نکته‌های مهم دستور العمل ملی برجام

نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور محترم در واقع نقش برآب شدن تمام نقشه‌هایی بود که در ذهن غربی‌ها به ویژه آمریکا وجود داشت؛ آمریکایی‌هایی فکر می‌کردند می‌توانند برجام را بهانه‌ای برای دخالت در امور ایران، نفوذ در
پنجشنبه، 7 آبان 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکته‌های مهم دستور العمل ملی برجام
 احکام از دیدگاه حضرت مهدی (ع)

 

نویسنده: سیدحسین نقوی حسینی




 

نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور محترم در واقع نقش برآب شدن تمام نقشه‌هایی بود که در ذهن غربی‌ها به ویژه آمریکا وجود داشت؛ آمریکایی‌هایی فکر می‌کردند می‌توانند برجام را بهانه‌ای برای دخالت در امور ایران، نفوذ در کشور و منطقه و به دست گرفتن امور منطقه قرار بدهند. در این نامه چند نکته وجود دارد:

 

هوشیار سازی مردم: در این نامه به ابهامات، نقایص و ضعف‌های برجام اشاره شده تا بعضی تصور نکنند آن را بهانه‌ای برای رقابت‌های سیاسی خود قرار دهند مردم باید بدانند که برجام ضعف‌های ساختاری مهمی دارد که همه باید نسبت به آن با دقت و هوشیاری توجه داشته باشند.

 

نظارت مستمر: نکته دیگر مطالبات جدی در مسیر اجرای برجام بود که حضرت آقا مطرح کردند، دستگاه دیپلماسی کشور و دولت باید این مطالبات را با تمام توان پاسخگو باشند دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل یک هیئت دقیق و هوشیار جهت نظارت بر اجرا باعث می‌شود جلوی نفوذ و دخالت‌ها گرفته شود.

 

شروط دست یافتنی: حضرت آقا در این نامه دو شرط برای اجرای برجام به طور کاملا شفاف معین کردند؛شرط اول اجرای مصوبه مجلس بود که حضرت آقا از آن مصوبه با تعبیر مصوبه محتاطانه یاد کردند و تاکید فرمودند که مصوبه مجلس باید به عنوان یک قانون لازم الاجرا در اجرای برجام رعایت شود.شرط دوم مطالبات بسیار مهمی بود که رهبر معظم انقلاب مطرح فرمودند، این مطالبات اجرایی، عملیاتی و دست یافتنی است اگر عملیاتی نبود حضرت آقا مطرح نمی‌کردند.

 

مسدود کردن راه فرار دشمن: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و در گزارش کمیسیون برجام هم با استناد به متن برجام ذکر شده، راه فرار برای دشمن وجود دارد علت این مسئله هم این است که دولت تعهدات خود را مقدم بر تعهدات طرف مقابل قلمداد کرده است به این معنا که اول دولت ایران باید به تعهدات خود عمل کند، بعد طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند. دشمن خیانتکار و جنایتکاری که بارها سابقه خیانت و جنایت در کشور ما را در پرونده خود دارد و همواره عهدشکنی کرده چقدر می‌تواند مورد اعتماد باشد، چه تضمینی وجود دارد که اگر دولت ایران به تعهدات خود عمل کرد آنها هم به تعهدات خود عمل کنند بنابراین ضروری است در چنین شرایطی تضمین‌هایی وجود داشته باشد ضمانت‌هایی که بتواند حداقل اطمینان را ایجاد کند.

 

دستور العمل ملی: این نامه در واقع یک دستور العمل و چارچوب هماهنگ کننده قوای سه گانه و نیروهای داخلی در راستای دستیابی به یک هدف ملی است و همه اقشار باید در این چارچوب حرکت کنند.

 

پرهیز از ذوق زدگی: برجام را باید با  وحدت و همدلی به گونه‌ای پیش ببریم که هم منافع ملی ما تامین، جلوی نفوذ دشمن گرفته و تحریم‌های ظالمانه حذف شود.

 

منبع مقاله : فارس

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما