چه بخوانیم؟

برای بسیاری از ما، ماهیت قیامت، چگونگی، چندی و چونی آن خیلی روشن نیست . در این كتاب یكی از سرفصل‏های بازگشت‏به سوی خداوند متعال «نفخ صور» است . نفخ صور اول، صیحه‏ای وحشتناك و مهیب است كه با آغازش همه هستی را هراس فرا گرفت و بر اثر آن، همه موجودات مدهوش گشته و جنبه وجه الخلقی خود را از دست می‏دهند .
پنجشنبه، 23 اسفند 1386
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چه بخوانیم؟
چه بخوانیم؟
چه بخوانیم؟
منبع: مجله پرسمان

قیام قیامت

محمد شجاعی، مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر
چاپ اول، پاییز 80، تهران، 132 صفحه، 730 تومان .
برای بسیاری از ما، ماهیت قیامت، چگونگی، چندی و چونی آن خیلی روشن نیست . در این كتاب یكی از سرفصل‏های بازگشت‏به سوی خداوند متعال «نفخ صور» است . نفخ صور اول، صیحه‏ای وحشتناك و مهیب است كه با آغازش همه هستی را هراس فرا گرفت و بر اثر آن، همه موجودات مدهوش گشته و جنبه وجه الخلقی خود را از دست می‏دهند . پس از نفخ صور اول، نفخه دومی هست كه بر اثر آن، موجودات و عوالم وجود، هستی دوباره یافت و در محضر ربوبی حاضر می‏گردند، اما حقیقت این نفخه تنها زنده شدن دوباره نیست، بلكه بروز و به ظهور رسیدن جنبه وجه اللهی موجودات و نظام هستی است كه باطن آن‏ها بوده و این باطن كه قائم به حضرت حق است‏بانفخه دوم به ظهور خواهد رسید .

كیمیای محبت

یادنامه مرحوم شیخ‏رجبعلی خیاط
محمد محمدی ری‏شهری، مؤسسه فرهنگی دارالحدیث
چاپ دهم، 1380، 265 صفحه، 700تومان .

یكی از دوستان شیخ می‏گوید: در سفری به مشهد همراه با جناب شیخ بودیم، در صحن مطهر امام‏رضا (ع) در كنار پنجره فولاد جوانی را دیدیم كه فریاد می‏زد و باگریه و زاری امام را به مادرش سوگند می‏داد . جناب شیخ به من گفت: «برو به او بگو درست‏شد برو .» من جلو رفتم و گفتم، جوان تشكر كرد و رفت . به جناب شیخ عرض كردم: جریان چه بود؟ فرمود: «این جوان عاشق دختری است می‏خواهد با او ازدواج كند، به او نمی‏دهند، آمده متوسل شده به حضرت رضا (ع)، حضرت فرمودند: درست‏شده، برود.»
نویسنده محترم برای تألیف این كتاب، ابتدا همه گفت‏گوهایی كه باارادتمندان شیخ رجبعلی انجام شده بود، بار دیگر بازنگری و برگه نویسی کرده و پس از آن نكات مهم و آموزنده‏ای كه در این گفت‏وگوها وجود داشت، استخراج شده و در قالب چهار بخش: ویژگی‏ها، جهش، سازندگی، و وفات قرار گرفت .

سیره عشقبازان

علی كریمیان صیغلانی، مركز انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
چاپ اول، 1380، 196صفحه، قیمت 1000تومان .

عشق، این خون حیات بخش در رگ‏های جانان، گهی به استجابت دعا انجامد، و گهی شیفته خویش را مسلط به امر خارق العاده نماید . عاشقان در راه ابراز عشق، چندی به هدیه پردازند و گاه به رعایت‏شؤون هم، تن نوازند و لختی به اعتراف و ارسال پیام كار سازند . زبان رمز ایشان بس مطول‏تر از هفت من سخن، و اشارتشان ابلغ از هر تصریح . گر چه در راه وصال، شهره هفت آسمان و زمین و انگشت نمای جمله خلایق شده، و از فرط مستی واله و مجنون راهی صد كوه و بیابان گردند، هیچ ملامتی در عزم ایشان خللی نمی‏افكند: چه ملامت‏بود آن را كه چنین باده خورد .
نوشتار حاضر، حاصل كوششی برای بررسی جوانب عشق متعالی است‏بدان امید كه مورد رضای حضرت حق قرار گیرد .




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.