در فجر ساحل

كتاب در فجر ساحل به وسيله محمد حكيمي، به رشته تحرير در آمده و تا كنون ده‏ها مرتبه تجديد چاپ شده است. نويسنده با بهره‏گيري از قلمي شيوا و ادبي، به پژوهش درباره حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) پرداخته، دنياي آينده را از نظر مذهب شيعه تصوير كرده است. وي علاوه بر بهره ‏مندي از آيات نوراني قرآن و روايات شيعي، از ديگر كتاب‏هاي آسماني نيز به طور فراوان بهره برده است.
پنجشنبه، 15 فروردين 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در فجر ساحل
در فجر ساحل
در فجر ساحل

نويسنده:خدامراد سلیمیان
منبع: درسنامه مهدویت1-ص262 تاص263
كتاب در فجر ساحل به وسيله محمد حكيمي، به رشته تحرير در آمده و تا كنون ده‏ها مرتبه تجديد چاپ شده است. نويسنده با بهره‏گيري از قلمي شيوا و ادبي، به پژوهش درباره حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) پرداخته، دنياي آينده را از نظر مذهب شيعه تصوير كرده است. وي علاوه بر بهره ‏مندي از آيات نوراني قرآن و روايات شيعي، از ديگر كتاب‏هاي آسماني نيز به طور فراوان بهره برده است. مطالب كتاب در پنج بخش ارائه شده است:
1. مدينه فاضله اسلامي، 2. نويدها، دوران حكومت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) از ديدگاه روايات و بشارت هاي مذهبي و پيشگويي اجمالي از چگونگي آينده زندگي در نظر شيعه، 3. حماسه انتظار، 4. يأس و اميد، شكست و پيروزي، 5. به سوي ساحل.
در آخرين فصل کتاب مي خوانيم: کاروان بشريت به سان کشتي گرداب گرفته و در کام موج فرو افتاده است. سرگذشت انسان تا کنون به سرگذشت غريقي همانند است که لحظات مرارت باري را مي‌گذراند و با همة هستي خويش، تلاش مي‌کند تا خود را به ساحل برساند... عاقبت روزي مي‌رسد که ناخداي بزرگي، کشتي را به مقصود مي‌رساند و در تاريخ نوع بشر، به نام «قهرمان بزرگ بني نوع بشر» مشهور خواهد گرديد...».1

پي نوشت:

1. محمد حکيمي، در فجر ساحل، ص156.





نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.