باشيد:
- اگر از عطر يا ادکلن استفاده مي کنيد آن را روي پوست بزنيد زيرا اکثر اوقات الکل موجود در آنها مي تواند رنگ لباس را عوض کند.
- براي نرم شدن پوستتان هنگام حمام، دو يا سه قاشق مرباخوري جوش شيرين به آب وان اضافه کنيد.
- براي کاهش خستگي عضلاتتان به آب وان کمي نمک بيفزائيد.
براي جلوگيري از لک شدن پوست:
- کمی آب لیموی تازه رقیق به آرامی به پوستتان بمالید و بگذارید شب تا صبح روی صورتتان بماند.
- اگر صورتتان جوش زده است در روز چندین باز آب لیمو را روی جوش‌ها بزنید تا خشک شوند.
- در صورتیکه پوستتان خشک است برای پر کردن منافذ باز شده مالیدن مقدار کم مایونز به صورتتان کمک می‌کند. آن را تا زمانی که خشک شود روی پوستتان نگه دارید سپس ابتدا با آب گرم و بعد با آب سرد صورت را بشویید.
- برای سونای گرم پوست یک بار در هفته هر نوع گیاهی را که از داروخانه برای پوستتان تهیه کرده اید در آب بجوشانید سپس حوله تان را در این آب فرو کرده و مرتب روی پوست صورتتان بگذارید.
- نیمی از یک موز را خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق خامه خوب با هم مخلوط کنید و روی صورتتان برای مدت 10 دقیقه بگذارید و سپس با آب گرم بشویید. این روش برای پوست‌های خشک بسیار مناسب است.
- برای نرم کردن نقاط خشک آرنج یا سر زانوهایتان از مخلوط بلغور جو له شده با کمی خامه برای چند بار در هفته استفاده کنید.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.