اصول اساسى رژيم در دوران شيردهى

چاقى پس از باردارى :يكى از مهمترين مشكلاتى است كه خانم هاى شيرده با آن مواجهند. اغلب خانم ها به تصور اينكه رژيم گرفتن باعث به خطر افتادن سلامت خود و فرزندشان مى شود از انجام آن پرهيز مى كنند. گرچه اين تفكر درست است ولى رژيم هايى وجود دارند كه كاملاً علمى و سالم بوده و قادر است
سه‌شنبه، 7 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اصول اساسى رژيم در دوران شيردهى
اصول اساسى رژيم در دوران شيردهى
اصول اساسى رژيم در دوران شيردهى
منبع:sharghnewspaper.ir
چاقى پس از باردارى :يكى از مهمترين مشكلاتى است كه خانم هاى شيرده با آن مواجهند. اغلب خانم ها به تصور اينكه رژيم گرفتن باعث به خطر افتادن سلامت خود و فرزندشان مى شود از انجام آن پرهيز مى كنند. گرچه اين تفكر درست است ولى رژيم هايى وجود دارند كه كاملاً علمى و سالم بوده و قادر است بدون وارد كردن هيچ گونه آسيبى به سلامت نوزاد اندام مادر را به تناسب برساند. در اينجا به ذكر توصيه هايى مى پردازيم كه كمك بزرگى به شما در جهت كاهش وزن مى كند.صبر كنيد تا كودكتان دوماهه شود بعد رژيم خود را شروع كنيد. اين كار به بدن شما زمان كافى براى توليد شير را خواهد داد تا هنگام شروع رژيم لاغرى و محدود شدن كالرى دريافتى شما شير مورد نياز كودك شيرخوارتان كم نشود. شير دادن به طور متوسط بين ۵۰۰-۲۰۰ كالرى در روز مى سوزاند. پس به ياد داشته باشيد بدون يك رژيم لاغرى نيز شما در حال سوزاندن كالرى هاى اضافى خود هستيد.
1- بدون محدوديت شير بدهيد. تحقيقات مشخص كرده كه شير دادن مرتب و طولانى تر از ۶ ماه كاهش وزن را در مادر افزايش مى دهد.
2- روزانه بين ۱۸۰۰-۱۵۰۰ كالرى مصرف كنيد. هنگام دوران شيردهى شما نبايد كمتر از ۱۸۰۰-۱۵۰۰ كالرى مصرف نماييد و اكثر خانم هاى شيرده بايد حداكثر اين ميزان را دريافت نمايند. حتى بعضى از مادران به مقدارى بيش از اين نياز دارند. اما مطالعات در اين زمينه نشان داده كه دريافت كالرى كمتر از ۱۵۰۰ براى مادر و كودك شيرخوار خطرآفرين خواهد بود.
3- كاهش وزن را كمتر از ۵/۱ كيلو در هفته يا هرماه حدود ۳ كيلو حفظ كنيد.
4- دريافت كالرى را به تدريج كم كنيد. افت ناگهانى در كالرى ها مى تواند در توليد شير مادر تاثير بگذارد. بعضى از مادران در دوران بيمارى حتى با از دست دادن آب بدن و يا مصرف دارو متوجه كم شدن ميزان توليد شير در خود مى شوند. فرضيه اى در اينجا وجود دارد كه كاهش ناگهانى دريافت كالرى در بدن مى تواند در بدن مادر حالت قحطى ايجاد كرده و منابع غيرضرورى مانند توليد شير را خشك كرده و از كار بيندازد.
5- از محلول هاى لاغرى سريع جداً پرهيز كنيد.رژيم هاى مايعات، رژيم هاى كم قند، رژيم هاى تفريحى، كاهش وزن با روش مصرف دارو و غيره طى دوران شيردهى به هيچ وجه توصيه نمى شوند.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.