عصر زندگي

اين كتاب اثر ارزشمندي است از محمد حكيمي كه نگاهي بديع و كاربردي به موضوعات و مسائل مهدويّت دارد. نويسنده در اين راستا کوشيده مباحث را به صورت تحليلي، با كمك گرفتن از آيات و روايات، تبيين و تفسير کند. مؤلف با بهره گيري از حدود سيصد آيه و روايت، مخاطب را به تأمل بيشتر در آيات وروايات فرا می خواند. عصر زندگي مي كوشد با تحليل‌هاي نسبتاً مناسب، به بعضي از بيماري‌ها و آفت‌هاي اخلاقي و مشكلات و لغزش‌هاي جريان‌هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي پيش از ظهور پرداخته و علت پيدايش و راه بر طرف شدن آنها را توضيح دهد.
پنجشنبه، 15 فروردين 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عصر زندگي
عصر زندگي
عصر زندگي

نويسنده:خدامراد سلیمیان
منبع: درسنامه مهدویت1-ص258 تا ص259
اين كتاب اثر ارزشمندي است از محمد حكيمي كه نگاهي بديع و كاربردي به موضوعات و مسائل مهدويّت دارد. نويسنده در اين راستا کوشيده مباحث را به صورت تحليلي، با كمك گرفتن از آيات و روايات، تبيين و تفسير کند.
مؤلف با بهره گيري از حدود سيصد آيه و روايت، مخاطب را به تأمل بيشتر در آيات وروايات فرا می خواند. عصر زندگي مي كوشد با تحليل‌هاي نسبتاً مناسب، به بعضي از بيماري‌ها و آفت‌هاي اخلاقي و مشكلات و لغزش‌هاي جريان‌هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي پيش از ظهور پرداخته و علت پيدايش و راه بر طرف شدن آنها را توضيح دهد. نويسنده به دنبال گشودن دريچة اميد براي بشريتِ گرفتار يأس و سرخوردگي‌ها است كه با ظهور مهدي موعود (عجل الله تعالي فرجه الشريف) تحقق خواهد يافت وبراي اين كار، مطالب ارزشمند و وزيني ارائه مي دهد.
كتاب مورد نظر 25 بخش دارد كه بعضي از آنها بدين قرار است:
1. عدالت اجتماعي، 2. در سايه شمشير، 3. تدارك جنگ و تربيت جنگاوران 4. سازش ناپذيري، 5. تصحيح انحراف‌هاي فكري، 6. وحدت عقيدتي و مرامي، 7. رفاه اقتصادي، 8. مساوات، 9. حاكميت فرا گير جهاني، 10. حكومت مستضعفان، 11. آيين و روش جديد، 12. رشد عقلي وتكامل علم، 13. امنيت اجتماعي، 14. رشد تربيت انساني، 15. اصول بيعت و ... .
در بخشي از اين كتاب اين گونه مي‌خوانيم: «از اقدامات مهم امام، تصحيح انحراف هايي كه به مرور ايام در تفسير احكام و توجيه مباني دين روي داده و حذف برداشت‌هاي غير اسلامي و نادرست است كه به نام اسلام به اذهان القا شده و در مباني دين تحريف معنوي يا موضعي پديد آورده است. كوشش امام و رسالت او، تطبيق درست و دقيق تعاليم قرآن، بر مسائل حيات بشري و مشخص كردن حد و مرزهاي واقعي احكام اسلام است؛ به گونه‌اي كه توجيه و تأويل بردار نباشد و مانع هر گونه انحراف و كژي و بد آموزي شود. دگروار تفسيركردن تعاليم اسلامي، منحصر به احكام فرعي و فقهي و مسائل اجتماعي و اقتصادي نيست؛ بلكه اصول دين نيز مشمول اين جريان است».
اين كتاب با نثری زيبا و روان، مي‌تواند مورد استفاده عموم علاقه مندان به مباحث مهدويّت باشد.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط