یک زن ایرانی در فضا

منابع خبري روسيه گزارش دادند كه انوشه انصاري، يك مدير ايراني مقيم آمريكا درصدد است طي چند ماه آينده به عنوان نخستين فضانورد گردشگر زن جهان به فضا سفر كند.
چهارشنبه، 22 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
یک زن ایرانی در فضا
یک زن ایرانی در فضا
یک زن ایرانی در فضا

منبع:www.univer30t.com
منابع خبري روسيه گزارش دادند كه انوشه انصاري، يك مدير ايراني مقيم آمريكا درصدد است طي چند ماه آينده به عنوان نخستين فضانورد گردشگر زن جهان به فضا سفر كند.
به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، انوشه انصاري اخيرا علاقه خود را نسبت به حضور در يك برنامه گردشگري فضايي اعلام كرده و به مركز آموزش‌هاي فضانوردي استارسيتي در روسيه نيز سفري داشته است.
انصاري و خانواده‌اش سابقه‌اي طولاني در فراهم آوردن مقدمات سفرهاي خصوصي فضايي دارند.
اين خانواده مبتكر جايزه 10 ميليون دلاري X Prize است كه براي طراحان و سازندگان فضاپيماهاي خصوصي كه قابليت پرواز در ارتفاع بيش از 100 كيلومتري زمين را داشته باشد در نظر گرفته شده بود.
اين جايزه دو سال پيش به سازندگان نخستين فضاپيماي خصوصي جهان موسوم به «سفينه فضايي يك» اعطا شد.
شركت تحت اختيار انصاري و خانواده‌اش كه در آمريكا مستقر است، در سال‌هاي اخير همكاري گسترده‌اي با شركت «ماجراجويي‌هاي فضايي» داشته است.
اين شركت به دنبال طراحي و ساخت فضاپيمايي موسوم به «كاوشگر» است كه قرار است حداقل از دو مركز از پيش برنامه ريزي شده در امارات و سنگاپور به فضا پرتاب شود.
اين درحالي است كه شركت ماجراجويي‌هاي فضايي براي اعزام يك گردشگر فضايي ژاپني كه در حال حاضر در حال گذراندن آموزش‌هاي ويژه فضانوردي و سفر به ايستگاه فضايي بين‌المللي است، قراردادي را امضا كرده است.
به گزارش ايسنا، هزينه اين سفر فضايي - گردشگري هم‌چون سفرهاي مشابه در گذشته حدود 20 ميليون دلار برآورد شده است.
به گزارش خبرگزاري اينترفكس و به گفته سخنگوي شركت ماجراجويي‌هاي فضايي در روسيه،‌ تنظيم قراردادي براي اعزام انوشه انصاري به ايستگاه فضايي بين‌المللي به وسيله فضاپيماي سويوز در دست بررسي است.
جزئيات اين قرارداد در حال مذاكره است و پيش‌بيني مي‌شود كه خانم انصاري آموزش‌هاي لازم را در مركز آموزش‌هاي فضانوردي روسيه سپري كرده و به عنوان نخستين گردشگر فضايي زن، همراه فضانورد ژاپني سپتامبر سال جاري ميلادي به فضا اعزام شود.. در ان راستا، وي زير نظر پزشكان متخصص روسي بوده و از لحاظ پزشكي هيچ مشكلي ندارد.
با اين حال شركت شركت ماجراجويي‌هاي فضايي اعلام كرده است كه هنوز هيچ تاييد رسمي در اين خصوص صورت نگرفته است.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.