خواب کافی بر میزان یادگیری کودکان موثر است

محققان در آلمان دریافتند کودکانی که دیر به رختخواب می روند، عملکرد خوبی در مدرسه ندارند، زیرا کمبود خواب سبب ایجاد اختلال در عملکرد مغز می شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اشترن طی اسکنی که بر روی یک گروه 14 نفری که در حد طبیعی خوابیده بودند و گروهی دیگری که دو روز و یک شب نخوابیده بودند، مشخص شد، افرادی که با کمبود خواب مواجه بودند در انجام کارهای روزانه خود با مشکل مواجه بودند و فعالیت های مغز آنان بسیار کاهش یافت.
چهارشنبه، 21 فروردين 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواب کافی بر میزان یادگیری کودکان موثر است
خواب کافی بر میزان یادگیری کودکان موثر است
خواب کافی بر میزان یادگیری کودکان موثر است

محققان در آلمان دریافتند کودکانی که دیر به رختخواب می روند، عملکرد خوبی در مدرسه ندارند، زیرا کمبود خواب سبب ایجاد اختلال در عملکرد مغز می شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اشترن طی اسکنی که بر روی یک گروه 14 نفری که در حد طبیعی خوابیده بودند و گروهی دیگری که دو روز و یک شب نخوابیده بودند، مشخص شد، افرادی که با کمبود خواب مواجه بودند در انجام کارهای روزانه خود با مشکل مواجه بودند و فعالیت های مغز آنان بسیار کاهش یافت.
محققان بر این باورند که افراد برای تثبیت موارد یادگیری شده نیاز به خواب دارند زیرا فقدان خواب در سیستم عصبی توانایی افراد تاثیر می گذارد.




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.