آیا سیاه و سفید، رنگ هستند؟

در علم فیزیک، سیاه و سفید به عنوان رنگ در نظر گرفته نمی‌شوند. به این دلیل که هم سیاه و هم سفید هیچ طول موج مشخصی نداشته، آنها را نمی‌توان به عنوان رنگ در نظر گرفت.
دوشنبه، 10 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا سیاه و سفید، رنگ هستند؟
آیا سیاه خود یک رنگ است و یا تنها عدم وجود رنگ می‌باشد؟ همچنین آیا سفید رنگ محسوب می‌شود و یا فقدان آن؟ آیا می‌توان سیاه و سفید را به عنوان رنگ در نظر گرفت؟ اگر نه، پس چه هستند؟ سئوالات و سردرگمی بسیاری مطرح می‌شود، این طور نیست؟ می‌توانید پاسخ تمامی سئوالات را در این مقاله بیابید.

آیا سیاه و سفید، رنگ هستند؟ آیا عدم وجود تمام رنگها سیاه می‌شود؟ و یا سفید است؟ پس ترکیب تمام رنگها چیست؟ سئوالات بسیاری وجود دارد و همینطور هم پاسخ‌های گیج کننده‌ی زیادی به این سئوالات داده می‌شود. بله، حقیقتاً حوزه‌ی گیج کننده‌ای است. دانشمندان دارای یک دید و طرز فکر هستند و هنرمندان دیدگاه متفاوت دیگری دارند. با این حال، هنگامی که تئوری رنگ را درک نمایید، رسیدن به پاسخ کار خیلی سختی نخواهد بود.
 
آیا سیاه و سفید، رنگ هستند؟
 

سیاه و سفید رنگ نیستند

● در علم فیزیک، سیاه و سفید به عنوان رنگ در نظر گرفته نمی‌شوند. به این دلیل که هم سیاه و هم سفید هیچ طول موج مشخصی نداشته، آنها را نمی‌توان به عنوان رنگ در نظر گرفت. سفید ترکیبی از تمام طول موج‌های نور مرئی بوده، در حالی که سیاه عدم وجود نور مرئی می‌باشد. در فیزیک، رنگ چیزی جز یک طول موج نور مرئی نیست. بنابراین، سیاه و سفید رنگ به حساب نمی‌آیند.

● سیاه احتمالاً عدم وجود رنگ و سفید ترکیبی از تمام رنگهای طیف مرئی است. تصویر نشان داده شده زیر یک منشور می‌باشد. زمانی که نور سفید از آن می‌گذرد، به نورهایی از رنگهای رنگین کمان تجزیه می‌شود که امتداد می‌یابد تا ثابت کند، نور سفید از طول موج‌های متفاوت تشکیل شده است. بنابراین، اگر از یک دانشمند بپرسید که آیا سیاه و سفید رنگ می‌باشند، پاسخ خیر خواهد بود.

سفید رنگ است، سیاه رنگ نیست

● در تئوری رنگ افزودنی (additive color theory)، یک رنگ با ترکیب نور دو یا چند رنگ ساخته می‌شود. افزودن تمام سه رنگ اصلی یا اولیه از رنگهای افزودنی، که شامل قرمز، سبز، و آبی می‌باشند، سفید بدست می‌آید. بنابراین، سفید با توجه به این تئوری رنگ به حساب می‌آید. در حالی که سیاه چیزی جز فقدان نور نیست، از این رو به عنوان یک رنگ در نظر گرفته نمی‌شود. مانیتور‌های کامپیوتر و تلویزیون نمونه‌هایی از این سیستم می‌باشند.
 

سیاه یک رنگ است، سفید رنگ نیست

تشکیل رنگ سیاه
● نظریه رنگ کاهشی (subtractive color theory) شامل مخلوط کردن رنگ، رنگدانه و رنگینه می‌باشد. مفاهیم در نظریه افزودنی و کاهشی دقیقاً متضاد یکدیگرند. رنگ‌های اصلی این سیستم قرمز، آبی، و زرد (در هنر) یا ارغوانی (magenta)، فیروزه‌ای (cyan) و زرد (در صنعت چاپ) می‌باشند. این رنگها هنگامی که با یکدیگر مخلوط می‌شوند، رنگ سیاه را شکل می‌دهند. از این رو در این سیستم سیاه یک رنگ به حساب می‌آید. در حالی که سفید به عنوان فقدان رنگ در نظر گرفته می‌شود.
 
بسیار خوب، امیدواریم که حداقل به یک ایده اولیه از تئوری رنگ رسیده باشید. این کار قطعاً کمی پیچیده است. این نظریه‌ها به هر چه اشاره داشته باشند، زمانی که از لباس، رنگ، و اشیاء دیگر در زندگی روزمره صحبت به میان می‌آید، سیاه و سفید را به عنوان رنگ به حساب می‌آوریم.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.