سلام بر امامان

هنگام سلام دادن به سيدالشهداء، امام زمان (عج) روبه قبله و هنگام سلام كردن به ا مام هشتم پشت‏به قبله مى‏ايستيم؟ همچنين چرا بين 14 معصوم اين سه امام را سلام مى‏گويند و چرا هنگام سلام دادن به امام زمان (عج) دست را بر روى سر مى‏گذاريم؟
يکشنبه، 19 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سلام بر امامان
  سلام بر امامان
سلام بر امامان
منبع:مجله پرسمان
هنگام سلام دادن به سيدالشهداء، امام زمان (عج) روبه قبله و هنگام سلام كردن به ا مام هشتم پشت‏به قبله مى‏ايستيم؟ همچنين چرا بين 14 معصوم اين سه امام را سلام مى‏گويند و چرا هنگام سلام دادن به امام زمان (عج) دست را بر روى سر مى‏گذاريم؟ به هنگام يادآورى وجود مبارك امام زمان (عج) و ذكر و ياد او و دعا براى آن حضرت اين عمل براى ابراز احترام و بزرگداشت انجام مى‏گيرد . نقل شده است كه در حضور امام رضا (ع) اسم مبارك امام زمان (عج) برده شد، آن حضرت براى احترام برخاست و دست‏بر سر نهاد . از سوى ديگر، اين عمل مستلزم اعلام تذلل و احتياج شديد و استغاثه به آن حضرت است .
البته بهتر است‏سلام به امامان هميشه روبه قبله باشد . به همين جهت‏برخى بزرگان تنها رو به قبله مى‏ايستند و به پيامبر (ص) و بقيه امامان (ع) سلام مى‏دهند . از آن جاكه مرقد شريف امام رضا (ع) در ايران و موقعيت جغرافيايى آن به آسانى قابل تشخيص است، رو به سوى مشهد سلام دادن رسم شده است .




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.